Onko kenelläkään kokemusta Filan XF 55
rullaluistimista? Vaikuttivat hyviltä jalkaan
ja myyjäkin kehui maasta taivaaseen, mutta
mitä mieltä on luistimia kokeilleet. Sivustoa selaillessani moni tuntuu puhuvan Salomonien puolesta... Myyjien tieto/taito tuntuu liikkeissä kovasti vaihtelevan... pitääkö siis luottaa intuitioon?
Fila XF 55
3
782
Vastaukset
- karih
Sanoisin samaa kuin noista Oxygeneistä joista JeAn kyseli tuossa ylempänä. Sellaiset lähtötason aloittelijan luistimet ja varmaan ihan kunnolliset luistimet, sillä valmistaja on kuitenkin tunnettu.
FX55 on viime vuoden malli, ja siksi hintaa on varmaan pudotettu 50-70 Euroa alle sataseen. Rullat ovat 78 milliset eli pienemmästä päästä halkaisijaltaan eivätkä siis pyöri liian kovaa aloittelijan jaloissa. Kovuus eli durometer on 78A eli tehty pehmeämmästä uretaaniseoksesta. Siksi se vaimentaa jonkin verran alustan epätasaisuuksia ja siksi hyvä ominaisuus aloittelijalle.
Alumiinikisko on varmaan vain puristettu muotoonsa, mutta kiskon lujuus ja tarkkuus luultavasti riittää hyvin aloittelijan menoon (huippuvauhdeissa alumiinikiskoilta vaaditaan erittain hyvää huipputarkkuutta ja lujuutta, jotta laakereista ja pyöristä saadaan kaikki teho irti).
Laakerit ovat abec 5 mutta tää luokitus on täysin summittainen rullaluisteluun, joten niistä ei voi sanoa mitään kun ei tiedä valmistajaa.
Jos vasta aloittelet luistelua tai aloittelet jo kuntoluisteluakin, niin luultavasti kohtuulliset luistimet. Kovempaan kuntoluisteluun tarvitaan luistimilta vieläkin parempia ominaisuuksia. Mutta ei kaikkea hyvää kerralla!- Filat hankkinut
Kiitti Kari!
Kolmatta kertaa luistimilla - hyvältä tuntuu. Eilinen jarruttelutreenikin tuotti tulosta, joten tänään taas askelta toiveekkaampana kroppaa kiinteyttämään. Vielä kun käväisen hakemassa nuo sauvat niin avot! Filat tuntuvat ihan ok:lta tässä vaiheessa.. hankitaan paremmat kun taidot karttuu ja jos intoa riittää. Ja uskon että riittää...täähän on itseasiassa hiton hyvää harjottelua talven hiihtoa ajatellen. - Fortuna
Filat hankkinut kirjoitti:
Kiitti Kari!
Kolmatta kertaa luistimilla - hyvältä tuntuu. Eilinen jarruttelutreenikin tuotti tulosta, joten tänään taas askelta toiveekkaampana kroppaa kiinteyttämään. Vielä kun käväisen hakemassa nuo sauvat niin avot! Filat tuntuvat ihan ok:lta tässä vaiheessa.. hankitaan paremmat kun taidot karttuu ja jos intoa riittää. Ja uskon että riittää...täähän on itseasiassa hiton hyvää harjottelua talven hiihtoa ajatellen.Hei,
minulla on myös tuollaiset rullaluistimet ja olen pitänyt niistä paljon. Hyvät aloittelijalle. Mutta osaisiko kukaan neuvoa ao. luistimien osalta sellaista asiaa, että jos luistimen pohjasta on tipahtanut pieni "metallinen" levy (joka pitää kiskoa kiinni) ja ruuvi on jäänyt vain paikoilleen, niin miten sen saa korjattua. Nyt etulevy on siis hukassa ja kisko on edestä irti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275