Lumet suli,hiihto alkaa,pyöräily

Anonyymi

Nyt on erittäin hyvät kelit harrastaa rullaluisteluhiihtoa.Kannattaa käyttää vetovastusta.Se on helppo tehdä 5 mm rautalevystä 20x 40cm jonka alle laittaa 20 mm paksua kulutuskumia pulteilla kiinni.Siihen sitten 2 metrin hihna.Hihna kiinni leveään vyöhön,ja vetovastukseen kiinnitys kumpaankin reunaan pultti n 5 cm etuosasta ja pulttien väliin rautalanka tai kestävä naru.
Metallilevy maksaa noin 5 euroa ja kulutuskumi ehkä 15 euroa jota saa esim eterasta

Sopiva paino on noin 5,5 kiloa joka vastaa suurinpiirtein hiihtoa talvella.Rullauistelu ilman vetopainoa on LIIAN KEVYTTÄ .Vetopainon päälle voi lisätä tarvittaessa lisää painoa rautalevyn paloilla jotka on helppo kiinnittää pulteilla kiinni vetopainoon jossa pultille kierre.

https://www.kaleva.fi/sauvoilla-lisatehoa-rullaluisteluun/2044577

Lisäksi kannattaa käyttää paljon pyöräilyä,esim pyöräily 2 tuntia hiihto 2 tuntia

24

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Loistava avaus taas kerran, kiitos tästäkin aamunavauksesta!

      Oletko muuten miettinyt, että sinä, hiihtävä Mansikkakakkumies, pistäisit hynttyyt yhteen taulukoivan Kanannahkamiehen kanssa? Kirjoittaisitte vaikka oppaan tai kokonaisen kirjan kaikelle kansalle - uskon että sillä voisi olla jopa globaalia kysyntää. Tarvettahan olisi joka tapauksessa. Teidän ohjeitanne noudattamalla laihduttaminen olisi helppoa kuin heinänteko, lämmintä kuin linnunmaito ja kaunista kuin kamppailu-urheilu.

      Ymmärrän (tietenkin), kaikki varmaan ymmärtävät, että haluat vetää tuollaista painokelkkaa naruilla perässäsi, sillä sehän on tavalliselle ihmiselle ihan normaalia. Kerran näin tuollaisen vastaavanlaisen vetopainon pittbullterrierille sidottuna. Luuletko, että tuolla koiralla oli pahastikin ylipainoa vaiko vain liikaa energiaa? Ehkä tuo terrieri tykkäsi hyvästä ruuasta ja sai reippaan ulkoilun jäljiltä syödä enemmän. Yksi vaihtoehto on, että koiran omistaja vihaa koiraansa. Koiralla ainakin valui vaahto suusta.

      • Anonyymi

        JOS vaan HALUAA laihtua,niin tämä kalorien kuluttaminen on ainoa toimiva vaihtoehto laihtua,ellei halua laihduttaa kitudieteillä.


    • Anonyymi

      Tavallinen rullaluistelu on höyhenenkevyttä,eikä siitä SIKSI ole mitään hyötyä.
      Minullakin on ollut rullaluistimet käyttämättömänä 20 vuotta.Se pitää olla nimenomaan voimaharjoittelutyylistä harjoittelua että rasva palaa niinkuin hiihto.

      • Anonyymi

        Olet niin oikeassa, kyllä on liian kevyttä ja mukavaa. Eihän liikunnan pidä olla liian kevyttä tai liian mukavaa!

        Itse painan dieetin jäljiltä "enää" noin 125 kiloa, ja valitsin alussa lajikseni vuorikiipeilyn ja vaihtoehtona seinäkiipeilyn. Seinäkiipeily ei nyt koronan aikaan onnistu aina hyvin. Minä laihduin vuorikiipeilyn avulla yli 60 kiloa. Kokeile itse, se on raskas laji varsinkin kaltaisilleni pullukoille. Kun saan painon alle 120 kilon, aion siirtyä parkourin ja kiipeilyseinän yhdistelmään. Kenties myöhemmin kiipeilen jopa pilvenpiirtäjien seiniä ilman lupaa...?!

        Voisiko tuon esimerkin pittbullterrierin opettaa rullaluistelemaan, vai olisikohan se liian kevyttä?


      • Anonyymi

        Uskon ettei rullaluistimista ole hyötyä jos ne on olleet käyttämättä 20 vuotta.

        Rasvaa palaa jo siinä kun laittaa luistimia jalkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin oikeassa, kyllä on liian kevyttä ja mukavaa. Eihän liikunnan pidä olla liian kevyttä tai liian mukavaa!

        Itse painan dieetin jäljiltä "enää" noin 125 kiloa, ja valitsin alussa lajikseni vuorikiipeilyn ja vaihtoehtona seinäkiipeilyn. Seinäkiipeily ei nyt koronan aikaan onnistu aina hyvin. Minä laihduin vuorikiipeilyn avulla yli 60 kiloa. Kokeile itse, se on raskas laji varsinkin kaltaisilleni pullukoille. Kun saan painon alle 120 kilon, aion siirtyä parkourin ja kiipeilyseinän yhdistelmään. Kenties myöhemmin kiipeilen jopa pilvenpiirtäjien seiniä ilman lupaa...?!

        Voisiko tuon esimerkin pittbullterrierin opettaa rullaluistelemaan, vai olisikohan se liian kevyttä?

        Niin se onkin,aina on niitä jotka kritisoi ohjeitani.Niitten puolesta pitäisi varmasti jonkun muun laihduttaa,MUTTA se ei ole mitenkään mahdollista
        Minua itseäni EI pieni rasitus haittaa lainkaan.Ei sitä kuitenkaan tarvitse rehkiä veren maku suussa,kohtuurasitus riittää oikein hyvin.

        Oli täällä yksi joka oikein kiitteli kun oli laihtunut ohjeillan 70 kiloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin se onkin,aina on niitä jotka kritisoi ohjeitani.Niitten puolesta pitäisi varmasti jonkun muun laihduttaa,MUTTA se ei ole mitenkään mahdollista
        Minua itseäni EI pieni rasitus haittaa lainkaan.Ei sitä kuitenkaan tarvitse rehkiä veren maku suussa,kohtuurasitus riittää oikein hyvin.

        Oli täällä yksi joka oikein kiitteli kun oli laihtunut ohjeillan 70 kiloa.

        Minä laihduin ohjeillasi - siis vuorikiipeilyn avulla - 60 kiloa. Vuori- ja seinäkiipeily on meille pullukoille hyvä liikuntalaji.


      • Anonyymi

        Kyllä tämä toimii,se vastaa täysin hiihtoa talvella.Ostin nyt kontista toisetkin erittäin hyvät rullaluistimet maksoi vain 12 euroa.Olen nyt vasta testannut ja säätänyt välineitä.Voi sanoa että tämä on täysin välineurheilua.Kaikki pitää olla juuri oikein,vaatetus,painot yms muuten ei onnistu.Esim sauvojen pituus pitää olla juuri oikean mittaiset.Itselläni se on kainalokuoppaan.Liian pitkilla sauvoilla oli huomattavasti huonompi hiihtää.Vetopaino on 6 ja 7 kiloa.Suuremmilla nopeuksilla käytän ehkä 6 kg painoa.

        Päälajina käytän nyt kuitenkin pyöräilyä ,tämä hiihto on vain sivulaji. Lisään nyt 1,5 tunnin iltareenin aina kun ei sada vettä.Illan viileydessä oli miellyttävä hiihtää,jaksaa huomattavasti paremmin kuin päivällä kuumalla ilmalla

        Ilmaisista lajeista ei paljon puhuta.Kaikkia kallista kyllä mainostetaan mistä moni saa paljon rahaa,välineitä,reeniohjelmia,kuntosalikortteja,kalliita pyöriä yms
        Yksi ilmainen tehokas reenaustapa on vetelällä suolla kävely mikä ei rasita niveliä.
        https://www.juoksija-lehti.fi/kuntoa-ja-sielunhoitoa-suolta/


    • Anonyymi

      Joo mullakin on ollut aina painon kans ongelmia, just kun on päässy ihannepainoon iskee joku lentsu tai joku muu tauti eikä taasen oikeen maistu ruoka. Sitten sitä taas laihtuup ja riutuu. Auttaskohan renkaan vetäminen? 🤔

    • Anonyymi

      Kerran koiraa ulkoiluttaessa koira nosti äläkän kun joku huomasi juoksijan joka oli keksinyt tehostaa treeniään kottikärryn avulla. Kottikärryyn oli lastattu kiviä tai levypainoja, mitä lie mutta kova romina siitä lähti kun pururadalla iltahämärissä urakoi.

      • Anonyymi

        Seuraavaksi aletaan varmaan vetämään autonraatoa perässä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo tanssi olisi vielä tehokkaampi kunnon painot käsissä, jaloissa ja kivillä täytetty reppu selässä. Nyt kun olet jo sutkastunut ja jalka nousee aivan liian kevyesti! 😆


    • Anonyymi

      Miksi vuorikiipeily ei ole pullukoille sen suositumpi liikuntalaji? Tiedän heitä olevan vain ihan muutaman.

      Jos kiipeää neljä tuntia, saa syödä HYVÄÄ ruokaa. Kaksi tuntia on jo ihan hyvä aloitus.

    • Anonyymi

      Kiipesin tänään Kilimatsaarolle ja tulin illaksi takaisin koska muistin että minulla on mansikkakakkua vielä jäljellä.

      • Anonyymi

        Tosiasiassa kävit kouluterveydenhoitajan luona keskustelemassa kasvukivuistasi.


    • Anonyymi

      Minä en käytä rullaluistimia asfaltilla vaan normaali luistimia. Siinä laihtuu kun on 6:usi tuntia hinkannut asfalttia. Sen jälkeen maistuu mansikkakakku mutta se ei saa olla HYVÄÄ.

      Illalla kiipeän vielä sukset jalassa kallion seinämää ja ehdin kello 23:meksi kotiin. Aamulla alkaa sama kierros klo 6:uusi.

      • Anonyymi

        Lähes uskomaton tarina, jossa oli kuitenkin paha virhe. Mansikkakakun pitää olla HYVÄÄ, sillä pahalla ruualla ei laihdu.


      • Anonyymi

        Olipa pahasti sanottu, menikö sinulla hermo? Tietääköhän Vartija jo asiasta?


    • Anonyymi

      Testasin nyt vetopainoja.Vähän kostealla asfaltilla sopiva paino oli 6 kiloa ja kuivalla asfaltilla 6,8 kiloa.Kostealla asfaltilla 6,8 kiloa oli vähän liian raskas aivan kuin olisi hiihtänyt sohjoisella lumella.
      Hiihtotuntuma vastaa täysin lumella hiihtoa.Hiihto ON eniten kaloreita kuluttava ja laihduttavin laji koska se on samanaikaista airoopista liikuntaa,ja voimaharjoittelua.
      Siinä käytetään jalkojen lisäksi ylävartaloa.

      Näin pienillä painoilla EI TULE mitään rasitusvammoja.Ainoastaan raskailla painoilla saa rikottua itsensä,Esim kuntosalissa maastavedossa selkään tulee välilevyn pullistumia 60-300 kilolla henkilöstä riippuen(voimakkaat käyttää raskaita painoja ja heikot pieniä).

      Toinen vaarallinen laji on vaeltaminen jossa kannetaan painavaa rinkkaa viikkokausia.

      • Anonyymi

        Olen ryhtynyt vetämään vanhaa renkaatonta traktoria. Se on raskasta sekä asfaltilla että hiekalla mutta erityisesti metsässä ja metsäpoluilla.

        Mittasin traktorista pihdeillä venttiilien välykset, ja ne oli 8 mm yläpuolelta vaikka kuukausi sitten oli 12 mm. Käytän 4 % dieseliä.

        Traktoria vetäessä paino laskee ihan silmissä. Tavoite on, että saan vedettyä sekä traktorin että vetovaljaat loppuun.


      • Anonyymi

        Tämä ON se laji millä laihtuu ERITTÄIN nopeasti.Aamulla pyöräily 3 tuntia illalla hiihto ennen nukkumaan menoa 2 tuntia.SAA syödä 3000 kaloria vaikka joka päivä,niin laihtuu siltikin.

        Pihtimittaustulos yläpuolen rasvapoimusta nyt 9 mm,se oli kuukausi sitten 15 mm
        Rasvaprosenttini on ehkä nyt noin 15 .Tavoite on 4% jolloin vatsalihakset näkyvät veitsenterävästi.
        Olen vasta VÄHÄN aloitellut tätä hiihtoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ON se laji millä laihtuu ERITTÄIN nopeasti.Aamulla pyöräily 3 tuntia illalla hiihto ennen nukkumaan menoa 2 tuntia.SAA syödä 3000 kaloria vaikka joka päivä,niin laihtuu siltikin.

        Pihtimittaustulos yläpuolen rasvapoimusta nyt 9 mm,se oli kuukausi sitten 15 mm
        Rasvaprosenttini on ehkä nyt noin 15 .Tavoite on 4% jolloin vatsalihakset näkyvät veitsenterävästi.
        Olen vasta VÄHÄN aloitellut tätä hiihtoa.

        Tämä ON alkuperäisen aloittajan kommentti

        Tämä ON se laji millä laihtuu ERITTÄIN nopeasti.Aamulla pyöräily 3 tuntia illalla hiihto ennen nukkumaan menoa 2 tuntia.SAA syödä 3000 kaloria vaikka joka päivä,niin laihtuu siltikin.

        Pihtimittaustulos yläpuolen rasvapoimusta nyt 9 mm,se oli kuukausi sitten 15 mm
        Rasvaprosenttini on ehkä nyt noin 15 .Tavoite on 4% jolloin vatsalihakset näkyvät veitsenterävästi.
        Olen vasta VÄHÄN aloitellut tätä hiihtoa.


    • Anonyymi

      > Aamulla pyöräily 3 tuntia illalla hiihto ennen nukkumaan menoa 2 tuntia.

      En ymmärrä, mitä ihmettä sitten teet kaikki päivät ja yöt? Turhaa luppoaikaa on vaikka kuinka, joten sukset nyt katseen suuntaan.

      Haudassa kerkeää nukkua.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1821
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1734
    3. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1642
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      69
      1541
    5. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      72
      1518
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      20
      1409
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      58
      1405
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1212
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1150
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1145
    Aihe