Tänään aloitin Paikkarit..

Mila

Nyt tuli sitten stoppi kaikelle ylimääräiselle mussutukselle, sillä aloitin pointsien laskun tänään. Kaivoin vihot esille ja aloitin suunnittelemalla parin seuraavan päivän syömiset.. Saa nähdä miten tämä tästä etenee. Onko joku toinen ketä olis lähiaikoina aloittanut myös tän pistelaskun, ois kiva saada seuraa :) Ja kokemuksia muilta!!

21

1211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Mäkin aloitin pistelaskun vastikään. Koko kevään olen yrittänyt syödä kevyesti, mutta tuloksettomasti. Viime viikolla kaivoin painonvartijoiden laput esiin ja pisteitä olen laskeskellut. Motivaatiota löytyy ainakin vielä! :)

• Nimetön

Hei kolme viikkoa jo takana romppuilua. Mulla on ainakin toiminut -4 kg sen todistaa. Motivaatio vielä ainakin huipussaan, liikuntapisteitä olen kerrytellyt ja jopa 20 päivänä jättänyt ne syömättä. 10 kg vähintään tarkoitus pudottaa, 20 kyllä pitäisi saada pois pitkällä tähtäimellä:)
        -Pia-

• neiti-heiti

Vihot on esillä ja motivaatiota löytyy! Tsemppiä kaikille!

• leijonaNa leijonille....

Kaksi viikkoa tuli eilen täyteen . Mulla on vuoden takaiset vihkot . Ruokapäiväkirjaa ruksaan sinikantiseen vihkoon , sen pitäminen on mulle kaikkein tärkein juttu...muuten on liian helppo lipsua . Eilisessä punnituksessa 6 kg pois ! Saas nähdä miten pitkään tätä intoa riittää...

• minullakin

Elikkä aloin laskemaan kaloreita. Olen kokeillut pisteitäkin, muttei oikein onnistunut. Syy tähän on mielestäni se että ymmärrän tai hahmotan kalorit jotenkin paremmin.

Jotta ei joku nyt käsittäisi väärin, niin en laske pelkästään kaloreita, myös eri ravintoaineita ja yritän terveellistyttää ruokavaliotani. Enkä laske näitä juttuja ihan itse, vaan latasin netistä demo-ohjelman, jonka taidan ostaa, havaittuani sen hyväksi.

Eli ruokapäiväkirjaa ja syömismääriä tässäkin lasketaan, tosin pikkuisen eri tavalla kuin pointseissa.

• Kukka

Itse olen käyttänyt ilmaista kalorilaskuria, joka löytyy osoitteesta: http://laam.ath.cx/ruoka. Ihan hyvä laskuri, mutta liian helposti lipsuin. Toivottavasti pisteitä laskemalla onnistuu paremmin. Merkkaan kyllä vieläkin tuonne nuo syömiseni. Jospa tuplamerkkaus tepsii paremmin. :)

• laskija myös

hyvä juttu :-)
      Itse olen saanut kilot alas pisteiden laskulla.
      Muista mitata tänään takapuoli, vyötärö,rinnat, käsivarsi ja reidet...vaikka tuntuu välillä, ettei kilot karise, niin mittanauha kyllä kertoo totuuden, huomaat eron parin viikon päästä!!

• Tonnikalafilee

Eka viikolla lähti 1 kg, toka viikolla 1.7 kg ja tänään on kolmas punnitus - kotivaaka lupailee taas mukavaa pudotusta.

Pisteillä pärjää hyvin, kun suunnittelee etukäteen niiden käytön ja syö runsaasti hedelmiä ja kasviksia.
      Minulla on aina kotona appelsiineja, tomaatteja ja kasvissosekeittoa - niitä voi popsia milloin vain.

Intouduin jo ostamaan polkupyöränkin kevään kunniaksi, kyläteillä huristellaan...

• Heluna

Heippa! Täällä viides viikko pisteillä (vanha opas vuodelta 2000 tai 2001) ja pudotusta nelisen kiloa, mukavat fiilikset!
        Tietääkö teistä joku miten pistelasku menee uudella "syö ja nauti" ohjelmalla (vai mikäs se olikaan)?

Eli onko vielä voimassa tuo yli 70kg 20 pistettä, alle 70kg 18 pistettä jne? Lisäksi mietityttää pasta, joka painiksien sivuilla näyttäisi olevan vain 4 pistettä periaatteella syö niin paljon kuin haluat?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!

• Tonnikalafilee
        Heluna kirjoitti:

Heippa! Täällä viides viikko pisteillä (vanha opas vuodelta 2000 tai 2001) ja pudotusta nelisen kiloa, mukavat fiilikset!
        Tietääkö teistä joku miten pistelasku menee uudella "syö ja nauti" ohjelmalla (vai mikäs se olikaan)?

Eli onko vielä voimassa tuo yli 70kg 20 pistettä, alle 70kg 18 pistettä jne? Lisäksi mietityttää pasta, joka painiksien sivuilla näyttäisi olevan vain 4 pistettä periaatteella syö niin paljon kuin haluat?

Kiitos jo etukäteen, jos joku osaa auttaa!

Mikäs vanhoissa pisteissä on vikana, jos kerran niillä laihdut? Toimii sekin menetelmä yhä edelleen. Ja kun pudotusvauhti tyssää, vähennät yhden pisteen.

Uudessa systeemissä pisteet lasketaan sukupuolen, iän, painon, pituuden ja työn raskauden perusteella.

Valitettavasti minulla ei ole vihkosta nyt mukana, mutta itselläni olisi entisen systeemin mukaan pisteitä 24 ja uuden mukaan 21, eli 3 vähemmän. Pudotusvauhtiin olen tyytyväinen ja saan nuokin pisteet riittämään etukäteen suunnittelemalla.

Pastaa saa tosiaan syödä 4 pisteellä itsensä kylläiseksi ja täysjyväpastaa 3:lla pisteellä (kaura- ja tummat pastat). Olen käyttänyt hyväkseni ja paino putoaa!
        Tärkeintä pastaherkuttelussa onkin tehdä rasvattomia/vähärasvaisia kastikkeita, kasvis- ja tomaattipohjaisia.
        Tänään juuri söin lounaaksi kukkakaali- tonnikala sosekastiketta pastan kanssa ja ai että oli hyvää.

• Kukka
        Tonnikalafilee kirjoitti:

Mikäs vanhoissa pisteissä on vikana, jos kerran niillä laihdut? Toimii sekin menetelmä yhä edelleen. Ja kun pudotusvauhti tyssää, vähennät yhden pisteen.

Uudessa systeemissä pisteet lasketaan sukupuolen, iän, painon, pituuden ja työn raskauden perusteella.

Valitettavasti minulla ei ole vihkosta nyt mukana, mutta itselläni olisi entisen systeemin mukaan pisteitä 24 ja uuden mukaan 21, eli 3 vähemmän. Pudotusvauhtiin olen tyytyväinen ja saan nuokin pisteet riittämään etukäteen suunnittelemalla.

Pastaa saa tosiaan syödä 4 pisteellä itsensä kylläiseksi ja täysjyväpastaa 3:lla pisteellä (kaura- ja tummat pastat). Olen käyttänyt hyväkseni ja paino putoaa!
        Tärkeintä pastaherkuttelussa onkin tehdä rasvattomia/vähärasvaisia kastikkeita, kasvis- ja tomaattipohjaisia.
        Tänään juuri söin lounaaksi kukkakaali- tonnikala sosekastiketta pastan kanssa ja ai että oli hyvää.

Osaako kukaan sanoa, onko pisteet muuttuneet lähiaikoina? Siis lähinnä tarkoitan, onko sattumoisin Syö ja nauti -ohjeman myötä tullut jotain uusia 0-piste tuotteita tai 0pistettä kohtuullisesti nautittuna? Jostain oisin esim. lukenut, että mandariineistä sais nykyään 0-pistettä.

Niin, ja oisin kysynyt paljonko proteiinijauheesta tulee pisteitä? Mulla on Leaderin goodnight-proteiinia, jossa on 100g 391 kcal, protskuja 89g, hiilareita 1,6g ja rasvoja 3,6g. Tuotetta otetaan kerrallaan 33g.

• Tonnikalafilee
        Kukka kirjoitti:

Osaako kukaan sanoa, onko pisteet muuttuneet lähiaikoina? Siis lähinnä tarkoitan, onko sattumoisin Syö ja nauti -ohjeman myötä tullut jotain uusia 0-piste tuotteita tai 0pistettä kohtuullisesti nautittuna? Jostain oisin esim. lukenut, että mandariineistä sais nykyään 0-pistettä.

Niin, ja oisin kysynyt paljonko proteiinijauheesta tulee pisteitä? Mulla on Leaderin goodnight-proteiinia, jossa on 100g 391 kcal, protskuja 89g, hiilareita 1,6g ja rasvoja 3,6g. Tuotetta otetaan kerrallaan 33g.

Proteiinijauheannoksesi on 2.5 pistettä, tsekkasin
        pistelaskimella.

Mandariineista menee edelleen pisteitä,
        appelsiinista ei.

Ainakin Caviart-merilevä"kaviaari" on uusi
        0 pisteen tuote - en ole vielä maistanut, sitä
        näyttää olevan tarjolla useaa väriä.

• Heluna

Kiitoksia!

Totta, vanha systeemi on aivan hyvä kun kerran toimii. Jatketaan siis sinnikkäästi sillä. Mietitytti lähinnä onko tullut jotain oleellista uutta ja hyödyllistä. JA samalla paljastin että täällä sitä taas ollaan laihdutuksen tarpeessa eli edellinen kerta "jäi". No en näyttänyt olleen ainoa...

Tuo uusi pasta-pisteytys on hyvä! Jotenkin tuntuu ikävältä ja hankalalta olla sitä mittailemassa, enkä ole syönyt esim. spagettia koko laihdutuksen aikana. Itselleni laihduttaminen on helpompaa, kun saan syödä kunnon määrän ruokaa kerralla. (Lounaaksi meni 1,5 lautasellista itse tehtyä tomaattikeittoa ja monta palaa ruisleipää). Taidankin syödä heti huomenna pastaa!

Onko muuten tietoa voiko uusimman ostajan oppaan käydä ryhmässä ostamassa, vaikkei osallistuisi ryhmään (olen työtön eikä ole varaa käydä...)? Tuo vuoden 2001 opas on ollut tosi hyvä, mutta se alkaa olla vanhentunut osalta tuotevalikoimastaan.

Tsemppiä jatkoon!

• Tonnikalafilee
        Heluna kirjoitti:

Kiitoksia!

Totta, vanha systeemi on aivan hyvä kun kerran toimii. Jatketaan siis sinnikkäästi sillä. Mietitytti lähinnä onko tullut jotain oleellista uutta ja hyödyllistä. JA samalla paljastin että täällä sitä taas ollaan laihdutuksen tarpeessa eli edellinen kerta "jäi". No en näyttänyt olleen ainoa...

Tuo uusi pasta-pisteytys on hyvä! Jotenkin tuntuu ikävältä ja hankalalta olla sitä mittailemassa, enkä ole syönyt esim. spagettia koko laihdutuksen aikana. Itselleni laihduttaminen on helpompaa, kun saan syödä kunnon määrän ruokaa kerralla. (Lounaaksi meni 1,5 lautasellista itse tehtyä tomaattikeittoa ja monta palaa ruisleipää). Taidankin syödä heti huomenna pastaa!

Onko muuten tietoa voiko uusimman ostajan oppaan käydä ryhmässä ostamassa, vaikkei osallistuisi ryhmään (olen työtön eikä ole varaa käydä...)? Tuo vuoden 2001 opas on ollut tosi hyvä, mutta se alkaa olla vanhentunut osalta tuotevalikoimastaan.

Tsemppiä jatkoon!

Itse valitsin mieluummin laskimen, koska se ei vanhene. Eli kun vain pakkauksesta löytyy kalori- ja rasvamäärä niin laskin ilmoittaa pistemäärän tuota pikaa, myös uusista tuotteista.

Katso nettisivuilta mitä kaikkea siellä on vapaasti myynnissä, pätee varmasti myös ryhmässä myytäviin tuotteisiin: www.painonvartijat.fi

• Heluna

Itse valitsin mieluummin laskimen, koska se ei vanhene. Eli kun vain pakkauksesta löytyy kalori- ja rasvamäärä niin laskin ilmoittaa pistemäärän tuota pikaa, myös uusista tuotteista.

Katso nettisivuilta mitä kaikkea siellä on vapaasti myynnissä, pätee varmasti myös ryhmässä myytäviin tuotteisiin: www.painonvartijat.fi

vinkistä!

Jos tuollainen laskuri on olemassa, taidan itsekin päätyä sellaiseen.

• Kukka

pistelaskimella.

appelsiinista ei.

Kiitoksia taas sinulle Tonnikalafilee! :)

Tänään en ottanut työreissuun tarpeeksi evästä mukaan ja tuli matkalla kamala nälkä. Pysähdyin huoltikselle ostamaan jotakin suuhun pantavaa ja ostin Riitan Herkun Kasvispannarin (200g). 100g:n ravintosisältö on 99kcal, 13,7g hiilareita, 2,7g protskuja ja 3,6g rasvaa. Paljonkohan tosta satsista mahtoi tulla pisteitä? Pistelaskuri ois kyllä hyvä hommata. Hinnaksi tulee vaan tosi paljon jos tilaa sivuilta, sen takia ei viitsis.. :)

• Kanxe

pistelaskimella.

appelsiinista ei.

...mutta mandariineista menee, siis pisteitä?? Osaako joku kertoa?

• Tonnikalafilee
        Kanxe kirjoitti:

...mutta mandariineista menee, siis pisteitä?? Osaako joku kertoa?

... että appelsiinissa on niin paljon kuituja ja kalvoja, että sen sulattamiseen menee siitä saadut kalorit, eli lopputulos on nolla.

Ainakin mun suussa mandariinit on makeampia, eli niissä lienee enemmän sokeria?

• Mila

Eka päivä meni ihmeen hyvin, oikeastaan vaan lisäsi innostusta. Olin ilta seitsemään mennessä syönyt 15,5 pistettä ja silti ollut kylläinen koko päivän! Mun mielestä melkeinpä tärkein juttu tässä on se että pitäis suunnitella seuraavan päivän syömiset aina etukäteen, sillä tavalla pystyy aika pitkälti kontrolloimaan ettei tule tehty huonoja valintoja äkkiseltään.

Mulla on käytössä aika vanha ostajan opas, onko jollain uudempaa jossa olis 5% tai 7% ruokacremen pisteet?

• Tonnikalafilee

... pidät mielessä, ettei tavoitteena ole syödä mahdollisimman VÄHÄN pisteitä, vaan kaikki sinulle lasketut pisteet pitäisi syödä, ellei joka päivä niin viikonloppuna viimeistään pistepankista.

Hyvää motivaatiota jatkossakin!

• Kettu

Miksiköhän kaikki aina sanoo että nyt aloitin taas paikkarit tmv. Jos sen on kerran aloittanut ja mukamas on niin hyvä niin miksi sitä enää tarvii uudelleen aloittaa, eikös ne neuvot ja ohjeet tuoneetkaan sitä toivottua ja luvattua tulosta???

En ymmärrä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      36
      4423
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      52
      2369
    3. Kun kohtaat jotain ainutlaatuista

ja upeaa, johon rakastut ehkä ensimmäistä kertaa ihan tosissaan. Sitten sähläät kaiken omien epävarmuuksien vuoksi. Eikö
      Ikävä
      48
      1432
    4. Minkälaisessa asunnossa

haluaisit kaivattusi kanssa asua?
      Ikävä
      93
      1288
    5. Ei tämä enää tervettä oo

Sydän pamppaillen oon jo tunnin meinannu laittaa sulle viestiä... Sormi tärisee lähetä kuvakkeen kohdalla.
      Ikävä
      28
      1217
    6. Mua ahdistaa

Tämä juttu. Miksi nainen torjuit minut vaikka kiinnostuksen merkkejä oli? Eihän tämän jutun olisi tarvinut johtaa sen pi
      Ikävä
      38
      1188
    7. Perämoottoreiden huolto melkoisen kallista

Minulla on tuollainen keskikokoinen perämoottori ja yleistä merkkiä. Kyselin sille keväthuoltoa paikallisista liikkeistä
      Savonlinna
      52
      1132
    8. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      965
    9. Mikä siinä on että sinkku yrittää varattua?

Siis ihan aina yrittävät muiden puolisoita.
      Sinkut
      60
      921
    10. Tanskademarit: ilman risusavottaa ei rahaa!

Näin persuna on pakko ihailla noita Tanskan demareita. Tanskalaisessa sosiaalidemokratiassa ei työtön saa rahaa ellei os
      Maailman menoa
      175
      899
    Aihe