Olen ihan loppu

Anonyymi

En jaksa enää päivääkään. Ja se liittyy parisuhteen henkiseen rääkkiin. Miehestä on tullut tavattoman ilkeämielinen minua kohtaan. Yhteisiä vuosia on yli kaksikymmentä. Kaikki sanomiset on huutoa tai syyttelyä. Kaikki sovitut perutaan kun hänelle tulee myöhemmin jotain muuta. Väistyn aina kaiken hänelle muun tärkeämmän tieltä. Kun jollakin on tarve miehen läsnäololle, hän jättää meidän sovitun asian pois. Jos minä laitan hyvää hyvyyttä päivän kuulumiseen vaikka iloisen maisemakuvan, jonka olen ottanut, tulee vastaus huutomerkkien kanssa, että noita on samoja kuvia on netit täynnä!!, tai laiton uudesta takista itse ilahtuneena kuvan, niin takaisin tulee vain mikä tossa takissa muka on!!! Nyt yritin vapaapäivänä yhteistä tekemistä, niin tulee huutoa, että mitä ihmettä sä sinne korpeen tahdot, ei siellä ole mitään (vaikka lähikaupungista oli kyse), vein hänet kauniille luontopaikalle syömään (ehdotin että jos haetaan kaupasta eväät, syödään siellä ja ollaan ja sitten hain ruokaa kaupasta), kyllä söi ja ei yhtään mitään hyvää sanottavaa eikä edes kiitos. On hiljaa eikä sano sanaakaan. Onneksi ei nähnyt, menin kauemmas kivelle istumaan, ja kun aurinkolasit oli päässä, ei nähnyt miten kyyneleet valu poskille. En oikeasti enää tiedä mitä olen hänelle tehnyt, että käyttäytyy minua kohtaan niin kuin olisin kaikista pahin koko elämässä. En tiedä mitä teen. Olen niin surullinen ja väsynyt tähän. Tuntuu, että minulle saisi tapahtua mitä vaan, ja se ei häntä enää liikuttaisi. Miksei sitten lopeta tätä ja sano ettei rakasta tai välitä enää? Tai pyydä, että häivyn jonnekin? Minusta tuntuu ettei sydän enää edes fyysisesti kestä. Tunnen tästä konkreettista kipua, koska elämä on hyljeksintää. Tunnen, että olen ihan yksin.

25

77

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisään vielä, että mies on alkanut haukkumaan myös mun vanhempia. Ja kaikkea mikä tänne puolelle tekemiseen liittyy. Ehkä mikä otan vain lääkkeitä kourallisen ja nukahdan. Aina sanotaan, että fyysinen väkivalta on pahaa, mutta henkinenkin voi viedä hengen.

      • Anonyymi

        Jätä se hyvänen aika
        Se on kasvanut erilleen
        Pärjää varmasti oikein hyvin yksinään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä se hyvänen aika
        Se on kasvanut erilleen
        Pärjää varmasti oikein hyvin yksinään

        On kasvanut. Jotenkin. En tunne enää koko miestä. Enkä ymmärrä mitä tapahtuu. Olen elänyt rinnalla ja halunnut tasaista tavallista arkea, jossa kumppanista on turva. Minua pelottaa etten tunne häntä enää ja olemuksesta näen ettei hän tunne mitään.


      • Anonyymi

        Aivan selvä juttu. Miehesi on kaappihomo.


    • Anonyymi

      Mies haluaa sinusta eroon, mutta aina sitä halutaan mieluummin olla jätetty uhri kuin "ylimielinen kusipää" jättäjä.

      Upeasti olet yrittänyt ja kauniita ideoita sinulla. Hyvä ruoka ja ulkoilma, läheisen kanssa on minulle kuin olisin taivaassa. Vika ei siis tosissaan ole sinussa, että elä itseäsi siitä soimaa.

      Jätä ja lähde jos voit ja haluat. Ansaitset niin paljon parempaa. Tuntuu vaikealta ja pelottavalta jos et ole ennen eronnut, mutta ajan kanssa helpottaa varmasti. Uskon myös että löydät sen miehen, jolla syttyy hymy huulille ja ilo silmiin, kun sinut näkee.

      Nuku hyvin rakas ihminen. Syö lääkkeitä jos ne tosiaan helpottaa, mutta älä ota tavaksi ja turru tilanteeseesi.❤

      • Anonyymi

        Viimeiset lääkkeet.


      • Anonyymi

        Ei ole mitään halua muuhunkaan suhteeseen. Tämmöisen jälkeen ei näe missään mitään hyvää. Ei kiinnosta.

        Pyydän äidiltä olevinaan lainaan unilääkkeet.


      • Anonyymi

        Kertomus jää tänne luettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole mitään halua muuhunkaan suhteeseen. Tämmöisen jälkeen ei näe missään mitään hyvää. Ei kiinnosta.

        Pyydän äidiltä olevinaan lainaan unilääkkeet.

        No et todellakaan näe varmasti mitään hyvää sieltä varjoista. Tule valoon ja kohtele itseäsi niinkuin haluaisit muidenkin sinun kohtelevan. Lupaan sinulle että kiität itseäsi vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No et todellakaan näe varmasti mitään hyvää sieltä varjoista. Tule valoon ja kohtele itseäsi niinkuin haluaisit muidenkin sinun kohtelevan. Lupaan sinulle että kiität itseäsi vielä.

        Teitä on hyviäkin ihmisiä kun jaksatte huomata tuntemattomankin tuskan ja ottaa ajatuksiinne. Kiitos.


    • Anonyymi

      Kuulostaa siltä, että mies pitää sinua itsestään selvyytenä. Tässä vinkkini. Ala tehdä itselle mieleisiä asioita ilman miestä. Suunnittele menoja ja jätä mies kotiin. Ala rakentaa omaa elämääsi. Tee asioita, joista nautit. Varaa terveysasemalle aika tai googlaa oman alueesi mielenterbeyspalvelut, varaa aika. Kerro tilanteesta ja ajatuksistasi. Älä tee itsellesi mitään pahaa. Huomaat, että elämä voi muuttua, olet arvokas. Tsemppiä! Sinä selviät tämän yli, olet vain sitkeä ja päätät, ettei kukaan saa enää lannistaa sinua. Jumala auttaa sinua, et ole yksin.

      • Anonyymi

        Viesteillä on iso painoarvo. Kiitän siitä, että joku siellä, sinä, olet lukenut, pysähtynyt tähän ja kommentoinut minulle. Tuntuu hyvälle, että joku kuulee ja suhtautuu vakavasti.


    • Anonyymi

      Olen itse kokenut joskus saman. Sinulle on varattuna kauniita sanoja ja iloa. Älä lannistu! Elämä yllättää vielä ikoisesti. Hae apua, sitä on saatavilla.

      • Anonyymi

        Iloisesti siis 🙂


      • Anonyymi

        Haluaisin sanoa yhdessä eläville pareille, että ennen tämän kokemista, sanokaa suoraan kumppanille, että rakkaus on kuollut. Ja ettei tunteita ole. Ennemmin tehkää se kuin että alkaisitte väheksymään kaikin pahoin tavoin toista. Se menee siihen ihan huomaamatta ja raa’istuu vaivihkaa.


      • Anonyymi

        Oletko? ...ja nyt kaikki on hyvin?


    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä muiden kanssa, että älä jää yksin ja eroa jos se on ainoa keino pelastaa itsesi.

      Mutta miehenä ajattelen tietenkin myös miestäsi. Hänellä voi olla jotain salattavaa tai jotain mitä pelkää. Silloin ihminen ei näytä tunteitaan, pysty olemaan läsnä, voi olla kiukkuinen ja "pelokas". Hänellä voi olla siis myös ihan perusturvallisuuden puutetta. Joku voinut uhkailla, ihastunut toiseen, saanut varoituksen töissä tai melkein mitä tahansa, mitä ei voi ja uskalla kertoa sinulle.

      Onko miehen asento millainen normaalisti? Uhattuna ihminen painuu kasaan tai kyyryyn päin, eli tekeytyy pieneksi. Mitä enemmän tilaa taas ottaa, niin sitä varmempi ja turvallisempi olo. Nämä ovat asioita joita voi nähdä ilman kysymättä.

      En usko kenenkään olevan kusipää tai ilkeä perusluonteeltaan. Silloin kun ihminen on aggressiivinen tai välttelevä, niin silloin tuntee olonsa uhatuksi.

      Sinun ei kuitenkaan tarvitse asiaa selvitellä tai yrittää korjata, jos et sitä halua. Paha sanoa mitä sinun kannattaisi mielestäni tehdä tuntematta teitä molempia kunnolla. Voithan sinä aina kokeilla jotain mikä voisi parantaa tilannetta, mutta eroa ja lähde jos tuntuu ettet enää vain jaksa ja halua. Voimia ja virtuaalihali sinulle!

    • Anonyymi

      Järkky tyyppi. Kai asunto on sinunkin nimissäsi? Sano miehelle, että muuttaa muualle jos seurasi ei kelpaa.

    • Anonyymi

      Kuulostaa melkoiselta energiasyöpöltä, tietenkin jos miehesi olisi esimerkiksi masentunut, mutta jos puuhailee kuitenkin kokoajan omiaan ei taida olla mistään sellaisesta kyse. Jos kaksikymmentä yhteistä vuotta, eikö keskustelun kuitenkin pitäisi onnistua, että mistä kiikastaa. Ja jos ei muuta, niin taputtelisitte jutun kunnialla loppuun, jotta voi sitte mennä eteenpäin kumpikin. Eikö 20 vuodessa opi tuntemaan toisen niin että aistii jo mitä tämä aikoo, haluaa. Onko torjuntaa, ei halua vain hyväksyä totuutta. Takertumista jo menneeseen.

    • Anonyymi

      Ota ero! Jostakin syystä miehesi on katkera tai sitten hän on vain paska luonne.

      • Anonyymi

        Ehdottomasti kannattaa ottaa ero. Ei kenenkään tartte tuollaista käytöstä sietää!


    • Anonyymi

      Menkää nyt ensin parisuhdeterapeutin tai -neuvojan kanssa juttelemaan.
      Ei sitä heti erota kannata ennen kuin on selvittänyt mistä on kysymys.

    • Anonyymi

      Ongelmansa kullakin.

    • Anonyymi

      Sait jo vastauksen keskittäytymällä omaan olemiseesi. Se oli hyvä vastaus.
      Marttyyrin kaapu ei pue ketään!

      Todellakin, suorita kotihommat, pidäkotisi puhtaana, valmista ateriat ja syö omasi ennenkuin miehesi tulee ruokapöytään. Salli hänelle tilaisuudet syödä yksin ateriansa.
      Salli hänelle tilaisuus olla yksin sanojensa ja ajatustensa kanssa. Hänellä taitaa olla itsensä kanssa paljon selvitettävää. (Se kuitenkaan ei anna lupaa käyttäytyä noin huonosti sinua kohtaan!!) Turhaan menisitkään nokkimaan sitä nyt! Vain anna sen olla. Katso paraneeko tilanne.

      Vastaa täysin neutraalisti sen kysymyksiin. Vältä kysymästä siltä mitään kun 100% varmasti tiedä saavasi vain lokaa kasvoillesi vastauksena. Ja lopeta ihmeessä nuo tekstariviestit muu somettelut sen kanssa! Jos haluat kyyneleitä - kuori ja raasta sipulia, saat pestyä silmäsi ilman tunnonvaivoja!

      Hanki ikioma harrastus tai pari: olivat ne sitten vieraan kielen opiskelu ( netissä on useita ilmaisia oppiryhmiä!) tai liity paikkakuntasi mihintahaansa kerhoon - nyt etänä, kohta tavaten muita ryhmäläisiä.

      Mene joka päivä lenkille! Vaikka silloin kun miehesi istuu aterioimaan. Tai milloin tahaansa päivästä.

      Toisin sanoin, tee itsellesi oma elämä, keskittäydy hakemaan intoa ja mielenkiintoa ilman miestäsi.

      Tietysti, toinen tapa on poistua kuvioista - ilman pillereitä!!!!!!!!
      Vain fyysisesti muuta vaikka vanhempiesi luo kunnen löydät oman pienen asunnon jossa voit turvallisesti ja rauhallisin mielin jatkaa omaa elämääsi valitsemallasi tavalla.

      Missään tapauksessa sinun ei kannata jatkaa nykyistä elämäntyyliä samalla tavalla enää, kun muitakin vaihtoehtoja on.

    • Anonyymi

      Oletko koittanut keskustella hänen kanssaan asiasta? Onko tämä ollut ihan yhtäkkinen muutos, millainen hän sitten ennen oli? Jokin syyhän hänen käytöksen muutokselle varmasti on, pitäisi vain selvittää, että mikä. Voitte koittaa hakea ammattiapua ja mennä pariterapiaan, jos se ei keskenään puhumalla selviä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe