Mistä tietää, että joku on ihastunut

Anonyymi

Voiko olla kiinnostunut jos välttelee kontaktia ja on välinpitämätön?

84

3180

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tähän on yksi selkeä vastaus. Jos ei kiinnosta, niin ei silloin halua olla missään tekemisissä toisen kanssa.

      • Anonyymi

        Missään mitenkään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään mitenkään?

        Välinpitämättömyys ja toisen ignooraus varmasti kertoo kaiken! Tyhmä ihminen voi toki aikansa yrittää, mutta joskus vaan täytyy osata lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välinpitämättömyys ja toisen ignooraus varmasti kertoo kaiken! Tyhmä ihminen voi toki aikansa yrittää, mutta joskus vaan täytyy osata lopettaa.

        =((((


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Välinpitämättömyys ja toisen ignooraus varmasti kertoo kaiken! Tyhmä ihminen voi toki aikansa yrittää, mutta joskus vaan täytyy osata lopettaa.

        Kuulostaa liiankin tutulta 🥺


    • Anonyymi

      Jos on muka ihastunut ja noin toimii, niin sitten on joku huomionhaku ja takaa-ajo leikki vain kyseessä. Ei mitään tekemistä rakkauden kanssa.

      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Kysymys voi olla luonteenpiirteistä ja esim. itsetunnosta.

        Itse olen käyttäytynyt sillä lailla, että tajusin miehen varmaankin luulevan, etten ole hänestä kiinnostunut. Todellinen syy hölmöön käytökseeni oli ujous ja huono itsetunto. Olin niin ihastunut, että pelkäsin näyttää sitä. Ei ihme, että olen edelleenkin yksin. Kun naisella on tällainen ujo luonne, se vaatii mieheltä rohkeutta ottaa ensimmäinen askel.


    • Jaa-a, enpä tiedä. Voi kai se jotain itseltään kieltämistä olla, ettei syystä tai toisesta halua sitä tunnetta tunnustaa tai ylläpitää? Tuo välttely.

      Mutta itellä tulee mieleen, ettei kiinnosta kun vältellään. Saati välinpitämättömyys.

      Mistä tietää? No ei mistään, jos ei suoraan sano. Olen tulkinnut niin väärin joskus "ihastumisia", että en tulkitse enää. Joten en uskalla heittää mitään mistä vois tunnistaakkaan.

      • Miksi pitää tulkita? Onko suu ja korvat ihmisellä koristeena? 😁

        Ja minusta enpivä on että ei. Ei minusta kannata jäädä itse roikkumaan löysään hirteen, sehän on itsensä alistamista. Kyllä ihmisen pitää tietää tykkääkö toisesta vai ei. Empivästä saa vaan itselleen hallaa. Vaikka itse olisi ihan haipeissa, niin silti pitäis muistaa itsensä.... aina.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Miksi pitää tulkita? Onko suu ja korvat ihmisellä koristeena? 😁

        Ja minusta enpivä on että ei. Ei minusta kannata jäädä itse roikkumaan löysään hirteen, sehän on itsensä alistamista. Kyllä ihmisen pitää tietää tykkääkö toisesta vai ei. Empivästä saa vaan itselleen hallaa. Vaikka itse olisi ihan haipeissa, niin silti pitäis muistaa itsensä.... aina.

        Ei kaikki sano suoraan, vaikka puristais.

        Niinhän se saattaa olla.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ei kaikki sano suoraan, vaikka puristais.

        Niinhän se saattaa olla.

        No sanoppas, ymmärrätkö epävarmuutta? Siinähän paineistettuna voisi luvata jotain mikä ei ole totta?

        Ja painostus voi olla sen toisen ihastumista itse kohteeseen, ei siinä oikeasti anneta aikaa ja mikä se aika onkaan? Viikko? Vuosi?

        Puhutaan vain ihastumisesta...


      • interlocutrice kirjoitti:

        No sanoppas, ymmärrätkö epävarmuutta? Siinähän paineistettuna voisi luvata jotain mikä ei ole totta?

        Ja painostus voi olla sen toisen ihastumista itse kohteeseen, ei siinä oikeasti anneta aikaa ja mikä se aika onkaan? Viikko? Vuosi?

        Puhutaan vain ihastumisesta...

        Joo. Miksi?


      • J-a-n kirjoitti:

        Joo. Miksi?

        Miksi siis sanoa jotain mikä ei ole totta? Epävarmanakin voi puhua totta.


      • J-a-n kirjoitti:

        Miksi siis sanoa jotain mikä ei ole totta? Epävarmanakin voi puhua totta.

        Ulkoapäinohjattuna. Luulis sun tietävän...

        Miksi? Jos haluat toisille hyvää? Et halua loukata? Toinen puhuu ”järkeä”.

        Mutta meitä täällä on monta, jotka ei tiedä itse mitä tehdä, mutta toisen vakuuttelu voi ohjata...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Ulkoapäinohjattuna. Luulis sun tietävän...

        Miksi? Jos haluat toisille hyvää? Et halua loukata? Toinen puhuu ”järkeä”.

        Mutta meitä täällä on monta, jotka ei tiedä itse mitä tehdä, mutta toisen vakuuttelu voi ohjata...

        En mä silti ymmärrä miksei aina vois puhua totta, ihan sama mikä tilanne.

        No pitäähän ihmisen itse ajatella, tietää mitä tuntee ja miksi? Enemmänhän kaikki valehtelu loukkaa, kun rehellisyys.


      • J-a-n kirjoitti:

        En mä silti ymmärrä miksei aina vois puhua totta, ihan sama mikä tilanne.

        No pitäähän ihmisen itse ajatella, tietää mitä tuntee ja miksi? Enemmänhän kaikki valehtelu loukkaa, kun rehellisyys.

        No mieti itse miten olet myöntynyt moneen elämässäs ja niistä olet täälläkin sanonut. Miksi et ole sanonut totuutta? 🤔

        Pitää osata asettua toisen asemaan...ja tämän ikäisiltä kokemuksia jo löytyy. Minäkin olen ollut kummallakin puolella. 🙄


      • J-a-n kirjoitti:

        En mä silti ymmärrä miksei aina vois puhua totta, ihan sama mikä tilanne.

        No pitäähän ihmisen itse ajatella, tietää mitä tuntee ja miksi? Enemmänhän kaikki valehtelu loukkaa, kun rehellisyys.

        Miksi kukaan ohjailee tai vakuuttelee kellekkään mitään? Jos joku on johonkin ihastunut, kuten aloituksessa puhuttiin, niin minusta sen voi suoraan sanoa kuten senkin että en ole.

        Mä ymmärrä painostuksen päälle mitään. Vain suoran puheen. Enkä mä ymmärrä minkään kiertelyn ja kaartelunkaan päälle mitään. Pelailun tai johdattelun.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No mieti itse miten olet myöntynyt moneen elämässäs ja niistä olet täälläkin sanonut. Miksi et ole sanonut totuutta? 🤔

        Pitää osata asettua toisen asemaan...ja tämän ikäisiltä kokemuksia jo löytyy. Minäkin olen ollut kummallakin puolella. 🙄

        Kyllä mä yleensä totuuden sanon, vaikka myöntyisinkin. Se vaan, että toista ei välttämättä kiinnosta se mun kuuleminen, jolloin on ihan sama mitä sanon.


      • J-a-n kirjoitti:

        Kyllä mä yleensä totuuden sanon, vaikka myöntyisinkin. Se vaan, että toista ei välttämättä kiinnosta se mun kuuleminen, jolloin on ihan sama mitä sanon.

        Kyllä mä mielestäni osaan asettua toisen asemaankin aika hyvin, mutten tietenkään pysty täysin toista ymmärtämään etenkään jos jotain oleellista jää pimentoon.


      • J-a-n kirjoitti:

        Kyllä mä yleensä totuuden sanon, vaikka myöntyisinkin. Se vaan, että toista ei välttämättä kiinnosta se mun kuuleminen, jolloin on ihan sama mitä sanon.

        Eli siirrät vastuun toiselle. 🤔

        Nää k&k-miehet palstalla olettaa samaa. Eikö toisen elämästä vastuunottaminen olisi aikamoinen rasti? 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Eli siirrät vastuun toiselle. 🤔

        Nää k&k-miehet palstalla olettaa samaa. Eikö toisen elämästä vastuunottaminen olisi aikamoinen rasti? 🤔

        Miten siirrän vastuun toiselle, putosin kyydistä?

        Minusta jokaisen kuuluu ottaa vastuu ittestään, siksi juuri en ymmärräkkään mitään johdattelua ja emmä kehtaa juttuja.


      • J-a-n kirjoitti:

        Miten siirrän vastuun toiselle, putosin kyydistä?

