Suomalaiset ystävät

Anonyymi

Olen aika pettynyt suomalaisiin ystäviin.

Minulla on siis tosi ystäviä, mutta kaipaisin että ne ystävät ottaisivat oma-alotteisesti yhteyttä minuun, joka asun ulkomailla.
Ette voi arvata, miten yksinäistä täällä joskus on!

Kirjeenvaihto netillä toimii siten, että minä saan aina olla ensin ottamassa yhteyttä.
No sitten vastaavat. Kiva!
Mutta sitten taas saan ottaa yhteyttä.

Käyn Suomessa tapaamassa.
Kaksi on tullut tänne käymään.

Sitten teen topin. En kirjoita, ja heitän "ystävien kirjeet" roskiin (tänään kahden kirjeen). Olen tehnyt topin nyt. En kirjoita kenellekään, ennen kuin ovat kirjoittaneet minulle.

2

52

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Merkillistä... vastasin jo sinulle, mutta viesti (ja muidenkin viestit) on poistettu, vaikka ei näy laskurissa, että olisi mitään ketjusta poistettu.

• Anonyymi

Kappas, oletkin laittanut 2 kertaa ihan saman aloituksen. Oma vastaukseni muut löytyivätkin sen toisen aloituksen alta. Siis vielä kerran:

Itse en ole ihan samoilla linjoilla kanssasi, vaikka ymmärrän kyllä yksinäisyyden. Mutta omassakin perheessä on noita kauas ulkomaille karanneita. Heille tehtiin selväksi, että lähtijä on sitten itse se, joka saa luvan huolehtia yhteydenpidosta sukulaisiin ja ystäviin pääsääntöisesti, kun kerran valitsi lähteä niin kauas. Ei sitä valintaa ystäväsi tai sukulaisesi kerran tehneet. Ei kai siis voi olettaa, että lähtöpäätökseeäsi osattomat ihmiset maksaisivat kalliita ulkomaanmatkoja ja -puheluita ja huolehtisivat yhteyden pidosta sinuun, jos kerran itse olet elämässäsi valinnut lähteä kauas heistä.

Jos sitten koskaan ei kukaan ota mitään yhteyttä, kannatta ehkä miettiä, että onko suhteissa vikaa, jos ei löydy halukkuutta mihinkään yhteydenpitoon enää? Kirje, kortti ja sähköposti ovat kuitenkin edullisia ja helppoja tapoja laittaa viestiä ulkomaillekin. Sellaiseen luulisi halutessaan pystyvän. Ehkäpä kannattaisi se toive yhteydenpidosta siis esittää sinne oman porukan suuntaan, eikä niinkään tänne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      19
      2460
    2. 148
      2214
    3. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2132
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      52
      2109
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      20
      1674
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      387
      1583
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1506
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      277
      1388
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1369
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      130
      1346
    Aihe