Kaunis jokivarsi ei elätä, sanoi Hannes Viiri Sierilän voimalaitoksesta. Ihan kuin Sierilän voimalaitos sitten elättäisi itsessään juuri ketään, sieltä ei monta saa leipänsä. Pari vuotta raksaprojektia ja automaatio hoitaa loput. Verotulot katoavat jonnekin valtion pohjattomaan kassaan.
Viirin kirjoituksesta herääkin kysymys, että kuinkahan monta Kemijoki elättäisi, jos sitä ei olisi valjastettu? Tonttien arvo olisi huipussaan ja tuottaisi työ- ja pääomatuloja tasaisesti koska omistus olisi hajaanutnut. Euroopan mahtavin lokijoki olisi tuonut mahtavat mahdollisuudet, uusiutuvalla energialla ja ydinvoimalla voitaisiin korvata heittämällä Kemijoen tuottama sähkö.
Voisiko Viiri jättää asian tulevien sukupolvien päätettäväksi? Se ei ehkä ole vanhuksien asia päättää mitä nuoret luonnollaan tekevät. Viirin etuoikeutettu sukupolvi on saanut vahinkoa jo aivan tarpeeksi, alkaen sukupolvelleen kohdistetuista sosiaalietuuksista ja monesta muusta.
Että ottaa Viirin kaltaiset lobbarit päähän.
Hannes Viiri LK18.5.21
8
139
Vastaukset
- Anonyymi
Halutaanko että juuri nyt on parempi olla luomalla työpaikkoja vai että tulevaisuudessa on parempi olla kun lopetetaan ympäristön pilaaminen 🤔
- Anonyymi
Tuohan se Viirin ajattelussa on ongelmana, että ihan kuin se Sierilän voimalaitos olisi ratkaisu johonkin ongelmaan. Sitähän se ei ole, vaikka hän sitä niin esittää.
Toinen ongelma on, että siinä on mukana piilososialismia. Kun laitos on pystyssä se ei tuota mitään asukkaille mutta hyödyn korjaa valtio ja rahat menevät ties minne.
Mitäpä jos Hannes jättäisi näiden vaativimpien, tulevaisuutta koskevien hankkeiden pohtimisien nuoremille sukupolville. Anna meidän päättää tulevaisuudestamme, näin se pitäisi kaiken järjen mukaan mennä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohan se Viirin ajattelussa on ongelmana, että ihan kuin se Sierilän voimalaitos olisi ratkaisu johonkin ongelmaan. Sitähän se ei ole, vaikka hän sitä niin esittää.
Toinen ongelma on, että siinä on mukana piilososialismia. Kun laitos on pystyssä se ei tuota mitään asukkaille mutta hyödyn korjaa valtio ja rahat menevät ties minne.
Mitäpä jos Hannes jättäisi näiden vaativimpien, tulevaisuutta koskevien hankkeiden pohtimisien nuoremille sukupolville. Anna meidän päättää tulevaisuudestamme, näin se pitäisi kaiken järjen mukaan mennä.Voimalaitos noin lähelle kaupunkia ylävirran puolelle .
Minkälainen joki on Rovaniemen kohdalla tulevaisuudessa
,vai onko siinä jokea lainkaan?
Sieriniemi on luonnonkaunis alue ilmakuvista katsottuna
ja paikanpäällä maastossa liikkuen .
Voimalaitoksen sähköntuotto on hyvin vaatimaton valtakunnan tasolla .
Montako vuotta menee , ennen kuin laitos on maksanut itsensä?
Miten se korvaa menetetyt luontoarvot? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voimalaitos noin lähelle kaupunkia ylävirran puolelle .
Minkälainen joki on Rovaniemen kohdalla tulevaisuudessa
,vai onko siinä jokea lainkaan?
Sieriniemi on luonnonkaunis alue ilmakuvista katsottuna
ja paikanpäällä maastossa liikkuen .
Voimalaitoksen sähköntuotto on hyvin vaatimaton valtakunnan tasolla .
Montako vuotta menee , ennen kuin laitos on maksanut itsensä?
Miten se korvaa menetetyt luontoarvot?Ei sellaisen ihmisen tarvitse ajatella tulevaisuutta, joka ikänsä puolesta voi syödä multaa hetkenä minä tahansa. Siinä ei välttämättä ajattele, että kun minä lähden niin tulokset jäävät muille minun lähdettyäni.
No, kepullehan tämä on tuttua. Jo viime hallituksessa Sipilä keskustapuolueesta palkkasi Bernerin tekemään likaisen työn, joka lähti ulkomaile hallituksesta. Näin hänen ei tarvitse itse kärsiä taksiuudistuksensa seurauksia.
Samaa havaittavissa Hannes Viirin toiminnassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellaisen ihmisen tarvitse ajatella tulevaisuutta, joka ikänsä puolesta voi syödä multaa hetkenä minä tahansa. Siinä ei välttämättä ajattele, että kun minä lähden niin tulokset jäävät muille minun lähdettyäni.
No, kepullehan tämä on tuttua. Jo viime hallituksessa Sipilä keskustapuolueesta palkkasi Bernerin tekemään likaisen työn, joka lähti ulkomaile hallituksesta. Näin hänen ei tarvitse itse kärsiä taksiuudistuksensa seurauksia.
Samaa havaittavissa Hannes Viirin toiminnassa.Ajattelee kuten politrukki-veljet käskevät ajatella.
- Anonyymi
nyyf nyyf voi voi... ai oletko joku asiantuntija?
paremminki olet jälkiviisas :)- Anonyymi
Ei Sierilän kohdalla olla vielä jälkiviisaita.
Tässa vaiheessa voimalaitoksen rakentamista voisi sanoa etukäteispöljyydeksi. Sulla meni pointti ohi, suosittelen parantamaan luetun ymmärtämistä.
Kriitikin terävin kärki on siinä, ettei Sierilän voimalaitos ole ratkaisu kuten kirjoittaja Hannes Viiri esittää. Tässä tullaan siihen johtopäätökseen, ettei vanhusten pitäisi nuorten asioita päättää.
Muu ympärillä oli epäolennaista tämän kannalta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617790- 1334494
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323737- 213098
- 232642
- 282576
- 502276
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322049