        Minusta jokaisen kuuluu ottaa vastuu ittestään, siksi juuri en ymmärräkkään mitään johdattelua ja emmä kehtaa juttuja.

        Ja yleensähän sen myöntymisen myötä mä olen ottanut vastuun siltä toiselta pois, eikä päinvastoin.


      • J-a-n kirjoitti:

        Miten siirrän vastuun toiselle, putosin kyydistä?

        Minusta jokaisen kuuluu ottaa vastuu ittestään, siksi juuri en ymmärräkkään mitään johdattelua ja emmä kehtaa juttuja.

        No palataan tähän aloitukseen. Onko toisen ignooraus ja välttely ihastusta...

        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        Sä kaiketi oot ollut hetero ja nainen aina, ennen sitä hetkeä kun aloit miettimään itse itseäs. Tähän, tai siihen asti kun mietit ihan itse itseäs, olet siirtänyt vastuun siitä muille.

        Karkeana esimerkkinä tää, mutta että hiffaisit mistä puhun. Mäkin oon lähtenyt muuhun kuin mitä haluun. Ja oon pettynyt, kun se toinen ei olekaan jotain mitä toivon. Mä oon vaan ladannut sinne sen mistä mun pitäisi osata ottaa itse vastuu ja muistaa mitä mä oikeesti haluun. Ja mitä mä oon.

        Epävarma ihminen on johdateltavissa. Mäkin oon ollut, säkin oot ollut. Moni on.

        Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊


      • interlocutrice kirjoitti:

        No palataan tähän aloitukseen. Onko toisen ignooraus ja välttely ihastusta...

        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        Sä kaiketi oot ollut hetero ja nainen aina, ennen sitä hetkeä kun aloit miettimään itse itseäs. Tähän, tai siihen asti kun mietit ihan itse itseäs, olet siirtänyt vastuun siitä muille.

        Karkeana esimerkkinä tää, mutta että hiffaisit mistä puhun. Mäkin oon lähtenyt muuhun kuin mitä haluun. Ja oon pettynyt, kun se toinen ei olekaan jotain mitä toivon. Mä oon vaan ladannut sinne sen mistä mun pitäisi osata ottaa itse vastuu ja muistaa mitä mä oikeesti haluun. Ja mitä mä oon.

        Epävarma ihminen on johdateltavissa. Mäkin oon ollut, säkin oot ollut. Moni on.

        Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        No palataan tähän aloitukseen. Onko toisen ignooraus ja välttely ihastusta...

        - Voi olla peiteltyä, jos on joku syy miksei halua tunteita julki tuoda. Itse taas käyttäydyn noin jos en ole ihastunut. Ignooraan ja välttelen.

        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        - Sanoa niin kun asia on. Ihan sama mitä toinen kaivaa tai kaipaa. Kaunistelu sucks.

        Sä kaiketi oot ollut hetero ja nainen aina, ennen sitä hetkeä kun aloit miettimään itse itseäs. Tähän, tai siihen asti kun mietit ihan itse itseäs, olet siirtänyt vastuun siitä muille.

        -Tuskin olen koskaan ollut hetero, vaikka olen toteuttanut seksuaalisuuttani heterosti. Mä olen aina ihastunut myös tyttöihin ja naisiin, en vaan ole ottanut huomioon, että fantasiani kohdistuvat naisiin, joten miksei myös irl ole mahdollista tehdä sama. Olen nukkunut.

        Naiseksi en ole tuntenut itseäni koskaan, tietänyt aina fyysisesti olevani mutten tuntenut. Olen aina ollut naisenvartaloinen mutten naisen identiteettinen.

        Karkeana esimerkkinä tää, mutta että hiffaisit mistä puhun. Mäkin oon lähtenyt muuhun kuin mitä haluun. Ja oon pettynyt, kun se toinen ei olekaan jotain mitä toivon. Mä oon vaan ladannut sinne sen mistä mun pitäisi osata ottaa itse vastuu ja muistaa mitä mä oikeesti haluun. Ja mitä mä oon.

        -Joo.

        Epävarma ihminen on johdateltavissa. Mäkin oon ollut, säkin oot ollut. Moni on.

        -Joo, mut miks tässä asiassa olis? Ihastuminen?

        Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        -Joku päivä taas viedään. 😅


      • J-a-n kirjoitti:

        No palataan tähän aloitukseen. Onko toisen ignooraus ja välttely ihastusta...

        - Voi olla peiteltyä, jos on joku syy miksei halua tunteita julki tuoda. Itse taas käyttäydyn noin jos en ole ihastunut. Ignooraan ja välttelen.

        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        - Sanoa niin kun asia on. Ihan sama mitä toinen kaivaa tai kaipaa. Kaunistelu sucks.

        Sä kaiketi oot ollut hetero ja nainen aina, ennen sitä hetkeä kun aloit miettimään itse itseäs. Tähän, tai siihen asti kun mietit ihan itse itseäs, olet siirtänyt vastuun siitä muille.

        -Tuskin olen koskaan ollut hetero, vaikka olen toteuttanut seksuaalisuuttani heterosti. Mä olen aina ihastunut myös tyttöihin ja naisiin, en vaan ole ottanut huomioon, että fantasiani kohdistuvat naisiin, joten miksei myös irl ole mahdollista tehdä sama. Olen nukkunut.

        Naiseksi en ole tuntenut itseäni koskaan, tietänyt aina fyysisesti olevani mutten tuntenut. Olen aina ollut naisenvartaloinen mutten naisen identiteettinen.

        Karkeana esimerkkinä tää, mutta että hiffaisit mistä puhun. Mäkin oon lähtenyt muuhun kuin mitä haluun. Ja oon pettynyt, kun se toinen ei olekaan jotain mitä toivon. Mä oon vaan ladannut sinne sen mistä mun pitäisi osata ottaa itse vastuu ja muistaa mitä mä oikeesti haluun. Ja mitä mä oon.

        -Joo.

        Epävarma ihminen on johdateltavissa. Mäkin oon ollut, säkin oot ollut. Moni on.

        -Joo, mut miks tässä asiassa olis? Ihastuminen?

        Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        -Joku päivä taas viedään. 😅

        Niin ja se vastuu, niin en mä mielestäni ole vastuuta siirtänyt kellekkään. Edes nukkuvana, en vaan ole ymmärtänyt itsekkään itseäni ja syitä miksi jokin ei tunnu siltä miltä pitäis.

        Ja mulla on ollut välinpitämättömiä kumppaneitakin 5/7. Joita ei ole kiinnostanut tippaakaan toinen ihminen.


      • J-a-n kirjoitti:

        Niin ja se vastuu, niin en mä mielestäni ole vastuuta siirtänyt kellekkään. Edes nukkuvana, en vaan ole ymmärtänyt itsekkään itseäni ja syitä miksi jokin ei tunnu siltä miltä pitäis.

        Ja mulla on ollut välinpitämättömiä kumppaneitakin 5/7. Joita ei ole kiinnostanut tippaakaan toinen ihminen.

        Mun ei ole koskaan tarvinut kieltää himassa poikatyttöyttä, poikamaisuuttani. Mun on annettu sen suhteen elää hyvin vapaasti ja toteuttaa mua itteäni. No äiti on koittanut sanoa, eihän tytöt noin tee tai tota harrasta jne.

        Äitin mieliksi mä joskus yritin ollakin naisellinen.

        Silti taas äiti on just se joka heti myönsi, kun puhuin transseksuaalisuudestani mm. aivojen kehitys asiaa, että niinhän sä varmasti oot. Aina ollu kun pojat, menny isäs kanssa, ollu isässäs kiinni ja leimautunut isääs ja miespuolisiin visusti seuraan mennen. Pikkupojista aikamiehiin. Ollut kaikesta poikamaisesta haltioissas.

        Mut sitten seksuaalisuus, se on ehdottomasti hetero tai kuulet kunnias. Siitä tolkutettu aina miten sairasta on homous. Mä luulen et mä olen ollut niin aivopesty, pelännyt seurauksia että ihastumiset tyttöihinkin päätinäkkiä unohtaa. Samoin kun sen imartelevan tunteen kun joku tyttö huomioi mut poikana.

        Joku esto, lukko?


      • J-a-n kirjoitti:

        Mun ei ole koskaan tarvinut kieltää himassa poikatyttöyttä, poikamaisuuttani. Mun on annettu sen suhteen elää hyvin vapaasti ja toteuttaa mua itteäni. No äiti on koittanut sanoa, eihän tytöt noin tee tai tota harrasta jne.

        Äitin mieliksi mä joskus yritin ollakin naisellinen.

        Silti taas äiti on just se joka heti myönsi, kun puhuin transseksuaalisuudestani mm. aivojen kehitys asiaa, että niinhän sä varmasti oot. Aina ollu kun pojat, menny isäs kanssa, ollu isässäs kiinni ja leimautunut isääs ja miespuolisiin visusti seuraan mennen. Pikkupojista aikamiehiin. Ollut kaikesta poikamaisesta haltioissas.

        Mut sitten seksuaalisuus, se on ehdottomasti hetero tai kuulet kunnias. Siitä tolkutettu aina miten sairasta on homous. Mä luulen et mä olen ollut niin aivopesty, pelännyt seurauksia että ihastumiset tyttöihinkin päätinäkkiä unohtaa. Samoin kun sen imartelevan tunteen kun joku tyttö huomioi mut poikana.

        Joku esto, lukko?

        Muistan niinkin hölmön jutun 16 kesäsenä ajelin kevarilla. Ja meillä oli tapana 2-3 muutakin poikaa ajeli välkällä koulun viertä tiellä rinkiä ja minä myös neljäntenä.

        Oli tapana tehdä stunt temppuja mitä kukin osasi. Ja tytöt tietysti hengaili katsomassa tienvieressä. Ja siinä oli pari semmosta nk. koulun suosikkityttöä ja yks Sari niistä sitten keikutteli mulle persettä aina tien poskessa ja riisu takkia näytellen rintojaan pikkuruisessa topissa.

        Sellasta keimailua. Se teki sitä koska se ei tiennyt silloin vielä kuka mä olen ja luuli mua pojaksi. Mut minua se imarteli helkkaristi silloin teininä. Se kyllä loppu kun näki että kypärän alta paljastui tyttö. Puheäänestä vasta tajusi, vittu se on muija. 😄


      • J-a-n kirjoitti:

        No palataan tähän aloitukseen. Onko toisen ignooraus ja välttely ihastusta...

        - Voi olla peiteltyä, jos on joku syy miksei halua tunteita julki tuoda. Itse taas käyttäydyn noin jos en ole ihastunut. Ignooraan ja välttelen.

        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        - Sanoa niin kun asia on. Ihan sama mitä toinen kaivaa tai kaipaa. Kaunistelu sucks.

        Sä kaiketi oot ollut hetero ja nainen aina, ennen sitä hetkeä kun aloit miettimään itse itseäs. Tähän, tai siihen asti kun mietit ihan itse itseäs, olet siirtänyt vastuun siitä muille.

        -Tuskin olen koskaan ollut hetero, vaikka olen toteuttanut seksuaalisuuttani heterosti. Mä olen aina ihastunut myös tyttöihin ja naisiin, en vaan ole ottanut huomioon, että fantasiani kohdistuvat naisiin, joten miksei myös irl ole mahdollista tehdä sama. Olen nukkunut.

        Naiseksi en ole tuntenut itseäni koskaan, tietänyt aina fyysisesti olevani mutten tuntenut. Olen aina ollut naisenvartaloinen mutten naisen identiteettinen.

        Karkeana esimerkkinä tää, mutta että hiffaisit mistä puhun. Mäkin oon lähtenyt muuhun kuin mitä haluun. Ja oon pettynyt, kun se toinen ei olekaan jotain mitä toivon. Mä oon vaan ladannut sinne sen mistä mun pitäisi osata ottaa itse vastuu ja muistaa mitä mä oikeesti haluun. Ja mitä mä oon.

        -Joo.

        Epävarma ihminen on johdateltavissa. Mäkin oon ollut, säkin oot ollut. Moni on.

        -Joo, mut miks tässä asiassa olis? Ihastuminen?

        Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        -Joku päivä taas viedään. 😅

        No omien kokemuksien ja tunteiden kopioiminen toisesta näkyviin huomioihin on muistaakseni projisoimista. 🤔

        Pitäis koittaa muistaa, että me jokainen ollaan uniikki. Miten mä koen ja tunnen ei mee samoin, vaikka samalta tuntuis...🤔


        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        - Sanoa niin kun asia on. Ihan sama mitä toinen kaivaa tai kaipaa. Kaunistelu sucks. ”

        Kuten jo sanoin aikaisemmin: Jos ei halua loukata, satuttaa, eikä epävarmuuksissaan tiedä miten toimia. Pelkää vaikka ei-sanan tuomaa epätietoisuutta. Kaikille elämä ei ole mustavalkoisen simppeliä. Ja kerroit olevasi itse flekmaattinen ilmoittamaan ihastumisesi... onko se oikein? Selkeää?

        ”Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        -Joku päivä taas viedään. 😅”

        Voisin ihastua, mutta nopeasti iskis itsepuolustusreaktiot. Niistä selvii vaan ihminrn joka ansaitsee mut. 😀

        Tulee muuten kaikkee traumaa vuosien takaa, että ei oo tarvinnut pois potkia käytännössä. Tietävät itse suunnan. 😄


      • interlocutrice kirjoitti:

        No omien kokemuksien ja tunteiden kopioiminen toisesta näkyviin huomioihin on muistaakseni projisoimista. 🤔

        Pitäis koittaa muistaa, että me jokainen ollaan uniikki. Miten mä koen ja tunnen ei mee samoin, vaikka samalta tuntuis...🤔


        Jos toinrn tykkää ja lyö isoo vaihdettta päälle, niin mitä itsestään epävarma voi? Sanoa, ettei tiedä ja toinen kaivaa sitä kyllä sanaa...

        - Sanoa niin kun asia on. Ihan sama mitä toinen kaivaa tai kaipaa. Kaunistelu sucks. ”

        Kuten jo sanoin aikaisemmin: Jos ei halua loukata, satuttaa, eikä epävarmuuksissaan tiedä miten toimia. Pelkää vaikka ei-sanan tuomaa epätietoisuutta. Kaikille elämä ei ole mustavalkoisen simppeliä. Ja kerroit olevasi itse flekmaattinen ilmoittamaan ihastumisesi... onko se oikein? Selkeää?

        ”Mutta nyt mua ei viedä kuin litran mittaa enää. Mutta en myöskään halua olla se viejäkään. Kyllä ihminen tietää milloin kolisee... kumpikin. 😊

        -Joku päivä taas viedään. 😅”

        Voisin ihastua, mutta nopeasti iskis itsepuolustusreaktiot. Niistä selvii vaan ihminrn joka ansaitsee mut. 😀

        Tulee muuten kaikkee traumaa vuosien takaa, että ei oo tarvinnut pois potkia käytännössä. Tietävät itse suunnan. 😄

        Muut saa projisoida, jos tykkää.

        Viittaatko nyt johonkin tiettyyn tyyppiin vai yleensä?
        Miten vaan niin olen aina kuitenkin ihastukseni ihastuksilleni avoimesti kertonut ja sen selkeämmäksi se ei voi enää tulla. Kellään.

        Mut mä en puhu nyt siitä vaan yleisesti.

        Kyl sä viel ihastut, kaikki aikanaan. 😆


      • J-a-n kirjoitti:

        Muut saa projisoida, jos tykkää.

        Viittaatko nyt johonkin tiettyyn tyyppiin vai yleensä?
        Miten vaan niin olen aina kuitenkin ihastukseni ihastuksilleni avoimesti kertonut ja sen selkeämmäksi se ei voi enää tulla. Kellään.

        Mut mä en puhu nyt siitä vaan yleisesti.

        Kyl sä viel ihastut, kaikki aikanaan. 😆

        Projisoiminen on yleistä. Minäkin siihen syyllistyn, koska koen kaikki omien kokemuksien kautta. Täällä se on sitä suurimmaksi osaksi. Ei tunneta toisiamme, vaikka oletetaan niin.

        En vedä tätä kehenkään. Viittaan vaan sinun ”ulostuloon” se on hyvä juttu, mutta takana on myös paljon kieltämistä ja väärää hyväksyntää. Olet kertonut vahvasta isäsuhteesta ja konservatiivisita odotuksista. ”Ulostulo” nyt ei selitä aikaisempia valintoja rehellisinä itselle... eikä muille.

        Mutta elä ajattele niitä virheinä. Vaan se on sitä pitkälti, että epävarmsna on viety kuin litran mittaa. Nykyisyys ei ole tietenkään ”virhettä” vaan siinä on kaikkea hyvää mitä voisi olla muutenkin. 😊

        Ei ole absoluuttista viisautta elää oikein. On vain tie mitä sokkona välillä hapuillaan. 😊

        En mä ole huolissaan ihastumisista. Mietin sitä, että milloin joku osaa nähdä mut. 🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Projisoiminen on yleistä. Minäkin siihen syyllistyn, koska koen kaikki omien kokemuksien kautta. Täällä se on sitä suurimmaksi osaksi. Ei tunneta toisiamme, vaikka oletetaan niin.

        En vedä tätä kehenkään. Viittaan vaan sinun ”ulostuloon” se on hyvä juttu, mutta takana on myös paljon kieltämistä ja väärää hyväksyntää. Olet kertonut vahvasta isäsuhteesta ja konservatiivisita odotuksista. ”Ulostulo” nyt ei selitä aikaisempia valintoja rehellisinä itselle... eikä muille.

        Mutta elä ajattele niitä virheinä. Vaan se on sitä pitkälti, että epävarmsna on viety kuin litran mittaa. Nykyisyys ei ole tietenkään ”virhettä” vaan siinä on kaikkea hyvää mitä voisi olla muutenkin. 😊

        Ei ole absoluuttista viisautta elää oikein. On vain tie mitä sokkona välillä hapuillaan. 😊

        En mä ole huolissaan ihastumisista. Mietin sitä, että milloin joku osaa nähdä mut. 🤔

        Ymm, mä en vieläkään projisoi mielestäni mitään. En ymmärrä pointtia.

        Kaikilla on sudenkuoppansa, kantapääopit ja automaatiolla elämiset. Mä olen kuutenkin aina osannut kuunnella itseäni ja tutkia itseäni ja lopulta aina tiennyt syyt ja seuraukset. Sanoisin, että tunnen itseni kokolailla hyvin.

        Mulla ei ole epävarmuutta itseni suhteen, pikemminkin sanoittaminen joskus tuottaa hankaluutta.

        Virheet on tehty opittaviksi. Mielellään kerrasta. 😄

        Tuskin kukaan osaa just niin kun sä haluat sut nähtävän, mut sinne päin. Nyt öitä. 😴


      • J-a-n kirjoitti:

        Ymm, mä en vieläkään projisoi mielestäni mitään. En ymmärrä pointtia.

        Kaikilla on sudenkuoppansa, kantapääopit ja automaatiolla elämiset. Mä olen kuutenkin aina osannut kuunnella itseäni ja tutkia itseäni ja lopulta aina tiennyt syyt ja seuraukset. Sanoisin, että tunnen itseni kokolailla hyvin.

        Mulla ei ole epävarmuutta itseni suhteen, pikemminkin sanoittaminen joskus tuottaa hankaluutta.

        Virheet on tehty opittaviksi. Mielellään kerrasta. 😄

        Tuskin kukaan osaa just niin kun sä haluat sut nähtävän, mut sinne päin. Nyt öitä. 😴

        Yöt selkeyttää.. 😬👌😴

        Ehkä yöunien jälkeen osaan paremin sanoittaa itsekin. 😬

        Öitä. 😴


      • interlocutrice kirjoitti:

        Yöt selkeyttää.. 😬👌😴

        Ehkä yöunien jälkeen osaan paremin sanoittaa itsekin. 😬

        Öitä. 😴

        Huomenta. Ei kyllä sun täytyy tarkentaa mihin viittaa projisoinnilla? Mitä tunteita siirrän itsestäni toiseen, kun omasta mielestäni käsitän hyvin omat tunteeni vain omikseni. En kuvittele omia tunteitani koskaan toisen tunteiksi. Sehän olis utopiaa.

        Mutta kun kysytään ihastukmisen tuntomerkkejä, niin niitä voi olla vilkuilu, punastuminen, höpsö käytös toisen seurassa. Niitä olen tulkinnut joskus väärin. Vaikken itse ole ollut edes ihastunut ko tyyppiin.

        Ja sitten taas olen tulkinnut väärin omien ihastumisieni ihastumiset. Kun ei ole suoraan puhuttu takaisin, vaikka itse olen suoraan kertonut omat tunteeni. Näin myös se tapaus, kun olin pari vuotta ihan lätkässä ja lähettelin rakkauskirjeitä yms. ja kaveri vaan kaarteli kauempaa vältellen. Sitten kun löysinkin toisen se alkoi syömään sätkäänsä hermostuneena ja olikin ihan järkyttynyt ettei hän enää olekkaan se mun ihastus. Joku muu tuli kuvioon.

        No olisisi puhunut suoraan. Sen siitä ainakin luulis oppineen, pitää puhua suoraan. Ei mielistellä ja miellyttää, kun sellainen käytös ei palvele oikeesti yhtään ketään ja vähiten itseä.

        Minä en ikinä suutu suorasta rehellisestä puheesta, mutta kiertelystä ja kaartelusta voin suuttuakin. Jos mua pidetään niin pässinä, etten muka tajua suoraa puhetta. Se on aliarvioimista. Mun ymmärryksen aliarvioimista.

        Mut nyt meen kuntoutukseen tunniksi. Palataan. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Huomenta. Ei kyllä sun täytyy tarkentaa mihin viittaa projisoinnilla? Mitä tunteita siirrän itsestäni toiseen, kun omasta mielestäni käsitän hyvin omat tunteeni vain omikseni. En kuvittele omia tunteitani koskaan toisen tunteiksi. Sehän olis utopiaa.

        Mutta kun kysytään ihastukmisen tuntomerkkejä, niin niitä voi olla vilkuilu, punastuminen, höpsö käytös toisen seurassa. Niitä olen tulkinnut joskus väärin. Vaikken itse ole ollut edes ihastunut ko tyyppiin.

        Ja sitten taas olen tulkinnut väärin omien ihastumisieni ihastumiset. Kun ei ole suoraan puhuttu takaisin, vaikka itse olen suoraan kertonut omat tunteeni. Näin myös se tapaus, kun olin pari vuotta ihan lätkässä ja lähettelin rakkauskirjeitä yms. ja kaveri vaan kaarteli kauempaa vältellen. Sitten kun löysinkin toisen se alkoi syömään sätkäänsä hermostuneena ja olikin ihan järkyttynyt ettei hän enää olekkaan se mun ihastus. Joku muu tuli kuvioon.

        No olisisi puhunut suoraan. Sen siitä ainakin luulis oppineen, pitää puhua suoraan. Ei mielistellä ja miellyttää, kun sellainen käytös ei palvele oikeesti yhtään ketään ja vähiten itseä.

        Minä en ikinä suutu suorasta rehellisestä puheesta, mutta kiertelystä ja kaartelusta voin suuttuakin. Jos mua pidetään niin pässinä, etten muka tajua suoraa puhetta. Se on aliarvioimista. Mun ymmärryksen aliarvioimista.

        Mut nyt meen kuntoutukseen tunniksi. Palataan. :)

        Huomenta. 😊
        Siis se, että vaikka miettii edes mitä toisen käytös voisi tarkoittaa, punastuminen, ujoilu... koska se voi olla mitä vaan.

        Kuten sanoit esimerkissä, se kannattaa sanoa ihmiselle. Tai kysyä.

        Minä vaan muistan kun ystävän kaveri luuli vähän liikoja heidän välisestä suhteestaan. Oli saanut kauheat kilarit, kun tämä harrasti seksiä festareilla jonkun randomin kanssa. He olivat jo puhuneet, että ovat vain kavereita... mutta mies oli tulkinnut omiaan.

        Voihan aloituksen toinen osapuoli ollakin ihastunut, mutta myös ihan mitä muutakin tahaansa. Muistuu hauska juttu näin jälkeenpäin erään naisen kanssa. Hän jonkun pienen toran aikana sanoi, että olin vaivaantunut ja hätäilevän oloinen ollut, kun hän viimeksi lähti pois, että minun ja hänen välillään ei ole kaikki hyvin. Hetki piti ihan miettiä, kun siitä oli jo aikaa. Mutta sitten muistin. Minua alkoi pa.kattamaan ja tietenkään en silloin kun toinen pakkaa kasseja eteisessä, mene synnyttämään samalla pythonia siihen viereen. Varmaan olin hiki otsalla ja naama kalpeana ja toinen ajatteli ihan jotain muuta. 🤣

        Sen jälkeen en ole itse kovinpaljoa ole toisesta koittanut tulkita ja sen perusteella reagoida mitään, ennenkuin kysyn. Ja toisaalta mietippä jos toi mun ja naisen juttu ei olis tullut puheeks...jotkut vasta sitten jossain torassa laskettelee kaiken mikä harmittaa... 🙄


      • interlocutrice kirjoitti:

        Huomenta. 😊
        Siis se, että vaikka miettii edes mitä toisen käytös voisi tarkoittaa, punastuminen, ujoilu... koska se voi olla mitä vaan.

        Kuten sanoit esimerkissä, se kannattaa sanoa ihmiselle. Tai kysyä.

        Minä vaan muistan kun ystävän kaveri luuli vähän liikoja heidän välisestä suhteestaan. Oli saanut kauheat kilarit, kun tämä harrasti seksiä festareilla jonkun randomin kanssa. He olivat jo puhuneet, että ovat vain kavereita... mutta mies oli tulkinnut omiaan.

        Voihan aloituksen toinen osapuoli ollakin ihastunut, mutta myös ihan mitä muutakin tahaansa. Muistuu hauska juttu näin jälkeenpäin erään naisen kanssa. Hän jonkun pienen toran aikana sanoi, että olin vaivaantunut ja hätäilevän oloinen ollut, kun hän viimeksi lähti pois, että minun ja hänen välillään ei ole kaikki hyvin. Hetki piti ihan miettiä, kun siitä oli jo aikaa. Mutta sitten muistin. Minua alkoi pa.kattamaan ja tietenkään en silloin kun toinen pakkaa kasseja eteisessä, mene synnyttämään samalla pythonia siihen viereen. Varmaan olin hiki otsalla ja naama kalpeana ja toinen ajatteli ihan jotain muuta. 🤣

        Sen jälkeen en ole itse kovinpaljoa ole toisesta koittanut tulkita ja sen perusteella reagoida mitään, ennenkuin kysyn. Ja toisaalta mietippä jos toi mun ja naisen juttu ei olis tullut puheeks...jotkut vasta sitten jossain torassa laskettelee kaiken mikä harmittaa... 🙄

        Kuin se nyt sillain kilarit otti. Jos ovat jo puhuneet, että ovat kavereitakin kerran. Eri asia olis, jos kierostellen joku random lähtis suhteita hoitelemaan. Sanos toista ja tekis sitten jotain ihan muuta.

        Sehän siinä just on miksen enää tulkitse, kun voi tulkita väärin. Siksi puhun suoraan ja odotan samaa toiseltakin.

        Ei mitään hipistelyä, jos nyt sitten tai ehkä jos tai kenties kun juttuja. :)

        Vaikkapa nyt tämä heteroon ihastuminen esimerkkinä, kun sanotaan että heterona ei nappaa kun vastakkainen sukupuoli, niin kyllä mä sen tajuan ja ymmärrän. Ei muakaan kiinnostais yhtään enempää, vaikka toinen seiosi päällän oven takana ja odottas maailman tappiin asti.

        Välillä tuntuu ettei sitä ymmärretä sitäkään, että minä tosiaan ymmärrän. Ei tarvi ratakiskoa eikä tavata mulle. Ei se silti siihen mitään vaikuta, että minä lakkaisi napista painamalla toisesta tykkäämästä. Vakkei mitään odotuksia olekkaan sen koommin.

        No kehonkieli on asia jota joku osaa lukea tai ei. Siinä ei ole paljon sijaa sillä tulkitseeko vai ei, aika paljon se kumminkin kertoo. Mutta tunteita ei ehkä kannata kehosta lukea liikaa, kun kysymälläkin saa selvää. Jos toinen vaan suostuu puhumaan avoimesti.


      • J-a-n kirjoitti:

        Kuin se nyt sillain kilarit otti. Jos ovat jo puhuneet, että ovat kavereitakin kerran. Eri asia olis, jos kierostellen joku random lähtis suhteita hoitelemaan. Sanos toista ja tekis sitten jotain ihan muuta.

        Sehän siinä just on miksen enää tulkitse, kun voi tulkita väärin. Siksi puhun suoraan ja odotan samaa toiseltakin.

        Ei mitään hipistelyä, jos nyt sitten tai ehkä jos tai kenties kun juttuja. :)

        Vaikkapa nyt tämä heteroon ihastuminen esimerkkinä, kun sanotaan että heterona ei nappaa kun vastakkainen sukupuoli, niin kyllä mä sen tajuan ja ymmärrän. Ei muakaan kiinnostais yhtään enempää, vaikka toinen seiosi päällän oven takana ja odottas maailman tappiin asti.

        Välillä tuntuu ettei sitä ymmärretä sitäkään, että minä tosiaan ymmärrän. Ei tarvi ratakiskoa eikä tavata mulle. Ei se silti siihen mitään vaikuta, että minä lakkaisi napista painamalla toisesta tykkäämästä. Vakkei mitään odotuksia olekkaan sen koommin.

        No kehonkieli on asia jota joku osaa lukea tai ei. Siinä ei ole paljon sijaa sillä tulkitseeko vai ei, aika paljon se kumminkin kertoo. Mutta tunteita ei ehkä kannata kehosta lukea liikaa, kun kysymälläkin saa selvää. Jos toinen vaan suostuu puhumaan avoimesti.

        Tunteet on kuitenkin tuntijalleen todellisia, siinä missä toiselle ne näyttäytyy epätodellisena huuhaana. Siksi se ylitulkinta toisen tunteiden oikeudestakin on yhtä väärin, kun sekin että olettaa omiaan.

        Ohan se kamalaa jos toinen vaan hätyyttää, vaikkei itteä yhtään kiinnosta. Yläsateella yksi poika lähetteli serkkupojan matkassa mulle karkkia, osteli lahjuksia kun oli niin ihastunut. Ja terveisiä serkun mukana, iskulauseita "oot ihana ja söpö", "tykkään susta kauheesti" jne.

        Oli minustakin vaivaannuttavaa, mutta en mä toisen tunteita silti kieltää. Ei mulla ole siihen oikeutta. ahdistelun voi kieltää, tunteita ei. Oli ikävääkin kun tiesin, että en ikinä vastaa mitenkään sen läähätyksiin ja karkitkin söi kaverit. ootin vaan koska se tajuaa lopettaa ihastumisensa.

        Kyllä se lopulta tajus. Mutta aikuisena sitten mä teinkin aloitteen hänelle, tapailtiin pari kertaa mutta ei se ottanut tuulta purjeisiin. Ihan liian erilaisia. Ei muuta kun hyvää matkaa ja morjes. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Kuin se nyt sillain kilarit otti. Jos ovat jo puhuneet, että ovat kavereitakin kerran. Eri asia olis, jos kierostellen joku random lähtis suhteita hoitelemaan. Sanos toista ja tekis sitten jotain ihan muuta.

        Sehän siinä just on miksen enää tulkitse, kun voi tulkita väärin. Siksi puhun suoraan ja odotan samaa toiseltakin.

        Ei mitään hipistelyä, jos nyt sitten tai ehkä jos tai kenties kun juttuja. :)

        Vaikkapa nyt tämä heteroon ihastuminen esimerkkinä, kun sanotaan että heterona ei nappaa kun vastakkainen sukupuoli, niin kyllä mä sen tajuan ja ymmärrän. Ei muakaan kiinnostais yhtään enempää, vaikka toinen seiosi päällän oven takana ja odottas maailman tappiin asti.

        Välillä tuntuu ettei sitä ymmärretä sitäkään, että minä tosiaan ymmärrän. Ei tarvi ratakiskoa eikä tavata mulle. Ei se silti siihen mitään vaikuta, että minä lakkaisi napista painamalla toisesta tykkäämästä. Vakkei mitään odotuksia olekkaan sen koommin.

        No kehonkieli on asia jota joku osaa lukea tai ei. Siinä ei ole paljon sijaa sillä tulkitseeko vai ei, aika paljon se kumminkin kertoo. Mutta tunteita ei ehkä kannata kehosta lukea liikaa, kun kysymälläkin saa selvää. Jos toinen vaan suostuu puhumaan avoimesti.

        No kaikista ei ole pitämään päätänsä jonkun toisen kimputukseen alla. Ei se tarkoitakaan, etteikö sillä toisella saisi olla tunteita, saa ollakin, mutta joku rajakin pitäisi osata vetää.

        Ja onhan se vaikeaa... mutta siinä pitäisi jo ihmisen miettiä itseään, jos toinen on epävarma ja empii.

        Mä seukkasin kerran sellaisen tosi ”anteeksi että olen olemassa”-ihmisen kanssa. Ei oikeasti voinut sanoa yhtään mitään mihinkään. Sellaiset marttyyri-kilarit veti ihan joka asiasta...🙄 Mietin vieläkin, että halusikohan hän oikeasti edes koko suhdetta? Muistelen, että etsi ensin vaan juttelukaveria, mutta se meni intiimiks suhteeks. Itsellä silloin oli elämä ja pää niin sekaisin, etten mä mitään mistään tajunnut. Kumpa silloin olisi joku sanonut, että elä oleta, kysy ja ehkä ja ei tarkoittaa oikeasti minun kannalta ei. Oltais kumpikin selvitty vähemmillä naarmuilla.

        Uskoisin voivani väittää, että meillä miehillä keskimäärin on juurikin se ongelma monella, että ei osata ajatella itseä. Roikutaan jossain ”ehkäpäjossittenkin”-maailmassa ja etsitään vahvistusta tunteille vaikka mistä. -Nyt se heitti hymynaaman tuohon viestiin, se taitaa olla kuitenkin ihastunut... nyt se viestitti minulle ensin, se tarkoittaa varmaan, että on ihastunut...ei vastaa heti kun esittää vaikeasti tavoiteltavaa...

        Mihin jää tuosta se itsekunnioitus? Lisäksi muistan tässä taannoin kun kaverini iski silmät johonkin naiseen baarissa. Vei tämän raksilla kotiin ja vielä antoi takkinsa hälle. Sitten kun sai pakit, kun ei nainen halunnut mitään muuta, otti raskaasti ja lisäsi katkeruustaakkaa lisää.

        Ainiin ne kilarit... joo, siis tekihän hän itsestään pellen. 😑
        Voin vaan kuvitella miten hänen on täytynyt niellä paljon omaa käytöstään ja päälle yhä sen totuuden, että ei ikinä tule saamaan tätä naista. Siinäkin voi miettiä miten paljon itsensä kunnioittaminen ja arvostaminen kannattaisi. 🤔

        Tuntea saa, eikä tunteita pidäkkään listiä ja olla kuulematta. Mutta juurikin se, että ottaa niistä itse vastuun ja reagoi niihin itseään arvostaen ja kunnioittaen. Ihastumisissa ei ikinä menetä mitään, kävipä miten kävi. Siinä aina saa... sen ihastumisen tunteen vähintään. 😊


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Kuin se nyt sillain kilarit otti. Jos ovat jo puhuneet, että ovat kavereitakin kerran. Eri asia olis, jos kierostellen joku random lähtis suhteita hoitelemaan. Sanos toista ja tekis sitten jotain ihan muuta.

        Sehän siinä just on miksen enää tulkitse, kun voi tulkita väärin. Siksi puhun suoraan ja odotan samaa toiseltakin.

        Ei mitään hipistelyä, jos nyt sitten tai ehkä jos tai kenties kun juttuja. :)

        Vaikkapa nyt tämä heteroon ihastuminen esimerkkinä, kun sanotaan että heterona ei nappaa kun vastakkainen sukupuoli, niin kyllä mä sen tajuan ja ymmärrän. Ei muakaan kiinnostais yhtään enempää, vaikka toinen seiosi päällän oven takana ja odottas maailman tappiin asti.

        Välillä tuntuu ettei sitä ymmärretä sitäkään, että minä tosiaan ymmärrän. Ei tarvi ratakiskoa eikä tavata mulle. Ei se silti siihen mitään vaikuta, että minä lakkaisi napista painamalla toisesta tykkäämästä. Vakkei mitään odotuksia olekkaan sen koommin.

        No kehonkieli on asia jota joku osaa lukea tai ei. Siinä ei ole paljon sijaa sillä tulkitseeko vai ei, aika paljon se kumminkin kertoo. Mutta tunteita ei ehkä kannata kehosta lukea liikaa, kun kysymälläkin saa selvää. Jos toinen vaan suostuu puhumaan avoimesti.

        Jan, heterokin voi rakastua omaa sukupuolta olevaan. Seksuaalisten mieltymysten muuttuminen aikuisena on normaalia.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Kuin se nyt sillain kilarit otti. Jos ovat jo puhuneet, että ovat kavereitakin kerran. Eri asia olis, jos kierostellen joku random lähtis suhteita hoitelemaan. Sanos toista ja tekis sitten jotain ihan muuta.

        Sehän siinä just on miksen enää tulkitse, kun voi tulkita väärin. Siksi puhun suoraan ja odotan samaa toiseltakin.

        Ei mitään hipistelyä, jos nyt sitten tai ehkä jos tai kenties kun juttuja. :)

        Vaikkapa nyt tämä heteroon ihastuminen esimerkkinä, kun sanotaan että heterona ei nappaa kun vastakkainen sukupuoli, niin kyllä mä sen tajuan ja ymmärrän. Ei muakaan kiinnostais yhtään enempää, vaikka toinen seiosi päällän oven takana ja odottas maailman tappiin asti.

        Välillä tuntuu ettei sitä ymmärretä sitäkään, että minä tosiaan ymmärrän. Ei tarvi ratakiskoa eikä tavata mulle. Ei se silti siihen mitään vaikuta, että minä lakkaisi napista painamalla toisesta tykkäämästä. Vakkei mitään odotuksia olekkaan sen koommin.

        No kehonkieli on asia jota joku osaa lukea tai ei. Siinä ei ole paljon sijaa sillä tulkitseeko vai ei, aika paljon se kumminkin kertoo. Mutta tunteita ei ehkä kannata kehosta lukea liikaa, kun kysymälläkin saa selvää. Jos toinen vaan suostuu puhumaan avoimesti.

        Elämä naisen kanssa olisi elämän kokonaisuuden jakamista sen ihmisen kanssa jota rakastaa. Tällä hetkellä ajatus minkä tahansa asian tekemisestä yhdessä tuntuu hyvältä. 💎Elämä yhdessä olisi hellyyttä, toisen huomioimista, hyviä keskusteluja, huumoria ja leikkisyyttä, musiikin kuuntelua makoillen, liikunnallisia menoja, harrastuksia ja kaverisuhteita. Välillä omaa aikaa, etäisyyttä, töitä ja kotihommia. Joskus riitoja, pahaa mieltäkin. Sitten paluuta lähelle nauttimaan toisesta.❤️


      • interlocutrice kirjoitti:

        No kaikista ei ole pitämään päätänsä jonkun toisen kimputukseen alla. Ei se tarkoitakaan, etteikö sillä toisella saisi olla tunteita, saa ollakin, mutta joku rajakin pitäisi osata vetää.

        Ja onhan se vaikeaa... mutta siinä pitäisi jo ihmisen miettiä itseään, jos toinen on epävarma ja empii.

        Mä seukkasin kerran sellaisen tosi ”anteeksi että olen olemassa”-ihmisen kanssa. Ei oikeasti voinut sanoa yhtään mitään mihinkään. Sellaiset marttyyri-kilarit veti ihan joka asiasta...🙄 Mietin vieläkin, että halusikohan hän oikeasti edes koko suhdetta? Muistelen, että etsi ensin vaan juttelukaveria, mutta se meni intiimiks suhteeks. Itsellä silloin oli elämä ja pää niin sekaisin, etten mä mitään mistään tajunnut. Kumpa silloin olisi joku sanonut, että elä oleta, kysy ja ehkä ja ei tarkoittaa oikeasti minun kannalta ei. Oltais kumpikin selvitty vähemmillä naarmuilla.

        Uskoisin voivani väittää, että meillä miehillä keskimäärin on juurikin se ongelma monella, että ei osata ajatella itseä. Roikutaan jossain ”ehkäpäjossittenkin”-maailmassa ja etsitään vahvistusta tunteille vaikka mistä. -Nyt se heitti hymynaaman tuohon viestiin, se taitaa olla kuitenkin ihastunut... nyt se viestitti minulle ensin, se tarkoittaa varmaan, että on ihastunut...ei vastaa heti kun esittää vaikeasti tavoiteltavaa...

        Mihin jää tuosta se itsekunnioitus? Lisäksi muistan tässä taannoin kun kaverini iski silmät johonkin naiseen baarissa. Vei tämän raksilla kotiin ja vielä antoi takkinsa hälle. Sitten kun sai pakit, kun ei nainen halunnut mitään muuta, otti raskaasti ja lisäsi katkeruustaakkaa lisää.

        Ainiin ne kilarit... joo, siis tekihän hän itsestään pellen. 😑
        Voin vaan kuvitella miten hänen on täytynyt niellä paljon omaa käytöstään ja päälle yhä sen totuuden, että ei ikinä tule saamaan tätä naista. Siinäkin voi miettiä miten paljon itsensä kunnioittaminen ja arvostaminen kannattaisi. 🤔

        Tuntea saa, eikä tunteita pidäkkään listiä ja olla kuulematta. Mutta juurikin se, että ottaa niistä itse vastuun ja reagoi niihin itseään arvostaen ja kunnioittaen. Ihastumisissa ei ikinä menetä mitään, kävipä miten kävi. Siinä aina saa... sen ihastumisen tunteen vähintään. 😊

        Oukei. Nyt en jaksa ajatella enkä pitkästi vastata, sain päänsäryn fyssalla käytyäni. Luin kyllä kokonaan kommentin. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jan, heterokin voi rakastua omaa sukupuolta olevaan. Seksuaalisten mieltymysten muuttuminen aikuisena on normaalia.

