Olen saanut niin paljon sanomattomia toivomuksia, ettenkö voisi sittenkin perustaa aivan oman kertomyssikermän ihmeellisistä seikkailuistani. Vaatimattomana ihmisenä nyt sellaisen ketjun aloitankin.
Tänään tosiaankin vain 98 kilometrin polkupyöräilylenkin tein, ja pyrkipä oikein ripsauttamaankin tuolla kaakon kulmalla. Vain, siitä syystä että yli sadan kilometrin polkupyöräilylenkit voivat hyvinkin johtaa ” tämän hetken kenties vaikutusvaltaisimman” kaltaiseen tilaan. Siihen joka se pahimmoillaan oli. Onneksi ”tämän hetken kenties vaikutusvaltaisin” on taas hänkin ”selvillä vesillä”. Muistutettakoon että poljen 1x11 vaihdejärjestelmällä, ja nyt ainoastaan tuollakin olen, kuluvana vuonna tuoreeks terveeks, yhteensä 1569 kilometriä. Siihen nähten että painan sata, ja runnon menemään vailla muotitietoisten sähköisiä avustuksia ketju on voinut hyvin. Ei venymistä vieläkään, mutta tuon mainion alumiinisen polkupyörän mukana tulikin ilmeisesti vähän parempi KMC- luokan ketju. Noin ollen 1x11 ei kuluta ketjua senkään vertaa kuin kolmen tahi kahden eturattaan järestelmä.
Tälläkin palstalla vängätään jatkuvasti siitä, että muka alumiinirunkoinen polkupyörä olisi kauhean kova. Rautavenkula sen olla pitää. Mukamas. Käytössäni oleva alumiinirunko on osoittautunut hyväksi, jäykäksi, kevyeksi, nopeaksi, mukavaksi. Lisäksi litteä kova satula oli hämmästyttävän helppo omaksua omaksi. Tosin takapuoleni on valtava kuin leivinuuni. On kokoa ja voimaa. Reisissä jerkkua. Kylä lähtee.
Olen taas huomannut painoni pudonneen reilusti alle sadan. Nyt liiteriin sitten mässäilemään. Lihapiirakkaa, wanhan ajan nakkeja, petunasalaattia, sinappia, tomaattia. Kahvia, leipää, juustoa, leikkelöitä. Eiköhän noilla paino huitele taas kohta yli sadan kilon.
Tosiaan, tuunaa mun jopon
24
69
Vastaukset
- Anonyymi
A paljonko tuollainen lähes sata, ja satanenkin polkupyöräilylenkkeilynä vaatii vettä ja muita nautintoaineita? A sanoisin näin, kun poljetaan omalla lihasvoimalla, ja revitään suurimpia tehoja, ja kun sää on viileä, että vettä menee kaksisataa millilitraa, ja mitään muuta ei tarvita. Ei yhtään mitään. Suorituksen jälkeen voi virtsa muuttua vuorokaudeksi punertavaksi. Tämä johtuu räjähdysmäisesti lisääntyneistä punasoluista, rääkin seurauksena.
Kuta enemmän esiintyy avauksia ” mikä on vaihteiden tarvittava enimmäismäärä” ”cresent vai jopo” ”kierrepakka” , sitä enemmän polkupyöräilen ja sitä mukaa tämä ketju on jatkuvasti ykkösenä. Siitä vaan, motivoikaa. Tehkää typeriä aloituksia, nostakaa kymmenen vuotta vanhoja jorinoita. Sikiöt fillarifoorumista, moniko teistäkään on edes noussut polkupyörän selkään tänä(kään) vuonna? - Anonyymi
Niin tuli Santtu sähkötontulle kiiruus nostella hölmöjä sähköavusteisten auvoisia aloituksia. Ehkä typerin viimeaikaisista on bilteman josemite. Asioitten näit ollen tein tänäänkin 77 kilometrin polkupyöräilylenkin. Haluaisinkin nyty solvata kovasti fillarifoorumilaisia, mutta on ryhtynyt arvelluttamaan. Nimittäin tänään olin juuri asettunut ryyppytsuolle kun vastaan porhalsi maantiepolkupyöräilijä. Ystävällisesti hän huuteli mennessään. ”Onko kaikki hyvästi? Ei haveria?” Minä vakuuttelemaan. Mitäs jos tämä ystävällinen polkupyöräilevä ihminen olikin fillarifoorumilainen? Epätodennäköistä, vaan kenties sielläkin esiintyy hyviäkin ihmisiä? Niinpä jätän solvaamisen tällä kertaa.
Eikö pitäisi olla oikein hätä sieluista, jotka kadotukseen hoippuvat? Liian usein huomaan ajattelevani jotta menkööt nyt sitten helvettiin, kun sinne niin kovasti haluavat. Enkä puhu nyt ao ihmisestä vaan foorumilaisista yleensä.
Itse saan jatkuvasti virtaa Jeesukselta. Varsinkin eilen huomasin hyökkääväni mutkista ulos kuin mikäkin. ”Älä hyökkää Jääskeläinen!” Sain nyt itseänikin toppuutella. Sen sijaan tänään tuntui olevan jano alvariinsa. Kenties eilinen vähän juominen kertaantui. Vettä meni ehkä jopa 500 millilitraa.
Noista sähköpolkupyöräilijöistä puhheen ollen. Mielestäni naurettavaa (jaa, auta kun nauraa vaan) kun isot miehet vääntävät sähköavusteisella alvariinsa, tahi mitä kukakin, ehkä eivät ehdi kun pitää palstoja täytellä. Ymmärtäähän sen jos lähtökunto on heikko, että turvautuu sähköön. Myöskin nuorisoa siunaan matkallain, jotta eivät sekaantuisi fillarifoorumiin vaan raikas polkupyöräily pysyisi ja enenisikin. Mutta vanhemmat henkilöt joiden elämä menee ”etukorista napostelemiseksi” ja velttoiluun sähköpolkupyörällä, tai kun pitää vetää perässään polkupyöräkorjaamoa, niin sanoisin että hukkaan heitettyä aikaa. Polkupyöräillessä täytyy, edes toisinaan, mennä äärettömyyksiin, ja sen yli. Itse en muutenkaan koskaan pidä pumppua mukana, en sisäkumia, enkä paikkarasiaa. On sentään joskus poljettu 270 kilometräkin yhteen päivään, eikä koskaan ole sisäkumi tyhjennyt.
Tänäänkin piti lopettamani vajaa kymmenen ennen kuin lopetin, mutta päätin vielä käydä äitini haudalla. Siellä muistelin ja ulisin ääneen vibralla ”äidistä parhaimman sain, hän ymmärtää ja lohduttaa, hää on äiti mun!” Ihmettelen miehiä jotka menevät vieraan naisen kanssa naimisiin, tahi elävät susipareina niin kuin nykyään on yleistä. Ei, kun omasta äitistä aika jättää, on paras ystävä poissa ja loppuelämä on hyvä viettää yksin ja yksinäisyydessä silloin. Vieraat naiset kun ovat petoja miehiä kohtaan. Tulisi sekin kerrasta ymmärtää, eikä ainaisesti hakata päätään mäntyyn.
Miksi sotket minua sellaiseen/sellaisiin ketjuihin joihin minulla ei ole mitään tekemistä ja joihin en ole kirjoittanut?
Olisi hauska tietää mitä sinulla on Fillarifoorumilla tapahtunut kun vaikuttaa olevan hyvinkin suurta katkeruutta siihen suuntaan.
On kuitenkin kyseessä ainoa ihan ”oikea” suomenkielinen polkupyöräilyn keskustelupalsta.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Miksi sotket minua sellaiseen/sellaisiin ketjuihin joihin minulla ei ole mitään tekemistä ja joihin en ole kirjoittanut?
Olisi hauska tietää mitä sinulla on Fillarifoorumilla tapahtunut kun vaikuttaa olevan hyvinkin suurta katkeruutta siihen suuntaan.
