okkigaamzz

Anonyymi

Olimme nuoria kesä 1965. Liftasimme kotiinpäin Hammarfeltista Kautokeinon ja Enontekiön kautta. Enontekiössä melkein keskustassa. Tuli 3 poroa tiellä vastan sarvet tanassa. Heitimme reput ojaan juosten karkuun. Pihalla oli aikuisia jotka nauroivat meille?!
- Huusimme heille ovatko porot vihaisia? Vastasit että silloin kun on rykimä aika.
No porot jatkoivat matkansa, me noukimme reput ojasta , joka onneksi oli kuiva.
Paikallista nuorisoa kokoontui luoksemme kuten tapana on.
Juteltiin ja keskusteltiin, kuten myös tapana on.
Kaikenlaista kuulimme kuten esim. Tytöstä joka oli joutunut " metsänpeittoon"

Nyt kysyisin oliko kertomus sama joka tuli TV:stä. En huomannut sitä katsoa enkä ole mikään mestari etsimään sitä. Siksi käännyn ystävällisen lukijan puoleen joka voisi jotenkin laajentaa tai tulostaa tarinan minulle.
Osaan koneen avata ja sulkea, laskutkin maksaa tyttäreni.
Lapsi oli tyttö jota etsittiin useamman päivän, isolla porukalla, vaan ei löytynyt.
Viimein kun löytyi oli moni kulkenut siitä ihan vierestä näkemättä häntä. Löydyttäessä lapsen iho oli läpikuultava, ja nojasi puuhun.
Vuosikymmenten aikana muistikuvat himmenee ja unohtuu......
Toinen totuus minkä kertoivat oli henkilö joka oli ollut lammasvarkaissa. Lampaiden omistaja oli noitunut / kironnut että jokainen lapsi joka syntyy, jää lampan kokoiseksi. Ja niin kävi.
Kävimme vielä useasta pohjoisa liftaten.... matkalla kuuli monta tarinaa, esim. Kuski saattoi sanoa " tätä en ole kertonut kenellekään" Tietäen ettei meitä tule eää tapaamaan.
Viimeksi liftasin yksin Saariselälle, 1980, vain huomatakseni ettei paikka ole enää minua varten.
1973 Kävin viimeksi Hammerfestissa. kun iimen kanssa lähdimme kapuamaan sitä tunturin kuvetta ylös lauloimme Jukka Kuoppamäen Sininen ja valkoinen.
Kun olen saanut vastauksenkerron vielä mitä outoa ja
ihmeellisen yliluonnollista meille tapahtui.
Marja
(maagikko)

1

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö ketään kiinnosta.
      Minua ainakin.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2605
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1927
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1661
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1655
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1616
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      35
      1589
    8. 89
      1530
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      116
      1403
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe