Sairasloma?

Anonyymi

Yks työkaveri otti sen takia 2 viikkoa sairaslomaa, kun ei jaksa olla töissä. Ensimmäistä kertaa kuulen semmoisesta sairaslomasta, vaikka olen ollut työelämässä noin 20 vuotta ja näiden työvuosien aikana on työpaikatkin vaihdelleet. Onko sellainen oikeeta sairaslomaa, kun ei jaksa olla töissä???? Eikös se ole enempi laiskuuslomaa???? Se on jopa sopinut esimiehen kanssa joka tiistai vapaapäivän, kun ei jaksa olla töissä kokonaista 5 päivää viikossa ja silti jaksaa käydä kuntosalilla. Lisäksi 8 tunnin työpäivistä lähtee jo puolituntia aikaisemmin kotiin, kun muut vakituiset työntekijät. Eli ei tee edes koko 8 tuntista työpäivää. Pääsiäisenä sillä oli tiistaivapaan ansiosta päivän pidempi Pääsiäisloma, kun muilla ja ärsyttää, kun silti kehtaa valittaa ettei jaksaisi mennä töihin. On semmoinen ärsyttävä eläkeläismäinen nainen ikäisekseen, vaikka on vielä alle 40v, eikä lähellekkään eläkeikää.

63

658

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paha tietää toisten sairauksia. Kannattaisko puhua henkilön itsensä kanssa?

      • Anonyymi

        Ei pidä puhua henkilön kanssa, koska toisten terveydelliset eikä muutkaan asiat ei muille kuuluu.


    • Anonyymi

      Opettelisit sinäkin vaan pitämään huolta omista asioistasi

      • Anonyymi

        Saahan täällä nimettömänä kysyä työpaikkaan liittyviä. Eihän aloituksessa ole kerrottu esim kenenkään nimeä, paikkakuntaa tai minkä firman työpaikassa työskentelee. Jos ensimmäistä kertaa kuulee että on sairaslomalla vaan sen takii, kun ei jaksa olla töissä, niin saahan sitä nimettömänä ja laiskan nimeä ja osoitetta julkaisematta kysellä uteliaana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan täällä nimettömänä kysyä työpaikkaan liittyviä. Eihän aloituksessa ole kerrottu esim kenenkään nimeä, paikkakuntaa tai minkä firman työpaikassa työskentelee. Jos ensimmäistä kertaa kuulee että on sairaslomalla vaan sen takii, kun ei jaksa olla töissä, niin saahan sitä nimettömänä ja laiskan nimeä ja osoitetta julkaisematta kysellä uteliaana.

        Kysy pomolta miksi näin. Hae sinäkin sitä saikkua, niin ei tarvitse huolehtia toisten asioista. Tällä henkilöllä vain on omaakin elämää, toisin kuin sinulla? Viisi kertaa viikossa kuntosalilla kertoo kyllä jostakin oirehtimisesta, jolla paetaan jotain ongelmaa. Liikunta liiallisen kun on pakenemista ja uuvuttaa lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysy pomolta miksi näin. Hae sinäkin sitä saikkua, niin ei tarvitse huolehtia toisten asioista. Tällä henkilöllä vain on omaakin elämää, toisin kuin sinulla? Viisi kertaa viikossa kuntosalilla kertoo kyllä jostakin oirehtimisesta, jolla paetaan jotain ongelmaa. Liikunta liiallisen kun on pakenemista ja uuvuttaa lisää.

        5 kertaa viikossa salilla kertoo paitsi hyvästä fyysisestä kunnosta niin myös itsehillinnästä, tavoitteellisuudesta, paineensietokyvystä ja organisoimiskyvystä. Yleensä mielikin voi paremmin kun on hyvä fyysinen kunto. Sitä voi miettiä sitten minkälainen fyysinen ja psyykkinen kunto heillä on, jotka istuvat päivästä ja yöstä toiseen valvomassa muiden yksityisasioita koneella..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 kertaa viikossa salilla kertoo paitsi hyvästä fyysisestä kunnosta niin myös itsehillinnästä, tavoitteellisuudesta, paineensietokyvystä ja organisoimiskyvystä. Yleensä mielikin voi paremmin kun on hyvä fyysinen kunto. Sitä voi miettiä sitten minkälainen fyysinen ja psyykkinen kunto heillä on, jotka istuvat päivästä ja yöstä toiseen valvomassa muiden yksityisasioita koneella..

        Ei todellakaan kerro, vaan riippuvuudesta adrenaliinin ja endorfiiniin, jonka avulla paetaan elämää. Ei uskalleta pysähtyä.

        Itse treenasin joskus. Muistan aina salilla että kovimmat tyypit kävi korkeintaan kolme kertaa viikossa. Kaikista riskemmät kävi kerran viikossa . Ei se treenin määrä, vaan laatu. Ja se pyhä kolminaisuus: ravinto, lepo ja laadukas treeni.

        Kynäniskat käy salilla liikaa laitteita varailemassa ja silti eivät ikinä kasva mieheksi.

        Ja ketkä muut istuvat valvomassa muita ja vertailemassa koneella kuin nämä salibroilerit?

        Viimeaikaiset tutkimukset kertovat, että liiallinen harrastaminen on sairaus ja keino paeta. Mutta eipä tuo uusi tieto ole. Asia on nyt vai myönnetty. Nukkukaa, se on parasta stressiin ja kunnolle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan täällä nimettömänä kysyä työpaikkaan liittyviä. Eihän aloituksessa ole kerrottu esim kenenkään nimeä, paikkakuntaa tai minkä firman työpaikassa työskentelee. Jos ensimmäistä kertaa kuulee että on sairaslomalla vaan sen takii, kun ei jaksa olla töissä, niin saahan sitä nimettömänä ja laiskan nimeä ja osoitetta julkaisematta kysellä uteliaana.

        Et sitten YRITTÄNYTKÄÄN ymmärtää sitä että pidät huolta vaan omista asioistasi. Sinulle eikä kenellekkään muillekaan kuulu se mistä syystä lääkäri on jollekin sairasloman tarpeen määritellyt. On se nyt kummallista ettei joillekin riitä televisiosta tulevat julkishuoria täynnänsä olevat höttöohjelmat tai seiskalehden juorut vaan pitää yksityisten ihmisten elämää olla räpeltämässä. Potkut olisit ansainnut, ei minkään työyhteisön tarvitse sietää tuollaista uteliasta juoruämmää keskuudessaan


    • Anonyymi

      Fiksu mimmi. Noin oiskin pitänyt tehdä.

      • Anonyymi

        Joo ja mummomainen alle nelikymppiseksi. Kannattais jäädä eläkkeelle jos ei jaksa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja mummomainen alle nelikymppiseksi. Kannattais jäädä eläkkeelle jos ei jaksa.

        Eipä eläkkeelle niin vain pääse. 1970 luvun jälkeen syntyneet ei pääse ikinä eläkkeelle. Tai siis pääsee, mutta ei saa eläkettä. Itse voisin jäädä eläkkeelle vaikka heti. En tarvitse työtä tekemiseksi enkä identiteetiksi. Aika kuluu paljon paremmin vapaana ja tekemistä riittää. Työ on pallo jalassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo ja mummomainen alle nelikymppiseksi. Kannattais jäädä eläkkeelle jos ei jaksa.

        Meinaatko, että on uhka sinun työllistymiselle? Meinaatko, että on samalla alalla kuin sinä ja vie sinunkin työsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaatko, että on uhka sinun työllistymiselle? Meinaatko, että on samalla alalla kuin sinä ja vie sinunkin työsi?

        Monen kannattaisi katsoa peiliin.


    • Anonyymi

      jospa on sopinut esimiehen kanssa että tekee vähemmän tunteja. Samalla myös palkka pienenee. No problems.

      • Anonyymi

        Niin ei tietenkään ole muiden ongelma, jos haluaa pienentää palkkaa vaan sen takia kun ei jaksa olla töissä. Jos olisi eläkeiässä tai osa-aikaisella sairaseläkkeellä, niin silloin ymmärtäisin. Mutta jos on perusterve alle 40v, niin sen 2 viikon "sairasloma" on laiskuutta, eikä mitään sairastelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ei tietenkään ole muiden ongelma, jos haluaa pienentää palkkaa vaan sen takia kun ei jaksa olla töissä. Jos olisi eläkeiässä tai osa-aikaisella sairaseläkkeellä, niin silloin ymmärtäisin. Mutta jos on perusterve alle 40v, niin sen 2 viikon "sairasloma" on laiskuutta, eikä mitään sairastelua.

        Höpö höpö. Sinun ns. ”elämä” vaan rakentuu työlle ja identiteetti samoin ja et voi ymmärtää että toisilla on muutakin elämää ja eivät ole työstä riippuvaisia. Tuo sairaus ”työn orjuus” on jo raamatusta imetty harha! Ei täällä työn takia eletä. Laiskat menee massan mukana töihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Sinun ns. ”elämä” vaan rakentuu työlle ja identiteetti samoin ja et voi ymmärtää että toisilla on muutakin elämää ja eivät ole työstä riippuvaisia. Tuo sairaus ”työn orjuus” on jo raamatusta imetty harha! Ei täällä työn takia eletä. Laiskat menee massan mukana töihin.

        Onhan se toki muiden ongelma jos joku toinen saa provikkaa tai lahjusrahoja kun tämä toinen on enemmän töissä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se toki muiden ongelma jos joku toinen saa provikkaa tai lahjusrahoja kun tämä toinen on enemmän töissä..

        Aina suomalaisessa työelämässä ob saatu palkkaa olemalla. Toinen tekee töitä ja toinen on tekevinään tai ei tee mitään. Ja saman palkan saa. Vain suoritepalkkaus poistaa tänän ongelman!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aina suomalaisessa työelämässä ob saatu palkkaa olemalla. Toinen tekee töitä ja toinen on tekevinään tai ei tee mitään. Ja saman palkan saa. Vain suoritepalkkaus poistaa tänän ongelman!

        Totta. 90% on töissä tuottamatta mitään . Korona-aikana moni kaupunki, kylä ja työpaikka rikastui, kun työntekijät oli pakkolomalla eikä tarvinnut maksaa palkkaa siitä kun tehdään töitä, mutta mitään ei tuoteta.


    • Anonyymi

      Parempi se on ottaa sairaslomaa jos burnout painaa päälle. Itsekin olen noin tehnyt kun pomo on kasannut töitä liikaa, kyllä ne siihen jonkun tuuraajan palkkaavat siksi aikaa. Kyllähän ne nykyään työtä kasaavat mielellään vaikka kolmen ihmisen edestä jos on niin tyhmä työntekijä että alkaa niitä tekemään :D

      • Anonyymi

        Tota kait burnout kannattaa välttää hyvissä ajoin saikulla. En usko että nykyään töitä lyödään liikaa yksilölle, mutta ylikoulutetut tekee ja kokee vain asiat vaikeasti. Toki työssäolijoita on nykyään vähemmän, mutta kyllä boreout on yleisempää kuin burnout. Boreout on kuitenkin vakava sairaus ja suomalaisen työelämän piirre. Yleensä saikkuilijat on kovimpia tekemään töitä!


    • Anonyymi

      Jos on sopinut pomon kanssa asiasta, niin ei siinä muilla ole mitään nokan koputtamista. Elämä on.

      • Anonyymi

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.


      • Anonyymi

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.

        Kylläpä nyt on mennyt tunteisiin tämä homma. Mitä se sua haittaa jos saikuttelija saa potkut joissain mielikuvituksellisissa yteissä? Elä nyt sitä omaa elämääsi vaan. Nyt on kesäkin tulossa. 👍


      • Anonyymi

        Niinpä. Jos on vaikka saanut hyvän perinnön ja kompensoi sillä menetettyä tuloaan. Tai tinkii elintasosta ja säästää näin ilmastoakin. Kyllä pitäisi pystyä tekemään lyhentää työaikaa. Se 160h/ kk on kahle ihmisille joilla on omat aivot ja kyky käyttää niitä eli muutakin elämää kuin ohjattu toiminta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.

        Siis Yt:t kun tulee, niin ne lähtee eisimmäisenö jotka on viimeksi tulleet. Saattaa olla että kaltaisesi perseennuolija ja toisten asioista huolehtija laitetaan pihalle. Pitäisi keskittyä siihen mitä töissä ollessa tehdään eikä siihen paljonko töissä ollaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.

        Ei eläkkeelle niin sin pääse. Siis oletko jotenkin yksinkertainen, kun et sitä tajua? Jäisin heti eläkkeelle jos pääsisi, koska töissä on tylsää, koska olisi parempaakin tekemistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kylläpä nyt on mennyt tunteisiin tämä homma. Mitä se sua haittaa jos saikuttelija saa potkut joissain mielikuvituksellisissa yteissä? Elä nyt sitä omaa elämääsi vaan. Nyt on kesäkin tulossa. 👍

        Samaa mieltä. Aloittaja on toisten kyttääjä. Ei se paljonko töissä ollaan, vaan se mitä siellä tehdään. Ja saattaahan se erityiskohtelua saava olla vaikka pomon kaveri. Tällaista epäoikeudenmukaisuutta aiheuttaa suosikkikulttuuri!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tietenkään, jos pomon kanssa on sopinut. Mutta veikkaanpa että jos YT-neuvottelut tulee, niin se saattaa saada lähtee ensimmäisten joukosta. Sitten jos pääsee uuteen työpaikkaan työhaastatteluun, niin en usko että helposti sais uutta työtä, jos esim sanoo työhaastattelussa "Saanko pitää tiistaisin vapaapäivän, kun mä en jaksa työskennellä viittä päivää viikossa?" tai "Saanko tehdä alle 8 tuntista päivää, kun mulle on 8 tuntia liikaa?". Eikös mielummin kannattais hankkiutuu eläkkeelle, jos ei jaksa olla töissä ja pitää turhaa sairaslomaa laiskuuden takia, jos ei edes ole oikeasti sairas???? Jos mä olisin sen esimies, niin mä sanoisin sille "Eihän me missään vankilassa olla ja eihän sun ole pakko tulla tänne työpaikalle enää ollenkaan, jos 8 tuntiset työpäivät 5 kertaa viikossa on sulle liian raskaita, vaikket ole edes eläkeiässä etkä ole mikään sairas. Joten se on sitten valitset lopputilin. Sinun päätöksesi ja hyvää jatkoa sinulle". Onhan toki silloin tällöin ok pitää palkattomia vapaapäiviä, mutta jos työpaikasta haluaa pitää kiinni, niin kannattaisi olla vaan töissä enimmäkseen 5 päivää viikossa.

        Voi herrajumala miten muiden asiat kiinnostaa. Eikö teillä ole muuta elämää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi herrajumala miten muiden asiat kiinnostaa. Eikö teillä ole muuta elämää?

        Ei näillä kuule ole. Suomalainen on laiska ja pahansuopainen kyttääjä.


    • Anonyymi

      Hohhoijaa. Et tiedä mitään. Ja esität vielä "olevasi huolissasi" tulevia yt:tä ajatellen ja mahdollista uutta työpaikkaa. Keskity vain omaan olemiseen. Ja ole onnellinen jos oma terveys on siinä kunnossa, että jaksaa.

    • Anonyymi

      Ei ahkeruus suinkaan tee ihmisestä menestyvää. Sillä kaverillasi joka "saikuttaa" ja on "laiska" voi olla uutta jännää elämässänsä. Et sitä vain tiedä. Sen sijaan ahkeralla kuuliaisella puurtajalla elämä pyörii samaa kehää päivästä toiseen ainakin seuraavat 20 vuotta. Ei YT neuvottelut ole maailman loppu vaikka saisi loparitkin. Päin vastoin vapauttaa ja moni on YT potkujen jälkeen saanut itsellensä uuden suunnan ja perspektiiviä elämäänsä. Vaikuttaa siltä että aloittaja on hieman kateellinen kun toinen uskaltaa ja itse ei. "Miten se kehtaa, miksei se voi olla kuten me muut"
      Itse olisin ehdottomasti iloinen jos työkavereillani on muutakin elämää kuin työ ja ahkeruus.
      Se totuus tähän. Vaikka olisit samassa työpaikassa ollut 40 vuotta päiväkään pois töistä. Sitten pääset eläkkeelle. Parin päivän päästä ei kukaan entisessä työpaikassasi sinua enää muista eikä edes kaipaa ahkeruuttasi. Joku voi jopa olla iloinen kun läksit.

      • Anonyymi

        Samaa mieltä. Loparit on uuden alku. Ne vaihtaa työpaikkaa ja ottaa lopareita, joilla on ns. munaa! Rassukat vaan pyörii samaa kehää. Ja ahkeruus ei ole sitä paljonko töissä on, vaan se mitä miellä tekee. Ahkeruutta ei muutenkaan mitata työssä. Ja toisaalta mikä pahe laiskuus olisi? Itse olen niin ahkera ja viisas etten viihdy töissä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä. Loparit on uuden alku. Ne vaihtaa työpaikkaa ja ottaa lopareita, joilla on ns. munaa! Rassukat vaan pyörii samaa kehää. Ja ahkeruus ei ole sitä paljonko töissä on, vaan se mitä miellä tekee. Ahkeruutta ei muutenkaan mitata työssä. Ja toisaalta mikä pahe laiskuus olisi? Itse olen niin ahkera ja viisas etten viihdy töissä!

        Eli on laillista ja hyväksyttävää lahjoa työnantaja antamaan perusteettomat, laittomat potkut että esim. saadaan kaupungille puoleksi vuodeksi palkkatukityöläinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli on laillista ja hyväksyttävää lahjoa työnantaja antamaan perusteettomat, laittomat potkut että esim. saadaan kaupungille puoleksi vuodeksi palkkatukityöläinen.

        Eikös lahjonnasta ja taloudellisesta elinkeinon haittaamisesta tulisi saada rikoksena vankeutta ja korvata uhrille taloudelliset menetykset. Jos esim. vakituisesta työsuhteesta lahjotaan potkut jotta työllistyy määräaikaiseksi palkkatukityöllisenä niin siinä kyllä työläinen menettää monen vuoden jopa loppuelämän ansiotulot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös lahjonnasta ja taloudellisesta elinkeinon haittaamisesta tulisi saada rikoksena vankeutta ja korvata uhrille taloudelliset menetykset. Jos esim. vakituisesta työsuhteesta lahjotaan potkut jotta työllistyy määräaikaiseksi palkkatukityöllisenä niin siinä kyllä työläinen menettää monen vuoden jopa loppuelämän ansiotulot.

        Sitten toisekseen, niitä työtöntyöttömiä on JO valmiiksi kortistot pullollaan niin miksi heidän joukosta ei voi valita sitä palkkatukityöllistä tai vuorotteluvapaasijaista vaan pitää ihan erikseen käydä lahjomassa työnantajan antamaan laittomat potkut vakituisessa työsuhteessa olevalle. Vain muutaman kuukauden tähden.

        Ja kolmanneksi. Miksi pitää sekaantua toisten ihmisten elämään niin pakonomaisesti. Jokaisella on varmaan omakin elämä elettävänä.

        Neljänneksi. Jos väkisin haluaa väkisinkin edistää jonkun ihmisen etenemistä työmarkkinoilla niin kyllä sen voi tehdä myös ilman asiattomia ja laittomia potkuja. Toisaalta taas, siihen tarvitaan myös henkilön oma tahto. Et voi väkisin lähteä edistämään henkilön uraa tietylle alalle tiettyyn suuntaan jos henkilö itse ei sitä halua. Jos sulla on vaikka pakonomainen tarve tehdä naisista johtajia tai johdon sihteereitä poliitikon ammatista puhumattakaan niin tuskinpa se onnistuu ilman henkilön omas tahtoa. Sitä muuten sanotaan pakottamiseksi. Vastentahtoinen pakottaminen tuskin edistää naisten asemaa.


      • Anonyymi

        Niinpä. Ja isoin kriisi eläkkeelle syystä tai toisesta jäädessä on näillä joiden elämä on pyörinyt sen työn ympärillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli on laillista ja hyväksyttävää lahjoa työnantaja antamaan perusteettomat, laittomat potkut että esim. saadaan kaupungille puoleksi vuodeksi palkkatukityöläinen.

        Ei sitä työnantajaa tarvitse lahjoa. Tuo on ihan normaali käytäntö ja oikeuttaa palkkatukeen. Eräässäkin sisäsiittoisesta Perämeren kaupungissa on sellainen rinki joka tekee erästä työnkuvaa ja nollaa siinä aina liiton päivät. Tätä pyörittää kaksi ukkoa. Työnantaja saa aina täyden palkkatuen ja työntekijä saa nollattua ansiosidonnaiset. Sitten taas 400 tai 500 päiväksi töihin ja toinen on liiton rahalla sen 400 tai 500 päivää. Palkkakin hyvä ja siitä kertyvä ansiosidonnainen myöskin. Tässä on win win -tilanne, mutta yhteiskuntaa kustaan silmään. Sama on poromiehet pohjoisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös lahjonnasta ja taloudellisesta elinkeinon haittaamisesta tulisi saada rikoksena vankeutta ja korvata uhrille taloudelliset menetykset. Jos esim. vakituisesta työsuhteesta lahjotaan potkut jotta työllistyy määräaikaiseksi palkkatukityöllisenä niin siinä kyllä työläinen menettää monen vuoden jopa loppuelämän ansiotulot.

        Joo mutta on ihan maan tapa toimia noin väärin. Niin kauan kuin rikosta ei huomata ja myönnetä sitä ei ole. Palkkatukea köytetään väärin.


    • Anonyymi

      Tulet kuulemaan jos jonkinnäköisiä syitä miksei tulla töihin, kun tämä nykynuoriso pääsee työelämään :D
      Ei niistä ole juur mihinkään, kaikki pitäis tapahtua yhtä nappia painamalla mieluusti vielä omaa kännykkää tuijottaen :o

      • Anonyymi

        Höpö höpö. Nykyajan nuoret on ahkeria töissä tekeviä ja haasteita kaipaavia, eikä mitään töissä rahan eteen oleilijoita, kuten te vanhat tyhmät. Eikö täällä maailmasa työn ja rahan takia eletä, se kannattaisi tyhmäksi aivopestyjen suomalaisten yksinkertaisten vanhustenkin jo ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö. Nykyajan nuoret on ahkeria töissä tekeviä ja haasteita kaipaavia, eikä mitään töissä rahan eteen oleilijoita, kuten te vanhat tyhmät. Eikö täällä maailmasa työn ja rahan takia eletä, se kannattaisi tyhmäksi aivopestyjen suomalaisten yksinkertaisten vanhustenkin jo ymmärtää.

        Nämä vanhemmat marisijat niitä laiskoja ovat. Nuorille tulee heti perusteettomat potkut kun kyselevöt luvattujen työtuntien perään.


      • Anonyymi

        Ei se kuule niin mene, että henkilöllä A on jokin pakonomainen päähänpintymä, että minä kuule teen henkilöstä B alalle Y työntekijän. Että minä, henkilö A omistan henkilön B niin kuin nuken tai robotin.

        Se vasta onkin ihmiskauppaa ja pakottamista se. Se, että pyrit hallitsemaan ja omistamaan jonkun tietyn henkilön ja pyrit ohjaamaan ja päättämään henkilön puolesta kaiken, henkilön, joka on laillisesti aikuinen ja kykenevä päättämään omasta elämästä.

        Osta mielummln kuule vaikka nukke tai robotti ja leiki sillä. Tainnut jäädä lapsena leikit leikkimättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nämä vanhemmat marisijat niitä laiskoja ovat. Nuorille tulee heti perusteettomat potkut kun kyselevöt luvattujen työtuntien perään.

        Totta. Vanhat marisijat lähtee saikulle kun pukukoppi on vähän liian kaukana tai parkkipaikka. Nähty viimeksi eilen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se kuule niin mene, että henkilöllä A on jokin pakonomainen päähänpintymä, että minä kuule teen henkilöstä B alalle Y työntekijän. Että minä, henkilö A omistan henkilön B niin kuin nuken tai robotin.

        Se vasta onkin ihmiskauppaa ja pakottamista se. Se, että pyrit hallitsemaan ja omistamaan jonkun tietyn henkilön ja pyrit ohjaamaan ja päättämään henkilön puolesta kaiken, henkilön, joka on laillisesti aikuinen ja kykenevä päättämään omasta elämästä.

        Osta mielummln kuule vaikka nukke tai robotti ja leiki sillä. Tainnut jäädä lapsena leikit leikkimättä.

        Suomen yhteiskunta ja suomalainen työntekijä kuvittelee omistavansa ihmisen juuri kuin nuken tai robotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomen yhteiskunta ja suomalainen työntekijä kuvittelee omistavansa ihmisen juuri kuin nuken tai robotin.

        Työntekijä = työnantaja


    • Anonyymi

      Siis ei ihmisarvoa määritetään työssä OLEMISEN mukaan. Ensinnäkin ahkeruus on ihan muuta kuin työssä OLEMISTA. Laiskat juurikin viihtyy töissä. Ahkerat ei viihdy töissä, koska siellä ollaan. Mutta kuuluuko tämän maailman muutenkaan pyöriä rahan ja materiaalin ympärillä? Eikös tämä ole aika sairasta. Yleisesti ottaen laiskat on niitä töissä viihtyviä, koska eivät edes kykene itse ajattelemaan ja kehittämää tekemistä. Työttömät on ahkeria, koska ne tekee koko ajan jotain ja siksi eivät jaksa oleilla töissä. He kaipaavat haasteita.

      Itse olen sitä mieltä, että jos ihminen ei vaikka saa nukuttua yöllä, niin aamulla voi pyytää tai ottaa saikkua. Ja sama jos ei jaksa OLLA töissä. Suoritepalkkaus käyttöön, niin ihmiset jaksaa työelämää. Kaikenlainen aikataulutus pois!

      • Anonyymi

        Kannattaa ap:n hankkia toinen duuni, jossa on vähemmän riippuvainen toisten ihmisten työtuntimääristä.


      • Anonyymi

        Entinen työkaveri otti sairaslomaa sen takia, kun ei tykännyt lähteä talvipakkas aamuna töihin ja kesälomansa jälkeen otti sairaslomaa sen takia, kun halusi vielä nauttia hienosta kesästä. Potkut tuli sille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen työkaveri otti sairaslomaa sen takia, kun ei tykännyt lähteä talvipakkas aamuna töihin ja kesälomansa jälkeen otti sairaslomaa sen takia, kun halusi vielä nauttia hienosta kesästä. Potkut tuli sille.

        Useimmiten tämmöiset ei saa koskaan potkuja. Siis henkilöt, jotka saikuttavat vaan saikuttamisen ilosta tai tulevat ja lähtevät töistä miten sun sattuu. Sen sijaan työnsä hyvin hoitava ja ei koskaan saikulla oleva saa potkut vaikka ei ole tehnyt mitään väärää tai syyllistynyt mihinkään rikokseen. Jos taas sanotaan, että rikosepäilystä saa potkut niin kuka tahansa voi puhua perätöntä paskaa kenestä tahansa, että se ja se teki rikoksen tai että se ja se on osallisena rikosvyyhdissä vaikka tosiasiassa ei ole.

        ”Mustalaisten” tietojen keräämiseen riittää kun kohdehenkilö ei ole mustalainen eikä missään tekemisissä mustalaisten kanssa. Riittää kun on tummaksi värjätyt hiukset tai tumma vappuperuukki niin se riittää siihen, että henkilö on ”mustalainen”.

        Vapaa-ajalla treffeillä käynti ei ole rikos kuten ei myöskään vapaa-ajalla terassilla muutaman kaljan juonti.

        Jos sopii sokkotreffit jonkun ennestään tuntemattoman kanssa niin mistä sitä voi tietää minkälainen rikollinen tai ei-rikollinen siellä on vastassa.

        Homous myöskään ei ole rikos joten homotreffeillä käynti tai homobaarissa vapaa-ajalla käynti ei ole rikos, jonka takia voi antaa potkut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entinen työkaveri otti sairaslomaa sen takia, kun ei tykännyt lähteä talvipakkas aamuna töihin ja kesälomansa jälkeen otti sairaslomaa sen takia, kun halusi vielä nauttia hienosta kesästä. Potkut tuli sille.

        Siis tuskin se lääkäri tuosta syystä saikkua kirjoitti. Tai se työnantaja tuosta syystä sitä saikkua otti. Saikulle on aina oltava terveydellinen syy ja niin oli tässäkin, vaikka muuten mulkut toisten asioista huolehtivat asian päässämme kuvitella. Jos tuosta tuli potkut, oli irtisanominen laiton. Mutta niin kauan se ei ole laiton, kun siitä ei tehdä ilmoitusta. Kannattaisi tehdä ilmoitus.
        Mutta varmaan irtisanottu on tyytyväinen kun pääsi paskasta työnantajasta eroon. Kannattaisi vain ottaa rahat pois lain rikkomisesta eli laittomasta irtisanomisesta ja samana parantaa työelämän oikeudenmukaisuutta samalla kun rikastuu itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Useimmiten tämmöiset ei saa koskaan potkuja. Siis henkilöt, jotka saikuttavat vaan saikuttamisen ilosta tai tulevat ja lähtevät töistä miten sun sattuu. Sen sijaan työnsä hyvin hoitava ja ei koskaan saikulla oleva saa potkut vaikka ei ole tehnyt mitään väärää tai syyllistynyt mihinkään rikokseen. Jos taas sanotaan, että rikosepäilystä saa potkut niin kuka tahansa voi puhua perätöntä paskaa kenestä tahansa, että se ja se teki rikoksen tai että se ja se on osallisena rikosvyyhdissä vaikka tosiasiassa ei ole.

        ”Mustalaisten” tietojen keräämiseen riittää kun kohdehenkilö ei ole mustalainen eikä missään tekemisissä mustalaisten kanssa. Riittää kun on tummaksi värjätyt hiukset tai tumma vappuperuukki niin se riittää siihen, että henkilö on ”mustalainen”.

        Vapaa-ajalla treffeillä käynti ei ole rikos kuten ei myöskään vapaa-ajalla terassilla muutaman kaljan juonti.

        Jos sopii sokkotreffit jonkun ennestään tuntemattoman kanssa niin mistä sitä voi tietää minkälainen rikollinen tai ei-rikollinen siellä on vastassa.

        Homous myöskään ei ole rikos joten homotreffeillä käynti tai homobaarissa vapaa-ajalla käynti ei ole rikos, jonka takia voi antaa potkut.

        Saikulla olemiseen on aina syy ja se on terveys. Yleensä uteliaille työkavereille kannattaakin vittuilla ja sanoa ”oli parempaa tekemistä” kun on saikulla. Sehän niitä kateellisia korpeaa🤣

        Saikku ei ole irtisanomisen peruste. Näitä kielestään hyviä työntekijöitä on joka työpaikassa. Todellisuudessa ollaan huonoja työntekijöitä jotka on aikaa töissä. Ei se työssä olemisen määrä, vaan tuotto.

        Rikosepäilystä ei voi antaa potkuja. Epäily on epäily kunnes toisin todetaan. Ihminen on syytön kunnes toisin todistetaan. Ja kun rikoksesta epäillään, silloin vasta epäillään. Jos aineistoa riittää, silloin voidaan syyttää. Ja syytteen käsittelee oikeus, jonka jälkeen tulee tuomio, jonka lainvoimaiseksi tultua ihminen on tuomittu rikoksesta. Tällöinkään ei ole irtisanomisen perusteita kovinkaan usein.

        Olkaa tarkkoina laittomien irtisanomisien kanssa ja ottakaa rahat pois! Ei tarvita mitään asianajajia, vaan liitto asialle ja osaatte sen verran itse kirjoittaa ja perustella lakipykälillä. Yhdenvertaisuuslaki esille ja sieltä pykälät!

        Vapaa-ajalla jokainen saa tehdä mitä halaa ja liikkua kenen kanssa haluaa. Sitä ei voi kukaan estää. Töihin se ei saa vaikuttaa!


    • Anonyymi

      Olet vaan kateellinen kun toiset menestyy...

      • Anonyymi

        Niin on. Kateellinen siitä kun toisilla on muutakin elämää kuin oravanpyörä! Yksinkertaiset ei näe kuin työn ja rahan/ materiaalin 🤣


    • Anonyymi

      Aivan oikein.jos on uupunut väsynyt otetaan sairaslomaa! lääkäri sen kirjoitaa,eikä aihetta.Turha kuvitella luulla,oletaa.miksi saitsu? Huvikseen niitä sairaslomia ei kirjoiteta.Kuka sepostaa omaa sairashistoria työ kavereille ymm.Ei kuulu huolehtia työkavereiden saitsuista.Jos huolettaa,olisi syytä mennä asiasta puhumaan terapiaan.

      • Anonyymi

        Totta. Saikkuun on aina syy ja se on terveys!


    • Anonyymi

      En jaksa olla töissä 8h päivässä vaikka olen 25-vuotias. Tuntuu että on vangittuna. Kuormittavinta ovat erilaiset sosiaaliset tilanteet (olen aika vahvasti ihmispelkoinen) . Fyysisiä vaivoja myös tullut. Onneksi syksyllä jatkan samassa paikassa vähemmillä työtunneilla.

      • Anonyymi

        Onhan se tylsää olla 8 tuntia pallo jalassa. Saisi tehdä urakalla ja lähteä kotiin tai muualle nauttimaan elämästä. Suoritepalkkaus käyttöön!

        Itse olen ulospäinsuuntautunut humoristi, mutta työpaikalla on muilla huonoa huumoria ja paskat jutut niillä kuppikuntaisilla ja kuppikuntia pyörittävillä narsisteilla, että en viihdy siellä. Haluan itse valita seurani!

        Etätyö on ratkaisu!


    • Anonyymi

      Sulla on fiksu työkaveri, kun huomaa oikeutensa ja velvollisuutensa. Sinä et fiksulta vaikuta. Uskon että työkaverisi on sinua tuottavampi!

    • Anonyymi

      Taidat olla aika yksinkertainen ihminen

      • Anonyymi

        Hän on juurikin sitä.


    • Anonyymi

      Näitä riittää joka työpaikassa onko se joku pomon nuolija.??. Niin miten voi saada saikkua
      kun ei jaksa työssä. itse kerran pyysin niin tiukka EI
      Mutta kyllä muiden on jaksettava töissä vaikka väsyttää.kyllä tämä nykyajan työelämä on mennyt
      ihan ???.ja sitten näitä lintsareita paijataan ja suojellaan voi voi ne on hyviä työntekijöitä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1913
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1486
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1421
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      17
      1408
    5. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      16
      1398
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1375
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1347
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1290
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1220
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1207
    Aihe