Onko sähköauton kasko tosiaan näin kallis?

Anonyymi

Kävin koeajamassa Nissan Leaf 40 kWh sähköauton ja hyväksi totesin. Tiedustelin sitten vakuutusten hintoja vakuutusyhtiöstäni. Liikennevakuutus sama kuin 5 vuotta vanhassa Opelissa, mutta laaja kasko täysillä bonuksilla n. 2,5-kertainen??? Voiko olla totta vai laskettiinko arvio minulle väärin? Kysyin syytä korkealle hinnalle ja minulle kerrottiin, että vahingon sattuessa sähköauton korjauskustannukset ovat paljon bensa-autoa korkeammat. Voisitteko asian suhteen kokeneemmat kommentoida.

12

4238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa kysyä jostain toisestakin vakuutusyhtiöstä. Sähköautojen vakuutukset todellakin ovat välillä omituisia, mutta samaa luokkaa ne ovat polttisten kanssa hinnaltaan. Missään nimessä 2,5 kertaista sopparia ei kannata ottaa.

• Anonyymi

No eivät vaan ole samaa luokkaa, vaan reilusti kalliimpia, vaikka ei joka yhtiössä välttämättä 2,5 kertaisia, reilusti kalliimpia kuiteskin joka yhtiössä.

Muuten ranskassa seisoo yli 1000 täyssähköautoa pellolla, kun niitä ei saa romutettua, eivät kelpaa kenellekään, ei edes Intiaan purettaviksi, eikä akkuja kannata vaihtaa. Ovat jotain italialaisia kaupunkisähkäreitä, joita ostettiin 2012 jälkeen "ratkaisemaan" pariisin ja bordeauxin alueen kaupunkisaasteita. Saas nähdä miten näiden isompien sähkäreiden romutukset aikanaan hoituu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eivät vaan ole samaa luokkaa, vaan reilusti kalliimpia, vaikka ei joka yhtiössä välttämättä 2,5 kertaisia, reilusti kalliimpia kuiteskin joka yhtiössä.

Muuten ranskassa seisoo yli 1000 täyssähköautoa pellolla, kun niitä ei saa romutettua, eivät kelpaa kenellekään, ei edes Intiaan purettaviksi, eikä akkuja kannata vaihtaa. Ovat jotain italialaisia kaupunkisähkäreitä, joita ostettiin 2012 jälkeen "ratkaisemaan" pariisin ja bordeauxin alueen kaupunkisaasteita. Saas nähdä miten näiden isompien sähkäreiden romutukset aikanaan hoituu.

Jokainen voi helposti tehdä vertailun kun ottaa nettiautosta sopivien autojen rekisterinumeron ja laskee netissä vakuutuslaskureilla vertailuhinnan omilla tiedoillaan.
        Omat tekemäni vertailut kertovat ettei esim samanhintaisen Golfin ja ID.3:n vakuutuksissa ole hintaeroja.
        Kokeilkaa itse. Se on todella helppoa tapa saada oikeaa tietoa.

• Anonyymi

Kannattaa kysyä myös parista muusta yhtiöstä.

Vakuutusmatematiikalla ei nykyään ole mitään logiikkaa ja erot voi olla vakuutushinnoissa täysillä bonareilla 100-250€/v ja silloin ei "oman" vakuutusyhtiön 4% keskittämisale paljoa auta.

• Anonyymi

Miksi ottaisit kaskon ja maksat vakuutusyhtiön taskuun? Minkä takia?

Muistan kun ensimmäisessä vakuutuksessa vakuutusyhtiön edustaja ehdotti 90 luvulla. Otin liikennevakuutuksen kuten sen jälkeen joka vuosi. 25vuodessa varmaan 5 numeroinen euromäärä säästetty.

• Anonyymi

Onpa kiva sitten korjailla omaan piikkiin kun joku älykääpiö kolhii sun autoa parkkipaikalla ja häipyy kuin tuhka tuuleen.
        On sattunut kohdalle useammin kuin kerran.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa kiva sitten korjailla omaan piikkiin kun joku älykääpiö kolhii sun autoa parkkipaikalla ja häipyy kuin tuhka tuuleen.
        On sattunut kohdalle useammin kuin kerran.

Maksan kyllä vanhaankin autoon kaskon, koska sillä saa mielenrauhaa että jos jotain suurempaa tapahtuu, seviää omavastuun maksamalla. Viimeksi olen ottanut kaskosta melkein uuden auton molempien kylkien lähes täydellisen maalauksen omavastuun hinnalla. Kyseessä oli tuntemattomien aiheuttamia parkkipaikkakolhuja, tuli aina pieni lommo kun naapuri avasi huolimattomasti oman ovensa ja se kolahti kylkeen.

• Anonyymi

Itse laskin joskus että 30 vuoden kaskon maksuilla ei kata edes yhden vähänkään isomman mällin korjauskustannuksia. Varsinaisia kolareita ei ole tullut, mutta on tuota kaskoa muutaman kerran tullut käytettyä nimettömien parkkipaikkakolhijoiden vahinkoihin ja tuulilasin uusintaan.

• Anonyymi

Uusissa autoissa korjaukset ovat sen verran arvokkaita, että kasko kannattaa olla. Mutta jos auton arvo on vain pari tonnia, kuten monilla suomalaisilla on, niin kaskosta ei suurtakaan iloa ole. Eikä parin tonnin autossa välttämättä viitsitä korjata jokaista kolhua, koska se ei vaikuta pahemmin arvoon.

• Anonyymi

Joillakin vakuutusyhtiöillä kuten if on korkeat hinnat. Itsellä Tesla model 3.n hinta on 70€ kalliimpi kuin edellisen autoni Audi A4 150€ omavastuulla.
      Kannattaa kilpailuttaa vakuutusyhtiöitä kuten muitakin yrityksiä.

• Anonyymi

Joo, ei todellakaan ole totta. Kysy sitä hintaa ensin ennenkuin kirjoitat kuvitelmiasi.

• Anonyymi

No on todellakin totta, että sähkärin kaskot ovat kalliimpia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe