Ahdisteliko prinssi Lumikkia, kun suuteli tätä

Anonyymi

60

96

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No jaa. Itse olen pitänyt aina outona alkaa arvioida ja varsinkaan sensuroida satuja ja vanhoja tarinoita nykypäivän standardien pohjalta. Monien satujen osittainen epäkorrektius on jopa hyvä asia ja itse mielummin keskustelen lapsen kanssa niistä juuri niistä epäkorrektiuksista. On hyvä kuulla ja oppia mennyttä maailmaa, jotta voi ymmärtää miksi nykyään on kuten on. Hyvä kehitys on osittain menetetty, joskukaan ei en muista minkä kautta siihen on pdytty

      • Anonyymi

        Mitä itse tuohon suudelmaan tulee niin suudelmia on monenlaisia. En mä kykene kokemaan pusua huulille kovin suurena seksuaalisena ahdisteluna. Tietysti riippuu tilanteesta, mutta oleellisempaa on kuitenkin se miten pusun aiheuttamaan reaktioon reagoi. Jos lopetta heti tajuttuaan tehneensä väärin niin en mä yhteen pusuun kuple, enkä traumatisoidu siitä. Jos taas ei lopeta tai jatkaa lähentelyään joillain muilla tavoin, niin sitten se menee ahdistelun puolelle. Pusu, vaikka sitten huulillekin, on ihan eri juttu kuin ruveta tunkemaan kieltä suuhun. Mun mielestä nämä asiat eivät ole mustavalkosia, vaan tilannetajulla on hyvin iso merkitys siinä mikä on ahdistelua ja mikä ei. Erehtyminenkin kun on inhimillistä.


    • No eipähän tuo paljoa tainnut kysellä lumikin suostumusta suudelmaan. Kyllä lumikki olisi voinut äläkän siitä päästää, mutta ilmeisesti niin ei käynyt. 🤔

      Muutenkin noi sadut on aika toksista kuvaa täynnä. Minusta vasta joku strek alkoi olla terveämpää kuvaa antava, kun kauniista prinsessasta tulikin suohirviö ja eleli tämän strekin kanssa sitten...

      Vanhoissa saduissa varsinkin kaikki romantisoidaan. Tuhkimo on hyljeksitty hellan ja äitipuolensa nyrkin välissä elelevä tyttö ja pum! Kohta osaa käyttäytyä prinsessan tavoin hienosti... joku skippas, että kamarikäytöstavatkin ois pitänyt opetella, vai mistä hän ne oppi? 🤔

      Sitten vakiojuttuhan on, että komea prinssi prlastaa kauniin prinsessan... miksi pitää nimenomaan aina olla kaunis ja komea? Ja miksi joku prinssi ja prinsessa? Ja miksi joku miespuolinen pitää olla pelastamassa naispuoleista? Voishan joku miespuoleinen pelastaa miespuoleisen ja heistä tulee vaan helkatin hyviä kavereita, jotka käy yhdessä kaljalla kerran viikkoon elämänsä loppuun asti. 😀 (luulitte jo, että olisivat homoja, ei tartte olla, voi heterokin pelastaa homon tai toisinpäin, tai hetero heteron)

      Ja yleensäkin se, että miksi pitäisi jokin suhde aina tulla näistä pelastamishommista? Siis ystävyys ja sellainen muu side, mutta miksi joku avioliitto tai muu? Toisaalta opettavampaa ois, että lumikki tuossa herättyään suudelmaan sanois prissille, että ”tsiisus! Tiesithän, että pitää kysyä suostumus kosketteluun, mutta tämän kerran tää on poikkeus, kun muuten ei loitsu olis rauennut. Joten kiitos siitä. Ja ettet saisi väärää kuvaa, niin oikeasti mulla on suhde tuon Jörön kanssa. Mä vaan en voinut sitä sulle aiemmin sanoa... mutta tosiaan mä oon yhden miehen nainen ja kyllä sun kannattaa jatkaa etsimistä, mutta muistathan jatkossa kysyä, ennenkuin alat lähentelemään, jookoskookos? 😀

      • Anonyymi

        Oletko pussannut naista ilman lupaa?
        =-)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko pussannut naista ilman lupaa?
        =-)

        Olen, siis ilman sanallista lupaa, mutta olen halannut häntä ja katsonut silmiin pitkään. Tunnustellut tilannetta ja en ole kokenut mitään vastahankaa... lisäksi olen saattanut olla jo yhdessä tuumin hyväksytyssä suhteessa, silloin olen herätellyt jopa suudelmin, kysymättä.

        Mutta ensisuudelmaa en aina ole kysynyt... olisi periaatteessa ollut meetoolle mahkut, mutta käytännössä ei. Olen tosi varovainen menemään toisen ”alueelle”. Jätän mahdollisuuksia perääntyä. 😊


      • Anonyymi

        Vaan miksi satujen ja tarinoiden (varsinkaan vanhojen ja "petinteisten") pitäisi olla poliittisesti korrekteja? Eikö maailma olisi aika tylsä, jos ei siinä olisi erilaisiakin tarinoita? Eikö "vanha ja perinteinen" juuri muistuta meitä siitä mistä olemme tulleet? Ei juuri tuollaisen jähmeän kuvan tuominen uuden ja modernimman viereen luo meille sen kontrastin ja tuo mahdollisuuden nähdä nykytilanteen erilaisessa valossa? Itse luen vanhat sadut lapselleni juuri tasan niin ummehtuneita ja vanhakantaisina kuin vaan kykenen ne löytämään. Tykkään myös vanhoista saduista kaunistelemattomina ja jopa rujoina ja hieman pelottavina, kuten ne vanhaan aikaan usein olivat. Itsekin rakastin niitä lapsina juuri niiden rikkauden vuoksi ja koska jo silloin ne olivat erilaisia. Minusta on ihanaa, kun lapsi kysyy miksi tuo on noin ja miksi tuo tekee noin. On ihana huomata miten lapsi ihan itse tajuaa sen mikä siimä sadussa on "vialla".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan miksi satujen ja tarinoiden (varsinkaan vanhojen ja "petinteisten") pitäisi olla poliittisesti korrekteja? Eikö maailma olisi aika tylsä, jos ei siinä olisi erilaisiakin tarinoita? Eikö "vanha ja perinteinen" juuri muistuta meitä siitä mistä olemme tulleet? Ei juuri tuollaisen jähmeän kuvan tuominen uuden ja modernimman viereen luo meille sen kontrastin ja tuo mahdollisuuden nähdä nykytilanteen erilaisessa valossa? Itse luen vanhat sadut lapselleni juuri tasan niin ummehtuneita ja vanhakantaisina kuin vaan kykenen ne löytämään. Tykkään myös vanhoista saduista kaunistelemattomina ja jopa rujoina ja hieman pelottavina, kuten ne vanhaan aikaan usein olivat. Itsekin rakastin niitä lapsina juuri niiden rikkauden vuoksi ja koska jo silloin ne olivat erilaisia. Minusta on ihanaa, kun lapsi kysyy miksi tuo on noin ja miksi tuo tekee noin. On ihana huomata miten lapsi ihan itse tajuaa sen mikä siimä sadussa on "vialla".

        Minusta erilaiset tarinat onkin nimenomaan hyviä. Mutta noita vanhoja satuja selkeästi leimasi tuo stereotypia ja varmasti sillä on paljon vaikutusta vaikkapa sukupuolirooleihin. Uskon, että naisten ulkonäkön tärkeys on noista peräisin ja samoin kuin miesten suorituskeskeisyys.

        Sinäänsä vanhoja satuja ei tarvitse muokata, se on jotenkin turhaa. Ihan kuten Pirkka-Pekka Peteliuksen saamelaisilta anteeksi pyytäminen jonkun sketsin vuoksi... ei hän tai kukaan tehnytkään sketsiä juuri loukatakseen tietääkseni, mutta anteeksipyyntö jälkikäteen jopa antaa sen käsityksen nyt.

        Joku lumikki-satu on sen kirjailijan silloinen luomus ja se pitääkin olla se sama tarina aina iäisyyteen piste.

        Mutta nykyään voisi keksiä satuja, missä tulisi elämän kaikenlainen kirjo paremmin esiin. Eli ei aina käy minkään tietyn kaavan mukaan, kuten ennen oli tapana.

        Mietin, mikä vaikutus vaikka tuhkimotarinassakin olisi sillä, että prinssi olisi etsinyt tuhkimon käsiin, mutta olisi tuumannut, että aha... ei olekaan prinsessa oikeasti, vaan feikannut nainen.... olisi tullut itsenään, eikä olisi valehdellut ja vähätellyt omaa elämäänsä siten. 🤣
        Itsensä arvostaminen on naisessakin hieno piirre. 😀👌


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minusta erilaiset tarinat onkin nimenomaan hyviä. Mutta noita vanhoja satuja selkeästi leimasi tuo stereotypia ja varmasti sillä on paljon vaikutusta vaikkapa sukupuolirooleihin. Uskon, että naisten ulkonäkön tärkeys on noista peräisin ja samoin kuin miesten suorituskeskeisyys.

        Sinäänsä vanhoja satuja ei tarvitse muokata, se on jotenkin turhaa. Ihan kuten Pirkka-Pekka Peteliuksen saamelaisilta anteeksi pyytäminen jonkun sketsin vuoksi... ei hän tai kukaan tehnytkään sketsiä juuri loukatakseen tietääkseni, mutta anteeksipyyntö jälkikäteen jopa antaa sen käsityksen nyt.

        Joku lumikki-satu on sen kirjailijan silloinen luomus ja se pitääkin olla se sama tarina aina iäisyyteen piste.

        Mutta nykyään voisi keksiä satuja, missä tulisi elämän kaikenlainen kirjo paremmin esiin. Eli ei aina käy minkään tietyn kaavan mukaan, kuten ennen oli tapana.

        Mietin, mikä vaikutus vaikka tuhkimotarinassakin olisi sillä, että prinssi olisi etsinyt tuhkimon käsiin, mutta olisi tuumannut, että aha... ei olekaan prinsessa oikeasti, vaan feikannut nainen.... olisi tullut itsenään, eikä olisi valehdellut ja vähätellyt omaa elämäänsä siten. 🤣
        Itsensä arvostaminen on naisessakin hieno piirre. 😀👌

        Vaan kun nykyään ne vanhat tarinat juuri ovat niitä erilaisia. Tai no jos nyt lukee lapselle vain jotain Disneyn prisessasatuja, niin nehän nyt ovat täysin kaupallistettuja versioita ko. saduista. Omani ei ole ikinä yhtään noista kuullut 😅. Nykyään satuja ja lastenkirjoja nimenomaan on täysi kirjo ja noita "poliittisesti korrekteja" ja "erilaisia", jne. satuja tunkee joka tuutista. "Kunnon" perinteistä ja vesittämätöntä tarinaa on vaikea löytää uusista kirjoista. Itse tykkään, kun oikeasti heitetään mielikuvitus kunnolla kehiin eikä yritetä olla liian korrekteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun nykyään ne vanhat tarinat juuri ovat niitä erilaisia. Tai no jos nyt lukee lapselle vain jotain Disneyn prisessasatuja, niin nehän nyt ovat täysin kaupallistettuja versioita ko. saduista. Omani ei ole ikinä yhtään noista kuullut 😅. Nykyään satuja ja lastenkirjoja nimenomaan on täysi kirjo ja noita "poliittisesti korrekteja" ja "erilaisia", jne. satuja tunkee joka tuutista. "Kunnon" perinteistä ja vesittämätöntä tarinaa on vaikea löytää uusista kirjoista. Itse tykkään, kun oikeasti heitetään mielikuvitus kunnolla kehiin eikä yritetä olla liian korrekteja.

        Ei nyt liity varsinaisesti aloituksen aiheeseen, mutta poliittiseen korrektiuteen kyllä ... olin tuossa viime perjantaina varsin ärtynyt, kun kuuntelin kuusivuotiaani puheita. Heillä oli päiväkodilla ollut "suvaitsevaisuuskeskustelu" mm. ihonväreihin liityen ja nyt lapseni, joka ei aiemmin ole tehnyt mitään eroa eri ihonväreillä varustettujen leikkikaveriensa välillä, erottelee heitä tumma- ja vaaleaihoisiin. Mä näin oikeasti hetken punaista, kun tajusin niiden sanojen ja käsitteiden tulleen hänelle päiväkodin aikuisilta. Hän jutteli minulle yhtä juttua ja käytti noita sanoja. Oletin niiden tulleen joltain toiselta lapselta olin siinä valmiina oikaisemaan hänen puheitaan, mutta hän sanoikin niiden olleen aikuisten puheita ja nimenomaan sitä, että kaikki ovat erilaisia jne. No yritin siinä sitten parhaani mukaan korjata tehtyjä tuhoja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vaan kun nykyään ne vanhat tarinat juuri ovat niitä erilaisia. Tai no jos nyt lukee lapselle vain jotain Disneyn prisessasatuja, niin nehän nyt ovat täysin kaupallistettuja versioita ko. saduista. Omani ei ole ikinä yhtään noista kuullut 😅. Nykyään satuja ja lastenkirjoja nimenomaan on täysi kirjo ja noita "poliittisesti korrekteja" ja "erilaisia", jne. satuja tunkee joka tuutista. "Kunnon" perinteistä ja vesittämätöntä tarinaa on vaikea löytää uusista kirjoista. Itse tykkään, kun oikeasti heitetään mielikuvitus kunnolla kehiin eikä yritetä olla liian korrekteja.

        Minä en nykyajan satuja ole hirveesti lukenutkaan, mutta muistan lukeneeni penskoille Maukkaa ja Väykkää. Siinä oli muistaakseni lammas nimeltään mäk käkätin... sain naurukohtauksen kesken lukemisen ja pennut tietty kysyi mikä mua naurattaa... sanoin heidän äitin olevan taas kääk mäkätin... sinä iltana oli vaikea saada käkättävää kaksikkoa nukkumaan. 🤣

        Ja taatusti joku nytten sanoo, että nöyryytin heidän äitiään tässä... en nöyryyttänyt. Se on sisäpiirijuttu ja sen tietää lapsetkin, siksi sille naurettiin huolettomasti, koska lapset ovat vanhemmilleen lojaaleja, äitit ja isät ihan yhtä tärkeitä. 😊

        Ostin kummitytölle Ella-kirjojen kirjoittajalta tulleen Pate-kirjan juuri syntsälahjaksi. Vanhemmat saavat vielä lukea hälle, mutta ne ovatkin aivan loistavaa lastenkirjallisuutta, mitä aikuisenakin on hauska lukea. Jotain Frozen-juttuja lukiessa varmaan meinaisi pää itsellä räjähtää, sen imellyksen takia. 😬
        Välitin siis kummitytöstä ja vanhemmista lahjakirjaa ostaessa. 😇


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei nyt liity varsinaisesti aloituksen aiheeseen, mutta poliittiseen korrektiuteen kyllä ... olin tuossa viime perjantaina varsin ärtynyt, kun kuuntelin kuusivuotiaani puheita. Heillä oli päiväkodilla ollut "suvaitsevaisuuskeskustelu" mm. ihonväreihin liityen ja nyt lapseni, joka ei aiemmin ole tehnyt mitään eroa eri ihonväreillä varustettujen leikkikaveriensa välillä, erottelee heitä tumma- ja vaaleaihoisiin. Mä näin oikeasti hetken punaista, kun tajusin niiden sanojen ja käsitteiden tulleen hänelle päiväkodin aikuisilta. Hän jutteli minulle yhtä juttua ja käytti noita sanoja. Oletin niiden tulleen joltain toiselta lapselta olin siinä valmiina oikaisemaan hänen puheitaan, mutta hän sanoikin niiden olleen aikuisten puheita ja nimenomaan sitä, että kaikki ovat erilaisia jne. No yritin siinä sitten parhaani mukaan korjata tehtyjä tuhoja.

        No se miten kukakin lapsi lopulta ottaa minkäkin asian vastaan, riippuu ihan lapsesta. Minullakin kaksi omaa lasta, aika yhtenäisesti kasvatettu, mutta aivan eritavalla elämää elävää ihmistä tullut... tai toki he kasvavat vielä...

        Mutta puhuminen kotona kaikesta auttaa aina. Toivoa voi, että puhumisen kulttuuri tarttuu lapseen, että ei jää mitään oletuksia. Sillekään ei aina voi mitään...🤷‍♂️


      • Anonyymi

        Sadut on satuja. Ne kuvaavat yhteisön syvimpiä tunteita ja odotuksia. Miksi prinssit ovat komeita ja tulevat valkoisella ratsulla noutamaan kauniin prinsessan?
        Koska kauneus on liitetty hyviin terveisiin geeneihin. Koko Maailmanhistorian ajan on lapsista toivottu kauniita, symmetrisiä, normaaleja. Ei kukaan (ennen nykyajan marxilaisia) toivonut vammaista lasta!
        Entä 'valkoinen hevonen', miksi ei musta? Kaikissa kulttuureissa valkoisuutta on pidetty parempana kuin tummuutta. Afrikassakin heimojen yläluokat olivat vaaleampia kuin rahvas. Tämä johtui siitä että vaaleimmat naiset naitettiin yläluokalle. Ihmiset tietävät vaistomaisesti että vaaleus pitää sisällään jotain parempaa.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No se miten kukakin lapsi lopulta ottaa minkäkin asian vastaan, riippuu ihan lapsesta. Minullakin kaksi omaa lasta, aika yhtenäisesti kasvatettu, mutta aivan eritavalla elämää elävää ihmistä tullut... tai toki he kasvavat vielä...

        Mutta puhuminen kotona kaikesta auttaa aina. Toivoa voi, että puhumisen kulttuuri tarttuu lapseen, että ei jää mitään oletuksia. Sillekään ei aina voi mitään...🤷‍♂️

        Usein siinä vaan tuppaa käymään niin, että kun yritetään olla korrekteja ja suvaitsevaisia niin lopulta päädytään nostamaan se erilaisuus tikun nokkaan. Sen sijaan, että pyrittäisiin aidosti suhtautumaan kaikkiin samalla tavalla niin aletaankin korostaa sitä miten erilaisia me keskenämme olemme.


      • Anonyymi

        Tuostahan sitä kannattaakin olla ylpeä. Vaimollesi tuo voi ihan hyvin olla ihan ok. 1986 maailma taas oli varsin erilainen. Tiedätkös milloin raiskaus avioliitossa on tässä maassa krimunalisoitu? Luuletko, että ennen tuota tyttöystävälläkään on ollut kauhean hyvät mahdollisuudet viedä tuollaista syytettä eteenpäin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Usein siinä vaan tuppaa käymään niin, että kun yritetään olla korrekteja ja suvaitsevaisia niin lopulta päädytään nostamaan se erilaisuus tikun nokkaan. Sen sijaan, että pyrittäisiin aidosti suhtautumaan kaikkiin samalla tavalla niin aletaankin korostaa sitä miten erilaisia me keskenämme olemme.

        Totta tuokin.

        Muistaa kun muksut opettelivat kävelemään. Muksahtelivat miten sattuu, jos reagoit itse siihen kauhistumalla, oli itku taattu. Mutta jos maltoit odottaa lapsen reagtioita, monesti ei ollut moksiskaan. Saattoi katsoa vihaisesti vaan jotain ”eteen tullutta estettä”. 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sadut on satuja. Ne kuvaavat yhteisön syvimpiä tunteita ja odotuksia. Miksi prinssit ovat komeita ja tulevat valkoisella ratsulla noutamaan kauniin prinsessan?
        Koska kauneus on liitetty hyviin terveisiin geeneihin. Koko Maailmanhistorian ajan on lapsista toivottu kauniita, symmetrisiä, normaaleja. Ei kukaan (ennen nykyajan marxilaisia) toivonut vammaista lasta!
        Entä 'valkoinen hevonen', miksi ei musta? Kaikissa kulttuureissa valkoisuutta on pidetty parempana kuin tummuutta. Afrikassakin heimojen yläluokat olivat vaaleampia kuin rahvas. Tämä johtui siitä että vaaleimmat naiset naitettiin yläluokalle. Ihmiset tietävät vaistomaisesti että vaaleus pitää sisällään jotain parempaa.

        Hah, mitä skeidaa! 😆

        Uskotko ihan itsekin?

        Jos maailmassa vain jokin tietyn ihannoiminen olisi vallitsevaa, tuskin sinäkään noine ajatuksinesi olisit olemassa. Selkeästi monimuotoisuus on enemmän totuutta. 😀


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Minusta erilaiset tarinat onkin nimenomaan hyviä. Mutta noita vanhoja satuja selkeästi leimasi tuo stereotypia ja varmasti sillä on paljon vaikutusta vaikkapa sukupuolirooleihin. Uskon, että naisten ulkonäkön tärkeys on noista peräisin ja samoin kuin miesten suorituskeskeisyys.

        Sinäänsä vanhoja satuja ei tarvitse muokata, se on jotenkin turhaa. Ihan kuten Pirkka-Pekka Peteliuksen saamelaisilta anteeksi pyytäminen jonkun sketsin vuoksi... ei hän tai kukaan tehnytkään sketsiä juuri loukatakseen tietääkseni, mutta anteeksipyyntö jälkikäteen jopa antaa sen käsityksen nyt.

        Joku lumikki-satu on sen kirjailijan silloinen luomus ja se pitääkin olla se sama tarina aina iäisyyteen piste.

        Mutta nykyään voisi keksiä satuja, missä tulisi elämän kaikenlainen kirjo paremmin esiin. Eli ei aina käy minkään tietyn kaavan mukaan, kuten ennen oli tapana.

        Mietin, mikä vaikutus vaikka tuhkimotarinassakin olisi sillä, että prinssi olisi etsinyt tuhkimon käsiin, mutta olisi tuumannut, että aha... ei olekaan prinsessa oikeasti, vaan feikannut nainen.... olisi tullut itsenään, eikä olisi valehdellut ja vähätellyt omaa elämäänsä siten. 🤣
        Itsensä arvostaminen on naisessakin hieno piirre. 😀👌

        Etkö ite pyydä anteeksi, jos tarkoittamatta loukkaat toisen tunteita?


      • Niin, entä sitten?

        Elät lopun ikääsi tuon tekosi kanssa, etkä saa sitä ikinä tekemättömäksi. Hyvä vaan itsesi kannalta, jos se on sinulle ihan ookoo juttu. Ehkä siten siedät vielä itseäsi. 🤔


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ite pyydä anteeksi, jos tarkoittamatta loukkaat toisen tunteita?

        Voin sanoa olevani pahoillani, että sanomani aiheuttaa loukkaantumisen, mutta mitä pyydän anteeksi?

        Voin myöskin pyytää anteeksi sitä, että olen vaikka antanut kritiikkiä ilman että sitä on pyydetty, mutta itse asiaa ei tarvitse anteeksi pyytää, jos seisoo sen takana ja sille on itsellä perustelut...

        Esimerkin paikka.
        Kajautan sanoa vaikka jollekin vanhemmalle, että voisit välittää lapsestasi enemmän. Jos hän on kipeä, niin tarkista, että hänellä on mahdollisuus olla sairaana kotona jne.

        Varmaan moni loukkaantuisi tuosta. Kokisi sen arvosteluna. Mutta minulla ei ole tarkoitus loukata, vaan huomioida tilanne. Huomioida vaikka se, että lasta ei huomioida.

        Olisin pahoillani loukkaantumisesta, mutta en pyytäisi sanomistani anteeksi.


    • Anonyymi

      Ratkaisevaa on niiden suhde toisiinsa, jotka suutelevat. Tässä niinkuin prinsessa Ruususesta on kuvaus seksuaalisesta heräämisestä, siitä miten toinen herättää sen halun ja se on suloista.

      Nykymaailmassa, jossa kaikki on lasten silmien edessä ennen heidän luonnollisen biologisen halun heräämistä, ruvetaan paheksumaan näitä vanhoja satuja. Kaikki nähdään rumien linssien läpi. Alunperin kauniiksi tarkoitettu satu vääristyy, kun se erotetaan nykyaikaan.

    • Anonyymi

      Sairaanhoitajien temppuilua oli komediaohjelmassa.
      Juurikaan niin ei saisi tehdä kun pitäisi hoitaa ihmisiä.

    • Anonyymi

      Koska prinsessa pussaa prinsessaa??

      • Anonyymi

        Homofobia ( ei ikinä)


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Varmasti pussaa!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Frozen on lesbo.
        https://gayles.tv/en/princesas-disney-lesbianas/

        Niin Elsa siis kaiketi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Frozen on lesbo.
        https://gayles.tv/en/princesas-disney-lesbianas/

        Multa on Frozen 2 näkemättä. Löytyykö jostain ilmaiseksi netistä? Pitäisikö käyttää peruskikkaa että tekee google-haun elokuvan/sarjan nimellä ja perään index tai mitä muuta sellaista se olikaan.


      • Anonyymi

        Eikös uudessa Prinsessassajahir Kaunotar ja Hirviö siis ole homo Gandladf`?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös uudessa Prinsessassajahir Kaunotar ja Hirviö siis ole homo Gandladf`?

        Siis Gustaffin kaveri on.


    • Anonyymi

      Jos loukkaantuu todella paljon niin jossain keskussairaanlan röntgenissökin kuvattamana, ei kannata leikkiä sitten.

    • Anonyymi

      Satua tai ei? Pronssille on etuoikeuksia, ehkä tämä luokitellaan sellaiseksi? Ehkä tossa hyvä huomioida myös aikakausi, ennen autojen valtakautta.

      • Anonyymi

        Prinssillä oli etuoikeuksia, varsinkin ennen metoo- aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prinssillä oli etuoikeuksia, varsinkin ennen metoo- aikaa.

        Mikäli prinssi olisi yönmusta neeegeri, olisi pussailu suvakkien mukaan OK.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli prinssi olisi yönmusta neeegeri, olisi pussailu suvakkien mukaan OK.

        Jos on prinssi status, todistettava sellainen niin miksei yhtä mahdollinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäli prinssi olisi yönmusta neeegeri, olisi pussailu suvakkien mukaan OK.

        Niille kaikki on salittua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prinssillä oli etuoikeuksia, varsinkin ennen metoo- aikaa.

        Älä kompastu feminismiin. Prinssillä on prinsessan itse antama etuoikeus häneen.


    • Anonyymi

      Hyvä jos ei pysty liikkumaan eli liikuttamaan raajoja ollenkaan, niiin saqir5aalan pedissä pari kuukautta.

    • Anonyymi

      Joku sairaalaan pääseminen, on aika inhottavaa sinänsä maata sängyissä, ei ole sinänsä pääsemistä sinänsä. Joutumista on.

    • Anonyymi

      Oletko tyhmä kyin poppeli, montako kertaa olet joutunut sairaalaan tahtomattasi=

    • Anonyymi

      Sitten jos loukkaannut pahastikin niin vievät ampiaisella eli ambulanssilla sairaalaan lepäämään hetkeksi eli muutamaksdi kuukaudeksi.

    • Olijan se niin, että prinssi yritti ja onnistui suutelemalla herättämään hiukan liikaa "taikajuomaa" nauttineen Lumikin? Ennen prinssin saapumista kuitenkin jo kaikki seitsemän kääpiötä vuorollaan olivat yrittäneet niin suudelmin kuin kaikin mahdollisin seksuaalisin teon tehdä saman. Kukaan ei tietääksemme käyttänyt kondomia tai muuta suojaa paitsi Nuhanenä, jolla sentään oli kasvomaski ja Ujo, joka sammutti valot toimituksen ajaksi.

    • Anonyymi

      Tuollaisetkaan eivät ole kovin miellyttäviä, joku hikka-juttu.
      Aina tulee hik, mutta menevät ohi sitten aikanaan.

      Aina tulee HIK.

    • Anonyymi
    • ...ja kukaan ei paheksu sitä, että nainen myrkytti tytärpuolensa?

      Outo prioriteetti.

      • Anonyymi

        Mutta sitä paheksutaan jo lähtöpitoisesti. Nythän pitää etsiä rakenteita värisytteleviä tarinankehyksiä.


    • Anonyymi

      Noista Disneyn versioista poistettu/minimoitu se oikea pahuus jota noissa kansansaduissa/grimmin veljeksillä oli. Ne oli alunperin paljon tummempia/realistisempia, maailma oli ennen ja on yhä raaka. Myös esitetty että perustuisi tositapaukseen, Philip II, Espanja ja kreivitär Margarethe von Waldeck, joka myrkytettiin ja jolla paha äitipuoli, ja joka asui kuparikaivoskaupunki Wildungissa. Lapsikaivostyöläiset jäivät kitukasvuisiksi, kutsuttiin "köyhiksi kääpiöiksi"/Eckhardt Sander. Kääpiöt nimesi vasta Disney.

    • Anonyymi

      Ei, koska prinssi oli komea.

    • Anonyymi

      Aikuisten oikeasti prinssi ei suudellut ollenkaan Lumikkia. Se suutelu tuli vasta Disneyn filmiin.

      Lumikki -sadussa oli kuitenkin enemmän vakavasta perheväkivallasta, ilkeä äitipuoli kun halusi murhata Lumikin. Onneksi koko satu on vain satua.

      - Sheena

      • Anonyymi

        Ja lesboudesta, kääpiöt sekä metsämies kuvattu seksiaalisesti latenttisiksi hahmoiksi, siksi ei se prinssi siinä suudellut, koska se tarina kerrotaan myöhemmin.


      • Niin tosiaan. Kääpiöt huomasivat Lumikin kauneuden säilyvän "kuolleenakin", joten rakensivat rakkaalleen lasiarkun, josta ohikulkumatkalla ollut prinssi hänet näki, ihastui ja pyysi kääpiöiltä luvan siirtää arkku linnaan.

        Arkkua siirrettäessä se kolahti maahan, jolloin Lumikin kurkkuun juuttunut myrkkyomenan palanen irtosi ja Lumikki virkosi, ihastuen tietysti heti komeaan prinssiin. ; )


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Niin tosiaan. Kääpiöt huomasivat Lumikin kauneuden säilyvän "kuolleenakin", joten rakensivat rakkaalleen lasiarkun, josta ohikulkumatkalla ollut prinssi hänet näki, ihastui ja pyysi kääpiöiltä luvan siirtää arkku linnaan.

        Arkkua siirrettäessä se kolahti maahan, jolloin Lumikin kurkkuun juuttunut myrkkyomenan palanen irtosi ja Lumikki virkosi, ihastuen tietysti heti komeaan prinssiin. ; )

        Tismalleen noin :)

        - Sheena


    • Lumikkihan koko ajan ootti, että Prinssi tulisi jonain päivänä pelastamaan, ainakin siinä Disneyn animaatioversiossa. Lumikki laulaa seitsemälle kääpiölle, että "Some day my prince will come". Että ei kai hän ole pettynyt, kun prinssi suutelee häntä. Ei taida olla edes pettynyt prinssin ulkonäköön, taitaa olla hänen miestyyppiäänkin. Disneyn versiossa Lumikki näkee prinssin, kun on pihakaivon luona ja myöhemmin sanoo kääpiöille ennen kuin laulaa tuon yllä mainitun laulun, että prinssi, jonka näki oli hänestä komea.

    • Anonyymi

      Lumikkihan oli jo ruumis, joten korkeintaan koprofiilia kyseessä.

      • Anonyymi

        se oli vain unettavaa myrkkyä


    • Itse rinnastan tuon tilanteeseen jossa joku on hukkumaisillaan ja rannalla vierelläsi on vene. Veneen voi ottaa ja käydä pelastamassa hukkuva. Olisi prinsillä ollut toinenkin vaihtoehto eli jättää Lumikki ikuiseen uneen.
      Aina voi miettiä olisiko mailma nyt erilainen jos satuun olisi kirjoitettu että Lumikin pystyy herättämään vain laskemalla hänen harteilleen prinssin itse neuloma poncho.

      En nyt tiedä onko se kovin hedelmällistä jos esim kotimaan susikeskustelua käydään perustuen satuihin poika ja susi ja/tai punahilkka; tai lapset kieltäytyvät kotitalousopetuksesta tarinan Hannu ja Kerttu pohjalta

      Ehkä ainoa satu jonka toivoisin päivittyvän on ruma ankanpoikanen. Yhteiskunta vain on nykyään sellainen että jos ankkaperheeseen synnyt niin ankka sinusta todennäköisesti tulee ja rumastakin poikasesta voi tulla ihan normaali ankka.

      Kuitenkin hyvä jos lapsille luetaan ja ollaan läsnä kuin se että iltaisin pelailevat itsekseen.

      • Anonyymi

        Kannattaisi antaa satujen olla eikä sotkea niitä susipolitiikkaan ja muuhun.

        Itse en pitänyt yhdestäkään H.C . Anderssenin sadusta, koin ne liian julmiksi 🙈. Sen sijaan halusin vähintään viisi kertaa viikossa kuulla iltasaduksi Topeliuksen "Koivu ja tähti" sadun 🤔. Vasta nyt luin, että se perustuu tositapahtumiin "Sakari Topeliuksen isän isoisä Kristoffer Toppelius pakeni isonvihan aikaan vuonna 1714 äitinsä kanssa Oulusta Muhokselle piilopirttiin. Kasakat kuitenkin ryöstivät pojan ja veivät orjaksi Venäjälle." 😮

        - Sheena


    • Anonyymi

      Saako enää sano kääpiö?

      • Anonyymi

        Ei saa.


    • Anonyymi

      En usko koska lumikkihan oli itse ihastunut prinssiin

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe