Auton katsastus lähenee

Anonyymi

Auton viimeinen katsastus päivä on kesäkuun alussa, joten täytyy alkaa valmistautumaan auton katsastukseen ja käydä ottamassa päästömittaus ja varata aika katsastukseen jo ihan lähipäivinä, mitäs sitä viivyttää viimeiselle päivälle.

Olisi hyvä kuskikin katsastaa, kun on moni kuski niin huonossa kunnossa, että jos auto olisi samanlaisessa kunnossa, niin tulisi hylkäys.
Katsastamassa autoa olin kerran ja katsastukseen tuli autoa katsastukseen tuonut vanhempi mies, niin tyytytti autoa pihassa ja katsastus miehet sai näin paikalle, kun ei kyennyt kävelemään ilmottautumis tiskille.
Katsastus miehet joutuivat nostamaan miehen ulos autosta ja miehen jalat sätkivät voimakkaasti ja holtittomasti puolelta toiselle, että yksi katsastus mies joutui menemään ensiapuun, kun miehen sätkivä jalka potkaisi katsastusmiestä munille ja katsastusmies menetti tajunnan.
Mies pudotettiin asfaltille katsastuksen ajan ja kun auto oli katsastettu, niin mies saatiin työnnettyä auton sisälle ja toivotettiin hyvää matkaa.

Katsastus miehet totesivat, kun katsastus asema suljettiin illalla, että saman miehen auto on edelleen katsastus kunttorin pihassa ja mies sätkytti autossaan, kun jalat eivät olleet vieläkään rauhoittuneet.
Että kyllä pitäisi myös kuski katsastaa kerran vuodessa, että onko ajokelpoinen.

10

333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lasikuitukitillä on hyvä "hitsata" ruostereikiä tukkoon, paksukerros lasikuitua reiän päälle ja alustamassaa.

Halkeilleet puslien kumit voi korjata täyttämällä ne halkeamat esim. sikaflexillä.

• Noniin, kiitos ideasta. Mullakin on katsastus kesäkuun alussa. Jos ei mene läpi, alan sätkyttämään hallin lattialla.

On se kyllä mennyt tähän saakkaa kerrasta läpi ja leima saatu. Mistä tulikin mieleeni, että huomenna meenkin ostamaan uudet tulpat ja tulpanjohdot.

• Anonyymi

Polttoaineen syöttö kannattaa säätää aivan minimilleen päästömittauksen ajaksi, siis niin laihalle että auton huippunopeudeksi tulee korkeintaan 80km/h.

• Anonyymi

Kannattaa ottaa se päästömittaus jostakin huoltoliikkeestä, niin saa hyväksyttävän päätömittauksen, muuten joutuu käymään säädättämässä, jos ei katsastuksessa saa hyväksyttä päästömittausta ja joutuu maksamaan vielä uusintakatsastuksesta, kun näyttää sen uuden päästömittaus todistuksen.

• Anonyymi

Aloitus ilmeisesti tarkoittaa, että autokatsastus ja lääkäriasema toimisi samoissa tiloissa.

Psykiatri vaakuuttelisi sen vartin asiakkaalle, että kyllä se auto läpäisee katsastuksen.
      Mutta niillä joilla Toyota ei vakuuttelua tarvita.

• Anonyymi

Juu. mulla oli vanha opel ja aina joutu jännittämään katsastuksessa vikalistaa, johon alkoi vikoja kertymäänkin joka kerta entistäkin enemmän.
        Ruostevikoja ja ruostekorjauksia joutu korjauttaan joka kerta.
        Nyt on Toyota ja on mennyt ainakin vielä hyvin läpi, jopa kehuttu, että harvinaisen hyväkuntoinen auto, vaikka on 06 vuosimallia.
        Täytyy vaan viedä auto ilmastointi huoltoon, että saavat katsoa onko kylmäainetta riittävästi, kun viime kesänä puhalsi viileää ilmaa, ei kylmää ilmaa.

• Huonoa kohtelua on kyllä saanut mahdollinen epilepsiaa sairastava henkilö osakseen. Tosin, jos niitä kohtauksia esiintyy useinkin niin sehän on peruste ainakin väliaikaiselle ajo-oikeuden menettämiselle kunnes toimiva lääkitys on löytynyt ja sairaus stabiilimpi, mutta se taas ei ole katsastuksen vastuualueella. Mutta trollaustahan tuo koko aloitus todennäköisesti oli, niin menköön siitä vinkkelistä 😅

Jotkut sanoo, että auton pitää olla aina katsastuskunnossa ja jotkut hakee konttorilta vikalistan, itse kuulun jälkimmäiseen ihmistyyppiin autoineni. Joko se menee läpi tai sitten ei, joten ihan turha mitään katsastushuoltoja yms. on mielestäni tehdä. Toki jos päästöjen kanssa on epävarmaa, niin tällainen perustason bensalenkkari tankkaa RE85 etanolibensaa hieman joukkoon, niin sehän kaunistaa päästöjä. Näin mä Fiestan kanssakin aikoinaan tein, vaikka se taas alkoi keittämään päästömittauksessa, mutta katsastaja oli sen verran reilu ettei hylännyt suoralta kädeltä vaan käski käydä ajamassa ohikulkutiellä että viima jäähdyttää, varsinkin kun oli juuri saanut raja-arvot alittavat lukemat tauluun. Periaatteessahan hänellä olisi ollut oikeus keskeyttää katsastus, vedoten siihen että auto ei yleiskunnoltaan ole katsastuskelpoinen tms. Näinkin mulla on käynyt joskus. Toki oikein kunnon hc-jobbareilla on kunnon hyväveliverkostot suuntaan jos toiseenkin, eli kyllä lähes mihin tahansa autoon saadaan juuri sellaiset päästölukemat mitä halutaan 😁

Rengaspaineita kannattaa laskea normaalista noin 2,5 barista jonnekin 1,2-1,5 bariin, niin se saattaa kaunistaa iskaritestiä ja samoin nosturilla kun autoa ravistellaan, niin renkaat saattaa joustaa sen verran ettei kaikki mahdolliset alustan kulumat tule esille. Matkalla katsastukseen kannattaa ajaa pykälän turhan pienellä vaihteella, eli esim. moottoritiellä 5-vaihteisella bensa-autolla nelosvaihteella, niin katalysaattori lämpenee kunnolla ja dieseleissä voi jotain karstaa irrota sopivasti.

Polttimot yms. on sellaisia mitkä mäkin yleensä katson läpi ennen katsastusta, sillä ne ei paljoa maksa eikä ole vaikeita vaihtaa, mutta jos niitäkin on vaikka neljä eri kohdetta pimeänä niin siitä tulee hylky, vaikka kyseessä olisi pelkkä korjauskehoitus jokaisen kohdalla. Kaverin Ducatossa oli muistaakseni aikoinaan 21 eri vikakohdetta, joista osa pelkkiä korjauskehoituksia mutta tosiaan niitäkin kun on yli kolme niin hylky tulee. Ja kaverini muuten laittoi mokoman romun kuntoon ja sittemmin katsasti 😂

Mulla on Lagunan katsastus vasta lokakuussa, ja tällä hetkellä uskoisin sen menevän läpi, mutta jos ei mene niin todennäköisesti syy löytynee etuakselistosta. Joku siellä välillä kolahtaa, veikkaisin kallistuksenvakaajan välitankoja, alapalloniveltä, raidetangonpäätä tms. kuluvia osia jotka ei paljoa maksa uutena. Yksikään jousi ei ole poikki, sen tarkistin kun vaihdoin kesärenkaat joskus pari-kolme viikkoa sitten, mutta jos olisi ollut niin sen olisin ilman muuta uusinut vaikka leimaa onkin jäljellä.

• Anonyymi

Yes ..

Kyllä kerran vuodessa on hyvä tehdä katsastus niin konttoriin kuin kuskiinkin.

• Anonyymi

Autoon ei tarvita tulppia. Päätin luopua tulpista.

• Anonyymi

Jumalauta, näet että mulla on stressi sieto kyky yli ihmisen kestävyyden joten käytä ihan vaan kyllä tai ei vastauksia minun kanssani ja rehellisesti kerro mitä ikinä minulle haluat kertoa mutta älä valehtele tai yritä vaikeuttaa minun tilannetta enempää. Joka tapauksessa tarviin auton ja sinulta haluaisin kysyä onko se mahdollista saada läpi ja onko se lasku varmasti maksettu nii mun keskittyminen on edes jotenkuten normaalisti

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      176
      11185
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      54
      5328
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2555
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      37
      2256
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1771
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      43
      1675
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1310
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      36
      1265
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1076
    10. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      105
      1001
    Aihe