Miksi asioita ei käydä läpi

Anonyymi

Tästä mykkäkoulu teemasta on jo useita keskusteluita, mutta haluan vain purkaa oman ketutuksen. Miten voi olla aikuisen miehen niin vaikea keskustella erimielisyyksistä. Mies on jo reilusti yli 40v, ollut kahdessa liitosss, joten luulisi ymmärtävän ettei mikään suhde toimi jos erimielisyydet lakaistaan vain maton alle. Mökötetään, pidetään mykkäkoulua, sitten päivän parin päästä lähestytään, halataan ja jatketaan niin kuin ei olis mitään tapahtunut. Niin turhauttavaa. Haluaisin olla tämän miehen kanssa, mutta hän tekee minut hulluksi mykkäkoulullaan. Olen yrittänyt vaikka mitä. Kirjoittanut, toivonut vastausta. Haukkunut itseäni, siis kerännyt sääliä, haukkunut håntä, itkenyt, huutanut, puhunut asiallisesti, antanut aikaa, uhannut erolla. Ehdottanut terapiaa. Mikään ei ole toiminut. Olen ehdottanut kompromissia että puhutaan välttämätön ja ettei mennä riidoissa nukkumaan. Luopunut omista toiveista. Ei tapahdu mitään. Ei edes yritystä. Onko ero ainoa vaihtoehto.? Voin nimittäin erittäin huonosti tämån asian takia, koska keskusteleminen on minulle elinehto. Vai onko jollain vielä jotain kikka kolmosta ehdottaa?

1

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Täällä myös taas kerran mykkäkoulun uhri... Mies alkoi yhtäkkiä jälleen kerran puhumattomaksi, en tiedä edes syytä tälläkertaa. Annoin olla muutaman päivän jonka jälkeen kysyin että onko suuttunut minulle jostain. Lyhyt ja tiukka vastaus en. Puhumattomuus kuitenkin jatkui ja noin viikon päästä kysyin että mikä oikeasti on. Vastaus taas en tiedä, eikä suostu mitään keskustelemaan. Olen yrittänyt puhumalla ja laittanut viestiä, ei mitään. Sen verran puhuu että ilmoittaa lyhyesti että menee kauppaan tms. Mutta muutoin täysi hiljaisuus. Olen ehdottanut periterapiaan lähtemistäkin, joka on ollut ehdoton ei.

Olen itsekkin näihin mykkäkouluihin jo lopen kyllästynyt. Ne saattavat kestää muutamastas viikosta liki kahteen kuukauteen. Olen itsekkin alkanut olla puhumaton. Kun mykkäkoulu loppuu niin asoita ei koskaan silloinkaan puhuta selviksi. Jos yritän, mykkäkoulu alkaa uudelleen. Ero on ollut monta kertaa mielessä. Yrittänyt kysyä mieheltäkin että haluaako erota kun näin minua kohtelee. Mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa toista kohtaan. Ikävä kyllä mies saanut lapsuudenkodistaan tämän toimintamallin, molemmat vanhemmat harrastivat suuttuessaan mykkäilyä.

Sen tiedän etten jaksa loppuelämääni kärsiä toisen puhumattomuudesta vaikka olen ihminen joka ei helposti luovuta. Raja tulee jossain minullakin vastaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aikapommi räjähti BB-talossa - Ikävä "leikki" teki tehtävänsä - Nina Mikkonen häätöäänestykseen

Voi ei, nyt kävi yksinhuoltajalle köpelösti… Mitä mieltä, pitäisikö Mikkosen jo tippua BB-talosta? https://www.suomi24.fi/viihde/aikapommi-rajahti-bb-
      Big Brother
      30
      3752
    2. Välit poikki aikuisen lapsen perheen kanssa.

He suuttuivat kun kuulivat ettemme puolisoni kanssa ota rokotetta. Emme todennäköisesti saa tavata enään lapsen lapsiamme, emmekä saa heitä yökylään k
      Maailman menoa
      116
      2960
    Aihe