Mulla on tuuhea tukka

Ihan piti DarkFearin muistoa kunnioittaen - pienessä laitamyötäisessä - tulla palstalle raportoimaan, että minullapa se on tuuhea tukka. Menin kauneussalonkiin ja pyysin hiuksiin jotain tököttiä, jotta saisin tukan heitettyä taakse. Myyjä katseli kuontaloani ja sanoi, että tuossa on kyllä sen verran voluumia, että tarvitsen jotain vahvempaa ainetta. Sieltä sitten tarttui mukaan purkki vähän styrkempää hiusvahaa ja hiuskiinnettä.

Minä kun olen kuvitellut olevani viittä vaille kalju, mutta ilmeisesti asiat eivät ole ihan niin huonosti. Että lälläspöö vaan kaikki.

87

714

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mulla sitä on karvan kasvua päässä =) Hiusta on joka suuntaan. On vähän sellainen tuuhea moppitukka, tosin tää mun tukka on tosi piikkisuora ja aika jäykkä ja pinnalta aika liukas. Nyt kun yritän kasvattaa vähän pitemmäksi (korvanlehtien alapuolelle on tavoite, mutta saa nyt nähdä), niin tukka on aika sekaisen näköinen. Niskasta alkaa olla kuin 1980-luvun takatukka ja muutenkin harottaa vähän sinne sun tänne =) Yks miinuspuoli tässä on se, että mun päänahka on aika kuiva ja hilseilevä, että mitä enemmän hiusta päässä ja mitä pidempi, niin sitä enemmän voi päänahka hilseillä, kun ei pääse oikein hengittämään. Silloin, kun oli 6 mm sivuista ja takaa (päältä pidempi), niin ei ollut paljon hilsettä. Nyt vähän yrittää joskus tulla hilselaikkuja, mutta olen vielä saanut pidettyä ne jotenkin kurissa. Saa nähä mitä tästä mun kuontalosta tulee. Täytyy kuitenkin jossain vaiheessa käydä siistimässä jotenkin, ehkä jo joskus kesän aikana.

      • Minä meinasin kasvattaa ponnarille saakka. Ilman asianmukaisia muotoilutuotteita en kyllä pärjäisi.

        Tuo hilseily on kyllä ikävä vaiva. Onko sinulla asianmukaiset tökötit siihen? Jos pesee liian kuivattavalla, hilseily voi pahentua.


      • Anonyymi

        Miksi se täytyy täällä kertoo? Hmm


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se täytyy täällä kertoo? Hmm

        Kyllä hilseilystä voi puhua, kunhan ei liikaa suolla. Puhutaanhan täällä päivät pääksytysten seksistäkin ja naisten/miesten puutteesta. Yhtälailla voin kysyä noistakin, että miksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miksi se täytyy täällä kertoo? Hmm

        Vai eikö olisi saanut sanoa, että on tuuhea tukka?


    • Tosin mun tukkaa voisi paremmin verrata vaikka lattiaharjan harjaksiin, moppi kun on sellainen vähän ilmavampi ja pöyhkeämpi =) Mun tukka vaan menee aika paljon päätä myöten ja varsinkin mitä pidempi. Ei siinä ees kunnolla kaikenlaiset aineetkaan pysy eikä pinnit ja muut hiuskoristeet. Kun oli jokskus pitkä tukka, niin lettikin tuppasi päivän aikana hieman purkautumaan ja jos kiharsin tukkaani josksu, niin ei aina tarttenu kävellä kuin muutama sata metri, niin toinen puoli päästä oli jo melko suora.

      • Ja minulla vaan tukka kihartuu päivän mittaan entistä enemmän. Pahin on sade, kun silloin tukka on ihan mahdoton. Joskus kokeilin pantaakin, mutta minulla on XL koon pää ja useimmat pannat on tehty pienille tytöille. Pari onnistuin katkaisemaan keskeltä kahtia ennen kuin luovutin niiden suhteen.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ja minulla vaan tukka kihartuu päivän mittaan entistä enemmän. Pahin on sade, kun silloin tukka on ihan mahdoton. Joskus kokeilin pantaakin, mutta minulla on XL koon pää ja useimmat pannat on tehty pienille tytöille. Pari onnistuin katkaisemaan keskeltä kahtia ennen kuin luovutin niiden suhteen.

        Kätevintähän on letittää tukka vaan saparoille. Pysyy kunnolla kuosissa koko päivän säällä kuin säällä.


      • JustJust kirjoitti:

        Kätevintähän on letittää tukka vaan saparoille. Pysyy kunnolla kuosissa koko päivän säällä kuin säällä.

        Vaan kun ei onnistu minulta moinen suoritus. Ehkä pitkällisen harjoittelun jälkeen voisi sujuakin. No, sen näkee sitten parin vuoden päästä, kun yltää tukka kiinni.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Ja minulla vaan tukka kihartuu päivän mittaan entistä enemmän. Pahin on sade, kun silloin tukka on ihan mahdoton. Joskus kokeilin pantaakin, mutta minulla on XL koon pää ja useimmat pannat on tehty pienille tytöille. Pari onnistuin katkaisemaan keskeltä kahtia ennen kuin luovutin niiden suhteen.

        Mun pää on taas kokoa xs =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun pää on taas kokoa xs =D

        Voi kuinka suloista. Vierekkäin olisi varmaan aika huvittavan näköiset. Toinen pieni kirppu ja toinen kunnon pallopää :D


      • Palstakamu kirjoitti:

        Voi kuinka suloista. Vierekkäin olisi varmaan aika huvittavan näköiset. Toinen pieni kirppu ja toinen kunnon pallopää :D

        Hehhee =D


    • Anonyymi

      Hiusten kasvatus mieheltä ponnarille vaatii jo melko epänormaalin-homo-luontnteen.. itse yritin kerran. ääh tyhmää ja hiljeet ja rasvat päässä..

      Paljon siistimää ja tyylikkäämpää kun vain ptää kasvoista huolen ja hiuksista vetää vain tyylikkään lyhyeksi miestyyliin...

      ..mitähän luteita ja täitä semmoisessakin jonkun miehen kin pääpehkossa pyörii...

      • Meinasin kasvattaa pitkän tukan, ja heti kun yltää ponnarille, pitkän parran kaveriksi. Kunnon turilas siis.


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Meinasin kasvattaa pitkän tukan, ja heti kun yltää ponnarille, pitkän parran kaveriksi. Kunnon turilas siis.

        Ei paha😁


    • Anonyymi

      Ja ei kulu kovin paljon shampootakaan jos on lyhyet hiukset :D

    • Anonyymi

      Jos on hirveät "Teemu-Johannes"- letit takana, eli tyttöhiukset, niin luteetkin niissä jopyörii kovasti ja shampoota kuluu miljonia tonneja kuin jollain tuolla Cruz-hahmolla joka oli joku Selviytyjät,... hiton tyttöletit :D

      • Eli naisillakin on aina pää täynnä luteita?


    • Anonyymi

      Valavuoren hikipanta vaan siihen.

    • Anonyymi

      Niveaa tukkaan

    • Mähän tästä silloin kerroinkin, mutta kävin noin kuukausi sitten vähän siistiyttämässä tuota koronamoppiani, mutta mulle parturi puolestaan sanoi että leikkaa ja ohentaa päältä aika vähän ja varovasti, koska hiukseni vaikuttivat jotenkin ohuelta siitä kohtaa 😅 Tosin mulla on noin muuten ollut aina varsin paksu tukka, joten eiköhän se pehko ollut vain sivuilta tosi paksu ja tuuhea, eritoten kun se sai kasvaa aika luonnollisesti kun viime kesäkuussa ajoin koneella ihan lyhyeksi.

      Ei se nytkään varsinaisesti lyhyt ole, enkä ainakaan itse erityisemmin huomaa mitään ohenemista tai että hiuksia pestessä niitä irtoaisi, eli vähän sellanen Fernando Alonso tyylinen puolipitkä, luonnostaan tummanruskea tukka on tällä hetkellä. Vaikka sen piti alunperin olla vain koronavuoden läppä, niin mä olen tavallaan tykästynyt tähän enkä ole ainakaan lähiaikoina aikeissa leikkauttaa samanlaista tukkaa mitä pidin vuosikausia, eli sivuilta ja takaa ihan lyhyeksi vedetty ja päältä vähän pidempi, takaviistoon kammattu tyyli 😃

      • Olen kateellinen kaikille, jotka voivat kammata hiukset johonkin suuntaan. Itellä kun ne harottavat ihan joka suuntaan. Korkeintaan taakse voi yrittää heittää, jos on tarpeeksi mittaa. Nyt ne tököteistä huolimatta sojottavat taivasta kohden.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen kateellinen kaikille, jotka voivat kammata hiukset johonkin suuntaan. Itellä kun ne harottavat ihan joka suuntaan. Korkeintaan taakse voi yrittää heittää, jos on tarpeeksi mittaa. Nyt ne tököteistä huolimatta sojottavat taivasta kohden.

        Mä kampaan nykyään tukkani pesun jälkeen märkänä taaksepäin ja kiinnitän hiuslakalla, jolloin se ei tosin näytä erityisen hyvältä vaan lähinnä jonkun limaisen sutenöörin, kokakolaparonin tai muun Miami Vice pahiksen tukalta 😂 Mutta kuivuessaan se menee melko lailla keskijakaukselle ja siihen kun laittaa taas aamulla hiuslakkaa ja vähän pöyhii käsillä, niin siitä saa ihan kivan. Välillä oon koittanut kammata ja kiinnittää oikealle takaviistoon, mutta ei se oikein toimi tällä tukanpituudella tällä hetkellä. Sen sijaan jos ei halua jakausta keskelle, niin etuviistoon roikkuva, ikäänkuin vähän emo-tyylinen tukka sopii mulle myös ja onnistuu tällä pituudella ihan hyvin.


    • Anonyymi

      Pitkähiuksiset miehet on yleensä seksikkäitä.

      • Mulla kyllä se seksikkyys tulee muustakin kuin vain pitkästä tukasta. Esim. noilla mun esimerkin miehillä monilla esim. pienistä eleistä ja siitä miten he hymyilee ja miten he esim. kantaa päällä olevat vaatteet. Se on se kokonaisuus mikä ratkaisee, ei pelkkä tukan pituus(tykkään vaan kuitenkin miehillä pitkästäkin tukasta). Tässä esimerkiks yks mies, jolla aikoinaan ei ollu pitkä tukka (1990-luvun alusta kalju), mutta oli silti hyvännäköinen ja seksikäs.
        https://www.youtube.com/watch?v=WNVmu7cY3s4 (tässä vuoden 1986 kiertueelta).


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mulla kyllä se seksikkyys tulee muustakin kuin vain pitkästä tukasta. Esim. noilla mun esimerkin miehillä monilla esim. pienistä eleistä ja siitä miten he hymyilee ja miten he esim. kantaa päällä olevat vaatteet. Se on se kokonaisuus mikä ratkaisee, ei pelkkä tukan pituus(tykkään vaan kuitenkin miehillä pitkästäkin tukasta). Tässä esimerkiks yks mies, jolla aikoinaan ei ollu pitkä tukka (1990-luvun alusta kalju), mutta oli silti hyvännäköinen ja seksikäs.
        https://www.youtube.com/watch?v=WNVmu7cY3s4 (tässä vuoden 1986 kiertueelta).

        Korjaan, että mutta kyllä se seksikkyys tulee muustakin kuin vain pitkästä tukasta. Ei mulla =) Kun nopeesti kirjottaa, voi tulla kirjoitusvirheitä.



      • Norppa83 kirjoitti:

        Lisään vielä yhden miehen, joka oli nuorena tai melko nuorena seksikäs, vaikka ei hänelläkään koskaan ole ollut kauhean pitkä tukka.
        https://www.youtube.com/watch?v=OwOV8HyQyKk

        Näyttää vähän nuorelta Matti Nykäseltä.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Näyttää vähän nuorelta Matti Nykäseltä.

        Jep, ehkä tuo Chris Rea ja Matti Nykänen näyttivät nuorina vähän samanlaisilta.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep, ehkä tuo Chris Rea ja Matti Nykänen näyttivät nuorina vähän samanlaisilta.

        Mattikin oli varsin hauskan näköinen mies, ennen kuin elämäntavoilla sai ulkokuoren rapistumaan.


    • Anonyymi

      Seksikkäitä mutta huonoja seksissä, on eri asia.

      Kodin leikkiminen eli seurusterlu on maaila voi ni
      n laopsellisin asxia... niin mistä opeukst tuolla ja

      Aika vitun lapsellinen täytyy miehen olla jos leikkii kotia eli on vakituinen tyttökaveri, naurarattaa hitosti.

      Ja mistä hitiosta saay noita kokemuksia... en ainakaan autoishehehh :E

    • Anonyymi

      Mullapa sitä ku onkin Keanu Reeves-hiukset eikä mitään Andrea Pirlo-hiuksia.

    • Anonyymi

      Taisin ehkä kolauttaa pään vähän ja menin nukkumaan, huomasin että hitto tämä matto on liukas ja se luisti alta, pääsin kömpimään sänkyyn.

      Mutta sitten nukuin ja kun heräsin en oikein tiennyt missä olin, joku sairaanhoitaja oli ja selitti että ei ole hätää tai sellaista.

      Pieni aivoräjähdys, ajatukset kokonaan sekaisin... voi olla vieläkin vähän.

      • Aikamoinen aivoräjähdys ollut :D


    • Anonyymi

      Jos miehellä on pitkät hiuksen niin hän on nainen, näin olettaisi ;Mel Gibsonistakin helposti.

      Mutta oikeasti tuollainen on makuasia, jos minä esim. pidän luteettomasta tyylistä eli military-tyypistä lyhyestä, niin mikäs siinä, eivätpä öttiäsiäset pörrää hiusten kimussa jatkuvasti.

      Mutta joo kyllä kasvatan jouluksisikin sitten hieman piedemmän.... on niin makuasioita nuo kuin musiikkimaku, ja ruokamaku, samankaltaisia asioita.

    • Anonyymi

      On joku kampaamo mutta en tiedä uskaltaako mennä tuollaiseen paikkaan, aivan lähellä joku tyttöjen, ajattelin että voisin käydä tarkistuttamassa hieman jotan heillä :D

    • Lälläspröö mullapa ei ole tukkaa juur lainkaan. :)

      Parturi aina vie ne.

      • Vedä kaljuksi.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Vedä kaljuksi.

        Ruma kallonmalli.


      • J-a-n kirjoitti:

        Ruma kallonmalli.

        Niin mullakin, mutta tosimies ei välitä. Anna mennä vaan. Kuitenkin haluat.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Niin mullakin, mutta tosimies ei välitä. Anna mennä vaan. Kuitenkin haluat.

        Ää haluan ananastukan. :D

        Nyt morjes.




      • Palstakamu kirjoitti:

        Hiusten kasvatus on maailman helpointa. Et vaan leikkaa niitä. Kannattaa toteuttaa unelmiaan, varsinkin jos ne ovat helposti saavutettavissa.

        On joo, mulla vaan lapaluiden jälkeen alkaa hiukset olla niin halkeillutta kamaa, ettei näytä enää hyvälle. Hiuslaatu on sellainen, että ei kasva kovin pitkäksi ja ihan sama mitä tekee hius ikään kuin alkaa haljeta.

        Mutta kasvatan minkä jaksan tuohon anastukka malliin, sivut millin parin siiliksi samoin takaa. Jos onnistun kasvattamaan edes letitettäväksi asti yli niskan, niin kiskasen sivut kokonaan kaljuiksi. Höylään vielä partaterällä. Takaa samoin. :D

        Vois kokeilla siihen ananastukkaankin kunhan on pidempi kevyttä pehmennystä tms. Olisi hiukan taipuisampi ja käsiteltävämpi.


      • J-a-n kirjoitti:

        On joo, mulla vaan lapaluiden jälkeen alkaa hiukset olla niin halkeillutta kamaa, ettei näytä enää hyvälle. Hiuslaatu on sellainen, että ei kasva kovin pitkäksi ja ihan sama mitä tekee hius ikään kuin alkaa haljeta.

        Mutta kasvatan minkä jaksan tuohon anastukka malliin, sivut millin parin siiliksi samoin takaa. Jos onnistun kasvattamaan edes letitettäväksi asti yli niskan, niin kiskasen sivut kokonaan kaljuiksi. Höylään vielä partaterällä. Takaa samoin. :D

        Vois kokeilla siihen ananastukkaankin kunhan on pidempi kevyttä pehmennystä tms. Olisi hiukan taipuisampi ja käsiteltävämpi.

        Typoja..


      • J-a-n kirjoitti:

        On joo, mulla vaan lapaluiden jälkeen alkaa hiukset olla niin halkeillutta kamaa, ettei näytä enää hyvälle. Hiuslaatu on sellainen, että ei kasva kovin pitkäksi ja ihan sama mitä tekee hius ikään kuin alkaa haljeta.

        Mutta kasvatan minkä jaksan tuohon anastukka malliin, sivut millin parin siiliksi samoin takaa. Jos onnistun kasvattamaan edes letitettäväksi asti yli niskan, niin kiskasen sivut kokonaan kaljuiksi. Höylään vielä partaterällä. Takaa samoin. :D

        Vois kokeilla siihen ananastukkaankin kunhan on pidempi kevyttä pehmennystä tms. Olisi hiukan taipuisampi ja käsiteltävämpi.

        Eipä minullakaan kasva juuri hartioita pidemmälle. Onko sullakin sellainen kuivan karhea hiuslaatu?

        Mutta kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Ite oon aina tykännyt leteistä. Ainut vaan kun minulla viimeksi oli hartioihin asti hiukset, en onnistunut tekemään alkeellisintakaan lettiä, vaikka kuinka yritin oppaita katsoa.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Eipä minullakaan kasva juuri hartioita pidemmälle. Onko sullakin sellainen kuivan karhea hiuslaatu?

        Mutta kuulostaa hyvältä suunnitelmalta. Ite oon aina tykännyt leteistä. Ainut vaan kun minulla viimeksi oli hartioihin asti hiukset, en onnistunut tekemään alkeellisintakaan lettiä, vaikka kuinka yritin oppaita katsoa.

        Pikemmin mun hius on hennohko ja lasimainen. Sojottaa lyhyenä mihin sattuu ilman muotoilutuotteita.

        Jäykkä. Lentoon lähdössä. Pituudesta olis sikäli vähän hyötyä, että asettuis paremmin.

        Vaan teinpä tuossa extemporeena ystäville vappuna videon 10 minuuttia hereillä oltuani, yöunilta herättyäni. Muistin, että vesistöjen äärellä ovat, järvien ja uima-altaiden ja piti muistuttaa etteivät mene hukkumaan. Yhtään en ollut naamaa ja hiuskuontaloani siistinyt, heh.

        Oli kyllä hiukset ihan lentoon lähdössä, vaan olihan vappu. Ihmiset hönössä mitään huomaa. :S


      • J-a-n kirjoitti:

        Pikemmin mun hius on hennohko ja lasimainen. Sojottaa lyhyenä mihin sattuu ilman muotoilutuotteita.

        Jäykkä. Lentoon lähdössä. Pituudesta olis sikäli vähän hyötyä, että asettuis paremmin.

        Vaan teinpä tuossa extemporeena ystäville vappuna videon 10 minuuttia hereillä oltuani, yöunilta herättyäni. Muistin, että vesistöjen äärellä ovat, järvien ja uima-altaiden ja piti muistuttaa etteivät mene hukkumaan. Yhtään en ollut naamaa ja hiuskuontaloani siistinyt, heh.

        Oli kyllä hiukset ihan lentoon lähdössä, vaan olihan vappu. Ihmiset hönössä mitään huomaa. :S

        Olen kuvitellut että lasimainen hius olisi aina siisti. Itse kun olen aina kironnut kuivan karkeaa kiharaa tukkaani. Mutta ei ilmeisesti ole ruoho vihreämpää toisella puolellakaan. En ole vuosikausiin käyttänyt mitään muotoilutuotteita, mutta nyt kävin ostamassa jotain kampaamon omaa hiusvahaa. Ei meinaa silti kesyttää tätä kuontaloa. Saa olla jatkuvasti kampa taskussa, että voi vähän sipaista. Kun kasvaisi edes nopeasti ponnarimittaan, mutta kun on vielä hidas hiusten kasvu. Ei auta kuin läträtä aineiden kanssa seuraavat puolitoista vuotta. Tai ainakin nuorempana vei tuon ajan kasvattaa kaljusta ponnarille; Nyt varmaan pidempään.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Olen kuvitellut että lasimainen hius olisi aina siisti. Itse kun olen aina kironnut kuivan karkeaa kiharaa tukkaani. Mutta ei ilmeisesti ole ruoho vihreämpää toisella puolellakaan. En ole vuosikausiin käyttänyt mitään muotoilutuotteita, mutta nyt kävin ostamassa jotain kampaamon omaa hiusvahaa. Ei meinaa silti kesyttää tätä kuontaloa. Saa olla jatkuvasti kampa taskussa, että voi vähän sipaista. Kun kasvaisi edes nopeasti ponnarimittaan, mutta kun on vielä hidas hiusten kasvu. Ei auta kuin läträtä aineiden kanssa seuraavat puolitoista vuotta. Tai ainakin nuorempana vei tuon ajan kasvattaa kaljusta ponnarille; Nyt varmaan pidempään.

        Lasimainen hius on hankala hiuslaatu. Tykkää kyttyrää liiasta käsittelystä, ei meinaa talttua silti millään ja vaikkapa kiharat ei kauaa pysy, kun suoristuu. Oikein itsepäinen hiuslaatu. Ja menee poikkikin sitten kihartelusta ja rajusta muotoilustakin. Hirmusti kaksihaaraisia sitten, kun latvat on haperot ja haaroittuneet.

        Karseet nää on.

        Kihartuva hius on kuutenkin nätti. Puolisolla on pitkänä paksut ja kihartuat hiukset. Toisella tyttärellä myös, toinen on mun ja jonkun välimallit perinyt. Mutta piikkisuorat.

        Luulen näkemättä, että sulle sopii pidemmät hiukset.


      • J-a-n kirjoitti:

        Lasimainen hius on hankala hiuslaatu. Tykkää kyttyrää liiasta käsittelystä, ei meinaa talttua silti millään ja vaikkapa kiharat ei kauaa pysy, kun suoristuu. Oikein itsepäinen hiuslaatu. Ja menee poikkikin sitten kihartelusta ja rajusta muotoilustakin. Hirmusti kaksihaaraisia sitten, kun latvat on haperot ja haaroittuneet.

        Karseet nää on.

        Kihartuva hius on kuutenkin nätti. Puolisolla on pitkänä paksut ja kihartuat hiukset. Toisella tyttärellä myös, toinen on mun ja jonkun välimallit perinyt. Mutta piikkisuorat.

        Luulen näkemättä, että sulle sopii pidemmät hiukset.

        Kaikki sanoo livenä niin, että sopii pitkät paremmin. Johtuu ehkä minun pyöreästä päänmallista. Tuo vähän särmää muuten niin pallomaiseen olemukseen :D. Tykkään joko pitää todella lyhyenä tai sitten pitkänä. Kaikki aina irvistelevät, kun olen leikannut taas kaljuksi. Muutenkin kalju vanhentaa minua ihan pirusti.

        Mutta kiharien kauneudesta en kyllä tiedä. Nämä sojottavat aivan minne sattuu, eikä näitä saa talttumaan millään muulla konstilla kuin sitomalla. Nytkin sojottaa tukka taivasta kohti, vaikka hirveän paksulla vahalla ja hiuskiinteellä olen yrittänyt liimata päähän kiinni. Olisi ihana kun hiukset laskeutuisivat nätisti ja niillä voisi kehystää kasvoja. Ehkä joku päivä kaljuunnun päälaelta kokonaan, niin voin kasvattaa skulletin ja parran. Eipähän hörrötä niin sitten enää.


      • J-a-n kirjoitti:

        Pikemmin mun hius on hennohko ja lasimainen. Sojottaa lyhyenä mihin sattuu ilman muotoilutuotteita.

        Jäykkä. Lentoon lähdössä. Pituudesta olis sikäli vähän hyötyä, että asettuis paremmin.

        Vaan teinpä tuossa extemporeena ystäville vappuna videon 10 minuuttia hereillä oltuani, yöunilta herättyäni. Muistin, että vesistöjen äärellä ovat, järvien ja uima-altaiden ja piti muistuttaa etteivät mene hukkumaan. Yhtään en ollut naamaa ja hiuskuontaloani siistinyt, heh.

        Oli kyllä hiukset ihan lentoon lähdössä, vaan olihan vappu. Ihmiset hönössä mitään huomaa. :S

        Mullakin välillä hiukset lentää sinne tänne, kun herään, mutta välillä taas ne on ihan siististi. Ärsyttää vaan, kun välillä takaa missä on sellainen pyörre, niin hiukset sojottaa miten sattuu (no, välillä muualtakin) ja täytyy vedellä yrittää läntätä. Mulla on aika jäykkä hiuslaatu ja melko liukas, että tukka on välillä aika itsepäinen.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mullakin välillä hiukset lentää sinne tänne, kun herään, mutta välillä taas ne on ihan siististi. Ärsyttää vaan, kun välillä takaa missä on sellainen pyörre, niin hiukset sojottaa miten sattuu (no, välillä muualtakin) ja täytyy vedellä yrittää läntätä. Mulla on aika jäykkä hiuslaatu ja melko liukas, että tukka on välillä aika itsepäinen.

        Osaa olla hankalat hiukset meillä. Kyllä saa ainakin paheksuvia katseita, jos suoraan sukimatta painelee ihmisten ilmoille. Mutta eipä mua ole haitannut.

        En aina jaksa puunata, kastelen vaan hiukset ja käsillä pari kertaa pyöräytän tai harjalla muutama veto. Kyllä ne sitten jo kuivina heti sojottaa joka ilmansuuntaan.

        Onko sulla lyhyet vai pidemmät hiukset?


      • Norppa83
        J-a-n kirjoitti:

        On joo, mulla vaan lapaluiden jälkeen alkaa hiukset olla niin halkeillutta kamaa, ettei näytä enää hyvälle. Hiuslaatu on sellainen, että ei kasva kovin pitkäksi ja ihan sama mitä tekee hius ikään kuin alkaa haljeta.

        Mutta kasvatan minkä jaksan tuohon anastukka malliin, sivut millin parin siiliksi samoin takaa. Jos onnistun kasvattamaan edes letitettäväksi asti yli niskan, niin kiskasen sivut kokonaan kaljuiksi. Höylään vielä partaterällä. Takaa samoin. :D

        Vois kokeilla siihen ananastukkaankin kunhan on pidempi kevyttä pehmennystä tms. Olisi hiukan taipuisampi ja käsiteltävämpi.

        Mulla on aina ollut hyvä hiusten kasvu. Yhteen aikaan, kun olin lapsi, niin hiukset oli pitkälle selkään. Nyt taas on ollu jo useamman vuoden lyhyt tukka (osin käytännön syistä, kun päänahka on niin kuiva, että ei kärsi oikein enää pitää kovin pitkää, ei päänahka saa kunnolla ilmaa, kun niin tuuhea tukka). Olen yrittänyt nyt jonkun aikaa kasvattaa tukkaa korvanlehtien alapuolelle, mutta saa nähdä. Aiemmin mulla oli malli, joka oli 6mm sivuilta ja takaa ja päältä pidempi. Se oli päänahan kannalta aika hyvä, mutta kun mun hiukset kasvaa niin nopeesti, niin lähes kuukauden päästä olis saannu jo mennä siistimään. Pitempi ja melko tasamittanen olis mulle sikäli parempi, että vois ite vaan lyhentää, kun tukka pidentyy ja sitten mennä kampaamoon, jos haluaa jotain pientä piristystä tukkaan, mutta päänahka ei taitais tykätä oikein siitä ja mun hiuksia ei oikein voi kauheesti laittaakaan mitenkään, kun aineet ja hiuspidikkeet ei oikein pysy siinä kunnolla. Tuossa 6mm sivuilta jne. mallissa vähän paremmin pysyy hiusmuotoilutuotteet. Nää mun harjakset on mitä on ja näillä mennään.


      • J-a-n kirjoitti:

        Osaa olla hankalat hiukset meillä. Kyllä saa ainakin paheksuvia katseita, jos suoraan sukimatta painelee ihmisten ilmoille. Mutta eipä mua ole haitannut.

        En aina jaksa puunata, kastelen vaan hiukset ja käsillä pari kertaa pyöräytän tai harjalla muutama veto. Kyllä ne sitten jo kuivina heti sojottaa joka ilmansuuntaan.

        Onko sulla lyhyet vai pidemmät hiukset?

        Lyhyet. Oli tuo 6mm sivuilta ja takaa ja päältä pidempi, josta yritän nyt kasvattaa korvanlehtien alapuolelle, nyt alkaa sivuilta ja takaakin olemaan jo tuuheutta. Vielä täytyis oottaa jonkun aikaa, että sivuilta on korvanlehtien alle. Mutta katsellaan. En tiedä käykö taas niin, että menen ja leikkautan taas sen sivuilta ja takaa millisiilin ja päältä pidemmän mallin niin kuin monesti, kun olen yrittänyt kasvattaa vähän pitempää. Jos en saa pidettyä paanahan hilseilyä kurissa, niin täytyy mennä leikkauttamaan. Vielä nyt on pysynyt melko jees. Tuossa edellä mainitussa mallissa mun päänahka oli parempi ja sitä oli helpompi hoitaa.


      • J-a-n kirjoitti:

        Osaa olla hankalat hiukset meillä. Kyllä saa ainakin paheksuvia katseita, jos suoraan sukimatta painelee ihmisten ilmoille. Mutta eipä mua ole haitannut.

        En aina jaksa puunata, kastelen vaan hiukset ja käsillä pari kertaa pyöräytän tai harjalla muutama veto. Kyllä ne sitten jo kuivina heti sojottaa joka ilmansuuntaan.

        Onko sulla lyhyet vai pidemmät hiukset?

        Tykkään kyllä, kun tukassa on tuuheutta, mutta päänahan kuivuudesta en pidä. Enkä siitä, että hiukset sojottaa joka suuntaan ja menee aika paljon päätä myöten, kun ovat niin piikkisuorat.


      • J-a-n kirjoitti:

        Osaa olla hankalat hiukset meillä. Kyllä saa ainakin paheksuvia katseita, jos suoraan sukimatta painelee ihmisten ilmoille. Mutta eipä mua ole haitannut.

        En aina jaksa puunata, kastelen vaan hiukset ja käsillä pari kertaa pyöräytän tai harjalla muutama veto. Kyllä ne sitten jo kuivina heti sojottaa joka ilmansuuntaan.

        Onko sulla lyhyet vai pidemmät hiukset?

        Mun hiukset on sitäpaitsi nyt niin sekaisen näkösetkin, kun yritän kasvattaa, että tekis senkin puolesta jo mieli päästä siistimään. Näyttää kuin miltäkin metsäläisen päältä =D


      • Norppa83 kirjoitti:

        Mun hiukset on sitäpaitsi nyt niin sekaisen näkösetkin, kun yritän kasvattaa, että tekis senkin puolesta jo mieli päästä siistimään. Näyttää kuin miltäkin metsäläisen päältä =D

        Röllipeikko. :)


      • J-a-n kirjoitti:

        Röllipeikko. :)

        Jep. Mutta huomenna taas uusi tukka. Taitaa mennä taas siihen suuntaan, että sivuista ja takaa melko siili ja päältä pitkä. Alkaa nimittäin päänahka jo reagoida hieman epäsuotuisasti tähän tukan tuuhentumiseen ja kasvuun.


      • Norppa83 kirjoitti:

        Jep. Mutta huomenna taas uusi tukka. Taitaa mennä taas siihen suuntaan, että sivuista ja takaa melko siili ja päältä pitkä. Alkaa nimittäin päänahka jo reagoida hieman epäsuotuisasti tähän tukan tuuhentumiseen ja kasvuun.

        Päänahka kaipaa ilmaa? Tiuha hius?


      • J-a-n kirjoitti:

        Päänahka kaipaa ilmaa? Tiuha hius?

        Jep. Todella.


    • Anonyymi

      Jos menee sitten oikein parturille, niin viiksistä toinen puolikas pois ja sitten käytä tuota konetta, laturin kanssa tuo oman koneen, parrastakin toinen puoli kokonaan puos ja .... hhahah

      Kulmakarvat kokonaan pois höylättynä.

    • Anonyymi

      Hiton monitoimi-space-bar, nappula tässä logitechin jutussa, näppäimistössäsiis, tekee kummallisisa toimintoja joa panat eri kulmiin välilyöntiä :D

      Mutta: niin 1 juttu mitä pitäisi todella ottaa naamalle koska kun pyöräilen paljon niin aurinko paahtaa huomaamattakin paljon, mutta Wella-Fles Superstrong, jotain tyttöjen hyviä vihjeitä ja ovat ovat hyiä toimivia vihjeitä ihonhoitoon kyllä.

      Mökkisaunassa isä sanoi sitten: tuo sinun juttu näyttää kuin jollekin naisten kosmetiikkalaukulle, pikkuiselle, itseäkin huvitti jutto jooh.

    • Anonyymi

      Jooh nappasin hyllystä ja kiskaisin kiinni uudet napit eli näppäimistön, täysin melkouusi logitech, mutta en alkuunkaan pitänyt tuosta, uudet vanhat napit nyt taas käytössä... pelinapeja sellainenkin on, näppäimistö, mutta.

      Tuollainen tuli kyllä mieleen: menet kampaajalle, olet itse jo ajanut kokonaan aika hyvin ei näy kovin paljon tupsujakaan päässä, voin korjata niskaa vähän jos haluat.

      Sitten tyttönen kampaaja sanoo, en kehtaisi ottaa kovin korkeaa summaa, vai siis ollenkaan...

      • Veikkaan niiden laskuttavan siitä huolimatta ihan mukavasti. Tosin kerran elämässä parturi sanoi että heitä kymppi, kun kävin vaan hiukan ohentamassa tukkaa.


    • Anonyymi

      Heillä voi olla pyörätuoli, eli siis pyörivä tuoli ja peilit.

    • Anonyymi

      Mutta niin joooohh hiukset ja kasvot, mutta todella hyviä vinkkejä olen saanut tytöiltä kasvojen hoitoonkin kun sormella kosketan omia kasvoja aika pehmoist.

      t. Babyface The Mafioso.

    • Anonyymi

      Nyt tiedän tuon tyttöjen erään kampaamon nimen mutta niin heillä ei taida olla nettisivustoa on melko naapurissa, ajattilen tsekauttaa haillä jotain mitä on voinut jäädä unohtumatta ÖD

    • Anonyymi

      Tyttöjen hoitolaitokseen tunniksi jotta siisvivät vähän hiuksia.

      Orion ExportsMultiverse.

    • Anonyymi

      Joopas itse ajattelin käydä tyttöjen kampaamossa, oikeasti niin tutustumassakin kauppaan jne....

      • Palstakamu

        Minä kävin kampaamossa ostamassa hiustököttejä. Kauniita tyttöjä oli palvelemassa. Hyvä että tällainen vanha pappa uskalsi sisään liikkeeseen.


    • Anonyymi

      Tuokin joo vieläkin kymmeniyyäin joysin yrekrmidiä, muyys 2 oli ihmeellinen: miksi polvbressani on joku suuri mustelma, ei kipua ei mitään muistiakaan ettyä mit... kokispollyssä olllut.

    • Anonyymi

      Jaa, olipas hyvä kauppanainen, noinhan sitä kamaa myydään ihmisille, imartelemalla. Ei kannata stressata liikoja hiuksista, itekki nuorempana piti ihan latvojaki käydä tasaileen kampaajalla, mitä turhia, ite vaan saksilla leikkaa, sellanen viivatarkka geometrinen tyyli ei taipuisten hiusten tyyli oo kuitenkaan. Tää kirjailijaki riku korhonen, sano jossain että leikkaa aina ite hiuksesa, ei pidä siitä toisen leikkaavana olemisesta, en ois ikinä huomannu, että jotenki nyrhityn näkönen. Yleensäkkään ihmiset kiinnitä toisiinsa kovin tarkkaa syynäävää katsetta.

      • Eipä hänen tarvinnut imarrella, kun sanoin heti kättelyssä että hän saa valita mitä minä ostan. Itse kun en ymmärrä kauneudenhoidosta mitään.


    • Anonyymi

      Mitä darkkikselle kuuluu nykyisin? Kirjoittaako eri nimimerkillä?

      • Peris taisi haudata hahmon, kun se joutui jatkuvasti ylläpidon hampaisiin. Tunnuskin on ilmeisesti kuoletettu ylläpidon toimesta.


    • Positiiviset yllärit on aina mieluisia. 👍

      Jos kasvattaisit pitkän tukan jonka saisi ponnarille, niin olisiko se sun ponnari ranteen paksuinen kuten mulla oli, silloin kun mun letti oli vielä pitkä?

      Tuuheus on kyllä hyvä asia, ja olen perinyt isältäni sen että hiukset on paksut, niitä on paljon, ja ne vielä kasvaa alas niskaan asti, vaikkei sitä isästäni enää pystyisi uskomaan että tällä niin paksut ovat olleet, nimittäin sen verran ne on jo vuosien saatossa harventuneet.

      Tuuheat on myös helppo pitää lyhyinä kunnossa ja siistinä, mutta pitkinä ne ovat suuritöiset, jos vielä sen tuuheuden lisäksi on yhtäänkään luonnonkiharaa.

      Hiustenpesun jälkeen kuivuminen kesti 4 tuntia, ellen käyttänyt hiustenkuivaajaa, mitä harvoin tein. Nykyään lyhyenä kuivumisaika on enää 2 tuntia, jos annan ne itsekseen kuivua. Pitkänä ne oli jatkuvasti takussa, ja pesun jälkeen märkänä saikin vetää harjaa hampaat irvessä niiden kiharoiden ja takkujen läpi.

      Joka kesä valitin helteillä kuinka hiestä märkä niska oli, ja kuinka kuumilta ne tuntui, ja että pitäisi leikata ne lyhyeksi. Sekä tuntui olevan joka paikassa tiellä. Kuitenkaan en raaskinut niitä leikata.

      Vajaa kolme vuotta sitten vedin tähän pituuteen mitä ne on nyt, enkä tämän jäljeen aio niitä enää kasvattaa pitkiksi.

      Eipä siinä tosin menisi kovinkaan pitkää aikaa saada pituutta, nimittäin kun maaliskuussa kävin leikkauttamassa tukan jättäen sivusta latvat korvan yläpuolelle, on ne nyt melkein milliä paria vaille korviksessa kiinni. Siis mulla kasvaa tukka myös todella nopeasti.

      Alempana pari kuvaa mistä saa vähän osviittaa siitä millainen letti oli pitkänä. Alemmassa kuvassa on lisäksi vielä kipukohtaus päällä.

      https://aijaa.com/kKwTUa

      https://aijaa.com/saopVE

      • Nuorempana oli paksu tukka, mutta enää en kyllä tiedä mitä on jäljellä. On tuo kaljuuntuminen kuitenkin jo edennyt aika paljon. No, tyylikäs papsu olen, kun kasvatan nyt jonkinlaisen keskimittaisen parran kaveriksi. Mutta sellainen kuivan karhea kihara on, joka kyllä kestää kauan kuivaa. Olen laiska ja käytän hiustenkuivaajaa. Muuten paleltaa, kun tukka ei kuiva millään.