        Voi toki. Eihän se poikkeus välttämättä edes muuta seksuaalista suuntautumista kokonaisuudessaan. Joku voi vaan olla poikkeus sääntöön. :)

        Seksuaalisuus on toisilla joustavampi kuin toisilla.


      • J-a-n kirjoitti:

        Oukei. Nyt en jaksa ajatella enkä pitkästi vastata, sain päänsäryn fyssalla käytyäni. Luin kyllä kokonaan kommentin. :)

        Joo, eikä siihen tartte edes mitään vastata tään kummemmin. Oikeastaan olikin ehkä kyse mun omista ajatuksista, mihin sä annoit jotain perseellepotkimista sopivasti. 😬👌

        Ehkä tästä lähtee aukeamaan jotain, mikä on ollut pitkään vakan alla. 😬

        Huilihan sä kuule vaan. 😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä naisen kanssa olisi elämän kokonaisuuden jakamista sen ihmisen kanssa jota rakastaa. Tällä hetkellä ajatus minkä tahansa asian tekemisestä yhdessä tuntuu hyvältä. 💎Elämä yhdessä olisi hellyyttä, toisen huomioimista, hyviä keskusteluja, huumoria ja leikkisyyttä, musiikin kuuntelua makoillen, liikunnallisia menoja, harrastuksia ja kaverisuhteita. Välillä omaa aikaa, etäisyyttä, töitä ja kotihommia. Joskus riitoja, pahaa mieltäkin. Sitten paluuta lähelle nauttimaan toisesta.❤️

        Niin, ihmissuhde ja parisuhde siinä missä miehenkin kanssa. Eipä siinä tarvi isommin eroa olla, riippuu suhteen osapuolien persoonista, miten orientoituu mihinkin suhteessa. Ainahan kaikki suhteet on pariskunnan näköisiä.

        Eri ihmisten kanssakin aina erilaisia mies tai nainen kumppanina. Kuka minkäkinlaisessa muodostelmassa viihtyy.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Joo, eikä siihen tartte edes mitään vastata tään kummemmin. Oikeastaan olikin ehkä kyse mun omista ajatuksista, mihin sä annoit jotain perseellepotkimista sopivasti. 😬👌

        Ehkä tästä lähtee aukeamaan jotain, mikä on ollut pitkään vakan alla. 😬

        Huilihan sä kuule vaan. 😊

        Ok. Hyvä. :)

        Täytyy huilia. Lukeminen tekee häijyä.


    • Anonyymi

      Töissä esimerkiksi menee ihan helposti noin, jos on rakkautta ilmassa. Hävettää ja syystäkin. Ei voi/uskalla kohdata helposti katsetta. Toinen tulee yllättäen nurkan takaa ja pam! Sydän lyö kurkkuun asti. Hitto, kun jotkut vaan vie jalat alta.

      • Anonyymi

        Allekirjoitan tämän! Tosin pystyn myös helposti tuijottamaan saamatta suutani auki. No jokatapauksessa käyttäydyn hyvin oudosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Allekirjoitan tämän! Tosin pystyn myös helposti tuijottamaan saamatta suutani auki. No jokatapauksessa käyttäydyn hyvin oudosti.

        Ja sama myös täällä 😇


    • Mun mielestä voi olla ihastunut, mutta ei voi jostain syystä näyttää sitä ihastustaan. Itse olen käyttäytynyt noin, ja se arkuus pääosin johtuu epävarmuudesta toisen tunteita kohtaan ja siitä mitä ihastuksen kohde mahdollisesti ajattelee ihastuneesta. Siis ei halua nolata itseään toisen edessä, jos sittenkin on niin ettei vastapuoli ole kiinnostunut.

      Toisaalta haluaisi nähdä, mutta toisaalta ei uskalla kohdata ja katsoa koska ei tiedä pystyykö sanomaan mitään tai ylipäätään luoda katsekontakti.

      Tietysti on se mahdollisuus ettei ole ollenkaan kiinnostunut, ja kokee toisen näkemisen ahdistavaksi, jos tietää että toinen on kiinnostunut, ja itsellä ei ole tunteita tätä kohtaan. Aika lailla riippuu varmaan ihmisestä kumpi skenaario on oikea.

      • Anonyymi

        Voiko olla ujoutta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla ujoutta?

        Kyllä mun mielestä voi olla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla ujoutta?

        Juuri sitähän se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko olla ujoutta?

        Ja hermostumista. Kun toinen selvästi odottaa jotain, niin menee ihan paniikkin, voi alkaa jopa nauramaan. Toinen vaan tosiaan jos tuijottaa, eikä edes hymyile, niin siitä voi tulla tosi epämukava ja kuumottava olo, varsinkin jos tykkää itsekkin. Sitä ei kauaa pysty kestämään ja paniikki pahenee ajan kanssa, koska siihen lisää sen, että uhka menettää toisen kiinnostus lisääntyy, kun ei ole mitään normaalia kommunikaatiota ja ajattelee,että toinen pitää jo muutenkin jonain tai idioottina.

        Ite voin tulla ihan hysteeriseksi, jos on nälkä ja hermostunut, kaikki tärisee sisin ja ulkoa, ei voi olla paikallaan. Ei.muuta voi kun lähteä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hermostumista. Kun toinen selvästi odottaa jotain, niin menee ihan paniikkin, voi alkaa jopa nauramaan. Toinen vaan tosiaan jos tuijottaa, eikä edes hymyile, niin siitä voi tulla tosi epämukava ja kuumottava olo, varsinkin jos tykkää itsekkin. Sitä ei kauaa pysty kestämään ja paniikki pahenee ajan kanssa, koska siihen lisää sen, että uhka menettää toisen kiinnostus lisääntyy, kun ei ole mitään normaalia kommunikaatiota ja ajattelee,että toinen pitää jo muutenkin jonain tai idioottina.

        Ite voin tulla ihan hysteeriseksi, jos on nälkä ja hermostunut, kaikki tärisee sisin ja ulkoa, ei voi olla paikallaan. Ei.muuta voi kun lähteä.

        Ja lisään tähän, että tuijottaminen on vihamielinen ele, eikä mikään iskuele. Jos haluaa naista katsella, pitää tehdä kunnon aloite jotta naisen on mukava olla miehen seurassa normaalisti.


    • Otsikkoon vastaan kysymällä.

      Ja saatetekstiin, että tuskin on ihastunut, jos välttelee. Mistä voidaankin palata tuohon ensimmäiseen vastaukseen.

      Mutta ei on ei. Muista se.

    • Anonyymi

      Voi olla ihastunut, vaikka välttelee, mutta on joko hyvin ujo ja kokematon tai sitten on joku todellinen syy olla näyttämättä ihastusta ja/tai sallia itselleen sen syvenemistä. Siis pyrkii tietoisesti irti tunteesta. (Jos et näe sitä, niin se ei ole mielessä)

      Se todellinen syy voi sitten olla esim. vaimo kotona, joku muu sitoutuminen muualle, tarttuva sukupuolitauti......

      • Anonyymi

        Ei välttämättä kokematon, mutta pitkään ollut ilman mitään sukupuolisuhdetta tai kosketusta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei välttämättä kokematon, mutta pitkään ollut ilman mitään sukupuolisuhdetta tai kosketusta.

        Mulla on kirjaimellisesti tämä tilanne. Siksi itse käyttäydyn kuten käyttäydyn, näyttämättä kiinnostusta.

        Kun on pitkään ollut yksin, vailla treffejä, kosketusta, toisen halua ja huomiota, varsinkin jos itsellä ei ole sinä yksin olon aikana ollut mitään kiinnostusta kehenkään, silloin sitä arastelee näyttää tunteensa, koska pelkää sitä että on itse ne vain kuvitellut. Ja varsinkin arastelee sitä, että jos saakin toiselta vain ivaa ja tylyä käytöstä.

        Sitä arkuutta ja sen syitä ei kukaan muu ymmärrä kuin sellainen ihminen, joka on sen saman kokenut.

        Toisaalta jos on kokenut edellisessä suhteessa mitään traumatisoivaa exän toimesta, ei välttämättä ole sitä tarvittavaa rohkeutta tuoda kiinnostustaan ilmi.


    • Anonyymi

      Jos sen nimi on Jan, ei varmana ole. Jan toivoo, et joku vihdoin ja viimein ihastuisi häneenkin. Johan se on jo yli 10 vuotta yrittänyt tulla ihastuttavaksi, :D

      • Haista huilu ja kuse pulloos.


    • Anonyymi

      Ei silloin ole kiinnostunut jos välttelee tai ei selvästikään halua sanoa mitään. Noin ainakin itse toimin silloin kun en ole kiinnostunut.

    • Anonyymi

      No ehkä kannattaa ottaa tieteellinen asenne ja etsiä mallia, toistuvaa kaavaa, eikä vetää johtopäätöksiä liian nopeasti. Voi kai sitä monikin hermostuksissaan vähän säntäillä ja vältellä. Mutta jos ei koskaan hakeudu seuraan, on ehkä syytä olettaa jutun olevan enemmänkin oman pään sisäinen. Miksei toki silloinkin, jos haluaa, voi itse olla aloitteellinen, jolloin tilanne ainakin selkenee. Kyllä kai kaksi ihmistä yleensä kohdatessaan tajuaa onko välillä jotain vai ei. Ja jos kohteessa jotain häiritsevää, ettei ole ihan hyvä, mutta kuitenkin kiehtoo, niin silloin pitää vain tyynesti lopettaa haikailu ja hakea sopivampi kohde. Eikä kiusata toista ristiriitaisella viestinnällä.

    • Nykyinen paras ystäväni oli minua kohtaan väkivaltainen ala- yläasteella koska halusi tutustua minuun paremmin. Nykyään ikää 32v ja 17v ollaan oltu parhaita ystäviä. Joten koen, että sama pätee myös ihastumisiin nuorella iällä. Ehdottomasti voi olla kiinnostunut toisesta ja esittää välinpitämätöntä sen takia.

      • Anonyymi

        Voi tsiisus! Itseäni ei olisi vähempää kiinostanut väkivaltainen "ystävä".


    • Anonyymi

      Mjoo, tunnistan itteni tosta ainakin... varmaan kun koittaa pitää pääkopan ja ajatukset jotenkin peruslukemilla ja ajatukset ravaa ympyrää niin voi tulla kai välinpitämätön vaikutelma... Pitäis olla positiivinen ja voimaannuttava tunne tuo ihastuminen mutta useimmiten on ihan suolesta. Vaikka kohde olisi vaikka kuinka mukava ym ihminen

    • Anonyymi

      Ei ehkä ole tuollakaan tavoin jos henkilö käyttäytyy kuin gravitaatiohiukkanen.

    • Anonyymi

      Ajatukset ajavat ympyrää kuin formula-autot.

    • Anonyymi

      Itseäni kyllä hyvittaa kaupungin keskustan jutut kun.. kaivuri Case-kaivuri kaivaa juttuaan ja toinen on henkilönosturin kanssa katulamppua.

      Tuolla tavoin jos olet pyöräilemässäkin, niin näkee kaupungin toimintojakin aika hassustikin.

    • Anonyymi

      KomproMissi kuin Kompressori.

    • Anonyymi

      Kertokaas miksi joku ns. pakenee paikalta kesken keskustelun? Eikö ihastuneena yleensä haluta jutella kohteensa kanssa? Harrastuksessa juttelen ajoittain erään kiinnostavan herran kanssa, mutta hän itse hakeutuu seuraani hyvin harvoin ja vaikuttaa hiukan hermostuneelta. Heti kun juttu alkaakin luistamaan mukavasti niin ottaa jalat alleen ja jään harmistuneena ihmettelemään. Ilmeisesti hänestä ei olekkaan yhtä mukavaa keskustella kanssani ja voin unohtaa koko tyypin?

      • Anonyymi

        Itsellä vastaava kokemus ja ajattelin niin ettei hän ole minusta kiinnostunut. Parempi oli unohtaa ja turhaan haikailla.


      • Ehkä hän jännittää sinua tai omia tuntemuksiaan? Haluaa kyllä, muttei oikein osaa olla tilanteessa luontevasti?

        Tiedätkö kun joskus juuri sen ihmisen kanssa on hankalinta jutella mitään järkevää, johon on ihastunut. Haluaa kyllä mielettömästi muttei vaan yksinkertaisesti osaa.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ehkä hän jännittää sinua tai omia tuntemuksiaan? Haluaa kyllä, muttei oikein osaa olla tilanteessa luontevasti?

        Tiedätkö kun joskus juuri sen ihmisen kanssa on hankalinta jutella mitään järkevää, johon on ihastunut. Haluaa kyllä mielettömästi muttei vaan yksinkertaisesti osaa.

        Jos sä olet tyypistäsi itse kiinnostunut, niin ole aloitteellinen itsekin ja anna aikaa hänelle kerätä rohekuttaan. Kyllä sitä keksii lopulta asiaa vaikka tikusta, kun ei malta enää olla hiljaakaan. Turha odottaa mitään välttämättä järkevää asiaa, mutta semmosta se on jos on ihastunut. Ajatukset ei ole ihan normaali asetuksissa.


      • Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

        Ehkä hän jännittää sinua tai omia tuntemuksiaan? Haluaa kyllä, muttei oikein osaa olla tilanteessa luontevasti?

        Tiedätkö kun joskus juuri sen ihmisen kanssa on hankalinta jutella mitään järkevää, johon on ihastunut. Haluaa kyllä mielettömästi muttei vaan yksinkertaisesti osaa.

        Saattaa se olla noinkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa se olla noinkin.

        Ellei noin, niin on sekin mahdollista ettei vaan halua mitään enempää syystä tai toisesta.


      • Anonyymi

        Voit unohtaa tyypin.


    • Anonyymi

      Kun olen aidosti kiinnostunut jostain ihmisestä näytän sen hänelle sanon ja teoin. Jos ei löydy eforttia teoin niin yleensä ei seisota täysin sanojen takana. Jos on välinpitämätön ja välttelee katsekontaktia niin kyseessä voi olla ujo ja arka tyyppi. Katso muuttuuko käytös avoimemmaksi kun tutustutte paremmin! Mutta jos välinpitämätön käytös jatkuu niin se on silloin välinpitämättömyyttä.

    • Kaiken paremmin sen huomaa siitä, et sillon silmät niiku puolentoista tuuman tapilla. Jos soon poika, sillon myös muu on tapilla, mut sit ei voi tääl sanoo, sil muuten tää sensuroidaan.

    • Anonyymi

      Pitää tuumata, ei voi heti tietää eikä sanoa jos on useampia rautoja tulessa yhtäaikaa.
      Pitää puntaroida aikansa mikä olisi paras vaihtoehto, siksi parempi olla heittämättä lisää vettä myllyyn.
      Jos joku heittää pyyhkeen kehään kesken kisan helpottaa valintaa kummasti.
      Jos olisi vain yksi vaihtoehto sitten ei tarvitsisi esittää välinpitämätöntä.

    • Anonyymi

      Ei voi.

    • Anonyymi

      Joo sillon ei halua puhua ollenkaan toiselle 😄Jos on kiinnostunut niin kyllä sitä haluaa jotain edes jutella.

    • Anonyymi

      Moi

    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa jos minä alan välttelemään kontaktia ja suhtaudun välinpitämättömästi tarkoittaa sitä että menetin mieheen kaiken kunnioituksen ja arvostuksen.

    • Anonyymi

      Voi ns. vältellä kiinnostumasta. Ei ole välttämättä sitä että välteltu/välinpitämättömyyden kohde olisi huonoksi koettu vaan esim. itse olen pitkän suhteen loppumisen jälkeen tuollainen kaikkia kohtaan varsin pitkään.

      Tämän käytöstavan tarkoitus on työntää toiset himpun verran kauemmaksi. Tosiasiassa olen kauhuissani siitä mahdollisuudesta että minuun sattuisi uudestaan joten suojelen itseäni.

      Olen tällä tavalla pitänyt hyvinkin miellyttäviä ihmisiä kädenmitan päässä itsestäni, en voi sanoa että olisin "kiinnostunut" heistä sillä hetkellä koska oikeastaan en tuolloin ole sellaiseen kykeneväinen, mutta samalla tunnistan että tuo ihminen voisi olla oikein hyvä toisenlaisessa tilanteessa.

      Toinen tavallaan koko touhun pointti on se että jos joku pystyisikin ylittämään tuon kaiken neutralisoimiseni ja osoittamaan että minulla on arvoa tuosta kaikesta latistamisestani huolimatta olisi se ... noh, lähinnä maailmankuvani uusiksi laittava asia. Minun maailmankuvassani sellaista ei tapahdu vaan ihmiset tarvitsevat aina sen "oikeanlaisen" vastineen, jonka minä siis itseäni parannellessa johdonmukaisesti muilta evään etten joudu riskialueille kenenkään kanssa.

    • Anonyymi

      Onnexi et ole maailman ainut nainen..
      Kanavii löytää on vaikka mitä.
      Tyhjä pää. Turha kilari. Siunausta silti.
      Oikeet ja keksityt ongelmat on iha erikseen.
      Sun idiotimismi jota viisaana pidät on jo nähty.
      Pärjäile...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe