Olenko enää järjissäni?

Anonyymi

Olemme olleet mieheni kanssa yhdessä kymmenisen vuotta. Molemmilla on lapsi/lapsia , yhteisiä meillä ei ole.
Mieheni lapsella on ollut käytöksen ja tunteiden hallinnan kanssa ongelmia pienestä pitäen. Isä on tapaava vanhempi ja lapsi asuu äidin luona.
Äidin elämä näyttää välillä hieman haastavalta ja vuosia sitten tilanteeseen puututtiin lastensuojelun taholta. Tapaus ei aiheuttanut jatkotoimia vaikka mielestäni tarvetta olisi ollut vuosien varrella.
Mieheni selittelee lapsensa käytöstä millon väsymyksellä, nälällä, milloin toisten syyllä.
Päiväkodissa hoitajat eivät ymmärtäneet, koulussa opettajat ovat ammattitaidottomia. Lapsella menee koulussa ihan hyvin, ongelmia tulee käytöksen suhteen.
Nykyään lapsella on usein joku paikka kipeä, pää, jalat tai vatsa.
Lapsi pelaa paljon ja meillä siihen ei puututa lainkaan. Isä pelaa lapsensa kanssa ja lapsi kertoo että äidin luona äiti on aina puhelimella.
Lapsi pelaa tunteja meillä ollessaan ja usein häntä ei saa edes lähtemään ulos.
Lapsella on poissaoloja koulusta erilaisten särkyjen vuoksi. Äiti käyttänyt lapsen lääkärissä eikä mistään vakavasta ole kyse. Särkyjä on mielestäni todella usein, samoin poissaoloja koulusta mielestäni usein.
Säryt vaikuttavat todellisilta.
Taannoin lapsen vatsa oireili meillä ollessa. Minä huolestuin mutta isästä tilanne oli hallinnassa. Lapsen mukaan koskaan ei ollut sattunut niin paljon vatsaan. Isän mielestä kipu johtui hyvien syönnistä ja vatsan toimimattomuudesta.
Lapsella on oma huone joka on koko asunnon isoin huone. Huoneessa on telkkarit ja pelit. Lapsi ei koskaan viihdy huoneessaan kuin sen ajan kun pelaa peliään. Jos hän pelaa kännykällä, mitä saattaa kestää tunteja, hän tulee olohuoneeseen. Hän pitää pelin ääniä kovalla, puhuu ja selittää pelejä, toistelee tiettyjä sanoja ja välillä lyö nyrkillä tai kämmenellä sohvaa tai tekee jaloilla ilmapotkuja. Isä ei puutu tilanteeseen, ei ole kuulevinaan ei näkevinään. Telkkaria on todella ärsyttävä katsoa kun yksi pitää omaa showtaan.
Viimeksi lapsi sitten sairastui ja sen vielä ymmärsin että makasi sohvalla peittojen alla. Väliin katsoi telkkaria mutta mahakipu oli kova ja nukkui välillä. Herättyään oksenteli välillä. Toin olohuoneeseen ämpärin mikäli ei ehdi vessaan. Isä tulkitsi asian niin että voi maata olohuoneessa ja oksentaa siinä, eikä vessaan tarvitse mennä. Minun mielestäni noin iso lapsi menee jo oksentamaan vessaan eikä oksenna olohuoneessa kun muukin perhe on kotona. Mies oli aivan raivona ja haukkui tuttuun tyyliinsä minut huonoksi vanhemmaksi.
Välillä lapsi meni lattialle peittoineen ja isä syötti hänelle jogurttia.
Nyt kysynkin että jos puhutaan lapsesta joka on jo iso, ei vielä teini mutta esiteini ja joka sabotoi viikonloput muun perheen elämää pelaamisellaan, huonolla käytöksellään tai vaikkapa tämä oksentelu episodi. Olenko hullu tai tunteeton, huono vanhempi jos mielestäni olohuone on yhteistä tilaa ja pelit voi pelata omassa huoneessa tai oksentelut oksentaa joko vessassa tai sitten siellä omassa huoneessa jos vessassa ei voi olla?
Mahakipu loppui iltapäivällä yks kaks yllättäin oksentelujen jälkeen, mistä on kyse, en tiedä mutta mielestäni asiaa pitäisi tutkia.
Isänsä ei ole koskaan kipeenä ja mielestäni hänen ajattelutapansa on todella outo näissäkin asioissa eikä ota vastuuta asioista. Äitensä mennä viipottaa eikä mielestäni myöskään keskity lastensa asioihin vaan kipuilee ja kriiseilee omassa elämässään niin että aina on jotakin draamaa meneillään.
Minulla alkaa loppua järki ja rakkaus, en halua enää elää tällaista elämää. Oma jälkikasvu on todella helppoja lapsia eikä mitään ongelmia heidän kanssaan ole ikinä ollut. Mieheni mielestä kuitenkin olen kasvattanut lapseni väärin ja samoin minut on kasvatettu väärin. Hän ei näe että heidän lapsensa tarvitsisi jonkinlaista. apua.
Sanokaa jotain? Antakaa neuvoja?

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jätä se. Sillä itsellä asiat on mennyt pieleen ja on kateellinen sinulle. Nyt yrittää käydä päällesi hölmöjen juttujensa kanssa.
      Sä olet ihan vahvoilla henkisesti ja järkevä. Sun mies ei ole sitä.
      Sulle on kasvamassa ongelma miehestä sekä sen lapsesta. Se ongelma kasvaa sen isommaksi mitä pidemmälle katsot. Kai jo nyt huomaat että ongelma yrittää kävellä päältäsi. Entä miten käy kun asiat etenee?
      En halua pelotella mutta olen törmännyt näihin tyyppeihin joiden on vaikea tunnustaa omia virheitään. He ovat jonkinlaisia narsisteja. Ole varovainen ja mieti.

      • Anonyymi

        Joo, varmasti ois miehelle ja varsinkin lapselle parasta että aloittaja ottaa ja lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, varmasti ois miehelle ja varsinkin lapselle parasta että aloittaja ottaa ja lähtee.

        Siis lapsen perhe on jo ollut lastensuojelun asiakas?
        Mitä ongelmia heillä oli tuolloin?
        Tilanne kuulosta siltä että ainakin fyysiset vaivat olisi hyvä tutkia ja tärkeää olisi saada myös apua ja tukea käytöksen ja tunteiden hallintaan.
        Minä olen myös samaa mieltä että kipeänä voi tietysti maata sohvalla mutta oksentamiset hoidetaan muissa tiloissa kuin olihuoneessa missä muu perhe katselee televisiota. Mielestäni myöskään koko aikaa ei tarvitse pelata. Jos isä ei kiellä ja sen sallii niin lapsi voi pelata huoneessaan eikä yhteisissä tiloissa tunteja. Levottomuutta kuulostaisi olevan paljon jos potkii ja lyö ja ääntelee. Vai onko lapsella tic oireita?


    • Anonyymi

      Vaikea sanoa. Bonusvanhemmat on aina puolueellisia, varsinkin naiset, aina kärkkäästi etsimässä vikoja äidistä. En oikein ymmärrä miksi lapsen pitäisi olla huoneessaan isä-viikonloppuna. Ainoa isä, ja isänsä kanssahan lapsi tulee aikaa viettämään. Esiteini on vielä ihan lapsi ja etenkin kipeänä. Onhan se nyt mukavampi kipeänä köllötellä siinä olkkarissa kuin yksin isossa huoneessa. Millainen parisuhde teillä muuten on? Voiko olla että projisoit lapsen harteille taakkaa, joka ei hänelle kuulu?
      Yritä olla kärsivällinen ja aikuinen, lapset tarvitsevat vanhempiaan ja tunnekylmyys jättää isot arvet pitkälle aikuisikään. Kokeile joskus antaa isälle ja lapselle aikaa ihan kahdestaan, kun on isä-viikonloppu.

      • Anonyymi

        Et kai uskonut tuohon? Hän kertoo itsestään mutta yrittää taas syyttää miehen lapsia kun elämä meni peileen. Tuo on naurettavaa.


    • Anonyymi

      Miksi et mene hoitoon? Jos sun lapset on hankalia hae heillekin apua, turhaan täällä viserrät.

      Sun elämän kertonmuksesi on tosi outo. Onneksi ymmärsrrtät mutta miski et myönnä et kerrot itsestäsi? Vaan olet keksinyt henkilät omaan elämääsi?
      Heh... anna lapsesi miehelle hän osaa hoitaa paremmin kuin sä.

      Surullista että et osannut olla lapsillesi äiti vaan valehtelet ja kerrot kuin he olisivat joitakin muita. Hae apua ihmeessä.

    • Anonyymi

      Neuvoni on! - Älä valhetele toisten asioista ja juorua niitä. Uskon kuitenkin että ouhut itsestsi ja omasta ongelmastasi, mutta vaan provosoidaksesi muita kekkasit puhua kuvitteellisesti paljon parjatuista miehen eksästä ja laspsta, ettei vaan sun selusta taahriinnu, HÄVYTÖN OLET.

    • Anonyymi

      Muuttakaa omiin asuntoihin ja tapailkaa lapsivapailla.

    • Anonyymi

      Miehen lapset yleensä aiheuttaa ongelmia ja ovat huonokäytöksisiä. usein uusi äiti koittaa ratkaista ongelmat mutta miehen lapset ja eksä ei ota oppeja vastaan. He ovat hankalia. Minä tiedän ja osaan tehdä paremmin asioita ja kasvatan hyvin lapsia, mutta kaikkea ei voi korjata. Omani ovat esimerkillisiä ja kauniita lapsia mutta miehen lapsista jo näkee etteivät ymmärrä samalla lailla kuin minun. Emme kulje yhdessä ettei kukaan näe että mulla olisi nuo miehen lapset omananai, en halua näyttää heitä.
      Mies ei tajuu ja en tiiä lähdekö vai jäänlö sillä jos lähden miehen lapset jäävät vaille kasvatusta ja ovat epäsiistejä, mutta jos lähden onnellisuus nousisi 90 %.
      Olisi kiva jos miehen lapset ja eksä ymmärtäisi että teen kaiken heidän vuokseen, tietysti olisi kiva kun korvattaisiin mulle uhrautumiseni, mutta sitä on turha odottaa. joskus kiittävät ja ovat onnellisia ja osaavia minun uhrautumiseni vuoksi mutta vielä ei tajuu. Kiittävät joskus. Nyt tuntuu että pyröitän koko palettia yksin, rankkaa on, mutta ei mahdo mitään, Menettäisin ihanan talon jossa nyt asun kun mies maksaa kaiken. Luulen ettei teistä monesta olisi tähän, niin että älkää ihmeessä alkako äidiksi toisille, vaan olkaa yksin. Minä en voi.

    • Anonyymi

      Selkeää, teillä ei ole yhteisiä lapsia.
      Sinun on todella helppo lähteä tuosta suhteesta, mä lähtisin ainakin.
      Kyllä sä löydät toisen joka kunnioittaa sinua.

      • Anonyymi

        Hävettää olla nainen kun on tuollasia ihmisiä olemassa. Miehen lapset eivät ole ansainneet kohtaloaan, sen on ansainnut tuo eukko joka rikkoi toisten perheen ja sekoitti lasten ja meihen elämän omilla valheillaan ja teoillaan. Heh ja joku vielä puolustaa. Lieko totta vaitarua... tarua varmaan, noita juttujahan riittää jotka haluaa sekottaa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      138
      10080
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2924
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      188
      2727
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      24
      2087
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      16
      1852
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1669
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1546
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe