Kuinka ajaa suhde eroon?

Anonyymi

Nyt tarvittaisiin hyviä neuvoja ja vinkkejä. Niin tyystin kyllästynyt nykyiseen suhteeseen ja toinen osapuoli vain kieltää ongelmat eikä edes halua puhua niistä. Aivan turha yrittää edes mitään kun toinen vain vetäytyy ja sitten onkin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Miksi edes jaksaa roikkua tälläisessä pask*ssa?

Mitä keinoja ja konsteja on tuhota oma suhteensa niin, että toinen ottaisi ja lähtisi? Nyt en etsi mitään "Ota kamas ja lähde" ja "Heitä se pihalle" tyyppisiä vastauksia. Tarkoitus on saada se toinen lähtemään omin ehdoin, ilman että minun tarvitsisi enää puhuakkaan asiasta.

20

91

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta miksi näin? En ymmärrä. Mikset sä voi vaan sanoa että erotaan, muuta pois ole hyvä?

      • Anonyymi

        Jos se olisi toimiva keino niin en olisi täällä nyt.


    • Anonyymi

      Eikö täällä ole ketään kuka osaisi neuvoa?

    • Anonyymi

      Kertokaa miten teidän suhde on päättynyt tai mitkä asiat siihen on johtanut? Kaikki neuvot ja kokemukset otetaan nyt vastaan.

    • Anonyymi

      Eikös se sivuhoito ole kaikista yleisin syy..

      • Anonyymi

        Mistä minä sellaisen hänelle keksin?


    • Anonyymi

      No jos haluat neuvoja(?)avaa nyt vähän mikset sinä voi vaan lähteä? Vai ootko se sama mies, joka yrittää perustella miksi lyöminen olisi ok?

      • Anonyymi

        Jolla asuntolaina ja lapset muka estävät eron?


      • Anonyymi

        Nainen olen ja aloituksessa on kaikki mitä haluan kertoa. En olisi uskonut tämän olevan näin vaikea kysymys...


    • Anonyymi

      Ihan sama! Keksin jotain sitten itse kun täällä ei taida olla kenelläkään kokemusta asiasta. Kiitos tyhjästä!

    • Anonyymi

      En osaa auttaa mutta kerro minullekin jos saat vastauksen... Ei ole auttanut puhuminen , hiljaa olo, riitely, pihtailu, pettäminen( jonka hän kyllä sai estettyä ennen kuin tapahtuikaan kun meni katsomaan puhelintani ilman lupaa). Viimeisimmän episodin jälkeen kun sanoin haluavani erota hän lähti ulos ja uhkasi tappaa itsensä.En voinut sellaistakaan ottaa kontolleni.Nyt sanoi että jos teen jotain hänen selkänsä takana niin ei lupaa että mitä tekee seuraavaksi.Suoraan puhuminen ei vaan auta.Olen hullu, itsekäs, hormonihirviö enkä kuulemma ajattele selkeästi silloin kun puhun tällaisia. Tässä olen roikkunut monta vuotta lasten, asunnon ja henkisen kiristyksen uhalla. Olen tavannut sielunkumppanini jo vuosia sitten mutta en pääse hänen luokseen.Ja hän on odottanut ja odottanut...tuntuu tuskaiselta elää muiden vuoksi ilman omia nautintoja.

      • Anonyymi

        Jos tappaa itsensä eron takia, niin sille et voi yhtään mitään. Äläkä edes kuvittele ottavasi sitä harteillesi, sillä silloin olet tunnekiristyksen vankina. Et voi luovuttaa sen takia. Tuossa tilanteessa voisi myös jo aivan hyvin soittaa 112 ja kertoa toisen itsetuhoisuudesta. Voivat auttaa häntä, mutta jos ei niin et sinäkään sen paremmin pystyisi auttamaan. Pahinta on alistua ja antaa sen käyttää tuollaisia keinoja. Vielä se että se toimii on molempien kannalta erittäin huolestuttavaa.

        Toisaalta itsemurhalla uhkailu on vallankäyttöä. Hyvin harvoin siinä on todellisia aikeita mukana. Ainoastaan vallankäyttöä ja se loppuu kun ei anna periksi.


      • Anonyymi

        "Keskustele vkolmisin asiasta, ei siis kaksin, ja siten että kolmantena henkilönä on joku sosiaali-ja terveydenhuollon ammattihenkilö. Tällaisen ohjeen sain kun olin exäni kanssa vastaavassa tilanteessa. Keskustelimme muistaakseni perheneuvontapsykologin kanssa, varasin ajan ja kerroin tilanteen.

        Exäni jotenkin ymmärsi lopulta että hän itse on vastuussa itsestään. Myös omille ajatuksille omasta mahdollisesta syyllistymisestä tällaisessa tilanteessa keskustelu teki hyvää.
        Puolisosi yrittää syyllistää ja koukuttaa sinut loppuiäksesi. Älä anna hänen tehdä sitä, muuten hän uhkaa joka käänteessä itsemurhakortilla. .

        Exäni ei sitten tehnyt itsemurhaa ja on ihan onnellinen uudessa elämässään. Paljon onnellisempi kuin jos olisimme jatkaneet surkeaa avioliittoamme."

        Tämä on lainattu keskustelusta yli 10v takaa. Silti ajankohtainen ja erittäin hyvä. Kaikillle tilanteessa oleville tsemppiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Keskustele vkolmisin asiasta, ei siis kaksin, ja siten että kolmantena henkilönä on joku sosiaali-ja terveydenhuollon ammattihenkilö. Tällaisen ohjeen sain kun olin exäni kanssa vastaavassa tilanteessa. Keskustelimme muistaakseni perheneuvontapsykologin kanssa, varasin ajan ja kerroin tilanteen.

        Exäni jotenkin ymmärsi lopulta että hän itse on vastuussa itsestään. Myös omille ajatuksille omasta mahdollisesta syyllistymisestä tällaisessa tilanteessa keskustelu teki hyvää.
        Puolisosi yrittää syyllistää ja koukuttaa sinut loppuiäksesi. Älä anna hänen tehdä sitä, muuten hän uhkaa joka käänteessä itsemurhakortilla. .

        Exäni ei sitten tehnyt itsemurhaa ja on ihan onnellinen uudessa elämässään. Paljon onnellisempi kuin jos olisimme jatkaneet surkeaa avioliittoamme."

        Tämä on lainattu keskustelusta yli 10v takaa. Silti ajankohtainen ja erittäin hyvä. Kaikillle tilanteessa oleville tsemppiä!

        Juuri näin. Yhteyttä ammattilaisiin ja kertomaan asiat aivan niinkuin on. Heillä on keinot auttaa ja paljon kokemusta juuri näistä asioista. Yksin ei pidä jäädä!👍


    • Anonyymi

      Ilmoitat, että haluat erota ja eroat. Ei siihen sen kummempia operaatioita tarvita.

      • Anonyymi

        Eli siis ilmoitat, että haluat erota. Jos ei toinen reagoi niin olkoon reagoimatta. Alat silti elää omaa elämääsi, kyselemättä hänen mielipiteitään. Tulet ja menet miten tahdot, etkä ilmoittele. Et halaile, et pussaile, et oikeastaan edes suuremmin puhu hänelle. Olet kuin häntä ei siinä olisikaan. Etkä taatusti harrasta seksiä. Hankit uuden kämpän ja muutat. Jos et halua muuttaa niin ainakin siirryt asumaan eri huoneeseen kuin hän, jne.


    • Anonyymi

      Haluat eron niin sanot sen, turha odottaa että toinen tekee työn puolestasi jotta voit uhriutua. Ole aikuinen.

    • Anonyymi

      Tässä tyylipuhdas nykyajan tuote. Jopa oman parisuhteen lopettaminen ulkoistetaan jollekin muulle. Sitten ihmetellään maailman menoa. Säälittävää!

    • Anonyymi

      Sillä otaksuttavasti vielä tunteita, joten on varmaan valmis ottamaan sulta varmaan vastaan aika sietämätöntäkin kohtelua, jos sille tielle lähdet, suurin häviäjä olet luultavasti itse, teet omalle sielullesi hallaa. Seurustelu on aikuisten ihmisten hommaa, regressio oikuttelevaksi lapseksi ei. Olet oman riippasi valinnut, kohtele kunnioittavasti.

      • Anonyymi

        Erehtyminen on inhimillistä ja suhde ilman rakkautta silkkaa typeryyttä. Molemmilta. Säälittävää jos aikuinen mies roikkuu kynsin ja hampain naisessa joka ei rakasta. Kiukkuileva mieslapsi joka pitäisi palauttaa päiväkotiin. Hävettää näin miehenä lukea tuollaista p*skaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1249
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1046
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      740
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      288
      704
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      37
      656
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      638
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe