menettämisen pelko

Anonyymi

moi mulla on ollu siitä asti kauhee menttämisen pelko ja kauheen hankala luottaa kehenkään ku menetin mun parhaan kaverin ja nyt mä joka päivä pelkään et ku oon sellasessa porukassa mis on kolme nii pelkään et niist tulee paremmat frendit ja jään yksin (mun siskol oli joskus mun ikäsenä kolmen porukka ja sit ylä-asteen jälkeen niist yks jäi yksin) ja musta tuntuu et mä jään yksin ja ulkopuolelle. ja en tiiä yhtää mitä voin tehä ku joka päivä koulussa aattelen sitä ja murjotan jossai vitun nurkassa. onks kellää ollu menettämisen pelkoa tai yksinäisyyttä jos on nii mitä vittua te ootte sit tehny??

1

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oon jo keski-iän ylittänyt, ja tiedän että menettäminen ei koskaan tunnu kivalta.

      Elämä yleensä on sellaista, että menetyksiä tulee matkan varrella eteen.
      Siinä vaiheessa, kun ei ole vielä paljon kokemusta menetyksistä, niin se on vielä vaikeampaa verrattuna siihen, kun on ollut menetyksiä jo useammin.

      Menetyksiä oppii käsittelemään omalla tavalla kokemusten myötä, eli oppii sen, miten niihin suhtautuu ja miten menetysten kanssa pystyy jatkamaan elämää.

      Jos kaveruksia on kolme, niin eihän sekään tarkoita, että yksi jäisi väistämättä ulkopuolelle.
      Muistan omilta kouluajoiltani, kun ystävinäni oli kaksi tyttöä, jotka olivat keskenään " bestiksiä ". Eivät he kuitenkaan minua ajaneet pois, ottivat mukaan jos halusin heidän kanssaan jotain tehdä ja viettää aikaa.

      Oli myös jo ala-asteella tilanne, kun mulla itselläni oli " bestis ", ja yksi toinen tyttö yritti meidän kahden välejä hajottaa vähän väliä valehtelemalla, mitä muka toinen oli toisesta sanonut, luuli saavansa meidät suuttumaan toisillemme.
      Vaan eipä onnistunut. Ja ajoittain jopa vietettiin kolmistaankin vapaa-aikaa.

      Kun ikää tulee pikkuhiljaa lisää, sitä enemmän tapaa ihmisiä eri ympyröissä, tulee uusia kavereita, joistain ehkä jopa ystäviä.

      Minua on elämä heitellyt moneen eri suuntaan, ja oon tottunut siihen, että ihmiset tulevat ja menevät, tavallaan mikään ei ole pysyvää.
      Tietyllä tavalla mua jopa harmittaakin se, ettei enää ole jäljellä niitä kymmenien vuosien takaisia hyviä ystäviä.

      Toisaalta ei kannattaisi etukäteen miettiä muista ihmisistä, kenet mahdollisesti menettää elämästään, tai ketä ei.
      Jos jatkuvasti pyörittelee erilaisia esim. menettämisen "mahdollisuuksia ", on jatkuvasti yllä jonkinlainen ahdistus, eikä ihmissuhteet ole enää kovin varman tuntuisia.

      Luottamus on toki sellainen asia, että se muodostuu vain silloin, kun tuntuu että toiseen voi lluottaa. Ihan kaikkiin ei edes tarvitse luottaa, kaverina voi olla silti.

      Etenkin nuorempana nää asiat tuntuvat enemmän tärkeiltä, koska silloin vasta tavallaan harjoittelee ihmissuhteiden rakentamista, nousee esiin erilaisia pelkoja omasta itsestä, sekä myös muista. On sellainen vähän epävarma olo erilaisissa tilanteissa ihmisten kanssa, miettii sitä kuinka pärjää, ja kuinka tulee hyväksytyksi porukkaan.

      Toisaalta on helpompaa, kun antaa asioiden mennä vähän kuin omalla painollaan, ja katsoa mitä tapahtuu.
      Kaikilla tulee elämässään menetyksiä ja pettymyksiä, ja kuten aiemmin kirjoitin, niin etenkin alussa ne ovat ja tuntuvat kaikkein vaikeimmilta.

      Menettämisen pelon takia ei kannata nyhjöttää nurkassa, ja seurata mitä muut touhuavat, vaan mennä rohkeasti mukaan ja katsoa mitä siitä tulee.
      Koskaanhan ei voi etukäteen tietää, ja etukäteen pelkäämällä ei voi ikinä saada edes tietää, kuinka käy.

      Menikö liian monimutkaiseksi? Toivottavasti tajusit ees jotain mitä yritin tarkoittaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5580
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1672
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      206
      1656
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      78
      1102
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1088
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      819
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe