Kuvankäsittelyohjelmia?

Morjensta palstalaisille!

Tuli tuossa mieleen kysäistä teiltäkin - älylaitteiden suurkuluttajilta - hyviä kuvankäsittelyohjelmia. Maksuttomia tai maksullisia, miten vain. Mielellään sellaisia, joissa saa kuvasta piirrettyä karikatyylin tai jotenkin siitä hyppää jokin yksityiskohta esille. Millaisia olette kokeilleet? Mitä hyviä ominaisuuksia?

Vinks, vinks. Kiitos.

Ja mukavata viikonloppua vaan kaikille.

38

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ehdottomasti Blender, ilmainen ja vastaavat maksaa satoja euroa.
      https://www.blender.org/
      Myös GIMP on laadukas ja erinomainen kuvankäsittely ohjelma
      https://www.gimp.org/

      Siitä vaan testaileen, ilmaisia ovat, mut opettelussa menee aikansa, varsinkin blenderin kanssa....

      t. Ruma mies

      • GIMP mäkin suosittelen.


      • Hei, kiitosta.

        Mulle ei tullut mieleenkään, että ne voivat maksaa noin paljon. Kokeilen (opetttelen, sitä se tulee vaatimaankin) noita ehdottamiasi lähitulevaisuudessa kun kerkiän.

        Mulla ei valitettavasti ole tuota taiteilijan lahjakkuutta. Piirustustaito geeneissä minne lie männynnä, ei minulle ainakaan. Hyvä kun osaan tunnistettavaa tikku-ukkoa vääntää.

        Matsi rules, sen jälkeen saunan lämmitykseen.


      • J-a-n kirjoitti:

        GIMP mäkin suosittelen.

        Kiitos Jansku, sun kommentointiin uskalsin jopa luottaakin. Olisin laittanut sp, mutta ei mulla enää ole sitä. En halunnut kysellä tuttavilta, osa jopa tietäisi, mutta ihmettelisi miksi, enkä halua kertoa syytä.

        En ole ennen tarvinnut noita ohjelmia. Nyt ajattelin kokeilla yhteen projektiin, joka alkanee syksyllä.

        Stana tätä sadetta. Hommat menee muusiksi kun lotisee vähän väliä. Joko matot pesty? Itte siirrän suosiolla tulevaisuuteen senkin. Ei tuolla mikään kuiva.


      • elisakettu kirjoitti:

        Kiitos Jansku, sun kommentointiin uskalsin jopa luottaakin. Olisin laittanut sp, mutta ei mulla enää ole sitä. En halunnut kysellä tuttavilta, osa jopa tietäisi, mutta ihmettelisi miksi, enkä halua kertoa syytä.

        En ole ennen tarvinnut noita ohjelmia. Nyt ajattelin kokeilla yhteen projektiin, joka alkanee syksyllä.

        Stana tätä sadetta. Hommat menee muusiksi kun lotisee vähän väliä. Joko matot pesty? Itte siirrän suosiolla tulevaisuuteen senkin. Ei tuolla mikään kuiva.

        Heh, vainiin. :)

        Mulla on GIMP tuossa läppärillä. Se on ollut hyvä.

        No fb kamut ainakin tietää sen, kysy jos tarvit tutuilta. Ei ole muuttunut muutamaan vuoteen. Ei mulle kyllä kukaan postia lähettele koskaan. :)

        On satanut tekojärven verran. Ei ole mattojakaan päässyt pesemään. Tai pestä olis voinut, muttei ulkona kuivu mikään.

        Ja painepesurilla ne tänä vuonna joudunkin pesemään. En pysty hankailemaan. Odotan jatkotutkimuksia ja leikkausarviota. Menee heinäkuulle lääkäriaika. Nyt syön hermokipuun 900 mg Gabrionia. Silti on kipuja ja epämääräisiä sähkötyksiä, lihasheikkoutta vasurissa.


      • J-a-n kirjoitti:

        Heh, vainiin. :)

        Mulla on GIMP tuossa läppärillä. Se on ollut hyvä.

        No fb kamut ainakin tietää sen, kysy jos tarvit tutuilta. Ei ole muuttunut muutamaan vuoteen. Ei mulle kyllä kukaan postia lähettele koskaan. :)

        On satanut tekojärven verran. Ei ole mattojakaan päässyt pesemään. Tai pestä olis voinut, muttei ulkona kuivu mikään.

        Ja painepesurilla ne tänä vuonna joudunkin pesemään. En pysty hankailemaan. Odotan jatkotutkimuksia ja leikkausarviota. Menee heinäkuulle lääkäriaika. Nyt syön hermokipuun 900 mg Gabrionia. Silti on kipuja ja epämääräisiä sähkötyksiä, lihasheikkoutta vasurissa.

        Okkei, thanks. Ei mulla mitään akuuttia tarvetta, mutta hyvä tietää.

        Joo, sun ei parane hankailla. Eikä nostella niitä painavia mattoja. Mulla oli kanssa Cabrionia, söin samoilla annoksilla jossain vaiheessa enemmänkin. Monta kertaa yritin lopetella, ei meinannut onnistua, mutta nyt olen päässyt eroon. Mulle tuli sen verta sivuvaikutuksia, että oli vähän kuin pakko. Elimistö kun ei kestä mitään myrkkyjä. Mutta onnekseni leikkaukseen ei näillä näkymin tarvii mennä. Mulla oli onnea. Mutta se omt josta kerroin, oli erinomainen. Tai on edelleen, harvemmin enää tarve käydä. Mullakaan ei toiimut vasuri. Sormet on vielä tunnottamat, mutta ei muuta. Ja olen päässyt pihahommia tekemään täällä maalla, niin päässyt vähän vahvistumaan. Mutta kyllä meni kunto paskaksi sen syksyn ja talven aikana. Ja mäkärät on syöneet kintut, tulehtuneita molemmat takakäpälät.

        Voi meitä mummoparkoja :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Okkei, thanks. Ei mulla mitään akuuttia tarvetta, mutta hyvä tietää.

        Joo, sun ei parane hankailla. Eikä nostella niitä painavia mattoja. Mulla oli kanssa Cabrionia, söin samoilla annoksilla jossain vaiheessa enemmänkin. Monta kertaa yritin lopetella, ei meinannut onnistua, mutta nyt olen päässyt eroon. Mulle tuli sen verta sivuvaikutuksia, että oli vähän kuin pakko. Elimistö kun ei kestä mitään myrkkyjä. Mutta onnekseni leikkaukseen ei näillä näkymin tarvii mennä. Mulla oli onnea. Mutta se omt josta kerroin, oli erinomainen. Tai on edelleen, harvemmin enää tarve käydä. Mullakaan ei toiimut vasuri. Sormet on vielä tunnottamat, mutta ei muuta. Ja olen päässyt pihahommia tekemään täällä maalla, niin päässyt vähän vahvistumaan. Mutta kyllä meni kunto paskaksi sen syksyn ja talven aikana. Ja mäkärät on syöneet kintut, tulehtuneita molemmat takakäpälät.

        Voi meitä mummoparkoja :)

        Tulee mullakin huippausta ja väsymystä, jotakin läpinäkyviä suikeroita näkyy silmissä kun katselee maaten riippukeinussa taivaalle. Yhtään ei kärsi kääntää kättä, hauis on se pahin ja tuo solisluun alapuoli. Tuntuu raipaniskuina peukaloon ja kämmenpöytään.

        Niska ja pää särkee 24/7, pyörryttää jos kääntää päätä ääriasentoihin sivuun ja taakse. Kun ois juonu pullon viinaa.

        Kaularangasta tulee ongelmat. Näkyy prolapsikin siellä nyt mikä osuu ytimeen. Kaularangan välilevysairaus ja hermojuuren sairaus l sin. M50. 1

        Mutta magneetti ja hermoratatutkimus vielä.

        Joo, ikä tekee hauraaksi.

        Onneksi pääsit omt avulla parempaan kuntoon, mulla ei käynneistä ollut apua ja siksi nyt näin.


      • J-a-n kirjoitti:

        Tulee mullakin huippausta ja väsymystä, jotakin läpinäkyviä suikeroita näkyy silmissä kun katselee maaten riippukeinussa taivaalle. Yhtään ei kärsi kääntää kättä, hauis on se pahin ja tuo solisluun alapuoli. Tuntuu raipaniskuina peukaloon ja kämmenpöytään.

        Niska ja pää särkee 24/7, pyörryttää jos kääntää päätä ääriasentoihin sivuun ja taakse. Kun ois juonu pullon viinaa.

        Kaularangasta tulee ongelmat. Näkyy prolapsikin siellä nyt mikä osuu ytimeen. Kaularangan välilevysairaus ja hermojuuren sairaus l sin. M50. 1

        Mutta magneetti ja hermoratatutkimus vielä.

        Joo, ikä tekee hauraaksi.

        Onneksi pääsit omt avulla parempaan kuntoon, mulla ei käynneistä ollut apua ja siksi nyt näin.

        Oikealla puolella taas on ahtaumaa, joka oireilee puutumisena. Käsi puutuu tykkänään ja onpa oikeassakin kädessä hermokipuja. Harvemmin vaan. Rasituksesta alkaa kivut.


      • J-a-n kirjoitti:

        Tulee mullakin huippausta ja väsymystä, jotakin läpinäkyviä suikeroita näkyy silmissä kun katselee maaten riippukeinussa taivaalle. Yhtään ei kärsi kääntää kättä, hauis on se pahin ja tuo solisluun alapuoli. Tuntuu raipaniskuina peukaloon ja kämmenpöytään.

        Niska ja pää särkee 24/7, pyörryttää jos kääntää päätä ääriasentoihin sivuun ja taakse. Kun ois juonu pullon viinaa.

        Kaularangasta tulee ongelmat. Näkyy prolapsikin siellä nyt mikä osuu ytimeen. Kaularangan välilevysairaus ja hermojuuren sairaus l sin. M50. 1

        Mutta magneetti ja hermoratatutkimus vielä.

        Joo, ikä tekee hauraaksi.

        Onneksi pääsit omt avulla parempaan kuntoon, mulla ei käynneistä ollut apua ja siksi nyt näin.

        Prkle mun mielestä päksissä sujuu hitaasti asiat. Mri ja hrt olisi pitänyt jo tehdä!

        En tiedä päksin jonoista, itte kävin maksusitoumuksella kuvauksessa muualla ja sen lausunnon mukaan tuli hrt nopeasti. Fysiatrillakin kahdesti.

        Sulla tekee se ydinosuma niin hankalat oireet. Mulla vaikka koko kaularanka on kuin rikkinäinen vetskari, niin hermot oli vaan puristuksessa. Silloin kun kipulääkkeet ei vielä auttaneet, mun pitikin juoda viinaa, etten tullut seinähulluksi. Ei hyvä.

        Pystytkö nostamaan annosta? Sulla on aivan pirulliset oireet vaikka annos on jo noin iso.


      • J-a-n kirjoitti:

        Oikealla puolella taas on ahtaumaa, joka oireilee puutumisena. Käsi puutuu tykkänään ja onpa oikeassakin kädessä hermokipuja. Harvemmin vaan. Rasituksesta alkaa kivut.

        Kivusta vielä. Pitkäaikainen kipu ei ole ollenkaan hyvä juttu. Asiantuntijatkin sen tietää. Sun pitää nyt alkaa pommittamaan ja pyytää nopeampia tutkimuksia.


      • elisakettu kirjoitti:

        Prkle mun mielestä päksissä sujuu hitaasti asiat. Mri ja hrt olisi pitänyt jo tehdä!

        En tiedä päksin jonoista, itte kävin maksusitoumuksella kuvauksessa muualla ja sen lausunnon mukaan tuli hrt nopeasti. Fysiatrillakin kahdesti.

        Sulla tekee se ydinosuma niin hankalat oireet. Mulla vaikka koko kaularanka on kuin rikkinäinen vetskari, niin hermot oli vaan puristuksessa. Silloin kun kipulääkkeet ei vielä auttaneet, mun pitikin juoda viinaa, etten tullut seinähulluksi. Ei hyvä.

        Pystytkö nostamaan annosta? Sulla on aivan pirulliset oireet vaikka annos on jo noin iso.

        No vasta yksityinen laittoi päksiin lähetteen. Yksityisellä ei ole neurokirurgia joka leikkais, tutkisi edes. Joten päksiin ja sieltä HUS jos leikataan.

        Korona ja neurolla miehitysvajausta. :(

        En kuulemma saa nostaa, panacodia saan ottaa lisäksi jos pakko.

        Joo, onneksi en ole työelämässä. Tulis aikalailla poissaoloja. :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Kivusta vielä. Pitkäaikainen kipu ei ole ollenkaan hyvä juttu. Asiantuntijatkin sen tietää. Sun pitää nyt alkaa pommittamaan ja pyytää nopeampia tutkimuksia.

        No ei vastahan tässä vuosi on mennyt. Tuntopuutoksia hartioissa on ollut jo 9 viotta, nyt vasta hermoratatutkimus. Hartiaan saa lyödä haarukan pystyyn ja ei tunnu oikee miltään. Kuuma vesikään ei tunnu miltään. Vasta ihan lihaksen sisällä syvällä tulee tuntemus että sattuu. Kun painaa jollain kovaa, syvään. Pintatunto on poissa.


      • J-a-n kirjoitti:

        No vasta yksityinen laittoi päksiin lähetteen. Yksityisellä ei ole neurokirurgia joka leikkais, tutkisi edes. Joten päksiin ja sieltä HUS jos leikataan.

        Korona ja neurolla miehitysvajausta. :(

        En kuulemma saa nostaa, panacodia saan ottaa lisäksi jos pakko.

        Joo, onneksi en ole työelämässä. Tulis aikalailla poissaoloja. :)

        Tuo on persiistä tuo tilanne. Jos kävit avopuolella, etkä saanut lähetettä, niin on muuten valituksen paikka. En yleensä suosittele kuin selvissä tapauksissa.

        Mri ja hrt:seen ei tarvita neurokirurgin arviota. Ihme vetkuttelua. Leikkaussarvioon tietysti tarvitaan.

        Itte olin kolme kk saikulla. Siihen sitten mukautettu työaika ja -tehtävät. Nyt pääsen normihommiin. Jos ei kestä niin tth taas suosittaa uutta sopparia.

        Odottelu ei ole mukavaa, tiedän. Ole silti toiveikas, älä annan sen alistaa itseäsi. Tajuan kyllä jos masentaa.


      • J-a-n kirjoitti:

        No ei vastahan tässä vuosi on mennyt. Tuntopuutoksia hartioissa on ollut jo 9 viotta, nyt vasta hermoratatutkimus. Hartiaan saa lyödä haarukan pystyyn ja ei tunnu oikee miltään. Kuuma vesikään ei tunnu miltään. Vasta ihan lihaksen sisällä syvällä tulee tuntemus että sattuu. Kun painaa jollain kovaa, syvään. Pintatunto on poissa.

        Vuosi?!!!

        (voi j-lauta sentään).


      • J-a-n kirjoitti:

        No ei vastahan tässä vuosi on mennyt. Tuntopuutoksia hartioissa on ollut jo 9 viotta, nyt vasta hermoratatutkimus. Hartiaan saa lyödä haarukan pystyyn ja ei tunnu oikee miltään. Kuuma vesikään ei tunnu miltään. Vasta ihan lihaksen sisällä syvällä tulee tuntemus että sattuu. Kun painaa jollain kovaa, syvään. Pintatunto on poissa.

        Ne tutki ensin mun pään näiden huippaamisten ja päänsärkyjen takia, ponnistuskipujen, jalkakipujen yms. Sekin oli hidasta.

        Siitä kerroinkin. Jotain sigmaalimuutoksia näkyi muttei mitään kai vakavaa. Niinpä käski fysiatrille. Menin yksityiselle et olis sukkelampaa. Mut kun ensin se klassinen omt ja sitten edetään.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ne tutki ensin mun pään näiden huippaamisten ja päänsärkyjen takia, ponnistuskipujen, jalkakipujen yms. Sekin oli hidasta.

        Siitä kerroinkin. Jotain sigmaalimuutoksia näkyi muttei mitään kai vakavaa. Niinpä käski fysiatrille. Menin yksityiselle et olis sukkelampaa. Mut kun ensin se klassinen omt ja sitten edetään.

        Signaali... Oppis kirjottamaan niin hjyvä.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tuo on persiistä tuo tilanne. Jos kävit avopuolella, etkä saanut lähetettä, niin on muuten valituksen paikka. En yleensä suosittele kuin selvissä tapauksissa.

        Mri ja hrt:seen ei tarvita neurokirurgin arviota. Ihme vetkuttelua. Leikkaussarvioon tietysti tarvitaan.

        Itte olin kolme kk saikulla. Siihen sitten mukautettu työaika ja -tehtävät. Nyt pääsen normihommiin. Jos ei kestä niin tth taas suosittaa uutta sopparia.

        Odottelu ei ole mukavaa, tiedän. Ole silti toiveikas, älä annan sen alistaa itseäsi. Tajuan kyllä jos masentaa.

        Avo puolen lääkäri käski palaamaan alkuun, kun päästä löytyi terveet aivot. Ja pyytämään lähetettä terkkarista fysiatrille.

        Juu ei, mutta neurokirurgi tarvii nuo tiedot jotta tietää tilanteen. Kuitenkin edellinen mri tehty jouluna. Mikä on tilanne nyt. Kyllöhän mä tutkimuksiin pääsen kesäkuussa, mutta lääkärin nään vasta heinäkuussa.

        Joo. Ajokieltoineen tämä homma on käynyt haastavaksi. Nyt saan ajaa, mutta oli kuukausi niin että en saanut. Motissa kotona.

        Mun ammateissa ei pystyis edes työnkuvaa muuttamaan. Joko hoidat lapset tai siivoat tai out.

        Odottavan aika on hidas. Ei masenna, ärsyttää lähinnä. :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Vuosi?!!!

        (voi j-lauta sentään).

        Niih. Kun piti tutkia se MS-taudin mahdollisuus, kun jalatkin särki eikä toiminut jäykkänä, ylivilkkaat heijasteet.

        Ja niin edelleen. Mulla kun näitä diagnooseja riittää. :D


      • J-a-n kirjoitti:

        Niih. Kun piti tutkia se MS-taudin mahdollisuus, kun jalatkin särki eikä toiminut jäykkänä, ylivilkkaat heijasteet.

        Ja niin edelleen. Mulla kun näitä diagnooseja riittää. :D

        Kauhiasti ollut harmia ja vaivaa. Ja aikaa :(

        Kiva kun kerroit ja mukava oli rupatella vaikkei niin mukavista asioista.

        Mutta mulle tuli kiire. Alkaakin yks remppa jo huomenna ja pitää rynnätä avuksi telineiden tekoon. Sauna saa odottaa. Mutta aurinko alkoi paistaa tänne Hämeeseenkin :)


      • elisakettu kirjoitti:

        Kauhiasti ollut harmia ja vaivaa. Ja aikaa :(

        Kiva kun kerroit ja mukava oli rupatella vaikkei niin mukavista asioista.

        Mutta mulle tuli kiire. Alkaakin yks remppa jo huomenna ja pitää rynnätä avuksi telineiden tekoon. Sauna saa odottaa. Mutta aurinko alkoi paistaa tänne Hämeeseenkin :)

        Onhan sitä elämään mahtunut, joskus tuntuu että kaikki paska putoo omalle kohdalle. Mutta eihän se niin ole. Paljon vaan kaikkea saa sen tunteen aikaan. :)

        Jep. On mukava turista, vaikka nyt oli vähän keljut aiheet. Eipä niitä jaksa liion puhuakkaan. Hiljaa murisee ittekseen yleensä.

        Meehän saunaan ja hyvää remppaa. Aurinko paistaa ja jahtasin nurmikkoa ajamaan tuon sohvaperunan. :D

        Palataan taas joskus. :)


    • Anonyymi

      Adobe Photoshop, on ilmaisia vuoden vanhoja versioita täysin toimivia tuostakin.

      • No mutta kiitos ehdotuksesta. Ilmaista mielellään, jos vaan on asiansa ajava.

        Olen kuullut tuosta, kai joskus kokeillutkin, mutta multa puuttuu se taito ja vertailupohja. Siksi on hyvä kuulla käyttäjien omia kokemuksia.


    • Anonyymi

      Ette te mummut osaa sellasia ohjelmia käyttää

      • Pittää opetella :) Kyllä se vanhakin oppii, kun tarpeeksi piiskataan


      • Anonyymi

        Monet "mummut" on erilaisien ohjelmien käytön ammattilaisia.


    • Anonyymi

      https://blender.fi/

      On myös suomenkieliset sivut Blenderille.
      Näkyy, että on julkaistu uusi versio Blenderille, jossa uusia ominaisuuksia, pitäs ladata uudempi versio jossakin vaiheessa, tilaa vie 163MB.
      Tohon, kun perehtyisi ja opettelisi käyttämään, niin sillä tekee ihmeitä.
      https://www.youtube.com/watch?v=wrR6QlAxvPs

      t. Ruma mies

      • Kiitos RM tosi paljon. Suom,enkielisestä ohjelmaasta hyödynkin enemmän :)


    • Eiköhän jan ole siihen paljon kokemusta kun niin hyviä kavereita olette. Häneltä varmasti saat kaikki tiedot.

      • Juu, arvelinkin että jan tietää. Mutta muutkin kokemukset ovat tervetulleita:)

        Paremminkin palstatovereita valtakunta-hyvä:)


      • Noo sisälukutaito riittää ja rohkeesti kokeilee. Ei hajoa, vaikkei heti osaisi. :)


    • Anonyymi

      No mitäs työkaluja aloittajalla ja muilla palstalaisilla on kuvankäsittelyyn?
      Hiiri, piirtopöytä, piirtonäyttö vai mitä työkaluja on.
      Minulla on 13" Cinriq piirtonäyttö, jonka ostin varmaan lähes 10 vuotta sitten.
      On jäänyt käyttö vähemmälle, suojakalvo on näytössä kiinni.
      Pitäs ottaa käyttöön ja käyttää sitä Blenderin kanssa.
      Sellanen 20" piirtopöytä olis kyllä siisti, olis piirto alaa enemmän, mut täytyy nyt ensin kokeilla tällä nykyisellä, jos alkaa enemmän kiinnostaan, niin vois isomman sitten hankkia.
      On tullut lisää valikoimaa siitä, mitä piirtonäyttöjä oli silloin, kun tuon ostin ja isompia piirtonäyttöjä saa edullisemmin nykyään.

      t. Ruma mies

      • Anonyymi

        Minulla on ruutuvihko ja lyijykynä, jonka toisessa päässä on vieläpä kumikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on ruutuvihko ja lyijykynä, jonka toisessa päässä on vieläpä kumikin.

        Blenderissä on ruudukko myöskin.
        Ennen tuli öljyväreillä taiteiltua, mut kun säilytys tiloja ei oikeen ole öljyvärimaalauksille ja aikaa vie paljon maalausprosessi, kun vörit paletille laittaa, niin ei niitä viitti ihan muutaman minuutin ajaksi laittaa, kun seuravan kerran ovat sitten siihen kuivuneet.


    • Anonyymi

      Hölmö kysymys. Tietenkin paintbrush.🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

    • Anonyymi

      Niin ilmaisista kaikille alustoille ja ilman mitään asennusta suoraan toimii asentamatta ollenkaan, silloin käynnistyminen kestää vähän kaummin, mutta ei kovin kauaa: Adobe Photoshop CS6 on sellainen, täysin ilman mitään asennuksia toimii, suuri käynnistettävä tiedosto vain.

    • Anonyymi

      Adoben Photoshop Elements.

    • Anonyymi

      Tai Adobe Illustrator, mutta tuota CS6 kyllä käytin, oli kyllä vielä joku beta-versio, aivan käyttökelpoinen, käytin pixeli-kuvion, digitoitujen valokuvien vektoroinnissa esim :D

    • Anonyymi

      Älä valitse laitteistoa ohjelman mukaan, valitse ohjelma laitteistosi perusteella :D

      Kun itse muistin ikivanhaan mieleen DirectX-juttuja, aika hieno peli jo valmis alusta, mutta totesin, eipä tässä minulla ole asiantuntijana mitään tekemistä enää, haaste loppui, joku yliopiston tietojenkäsittelymaisterikin osaa tehdä loput olen jo tehnyt vaikeimmat...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1184
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1016
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      50
      701
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      700
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      674
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      660
    8. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    9. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      602
    10. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      35
      585
    Aihe