Tamperelaispyöräilijä videoi ja jakoi "asiallisia" neuvoja autoilijalle

Anonyymi

Kaikkia höhöjä (lievästi ilmaistuna) niitä tuolla liikenteessä liikkuukin. Hupasaa räksyystä videolla ;)

"Ollilla kiehahti. Hän huutaa videolla autoilijalle hei ja kirosanan."

Videon kun katsoo, tulee ekana mieleen, että tuo höpsö taitaa oikein kytätä sopivia tilanteita videoilleen.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7708f126-8ae4-4ca7-88f5-4495873adcb8

48

396

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Poliisi tutki nämä videot ja totesi pyöräilijän itse myötävaikuttaneen tapahtumiin mm. ennakointivelvoitteen laiminlyömisellä ja väärällä tilannenopeudella. Pyöräilijän asenne oli hyvin tyypillinen, eli hänen mielestään pyöräilijällä on vain oikeuksia ja muilla vain velvollisuuksia. Miksi joku vielä ihmettelee, miksi pyöräilijöihin kohdistuu niin voimakasta antipatiaa? Sehän on hyvin pitkälle itse aiheutettua.

      • Anonyymi

        Ainakin näillä palstoilla pyöräilijöihin kohdistuva viha johtuu vihaajien mentaaliongelmista. Eivät kykene edes hahmottamaan vihansa kohdetta sillä tasolla, että sen voisi jollain tavoin artikuloida.


      • Anonyymi

        Olen ihan samaa mieltä!

        Tuolla asenteella monet pyöräilijät ajavat myös jalkakäytävillä sekä yhdistetyllä pyörätiellä ja jalkakäytävällä eikä meillä jalankulkijoilla ole peltiä ympärillä.

        Polkupyörä on ajoneuvo ja sillä ajetaan ajoradalla tai pyörätiellä. Tieliikennelaista löytyy myös, että pyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle turvallinen tila ohittaessa. Jalankulkijan ylittäessä katua tai pyörätietä suojatiellä niin pyöräilijän tulee antaa jalankulkijalle tilaa. Pyöräilijää koskee myös tuo ennakointivelvoite. On myös monia muitakin ohjeita, sääntöjä jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin näillä palstoilla pyöräilijöihin kohdistuva viha johtuu vihaajien mentaaliongelmista. Eivät kykene edes hahmottamaan vihansa kohdetta sillä tasolla, että sen voisi jollain tavoin artikuloida.

        Mitähän tämä sepustus tarkoittaa? Miten se liittyy tähän juttuun? Minä en löydä tästä mitään asiayhteyttä uutiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tämä sepustus tarkoittaa? Miten se liittyy tähän juttuun? Minä en löydä tästä mitään asiayhteyttä uutiseen.

        Ei se haittaa. Meillä kaikilla on se raja, jonka jälkeen ymmärrys ei enää riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se haittaa. Meillä kaikilla on se raja, jonka jälkeen ymmärrys ei enää riitä.

        Tämä kirjoittaja on kai sitten sen rajan ylittänyt jo aikoja sitten vai miten tämä sekoilu pitäisi tulkita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän tämä sepustus tarkoittaa? Miten se liittyy tähän juttuun? Minä en löydä tästä mitään asiayhteyttä uutiseen.

        "Näillä palstaoilla" on nääs vähän eri asia kuin aloituksen juttu. Luetun ymmärtäminen voi joskus olla haasteellista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Näillä palstaoilla" on nääs vähän eri asia kuin aloituksen juttu. Luetun ymmärtäminen voi joskus olla haasteellista.

        Ymmärsin kyllä "näillä palstaoilla" maininnan kirjoitusvirheestä huolimatta. Siksi kysynkin miten tämä kommentti liittyy tähän juttuun ja miten "nämä palstat" liittyvät siihen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä kirjoittaja on kai sitten sen rajan ylittänyt jo aikoja sitten vai miten tämä sekoilu pitäisi tulkita?

        Sekoilusi tulkitaan siten, että sinulla on paha mieli kun et tajua jotain mitä muut tajuaa. Tilanteelle ei oikein voi tehdä mitään.


      • Vai poliisi tutki, älä nyt puhu hassuja.


      • Anonyymi
        ju-h kirjoitti:

        Vai poliisi tutki, älä nyt puhu hassuja.

        Poliisi tutkii rikoksia ja voi antaa "tuomion" eli esim. huomautuksen, "sakot".

        Kaikki jutut eivät aina mene syyttäjille ja sitten ehkä käräjäoikeuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilusi tulkitaan siten, että sinulla on paha mieli kun et tajua jotain mitä muut tajuaa. Tilanteelle ei oikein voi tehdä mitään.

        Se taitaakin olla itse sama pyörä-pelle, joka videolla esiintyy. Nyt sitten näyttää osaamistaan täällä. Hienosti menee!


    • Anonyymi

      Tuo todistaa täysin aukottomasti, että ihan kaikki pyöräilijät on vaarallisia ja huonoja ihmisiä ja ne kaikki on keskenään ihan samanlaisia!

      • Anonyymi

        Juu kaikki autoilijatkin ovat samanlaisia. Ajavat samanlaisilla autoilla ja osaavat säännöt yhtä huonosti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu kaikki autoilijatkin ovat samanlaisia. Ajavat samanlaisilla autoilla ja osaavat säännöt yhtä huonosti.

        Tuo todistaa aukottomasti, että yksi pyöräilijä on tehnyt huonoja videoita ja käyttäytynyt huonosti niitä tehdessään.

        Yksi videoista todistaa myös tosi huonon kiertoliittymäjärjestelyn Hervannassa. Tosin ei pitäisi vaatia kovin paljon autoilijalta eikä pyöräilijältä ennakoida kohta, jossa pyöräilijän ainoa laillinen etenemissuunta on ympyrästä poistuvan autoilijan eteen.

        Mitä jos pidettäisiin huolta omasta liikkumisesta ja sääntöjen noudattamisesta?


      • Anonyymi

        Arvo Ylppö sanoi joskus, että jokainen ihminen on erilainen ja jo vastasyntyneistä näkee, että kahta samanlaista ei ole ( no indententtiset kaksoset yms. ovat kyllä samannäköisiä syntyessään).

        Puolet pyöräilijöistä on keskimääräistä pyöräilijää kyvyttömämpiä. Tämä aloittaja kuuluu jompaan kumpaan puolikkaaseen.


    • Anonyymi

      Kannattaisi lukea koko juttu ajatuksella ihan loppuun saakka. Mikään ei koskaan muutu ellei oma asenne ensiksi muutu. Tarkoituksenhakuisia videoita nuo toki ovat. Pyöräilijä toteaa tämän itsekin. En puolusta pyöräilijää mutta en puolusta myöskään pyörävihaajia.

    • Anonyymi

      Autoilijan kuten minkä tai kenenkä hyvänsä liikenteessä saa narahtamaan pikku rikkeisiin (ja vaikka vähän isompiinkin) kun sopivasti edesauttaa asiaa, kuten tämä fillari-toope.

      Tuskin olisi kovinkaan kummoinen temppu jättäytyä auton alle suojatiellä niin, että taatusti syy lankeaisi autoilijalle (jos nyt kuka haluaa vasiten auton alle ;)). Suomessa on satoja, ellei tuhansia suojateitä, joille voi syöksähtää yllättäen niin, ettei autoilija taatusti sinua huomaa ajoissa ja etenkin kun seuraa 'piilosta' autoilijaa ja valitsee sen hetken kun kuski vilkaisee eri suuntaan, homma on siinä.

      Samoin toisen autoilijan saa ajamaan oman auton päälle (ja etenkin perään) monessa paikassa aika helpostikin. Isäukko kertoi, että joskus 60-luvulla Tampereella oli sellainen porukka, joka harrasti tätä ihan vasiten. Parin auton yhteistyöllä sai helposti laitettua jo aiemmin kolhitun menopelin vahingot tällaisen höynäytetyn vakuutuksen piikkiin ja parhaassa tapauksessa romuauto meni kolhun vuoksi lunastukseen.

      Vaikka tämä tarina ei suoraan liity aiheeseen, niin sivuaa kuitenkin:

      Tuttava oli juuri ostanut uuden auton ja epähuomioissaan työnsi kolmion takaa keulan aavistuksen sivuavan väylän puolelle. Sälli joka keulaan törmäsi oli kuulemma ollut vielä kohtuullisen kaukana, kun tuttavani oli saanut oman autonsa pysäytettyä. Etuoikeutetulla tiellä olisi ollut vaikka, kuinka tilaa ohittaa auto, mutta ei kun tämä sälli täräytti suoraan etukulmaan ja kuulemma törmäys tuli täytenä yllätyksenä tuttavalleni. Tuttavani onnettomuudeksi olivat sopineet asian keskenään paikan päällä ja tuttava oli myöntänyt olevansa syyllinen, vaikka kuulemma tilanne tuntui kuulemma jokseenkin erikoiselta. Kävimme katsomassa seuraavana päivänä ko. risteystä. Jäljistä päätelleen tuttavani auto oli tosiaan ollut vain noin 30-40 cm etuoikeutetun tien puolella (eli hyvin jäi tilaa ohittaa). Toiseksi tämän, joka törmäsi, hänen auton jarrutusjäljet alkoivat noin vajaa 3 m ennen törmäystä. Tuttava kertoi, että matkaa oli ollut vähintään 30-40 m kun hänen auto oli pysähtynyt, nopeusrajoitus alueella oli 40 tai 50 km/h. Tämä sälli ajoi vanhan Opelinsa luultavasti tahallaan lunastuskuntoon. Kunpa tämä rouva olisi älynnyt pyytää paikalle poliisit. Ensinnä, taajama-alueella jos etuajo-oikeutettua tietä ajava on se, joka törmää, aika usein homma menee 50-50. Toiseksi, poliisit olisivat huomanneet heti, ettei tällä törmänneellä ollut tarkoitustakaan estää kolaria vaan päin vastoin.

    • Anonyymi

      "Videon kun katsoo, tulee ekana mieleen, että tuo höpsö taitaa oikein kytätä sopivia tilanteita videoilleen."

      Joillekin liikenne on nakkikioskijonon vastine. Paras katutappelu syntyy kun kaksi samanhenkistä pääsevät nokakkain, ajopelistä riippumatta.

    • Anonyymi

      Mamil, tuo liikenteen ylijumala, jota ei koske mitkään säädökset, koska kaikki muut ovat aina väärässä ja mamil aina oikeassa.

    • Anonyymi

      Kaukana asiallisuudesta, ensimmäisessä tapauksessa lisäsi nopeutta lähestyessään risteystä.

      Toisessa tapauksessa aiheutti pienen kaaoksen.

      Voin sanoa että on se ihme jos tuolla asenteella pyöräilee ja terveenä pääsee minunkin ikääni, 85v.

      • Anonyymi

        Tuskin pääsee. Sotaveteraani 96V.


      • Anonyymi

        Silti autoilijat myös mokaavat molemmilla videoilla. Jälkimmäisellä videolla näkee, että kyseessä on liikenneympyrä. Liikenneympyrästä poistuva tulee väistää tietä ylittävää jalankulkijaa, polkupyöräilijää ja mopoilijaa poistuttaessa liikenneympyrästä.


    • Anonyymi

      Saisipa kaikki auton, osaisivat asennoitua paremmin liikenteeseen.

      • Anonyymi

        Aika iso osa pyöräilijöistä omistavat myös auton.


    • Anonyymi

      Pyöräilijä katsoo että hän saa ajaa jatkuvasti maksiminopeutta ja kaikkien pitää väistää. Ei se autokaan saa useinkaan ajaa risteyksiin sisään ja risteysalueella maksimi nopeutta 43 km/h.

      On hyvä muistaa, vaikka nopeus olisi lähes nolla, pyöräilijöitä kuolee tai loukkaantuu vakavasti joka vuosi.
      Jos on isä, olisi ehkä ajateltava myös tulevia hoitajia, kotiväkeä.

      • Anonyymi

        Ei katso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei katso.

        No jos ei katso, niin ainakin vaatii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos ei katso, niin ainakin vaatii!

        Ei vaadi.


    • Anonyymi

      Pyöräilijöiden on tosiaan hyvä muistaa ennakointivelvollisuus. Etuajo-oikeus ei oikeuta syöksymään täyttä vauhtia risteykseen. Vauhti on sovitettava sellaiseksi, että oma turvallisuus ei vaarannu, vaikka jokin osapuoli ei toimisi sääntöjen mukaan.

      Itse ajelin pyörällä noin 10 vuoden ajan työmatkat Helsingissä ilman ainoatakaan vaara- tai ristiriitatilannetta. Ehkäpä syynä oli se, että minulle työmatka ei ollut urheilusuoritus, vaan hyötyliikuntaa reitillä, joka pääosin kulki Keskuspuiston hiekkateillä tai Vantaanjoen rantamilla. Alku- ja loppupäässä kuitenkin vilkkaasti liikennöidyillä kadulla.

