Täytin vasta 50v. Minulla on ystävä, jonka kanssa olemme pitäneet viikottain yhteyttä läpi vuosien, nuoruudesta saakka.
Meillä ei ole ollut tapana juurikaan lahjoa toisiamme, ei edes jouluna. Mutta minä olen tuonut aina tuliaisia matkoiltani.
Ystävälläni on lapsia, ja olen ollut mukana heidän elämässä mm tukihenkilön muodossa yhdelle heistä.
Ystäväni juhli isolla joukolla 5-kymppisiään muutama vuosi sitten. Ja hän pyysi erilaisia ohjelmanumeroita niihin, joissa muisteltaisiin menneitä. Ja myös hänen persoonaa. Annoin sekä tällaisen ”aineettoman” lahjan juhlissa että kustansin hotelliviikonlopun miehensä kanssa. Olin tuolloin sitten hoitamassa heidän lapsiaan.
Nyt kun itse täytin 50v, (joita en juhlinut ja koronatilanteen vuoksikaan ei olisi voinut!) odotin ystävätäni jotain hauskaa yllätystä. En mitään rahalla saatavaa, mutta jotain henkilökohtaisempaa.
Olin tosi pettynyt. Ystäväni ilmoitti, että kortti myöhästyy pahasti, kun oli ”vatsavaivaa” ja kävi lopulta unohduskin.
Sukulaisiltani ja kummeilta sain ihania muistamisia. Sellaisia hauskoja yllätyksiä. Eli juhlin ikään kuin postilähetysten kanssa!
Olenko pikkumainen pirulainen, kun minä en tahdo päästä loukkaantumisen tunteestani eroon pitkäaikaisen ystäväni muistamisessa!? Hänelle itselleen en uskalla sanoa, koska hänhän loukkaantuisi.
Olenko pikkumainen?
3
55
Vastaukset
- Anonyymi
Et sinä minun mielestä ole pikkumainen, mutta kyllä noin pitkän ystävyyden luulisi kestävän sen jos sopivalla tavalla sanot että pahoitit mielesi.
- Anonyymi
No seuraavan kerran ku puuhailetta jotain, niin lohkaiset huumorin varjolla, että tää menee nyt sun piikkiin. Voihan se vaikka tajuta sanomattakin.
- Anonyymi
Anna olla. Aivan suotta menisit tokkimään ja penkomaan menneitä. Tuo juna meni jo.
Saataisit pilata vuosikymmeniä kestäneen ystävyyden. On tuo sen arvoista? ei varmastikkaan.
Voit hyvin jättää tuliaisesi muille tai kotiisi, sekä ylimääräiset antamiset.
Nuo eivät paina hänen vaaasaan paljoakaan, joten juttelu-tason-ystävyys ja kanssakäynti on hänelle selvästikin arvokkaampaa. Niinkuin sinullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113475MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681878Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801188Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768