Asiaa polkupyörän renkaista - mitkä ovat hyviä?
Täällä on vuonna 2017 julkaistu artikkeli, jossa on testattu maantierenkaita. Suomalaisia asialla.
10 of the best performance road tires lab tested
https://www.bikeradar.com/features/10-of-the-best-performance-road-tires-lab-tested/
Miten pitää paikkansa vielä tänä päivänä? Entä "yleiskäyttöiset" renkaat? Mikä olisi hyvä työmatkapyörään?
Asiaa polkupyörän renkaista - mitkä ovat hyviä?
18
697
Vastaukset
- Anonyymi
Täälläkin testaavat vierintävastusta.
https://www.bicyclerollingresistance.com/ - Anonyymi
Mie oon käyttänynnä Schwalben Marathon Plus renkaita jo yli kymmenen vuotta ja olen super tyytyväinen moisiin renkaisiin. Vierintävastuksesta en tiedä mut 25 km suuntaansa oleva työmatka taittuu mukavasti ja ilman pelkoa rengasrikosta.
- Anonyymi
Pirelli Cinturato Velo TLR, jos haluaa pistosuojatun tubeless renkaan. Sitä löytyy 26-622, 28-622, 32-622 ja 35-622 koossa. Itselläni on 32-622 ja olen erittäin tyytyväinen. Toimii sekä asfaltilla että satunnaisilla sorapätkillä hyvin.
- Anonyymi
Suurin ero polkupyörän eri rengasmerkkien välillä on hinta.
En ole kokenut suuriakaan eroja erimerkkisten renkaitten kestävyydessä.
On otettava huomioon, että jo ennen kymmenettä käyttövuotta päällyskumin pintaan alkaa missä tahansa päällysrenkaassa tulla halkeamia, vaikka se ei olisi lainkaan liikenteessä.
Eivät ns. laaturenkaat ole loppujen lopuksi parempia kuin halvemmat renkaat. Niissä maksaakin imago.
Siksi ostan halvimpia sopivia renkaita esim. Biltemasta ja Tokmannilta hintaan 7.90 -9,90 euroa. Hyvin niillä on toimeen tultu.- Anonyymi
Hyvin voi laittaa tuollaiset renkaat pyörään joka laitetaan seinää vasten rännin alle nojaamaan.
- Anonyymi
Merkittävin ero on hintaluokoan kohotessa renkaan paino. Kuka haluaa kuskata ylimääräistä painoa mukanansa. Minä en ainakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin voi laittaa tuollaiset renkaat pyörään joka laitetaan seinää vasten rännin alle nojaamaan.
Juuri niin, eivät halparenkaat siitä kärsi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri niin, eivät halparenkaat siitä kärsi.
Halpa rengas on voi olla valtavan paljon painavampi kuin kevyt laadukas rengas. Halpa rengas kärsii todellakin liiallisesta painosta.
Esim. tässäkin keskustelussa mainittu Pirelli Cinturato Velo TLR painaa noin 300 g/rengas (riippuen tietenkin koosta). Halppisrengas voi äkkiä olla lähemmäs kilon tai jopa yli per rengas.
- Anonyymi
Asiahan on sillai että on kovasti riippuvaista siitä polkeeko vuodessa 10 000 kilometriä, vai kymmenessä vuodessa. Jos on hyvä polkupyörä on suositeltavaa hankkia hyvin rullaava, mutta kestävän oloinen piällyskumi. Esimerkiksi
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/63586/gjtsj/Continental-GatorSkin-32-622-maantiepyoran-rengas-28 tuollainen, joten siitä vaan jonon jatkoksi odottelemaan.- Anonyymi
Nuo on hyvät renkaat.
Laitoin nuo joskus alumiiniseen hybridiin alumiini haarukalla. Tuli hirveä täristin. Hyvät renkaat tarvii sitten myös hyvän pyörän ;)
- Anonyymi
Jos on ostanut kalliin pyörän, on nöyryttävää ajaa halvoilla renkailla.
- Anonyymi
Ei niinkään hinta, vaan se laatu ja paino. Jos saan hyvät renkaat halvemmalla, niin ei ole yhtään mitään nöyryttävää asiassa. Keveys ja laatu tuppaa vain maksamaan.
- Anonyymi
Kannattaa välttää renkaita mitkä on pilattu töpselin kuvalla. Rullaavat nihkeämmin.
Sähköpyöränrengas täytyy tehdä ruopimista kestäväksi. - Anonyymi
23 vai 25 rengas? Siinäpä pulma. Kumman koon valitset?
- Anonyymi
32 tai 40
- Anonyymi
Valitsen 28.
Pyöräilijöiden keskuudessa on elänyt pitkään harhaluulo, että kapea ja kova polkupyörän rengas olisi aina nopein
https://tekniikanmaailma.fi/pyorailijoiden-keskuudessa-on-elanyt-pitkaan-harhaluulo-etta-kapea-ja-kova-polkupyoran-rengas-olisi-aina-nopein/
- Anonyymi
Merkkeinä Schwalbe ja Continental ovat varmoja valintoja. Onhan niitä merkkejä paljon muitakin, kuten esim. Vittoria, WTB, Pirelli, Maxxis, Kenda jne.
Riippuu myös mihin käyttöön rengas tulee (maantie, cyclocross, gravel, maasto jne.) että mikä on hyvä rengas missäkin tapauksessa. - Anonyymi
Minkä koon renkailla ammattilaiset vetää isoa kovaa? 23,25,28? Entä onko joku rengasmerkki ja malli muita suositumpi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1436728
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495769- 1174920
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434520Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533925- 623081
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522986Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242482- 422290
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152207