Saitko vitsaa lapsena?

Anonyymi

Minä tyttönä ja ainoana lapsena sain, äiti antoi. Ei liian lujaa, mutta aina se koivuvitsa kirpaisi. Olihan se melkoisen yleistä vielä 70-luvullakin, mutta tosiaan isä ei antanut koskaan. Siksi minusta tulikin ehkä enemmän isin tyttö. Sinne syliin kiipesin hakeen lohtua. Eikä äidin suhteen mitään traumoja jäänyt.

Mites muilla, tuliko sellaista, että aikuisena se olisi yksi leikki vaikka sänkyssä?
Niinkin voi kuulemma käydä.

32

4924

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sain minä pari kertaa koivuniemen herrasta. Sain remmistäkin persiilleni, isä antoi ja tukkapöllyjä äiti pruukasi antaa kun olin villi lapsi. Avokämmenelläkin äiti kerran läppäsi poskelle. Olin kaatanut pulverit vessan lattialle.

En usein, mutta jokusen kerran.

En kyllä ole sänkyyn ottanut remmejä, piiskoja. Jollain tavalla kyllä kiehtoo ajatus dominoivasta naisesta. Ehkäpä ei kuitenkaan läpsiminen muuta kuin suututtaisi mut. Sattuu liikaa, herkkä kivunaistimus.

Jotain muuta mielummin, kun remmiä tai läpsimistä. Kai mun luonne vaan on niin lujapäinen, että olis kiva joskus kohdata lujapäisempi. Jotakin henkistä voimankäyttöä? Joku josta on vastusta, mutta lähinnä tuossa muodossa ilmentyen.

• Anonyymi

Annatko laskin..väärinille piiskaa?

• Anonyymi kirjoitti:

Annatko laskin..väärinille piiskaa?

En. Tökin nuppineuloilla.

• Anonyymi

Kyllähän sitä silloin annettiin vitsaa ja remmiä, että pyllyt punotti.
      Mukana myös häpeä kun naapurin täti pyyrettiin mukaan katsoon, kun oli äitin vuoro vitsaa heiluttaa.
      Poika oli vielä nurkassa ilman housuja ja naiset joivat kahvia. Siinä vielä puhuivat miten hyvää kasvatusta, kun vitsaa antaa pyllyyn.

• Minunkin äiti käski nurkkaan häpeämään, aikani seisoin ja lopulta kysyinkin, että "äiti, miten kauan vielä, kun en jaksaisi, tylsää".

Tai lähdin lipettiin, kun en jaksanut töljätä nurkkaa.

• Anonyymi
        J-a-n kirjoitti:

Minunkin äiti käski nurkkaan häpeämään, aikani seisoin ja lopulta kysyinkin, että "äiti, miten kauan vielä, kun en jaksaisi, tylsää".

Tai lähdin lipettiin, kun en jaksanut töljätä nurkkaa.

Niin on ollut tilanne monellakin.

• Anonyymi

Aikas usein sitä vitsaa ja remmiäkin käytettiin paljaalle pyllylle.
      Jopa itse sen vitsan joutuu hakeen ja siitä isän polvelle, että pakaroita kirveli jälkeenpäin.
      Mutta yleistä silloin ja moni muukin sai, kun koltosia tehtiin.

Se kyllä nolotti kun vanhemmat siskot olivat katsomassa ja kiusottelivat jälkeenpäin.

• Anonyymi

Ei ollut hauskaa, ei.

• Anonyymi

Aikuisena olen antanut vitsaa aikuisen naisen pyllylle, häpeän sitä mutta se saa jormani seisomaan vieläkin kun ajattelen sitä miten kaikki kohdentui tekooni.
      Asunnossani oli kolme naista ja minä, vietettiin mukavaa alkuiltaa ja menimme läheiselle terassille veden äärelle hauskaa pitämään.
      Seurueeseen kuului eri ajatusmaailmaan suuntautuneita naisia jotka olivat toisilleen tuttuja ja minä heille osin tuntematon. Tutustuin yhteen heistä muutamia viikkoja aikaisemmin.

Terassin tarjoilun ehtyessä lähdimme kohti asuntoani, uiminen kiinnosti.
      En tiedä mistä joku seurueen laydy sai innostuksensa ajatukselle jossa minua piestäisiin pajunoksilla. Uimme mutta nämä naiset vetelivät oksakkaita viiltojaan pitkin kehoani. Uimme pidimme hauskaa mutta kehoni oli jonkin verran täynnä punaisia viiruja jotka olivat tulleet kahden naisen tuottamina.

Tästä tarina jatkuisi makuuhuoneeseen mutta tätä osuutta en kerro koska palstalla on ilmiselvästi ikärajaan rajoittunutta lukijakuntaa:)
      Sanon vain, on otettu ja annettu.

AsianVierestä

• Anonyymi

En todellakaan saanut. Vanhempani eivät onneksi olleet yhtään piiskaa antavaa tyyppiä. Sitä sekä alkoholittomuutta arvostan edelleen kovasti. Ilman niitä minusta olisi todennäköisesti tullut narkkari ja olisin kuollut kaksikymppisenä.

- Sheena

• "Ilman niitä minusta olisi todennäköisesti tullut narkkari ja olisin kuollut kaksikymppisenä."

No, musta ei tullut narkkia ja hengissäkin edelleen ollaan, vaikka ruumiillista kuritusta sain molemmilta vanhemmilta.

• En ole koskaan saanut. Enkä vitsaa tai piiskaa kaivannut koskaan aikuisenakaan. Päinvastoin, ajatuskin suututtaa. Mielummin olen itse se dominoiva puoli.

Tukistamista äiti kyllä harrasti. Ja nurkassa myös seisotettiin.

Isä ei ole koskaan antanut ruumiillista kuritusta, mutta kerran hänen piti antaa minulle ja veljelle piiskaa, kun oltiin kai oltu tosi kurittomia. Veljelle antoikin (en usko, että sattui), mutta kun tuli mun vuoro, ei kyennyt, vaan tippa tuli hänellekin linssiin. Arvostan häntä tän takia. En tiedä, arvostaisinko siinä tapauksessa, jos olisi minua lyönyt.

• Anonyymi

Saihan tuota selkään kummaltakin, isä ei vitsaa säästellyt, äiti enempi hermostui muhun, kun olin ainoa tyttö. Mutt se oli tuona aikana tavallinen tapa. Äiti suuttuessaan saattoi käskeä mut menemään ulos pihalle, siellä sitten märisin, kun en ymmärtänyt mistä äiti suuttui. Aikuisiällä ymmärsin, ett äiti itse oli ollut kovassa kurissa omassa kodissaan, käyttäytyi mua kohtaan niinkuin hänen äitinsä oli häntä kohtaan käyttäytynyt. Isä ei muuta tapaa osannut, niin kurittamalla kasvatti.

• Anonyymi

Mulle sattui erikoisempi juttu ollessani mummolassa ja siellä maalla oli myös serkkutyttö, joka oli varmaan rippikouluikäinen. Kun itse olin jotain toisellakymmenellä oleva poika nippa, nappa.
      Mukava päivä ollut, mutta olin myös koiruuksia tehnyt ja sitä tyttöäkin härnännyt.
      Olin saunonut ukin kanssa ja serkkutyttö mummun mukana. Iltasella sitten ukki sanoi yllättäen, että tuo tyttö saa sinut piiskata, kun olet niin kuriton.

Mikään ei auttanut vaan tytön aittaan mentiin ja tämä käski topakasti ottaan kaikki vaatteet pois. Myös itse kiskaisi kesämekkonsa pois, eikä sielä alla ollut edes pikkareita.
      Tyttö istui alasti sänkynreunalle ja minä makuulle nakuna syliin.

Pajuvitsalla alkoi tulla napakoita iskuja pyllyyn ja minulla tuli pippeliin kummallinen tunne. Pippeli oli tytön hävyn kohdalla kun vitsa kirveli pakaroita. Jotenkin myös tytön henkitys tiheni ja voimistu. Oletkos jo kiltisti kyseli ja lupasin olla.

Sitten serkkutyttö oikaisi itsensä vuoteelle ja veti minut siihen päälleen. Sanoi että ollaan hetki lähekkäin, niin sulle jää hyvä mieli tästä. Kietoi jopa jalkansa ympärilleni ja piti tiukasti alastonta syliään vasten. Jotenkin siinä oli mukava olla kun tyttö silitti pyllyä hellästi ja pippelissä tuntui kummallisen kiihottava tunne.

• Anonyymi

Näin otat hänet itsevarmasti – tuhmat vinkit dominoinnista pitäville naisille ja miehille
      Dominoiva seksi on parhaimmillaan voimauttavaa ja vapauttavaa. Listasimme naisille ja miehille sopivat esileikki- ja asentovinkit, joiden avulla viettelet ja otat kumppanisi itsevarmasti.

Niin naiset kuin miehetkin kaipaavat sängyssä välillä rajumpia otteita. Dominoiva osapuoli saa tuntea itsensä vahvaksi ja määrätietoiseksi. Antautuja taas saa nauttia ihanasta jännityksestä ja estojen vapautumisesta.

Listasimme naisille ja miehille sopivat asennot ja vinkit, joiden avulla opit kiihottavaa määrätietoisuutta. Älä kuitenkaan kaiva käsirautoja esille ennen kuin olet varma, että kumppanisi haluaa olla leikissä mukana.

Sisäistä dominoinnin idea ensin henkisellä tasolla
      Dominoivan seksin kiihottavuus perustuu valta-asetelmaan. Toinen määrää tahdin, toinen tottelee ja nautiskelee.

Raja kiihottavan dominoinnin ja kömpelön käskytyksen välillä on joskus hiuksenhieno. Ennen kuin sidot kumppanisi sänkyyn, on tärkeää, että sisäistät dominoinnin idean ajatus- ja tunnetasolla. Dominointi ei tarkoita pelkkää piiskaamista. Kyse on myös itsevarmasta asenteesta, eleistä ja äänenpainoista.

Syötä hakusana…
      Siirry suoraan sisältöönSiirry suoraan footteriin
      Anna.fi
      Seksivinkit dominointiKiusoitteleva kosketus sopii dominointiin.
      SEKSIELÄMÄ
      Näin otat hänet itsevarmasti – tuhmat vinkit dominoinnista pitäville naisille ja miehille
      Dominoiva seksi on parhaimmillaan voimauttavaa ja vapauttavaa. Listasimme naisille ja miehille sopivat esileikki- ja asentovinkit, joiden avulla viettelet ja otat kumppanisi itsevarmasti.
      13.10.2017 Teksti: Janica Brander Kuvat: iStock
      Jaa Facebookissa
      Twiittaa
      Tallenna
      Jaa Whatsappissa
      2
      Kommentoi
      KAUPALLISET YHTEISTYÖT
      Niin naiset kuin miehetkin kaipaavat sängyssä välillä rajumpia otteita. Dominoiva osapuoli saa tuntea itsensä vahvaksi ja määrätietoiseksi. Antautuja taas saa nauttia ihanasta jännityksestä ja estojen vapautumisesta.

Listasimme naisille ja miehille sopivat asennot ja vinkit, joiden avulla opit kiihottavaa määrätietoisuutta. Älä kuitenkaan kaiva käsirautoja esille ennen kuin olet varma, että kumppanisi haluaa olla leikissä mukana.

Dominoivan seksin kiihottavuus perustuu valta-asetelmaan. Toinen määrää tahdin, toinen tottelee ja nautiskelee.

Raja kiihottavan dominoinnin ja kömpelön käskytyksen välillä on joskus hiuksenhieno. Ennen kuin sidot kumppanisi sänkyyn, on tärkeää, että sisäistät dominoinnin idean ajatus- ja tunnetasolla. Dominointi ei tarkoita pelkkää piiskaamista. Kyse on myös itsevarmasta asenteesta, eleistä ja äänenpainoista.

MAINOS
      Lue lisää
      Aloita dominoinnin harjoittelu arkipäiväisissä tilanteissa. Tee päätöksiä kysymättä aina kumppanisi mielipidettä. Kun etsitte pöytää ravintolassa, ilmoita, että ”menemme tuonne”, tartu häntä kädestä ja vedä hänet mukaasi. Käytä vahvoja verbejä ja puhu minä-muodossa: ”minä haluan”, ”olen päättänyt”, ”en pidä tuosta”.

Pysyttele stressaavissa tilanteissa tyynenä ja itsevarmana. Katso kumppaniasi silmiin, kun puhut hänelle. Kiusoittele häntä rennolla hymyllä äläkä laske katsettasi, vaikka hän häkeltyisi.

Kiusoitteleva kosketus sopii dominointiin.
      SEKSIELÄMÄ
      13.10.2017 Teksti: Janica Brander Kuvat: iStock
      Jaa Facebookissa
      Twiittaa
      Tallenna
      Jaa Whatsappissa
      2
      Kommentoi
      KAUPALLISET YHTEISTYÖT

Aloita dominoinnin harjoittelu arkipäiväisissä tilanteissa. Tee päätöksiä kysymättä aina kumppanisi mielipidettä. Kun etsitte pöytää ravintolassa, ilmoita, että ”menemme tuonne”, tartu häntä kädestä ja vedä hänet mukaasi. Käytä vahvoja verbejä ja puhu minä-muodossa: ”minä haluan”, ”olen päättänyt”, ”en pidä tuosta”.

• Sain vitsaa toisinaan. Jokaisen voimakkaan vitsan-iskun jälkeen pelästyin niin, että silmälasini meinasivat pudota. Arvatkaa, miltä tuntui.

• Anonyymi

Sain usein keppiä

• Anonyymi

Olin 9. luokalla, kun kuulun hipoissa esiinnyin humalassa ja tieto siitä tuli kotiin. Vanhemmat saivat kuulemma hävetä takiani ja isä päätti, että minut pitää piiskata, siitä opin mitä tuollaisesta menosta seuraa. Ei siinä pulinat eikä pullikoinnit auttaneet, isä oli sen verran iso ja vahva mies, että piiskaa sain ja paljaalle.

Sellainen jälkiseuraus asiasta jäi, että etsin vieläkin sellaista miestä, joka pystyisi minut oikeasti piiskaamaan.

• Anonyymi

Yksi kerta riitti. Uhmaikäisenä tyttönä tarpeeksi isälleni kiukuttelin, kirvesmiehen jämerä kämmen pepullani opetti nopeasti tavoille.

• Anonyymi

Se oli sitä aikaa silloin juu.

• Anonyymi

Ja aloittajaa taisi silloin jo kiihottaa ja nyt aikuisena haluaisi saada piiskaa tai vitsaa uuh ajatuskin aloittajaa kiihoittaa valtavasti

• Anonyymi

<<Yksi kerta riitti. Uhmaikäisenä tyttönä tarpeeksi isälleni kiukuttelin, kirvesmiehen jämerä kämmen pepullani opetti nopeasti tavoille.>>

Kyllä tämän muistelu myöhemmin teini-ikäisenä kummasti kiihotti, silloin kyllä moni muukin juttu.

• Anonyymi

Olin tosi pieni ja mikä lie uhmaikä menossa. Lähdin juoksemaan isolle tielle. Vanhemmat huusivat perään, että heti takaisin tai saat selkääsi. En totellut.

Eihän ne tietenkään muuta voineet kuin lavastaa selkäsaunan. Isä haki risun ja läpsi sillä kai hyvin kevyesti muutaman kerran (ei ainakaan sattunut) kun minä karjuin uhmaraivoani.

Se mitä siitä on jäänyt mieleen, niin se oli nöyryyttävä kokemus. Mutta sen jälkeen uskoin ehkä paremmin eivätkä vanhemmat enää uhkailleet risulla - kun se uhkaus pitää myös toteuttaa, jotta uskottavuus säilyy 😄

xLiner

• Vitsan saaminen lapsena ei ollut mikään naurun asia. Jokaisella vitsan-iskulla silmälasini meinasivat pudota.

• Anonyymi

Lasten fyysinen kuritus kiellettiin jo 1984, sitä toki vieläkin on. Mutta henkinen väkivalta lienee paljon yleisempää ja voihan siitäkin jonkinlaisen masokismin itselleen kehittää. Se kovin etäinen vanhempi ei koske lapseensa pikkurillilläkään, ei välitä pennin vertaa.

• Anonyymi

Meillä sai kärpäslätkää tai nahkaremmiä paljaalle takapuolelle. Isä kuritti aina kun oli sen tarve, äiti ei koskaan. Toki äiti usein määräsi rangaistuksen siihen tyyliin, että "odotas kun isäs tulee kotiin". Kun isä tuli, äiti antoi ohjeet, että likka pitää piiskata, isä haki vyön kaapista ja alkoi hommiin. Kurituksen jälkeen sitten vielä housut nilkoissa olohuoneen nurkkaan häpeämään muutamaksi minuutiksi. Kuritukset loppui joskus rippikouluiässä.

• Anonyymi

Kyllähän sitä tuli villinä tyttönä piiskaa saatua 40-50 v sitten melko usein äidiltä rippikouluun asti , isä ei niinkään antanut kun hän pärjäsi puhumalla.
      Tästä on jäänyt kyllä itselleni sellainen et mies piiskaa mua lähes viikottain et se kipu pepulla ja vitsan hakeminen on mulle kiihoittava asia.

• Anonyymi

Luunapin taisin pari kertaa saada.Ei meitä kukaan ikinä lyönyt. Mitä nyt siskojen kesken oteltiin joskus.

• Anonyymi

On tullut myös kunnon nahka remmiä kakarana.

• Mä synnyin 88, mutta sain kyllä selkääni lapsena vielä ns. "sivistyneellä" 90-luvulla. Isäni antoi luunappeja ja tukisti, äiti läimäisi perseelle. Luunapit tuntuivat noista kaikkein pahimmalta. Isän erottua äidistäni, mentyä uusiin naimisiin ja saatuaan tämän kanssa uusia lapsia, satuin kerran kysymään "Kuritatko sinä näitä nuorempia lapsiasikin fyysisesti?" "En, ei lapsia saa pahoinpidellä" oli isäni vastaus. Isän vastaus sai mut tuntemaan itseni huonommaksi ja vähemmän rakastetuksi kuin ne 2 nuorempaa lasta, koska hän oli kuitenkin mulle antanut luunappeja.

• Isä uhkasi vetää vyöllä pitkin persuuksia...

Ikinä ei vetänyt...

Tiesin kun olin hölmöillyt ja isä nieli minusta kiukkuaan...äiti puhui huolestaan... mä kaduin...

Mulla oli vanhemmat jotka olivat aikaa edellä, mutta eivät tienneet miten olla...😊

Ehkä mä osasin itse paremmin. 🙃

• Fyysinen kurittaminen ei kuulunut vanhempieni kasvatuskeinoihin. Vanhempani olivat alkoholisteja, mikä toi mukanaan alkoholismin negatiivisia vaikutuksia eli olen kyllä nähnyt lapsena fyysisiä yhteenottoja. Ne eivät kuitenkaan kohdistuneet meihin lapsiin.

Itse en ole kertaakaan kurittanut lastani fyysisesti. Mielestäni väkivallan käyttö lapsen kasvatuksessa (myös henkisen väkivallan) on heikon ihmisen tapa ratkaista tilanne, jota ei muilla keinoin kykene ratkaisemaan. Toki ymmärrän, että aikoinaan fyysinen kurittaminen on ollut yleinen tapa, mutta nykyään ihmisten pitäisi ymmärtää jo paremmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      870
    4. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33