      • Palstakamu kirjoitti:

        Nuorempana oli paksu tukka, mutta enää en kyllä tiedä mitä on jäljellä. On tuo kaljuuntuminen kuitenkin jo edennyt aika paljon. No, tyylikäs papsu olen, kun kasvatan nyt jonkinlaisen keskimittaisen parran kaveriksi. Mutta sellainen kuivan karhea kihara on, joka kyllä kestää kauan kuivaa. Olen laiska ja käytän hiustenkuivaajaa. Muuten paleltaa, kun tukka ei kuiva millään.

        Tyylikästä, tyylikästä. 😎

        Toi palelu kuulostaa tutulta. Pitkän tukan aikaan mun oli pakko pestä letti joko aamupäivällä, tai viimeistään viiden kuuden välillä iltapäivällä, kun muuten olisi joutunu menemään pää märkänä nukkumaan, ja aamulla tukka olis ollu kahta kauheammassa takussa yön pyörittyäni kyljeltä toiselle. Laiska mäkin olin sitä hiustenkuivaajalla kuivattamaan, sillä yleensä annoin niiden kuivua aukinaisena sellaisenaan.

        Muutama päivä ennen lyhyeksi leikkaamista olin Mukkulassa katsomassa Nightwishia. Se keikkapäivä osu kolme vuotta sitten just niihin heinäkuun kuumimpaan helleputkeen, jolloin oli pari kolme viikkoa yhtäjaksoisesti jotain 30 astetta joka päivä. Iltapäivällä kävin kastelemassa hiukset märiksi, ja pyyhekuivina vedin nutturalle lätsän alle.

        Yöllä kun tulin vajaat 12 tuntia myöhemmin kotiin ja avasin nutturan, olivat hiukset lähes yhtä kosteat mitä ne silloin oli kun ne nutturalle kiepautin. Se etu siinä kastelemisessa oli, että märät hiukset viilensivät lakin alla päätä, eikä ollut niin tukala olo, mikä olikin mun tarkoitukseni, kuin mitä olisi ollut jos en olisi niitä kastellut.


      • Mulla kuivuu aika nopeesti tukka, vaikka onkin aika tuuhea. No, ehkä vähän kauemmin kesti silloin, kun oli vielä pitkä tukka. Mun ei tartte hiustenkuivaajaa käyttää, kun kuivuu muutenkin itsestään.

        Se huono puoli tästä tuuheudesta on, että päänahka ei pääse hengittämään kunnolla ja varsinkin mitä pitempi tukka. Sen takia menenkin huomenna leikkauttamaan näitä harjaksia. Siinä menee sitten hukkaan tämä mun hiusten kasvatusprojeksti (korvanlehtien alapuolelle olen yrittänyt kasvattaa). Tulee varmaan taas sivuilta ja takaa melko siili (päältä kuitenkin haluan, että on ees vähän pituutta ja tuuheutta, vaikka siitä täytyy aina ohennussaksilla ottaa jonkun verran hiuksia pois).


    • Anonyymi

      Sorry mutta mikä on Dark Fear? Tai kuka ilmeisesti?? Olen uusi täällä ja täällä on varmaan oma jengi tai slangi.

      • DarkFear on yksi vanhimpia palstalaisia. Periksen luoma palstahahmo, joka kamppailee kaljuuntumisen kanssa ja uhkaillut palstalaisia lyödä kirveellä 500 kertaa päähän.


    • Anonyymi

      Minäki kaljuuntunut ja naiset ei tykkää. En saa naista ja ärsyttää

    • Anonyymi

      Kaljuuntuminen ja hilseilevä päänahka kertoo aina infektiosta päänahassa. Se on samantyyppinen infektio kuin atooppinen ihottuma. Mikäli päänahassa on liikaa infektiota, niin hiukset eivät pysty sellaisessa ihossa kasvamaan, vaan hiustupet menevät lepotilaan.

      Varokaa hiustenvärjäysaineita, joissa on vahvoja peroksideja, kuten vetyperoksidia. Joillekin päänahka voi hiustenvärjäyksen jälkeen olla kuin pommin jäljiltä, koska vetyperoksidi tuhoaa välittömästi mikrobeja. Tiedän tämän vetyperoksidin niin hyvin, koska olen käyttänyt 12% liuosta atooppisen ihottuman hoidossa. Se tuska on kauheaa, ja ihoon muodostuu valkoisia laikkuja, mutta se vetyperoksidi vie myös välittömästi pois kutinan, ja kuolleen ihon voi rapsuttaa pois hilseenä muutaman päivän kuluttua. Päänahan parantamiseen voi tietysti käyttää myös vetyperoksidia, mutta se myös valkaisee hiukset, joten silloin on syytä vetää kaljuksi. On syytä olla varovainen vetyperoksidin kanssa, sillä jos sitä käyttää liikaa, niin iho voi ruveta verestämään, pitää antaa ihon parantua jokaisen hoitokerran jälkeen tarpeeksi kauan.
      .

    • Anonyymi

      Jos hiukset kasvavat liikaa niin aamutuimaan peilistä tuijottaa itseäsi pelottavan näköinen pörröpää.

    • Anonyymi

      Tuuhea tukka kuin likainen sukka.

    • Anonyymi

      Kuvitteletko myös olevasi laitamyötäisessä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      90
      1761
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1436
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1230
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      12
      1024
    5. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      933
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      916
    7. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      48
      893
    8. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      874
    9. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      59
      861
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      807
    Aihe