On kuitenkin kyseessä ainoa ihan ”oikea” suomenkielinen polkupyöräilyn keskustelupalsta.Mites arveletkin että kirjoitin sinusta? Arvelit muuten oikein. Kiitos sloganista ” tämän hetken kenties..” tosin niin kuin kaikista hyvistä slooganeista siitäkin on muodostunut muunnoksia. Ihmettelen ihmisiä jotka viettävät aikaansa fillarifoorumilla. Siellä kiusataan ihmisiä kuin työkseen. Valvojat suosivat kiusaajia ja herjaajia, ja kiusattavat lähtevät vähin äänin, tai heidät bannataan ulos. Ihan Suomalaista normimeininkiä näin ollen. Törkeimmät perkeleet siellä ovat ilmeisesti fillarifoorumin ylläpitäjien hyviäkin ystäviä. Muuten tulisi unohtaa koko fillarifoorumi. Viha syö vihaajaa rotan lailla. Kyrie eleison!
Anonyymi kirjoitti:
Mites arveletkin että kirjoitin sinusta? Arvelit muuten oikein. Kiitos sloganista ” tämän hetken kenties..” tosin niin kuin kaikista hyvistä slooganeista siitäkin on muodostunut muunnoksia. Ihmettelen ihmisiä jotka viettävät aikaansa fillarifoorumilla. Siellä kiusataan ihmisiä kuin työkseen. Valvojat suosivat kiusaajia ja herjaajia, ja kiusattavat lähtevät vähin äänin, tai heidät bannataan ulos. Ihan Suomalaista normimeininkiä näin ollen. Törkeimmät perkeleet siellä ovat ilmeisesti fillarifoorumin ylläpitäjien hyviäkin ystäviä. Muuten tulisi unohtaa koko fillarifoorumi. Viha syö vihaajaa rotan lailla. Kyrie eleison!
No tuosta lauseesta sen päättelin: "Niin tuli Santtu sähkötontulle...", ja en tainnut väärässä olla.
Itse olen aina saanut Fillarifoorumilta apuna niihin teknisiin asioihin mitä on eteeni tullut mihin itse en ole tiennyt vastausta.
Samoin merkki/malli kohtaiset pyöräkeskustelut ovat erittäin antoisia joissa käydään mallin hyviä ja huonoja puolia läpi ja jaetaan kokemuksia sekä vinkkejä toisilla samanlaisella pyörällä ajaville taikka sellaisen ostoa harkitseville.
Tietyissä aiheissa (esim. pyörät ja pyöräilijöiden käyttäytyminen osana liikennettä yms.) kirjoittelu saattaa siellä olla suhteellisen railakasta , mutta en siellä ole ikinä mitään isompia kiusaamisia ja herjaamisia havainnut.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mites arveletkin että kirjoitin sinusta? Arvelit muuten oikein. Kiitos sloganista ” tämän hetken kenties..” tosin niin kuin kaikista hyvistä slooganeista siitäkin on muodostunut muunnoksia. Ihmettelen ihmisiä jotka viettävät aikaansa fillarifoorumilla. Siellä kiusataan ihmisiä kuin työkseen. Valvojat suosivat kiusaajia ja herjaajia, ja kiusattavat lähtevät vähin äänin, tai heidät bannataan ulos. Ihan Suomalaista normimeininkiä näin ollen. Törkeimmät perkeleet siellä ovat ilmeisesti fillarifoorumin ylläpitäjien hyviäkin ystäviä. Muuten tulisi unohtaa koko fillarifoorumi. Viha syö vihaajaa rotan lailla. Kyrie eleison!
Ettet nyt sortuisi samaan mistä muita syytät. Minkä muuten tulkitset fillarifoorumilla kiusaamiseksi?
Elitistinen se kyllä on. Siellä harrastaminen on sitä että tilataan postimyynnistä hieno pyörä, asetetaan se kuvausta varten ostettuun telineeseeen joka pitää pyörän pystyssä ja otetaan kuva järjestelmäkameralla ennekuin ensimmäinen pölyhiukkanen on ehtinyt laskeutua hienoon fillariin. Monesti miettii, mahdettiinko niillä jaksaa ajaa ja kuinka kauan.
On siellä kovia ajomiehiä ja naisiakin silti.
Mutta siellä ei viihdy ellei sovi tiettyyn muottiin.
Itse tykkään tekemisen meiningistä ja ajetunnäköisitä pyöristä. Sellaisesta näkee että siitä on pidetty kun ajoa on tullut.
Tekemisen meinigillä tarkoitan että pyörä rakennetaan runkosetistä itse, tehdään kiekot itse ja huollot tarvittaessa yms. touhua. Kädet on rasvassa ja paskassa säännöllissti.
Yksivaihde-foorumilla on taas tekemisen meininkiä, pyörien ei tarvitse olla viimeistä muotia ja teknisiä ratkaisuja. Se taas on rajoittunut yksivaihteisiin ja lisäksi sisäänpäinlämmennyt.
Kaikkia voi lukea ja poimia sieltä itseään kiinnostavia juttuja ja jättää muut huomiotta. Pyöräilyä voi harrastaa niin monella tavalla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ettet nyt sortuisi samaan mistä muita syytät. Minkä muuten tulkitset fillarifoorumilla kiusaamiseksi?
Elitistinen se kyllä on. Siellä harrastaminen on sitä että tilataan postimyynnistä hieno pyörä, asetetaan se kuvausta varten ostettuun telineeseeen joka pitää pyörän pystyssä ja otetaan kuva järjestelmäkameralla ennekuin ensimmäinen pölyhiukkanen on ehtinyt laskeutua hienoon fillariin. Monesti miettii, mahdettiinko niillä jaksaa ajaa ja kuinka kauan.
On siellä kovia ajomiehiä ja naisiakin silti.
Mutta siellä ei viihdy ellei sovi tiettyyn muottiin.
Itse tykkään tekemisen meiningistä ja ajetunnäköisitä pyöristä. Sellaisesta näkee että siitä on pidetty kun ajoa on tullut.
Tekemisen meinigillä tarkoitan että pyörä rakennetaan runkosetistä itse, tehdään kiekot itse ja huollot tarvittaessa yms. touhua. Kädet on rasvassa ja paskassa säännöllissti.
Yksivaihde-foorumilla on taas tekemisen meininkiä, pyörien ei tarvitse olla viimeistä muotia ja teknisiä ratkaisuja. Se taas on rajoittunut yksivaihteisiin ja lisäksi sisäänpäinlämmennyt.
Kaikkia voi lukea ja poimia sieltä itseään kiinnostavia juttuja ja jättää muut huomiotta. Pyöräilyä voi harrastaa niin monella tavalla.Kyyllä. Lähemmin tarkasteltuna huomaan minussakin asustavan pienen despootin joka niin mielellään tietää mistä saa keskustella ja mitä on soveliasta kysellä. Kuitenkin yksi kajahtaa yhteen ja toinen toiseen, ja ulkopuolisena on usein hankala nähdä mikä siinä niin viehättää. Voi käydä niinkin, että kokee toisen pilailevan kun hän on hyvinkin tosissaan. Otetaan esimerkiksi tämä polkupyörällä keuliminen. Jotain nuorta henkilöä se saattaa kiinnostaa hyvinkin. Hän kysyy ihan tosissaan; oon tosiaan aikonut tuunata mun jopon. Koska on nähnyt kaverin keulivan komiasti, ja itse ei osaa. No, nyt sitten yksi ryhtyy irvailemaan asialla, ja kysyjä suuttuu ja suutuspäissään tirvasee turpaan kaveria joka niin komiasti keulii. ”Perhosen siivet ovat heilahtaneet tois puolen maapalloa”
Muistan kun aikoinaan hain pientä tytärtäni päiväkodista. Hän tuli tohkeissaan iskää vastaan ja yritti selittää että iskä tieks mitä, mutta eihän iskällä ollut aikaa kun piti keskustella tärkeitä päiväkodin opettajan kanssa. Epätoivoisten yritysten jälkeen tyttö puhkesi lohduttomaan itkuun, ja sitten iskä kyllä huomasi kääntyä hänen puoleensa. Auttamattomasti liian myöhään. Juttu meni ohi jo, ja sydäntä väänsi julmasti ja katkerasti oma huolimattomuuteni tuona ohi kiitävänä hetkenä, jota ei enää koskaan takaisin saa. Kerrankin kaveri puhui tontillaan naapurin isännän kanssa ja otti puhuessaan askeleen taakse päin. Selän takaa kuului pientä ääntä, johonka sen enempää huomiotaan kiinnittänyt. Ääni voimistui ja hän kääntyi ärtyneesti katsomaan mitä siellä äännellään. Huomasi pienen tyttärensä polvillaan, ja kysyi mitä siinä makaat, nouse ylös siitä. Tyttö sai itkultaan sanottua; mutta kun seisot mun käden päällä.
Tämmöisiä me ihmiset olemme, mutta tuo polkupyörän paneminen ajokuntoon rungosta saakka olisi kyllä hyvä opetella. Vieläpä kiekon rakentamisesta asti, joka on meikäläiselle yhäti hepreaa. - Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
No tuosta lauseesta sen päättelin: "Niin tuli Santtu sähkötontulle...", ja en tainnut väärässä olla.
Itse olen aina saanut Fillarifoorumilta apuna niihin teknisiin asioihin mitä on eteeni tullut mihin itse en ole tiennyt vastausta.
Samoin merkki/malli kohtaiset pyöräkeskustelut ovat erittäin antoisia joissa käydään mallin hyviä ja huonoja puolia läpi ja jaetaan kokemuksia sekä vinkkejä toisilla samanlaisella pyörällä ajaville taikka sellaisen ostoa harkitseville.
Tietyissä aiheissa (esim. pyörät ja pyöräilijöiden käyttäytyminen osana liikennettä yms.) kirjoittelu saattaa siellä olla suhteellisen railakasta , mutta en siellä ole ikinä mitään isompia kiusaamisia ja herjaamisia havainnut.”No tuosta lauseesta sen päättelin: "Niin tuli Santtu sähkötontulle...", ja en tainnut väärässä olla.”
Et ollut et. Kyllähän sieltä foorumista hyviäkin keskusteluja löytyy. Täytyy vain sulautua joukkoon, jotta ei leimaudu liian ”erikoiseksi tapaukseksi”. Siellä omat palstapoliisit kyllä järjestävät sellaiset ulos. Nahkiaisetkin on jo joillekin liikaa. Saa jatkaa ilmeisesti vain siksi, koska on meriittiä mitä näyttää näille pikkusieuluisille. Mutta Suomihan on tunnetusti yhden totuuden maa. Muunmieliset huomaa äkkiä olevansa työnnetty marginaaliin.
- Anonyymi
Uuh, olipa kelit kun polkupyöräilin 110 kilometriä. Ahdoin läskini tiukkoihinn trikoihin, pippelishortseihin ja tiukkaan lyhythihaiseen ajopaitaan. Kyllä puristi oikeista kohdista, ja vaippa haaroissa juuri sopiva. Tiukka vaatetus minimoi jopa kuuden boforin voimalla tiuskivan kuuman huuman tuulet.
Loppupeleissä vielä joku kovakuntoinen paineli ohi, ja vaikka olinkin jokseenkin loppu, panin vielä parastani ja liimauduinkin peesiin. Muutaman kilometrin jälkeen erkaannuinkin kiittäen auvoisasta menosta. Huh hih, kyllä nyt tuntuu että kaikkeni annoin ja hyvin tuo riittikin.
Hienoa että on lopulta kesä, toistaiseksi. Näyttipä noita maantiepolkupyöräilijöitäkin jälleen liikenteessä. Oikein ja kohtuullista onkin morjestella mennessään. Garmin Edge 130, joka reistasi talvipakkasilla, on nyt taas toiminut hyvin ja luotettavasti. Tosin en ysko että yhdellä latauksella mentäisiin viittätoista tuntia. Hyvä jos kymmenen. Tänään neljä ja puoli.
Kävin nuo Schwalbe G-ONE Speed Microskin TL-easy 40-622, polkupyörän renkaat läpi ennen polkupyöräilyä. Muutamia teräviä pikkukiviä olikin tunkeutunut syövereihin. Saksien kärjellä niitä metsästin ulos, vaihtelevalla menestyksellä. Ainakin yksi jäikin syövereihin. Koteloitukoon sinne. Sen sijaan aikaisemmat haavat ovat kasvaneet umpeen. Mitä oikein tapahtui? Itse itseään korjaava rengas olisikin etyksellistä. - Anonyymi
Lisäsin listalleni, että etulokasuojaan kuraläppä
- Anonyymi
Lokasuojat läpillä ovat kyllä hyviä. Hommasin tuohonkin sellaiset täysipitkät. Suojaa kakalta ja lialta polkupyörää. Huonompi puoli on yhteensovittaminen. Bombtrackin kiinnityspisteet ovat moninaiset, siitäkin huolimatta jouduin säveltämään Bontragerin lokasuojien kiinnittämisen kanssa. Juuri tänään kun läksin kuudenkymmenen kilometrin polkupyöräilylenkilleni, etulokari oli jotenkin tipahtanut ja rahnasi renkaaseen. Muuta kun takaisin ja etukiakko pois ja lokari irti. Siinä vaiheessa mietti pari kertaa lähteäkö lainkaan, mutta että koska olin levitellyt 50 kertoimen aurinkorasvat eilen kärähteneille käsivarsille ja koiville, läksin kumminkin.
Onneksi lähdinkin, sillä ensimmäiset viisitoista kilometriä päästelin kuin ilmaiseksi, jopa 38 keskituntinopeudella. Pohjoista päin peräprutku potki. Vain pieni käännös pohjoislänteen aiheuttikin jo vastaisia puuskia. Harvoin muutenkaan tuulee jatkuvasti takaa. Metsät, aukeat ja jörvet pyörittää tuulta miten sattuu. Ennen pitkää sain taas kokea jopa seitsemän boforin vastakkaiset puuskat. Niskaa kyyryyn ja otetta alaotteelta, suurten lihasten tehdessä työtään siinä titten, niih!
Lopulta oikein hellelukemiin näämäsestikin, ja voisi olla että vailla tuulta olusi tullut todella kuumat oltavat. Vettäkin taisi kulua jopa puolitoista litraa. On se vaan kumma mutta ikään kuin polkupyörä olisi keventynyt huomattavasti vailla etulokaria. Sitä kenties totistaa tämän vuoden nopeusennätyskin. Ehkäpä otan ennen seuraavaa reissua takalokarinkin pois.
- Anonyymi
Yksitoikkoiset tehtävät, kuten maantiepolkupyöräily, ovat täysin sopusoinnussa rukoilemisen kanssa. Jeesuksen Kristuksen taivaaseen nousemisen muistutuspäivänä
- Anonyymi
Mm kyllä mmm aivan, näin on kun uskossa vastaanotetaan
- Anonyymi
Samoja polkupyöräilylenkkejä tahkonneena sanoisin että ne minua lainkaan kyllästytä. Tänäänkin 110 kilometriä, jonka tahkosin juuri kolme päivää sitten, vieläpä samoin perin. Otin takimmaisenkin lokarihökötyksen pois ennen polkupyöräilemään lähtöä. Uuh, keveni selvästi ja toisinaan kuin olisi lentänyt myötätuuleen. Runsaat vastaiset boforit sen sijaan latistivat tunnelmaa alkuinnostuksen jälkeen. Lisäksi alkumatkan maanviljelysneuvokset olivat aloittaneet sianpaskan levityspäivät. Ei silti, ruoka siinä tuoksuu, mutta että eräitten tapa ajaa paskaa vailla perälautaa, aiheuttaa klönttiväistelyä yleisellä maantiellä. Sen sijaan kun ehdin metsätalousneuvosten alueille, myös jo havumetsäkin tuoksui.
Sisä paisti kukkia jälleen pöytään. Tension kakkosella nyt 1926 kilonetriä. Ensi kerralla kaksitonnia hajoaa. Ja mitä erinommaista? Ketju ei vieläkään venynyt, edes nolla piste seitsemääkymmentäviittä prosenttia. Kyllä Rival1 on hyvä vaihdejörjestelmä. Lisäksi sitä ei ole tarvinnut vielä säädellä kertaakaan. Yhteensä kuluvana vuonna 2322 kilometriä. Tämä on ihmeellistä meidän silmissämme, ja varmasti enemmän kuin monellakaan foorumilaisella. Lukuunottamatta noita sisällä polkupyöräänsä polkevia. ”Viisitonnia sisällä ja viisitonnia ulkona.” Näin noita wannabee kymppitonnilaisia syntyy. ”Ulkoilin tänään kolmentonnin hintaiset varusteet mukana” Uuh, mahtavaa. Onneksi ulkomaannotkuilu vaikeutuu ja kallistuu selvästi. Loppuu turha lentely. Saisivat mennä Rehnin kanssa heiluttamaan pientä eeuu-lippua Senaatintorille. Siitä puheenollen. Perussuomalaiset tekevät paraillaan hyvää työtä. Toivottavasti jaksavat puhua vielä viikkoja putkeen. Lisäksi tukiapusopimuksen ”pöytääminen” voidaan tehdä toistekin. Typerykset päivystää estääkseen perussuomalaisia tekemästä temppuloita. Voi köydä niin, että ”pöydätään” perussuomalaisten toimesta mokoma sopimus lopullisesti. Nyt jo alkanut inflaatio laukkamaan ylettömästi. Jos vielä tuokin rahamäärä ängetään markkinoille seurauksena on hyperinflaatio. Mikäs siinä, jos halutaan levottomuuksia ja sotiakin, niin siitä vaan.
Voi kauheaa! Mitäs minä nyt tuolla tavalla. Polkupyöräilystähän minun pitikin kirjoittaa. Tuollaisista noin neljänkymmenen millimetrin levyisistä polkupyöränrenkaista voi ihan maantierenkaina puhua, mutta saavutinpa tänään, vailla lokasuojia, 55.85 kmh huippunopeuden. Lokareilla sama 110 kilometriä, melko samoissa kovissa tuulissa, saavutin 24.48 kmh keskituntinopeuden. Kun tänään sama reitti, vailla lokasuojia, 26.18 kmh keskituntinopeus saavutettu. Mitä siis sanomme? Nyt äkkiä kaikki lokasuojia irroittelemaan.
Kovista tuulista tulikin mieleeni Sydämen kutsumus. Sydämen kutsumus. Tapahtui sielläkin kova tuuli ja Elizabeth joutui vallan hukkaan lapsineen. Onneksi ratsupoliisi karautti paikalle pelastavin toimin. Valitettavasti Rosemaryn puoliso näyttää loukanneen korvansa. Näin spandexiin pukeutuneena voisin myös ratsastaa polkupyörälläni sankariurhon tavoin. Enkä ainoastaan voi, vaan ratsastankin. Tänään muuten, tuolla siedettävän pitkällä lenkillä jouduin kuluttamaan vettä jopa 1200 millilitraa. Lisäksi ostin matkan varrelta jaatelojaatelon ja suklaacripspatukan. Lämmin panee kovasti. Nälättämään. Janottamaan. - Anonyymi
Niin samppa joutuvi jo taas. On aika nostaa asiat ykköiseksiz nolla nolla
- Anonyymi
Mitenkähän pyörän rungon värähtelytaajuus muuttuu jos sen putkistot täyttää uretaanivaahdolla? Uppoaako lihapiirakat ja bebe-leivokset herkemmin kitusiin?
- Anonyymi
Mielenkiintoinen kysymys, parempi kuin monitoimityökalu. Uretaanivaahto on kyllä ihmeainetta. Kysymys on ajankohtainen myös siksi, koska juuri viimeviikolla söin polkupyöräilylenkin osana lihapiirakan kahdella nakilla. Olo kävi raskaaksi sen jälkeen, ja polkeminen työlääksi. Miten tuota olisi auttanut värähtelytaajuuden muuttuminen runkoputkistoissa? Kenties ruuansulatus kiihtyisi oikealla värähtelyllä.
- Anonyymi
Tänään titten jaoin polkupyöräilyn kahteen osioon. Ensin vanhalla hybridillä rauhalliseen tahtiin 33 kilometriä ja sitten spandexeihin ahtautuneena 73 kilometriä tuolla Tensioonilla. Näin toimien yhteensä 106 kilometriä. Eikö niin? Uuh, taisin tehdä nyt tuolla Tensioonilla kaikkien aikojen keskituntinopeusennätyksen. Peräti 27.01 kmh. Sen sijaan tuolla tarkistuslaskennan mukaan vasta 1999 kilometrä täyttyi. Uuh, ei vielä kukkia pöytään, kuivaa pullaakaan.
Kylläpäs nyt olikin hämmästyttävän paljon polkupyöräilijöitä liikkeellä. Oikein riemastutti myös maantiepolkupyöräilijöiden runsas osaanotto. Junttilankylän kauniit maisemat näyttivät hetken aivan mannermaisilta. Onneksi maantiekiitäjät tulivat enimmäkseen vastaan. Ei tullut pakonomaista tarvetta liimautua kenenkään peesiin roikkumaan. Tuskin olisin kauaa roikkunut, oli meinaan nyt niin kukkakeppiä maantiekiitäjää jotta huh huh, ja vauhti sen mukaista.
Ehdin juuri Murdochin viimeisiin ratkaisuihin mukaan. Sisar Persephone joutui todellisiin ongelmiin. Onneksi sisar Persephone joutui kasvatuslaitokseen, ei vankilaan. Ymmärtäähän neiti Persephonen ratkaisut. Ei ollut elämä hänelläkään helppoa, neiti Persephonellanella, vaarana olikin joutua vanhan äijänkääkän aviopuolisoksi. Neiti Persephonella. - Anonyymi
Tänään titten jaoin polkupyöräilyn kahteen osioon. Ensin vanhalla hybridillä rauhalliseen tahtiin 33 kilometriä ja sitten spandexeihin ahtautuneena 73 kilometriä tuolla Tensioonilla. Näin toimien yhteensä 106 kilometriä. Eikö niin? Uuh, taisin tehdä nyt tuolla Tensioonilla kaikkien aikojen keskituntinopeusennätyksen. Peräti 27.01 kmh. Sen sijaan tuolla tarkistuslaskennan mukaan vasta 1999 kilometrä täyttyi. Uuh, ei vielä kukkia pöytään, kuivaa pullaakaan.
Kylläpäs nyt olikin hämmästyttävän paljon polkupyöräilijöitä liikkeellä. Oikein riemastutti myös maantiepolkupyöräilijöiden runsas osaanotto. Junttilankylän kauniit maisemat näyttivät hetken aivan mannermaisilta. Onneksi maantiekiitäjät tulivat enimmäkseen vastaan. Ei tullut pakonomaista tarvetta liimautua kenenkään peesiin roikkumaan. Tuskin olisin kauaa roikkunut, oli meinaan nyt niin kukkakeppiä maantiekiitäjää jotta huh huh, ja vauhti sen mukaista.
Ehdin juuri Murdochin viimeisiin ratkaisuihin mukaan. Sisar Persephone joutui todellisiin ongelmiin. Onneksi sisar Persephone joutui kasvatuslaitokseen, ei vankilaan. Ymmärtäähän neiti Persephonen ratkaisut. Ei ollut elämä hänelläkään helppoa, neiti Persephonellanella, vaarana olikin joutua vanhan äijänkääkän aviopuolisoksi. Neiti Persephonella. - Anonyymi
Ehdin juuri Murdochin viimeisiin ratkaisuihin mukaan. Sisar Persephone joutui todellisiin ongelmiin. Onneksi sisar Persephone joutui kasvatuslaitokseen, ei vankilaan. Ymmärtäähän neiti Persephonen ratkaisut. Ei ollut elämä hänelläkään helppoa, neiti Persephonellanella, vaarana olikin joutua vanhan äijänkääkän aviopuolisoksi. Neiti Persephonella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?133748Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja283048Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2772847Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin51955- 2261544
- 751271
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk41181Martinan mies on Suomessa.
Siellä se on Martinan instassa ja täällä on jo ero tullut. Voi että kun huvittaa...1771163Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_41061Maistaisitko sinä näitä valmisruokia?
Terhi Kinnari ja Kinnarin tila voitti Suomalainen menestysresepti -kisan. Makuja Kinnarin tilan kaurapohjaisissa aterioi321035