      • Anonyymi

        Pyöräilijät voisivat mennä muualle Eurooppaan katsomaan miten pyöräillään keskustoissa ja taajamissa niin pyöräteillä, pyöräkaistoilla kuin ajoradalla. Siellä näkee jopa työmatkojaan pyörällään ajavia miehiä puvut päällä ja naisia leninkit/jakkupuvut päälle. Ei siellä pyöräilijät kaahaile räkäposkella uutta työmatkaennätystä yrittäen!

        Siellä pyöräilijät, jotka haluavat ajaa kovaa siirtyvät ajamaan keskustojen ja taajamien ulkopuolelle.


      • Anonyymi

        Ennakointi on pyöräilijöille ja kävelijöille välttämätöntä, jos haluavat pysyä elossa. Niin moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakointi on pyöräilijöille ja kävelijöille välttämätöntä, jos haluavat pysyä elossa. Niin moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan.

        Autoilijat noudattavat liikennesääntöjä huomattavasti paremmin kuin pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat!

        Pääkaupunkiseudulla en ole nähnyt, että autoilijat ajavat pitkin jalkakäytäviä, koukkaavat ajoradan ja jalkakäytävän välillä riippuen valoista, ajavat vähän väliä väärään suuntaan, eivät aja rautatieaseman laitureille (pois lukien huoltoajo), eivät aja Rautatieaseman sisällä, eivät aja Asematunnelissa, eivät aja Metroasemien lautureilla, eivät aja Kauppakeskuksissa/kaupoissa sisällä jne jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoilijat noudattavat liikennesääntöjä huomattavasti paremmin kuin pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat!

        Pääkaupunkiseudulla en ole nähnyt, että autoilijat ajavat pitkin jalkakäytäviä, koukkaavat ajoradan ja jalkakäytävän välillä riippuen valoista, ajavat vähän väliä väärään suuntaan, eivät aja rautatieaseman laitureille (pois lukien huoltoajo), eivät aja Rautatieaseman sisällä, eivät aja Asematunnelissa, eivät aja Metroasemien lautureilla, eivät aja Kauppakeskuksissa/kaupoissa sisällä jne jne.

        Tottakai asia on noin, kun kerran luotettava henkilö niin kertoo. Mistään oman vakavan pakkomielteen oireiden esittelystä jälkeen kerran ei varmasti ole kyse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ennakointi on pyöräilijöille ja kävelijöille välttämätöntä, jos haluavat pysyä elossa. Niin moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan.

        Voitko jotenkin osoittaa, että "moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan."

        On ne aika harvassa sellaiset auatokuskit, jotka eivät piittaa.
        Niitä sellaisia, jotka eivät siihen väistämisvelvollisuutensa noudattamiseen pyöräilijän suhteen pysty, syystä tai toisesta, löytyy enemmän kuin piittaamattomia.

        Jos pyöräilijä ajaa liikennesääntöjen mukaan, eli turvallisella tilannenopeudella ja muu liikenne huomioiden ja ennakoiden, vaaratilanteita ei onneksi kovin usein tule.

        Onko tuo aloituksen uutisessa esiintyvä pyöräilijä myös autoilija?


      • Anonyymi

        Kaikkien tienkäyttäjien tulee huomioida ennakointivelvollisuus. Koskee ihan kaikkia tienkäyttäjiä samalla tavalla ja joka tilanteessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitko jotenkin osoittaa, että "moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan."

        On ne aika harvassa sellaiset auatokuskit, jotka eivät piittaa.
        Niitä sellaisia, jotka eivät siihen väistämisvelvollisuutensa noudattamiseen pyöräilijän suhteen pysty, syystä tai toisesta, löytyy enemmän kuin piittaamattomia.

        Jos pyöräilijä ajaa liikennesääntöjen mukaan, eli turvallisella tilannenopeudella ja muu liikenne huomioiden ja ennakoiden, vaaratilanteita ei onneksi kovin usein tule.

        Onko tuo aloituksen uutisessa esiintyvä pyöräilijä myös autoilija?

        Lainaa jostain polkupyörä ja ajele sillä vaikka viikon verran jossain kaupungissa. Hakeudu tilanteisiin, joissa autoilijan tulee väistää sinua. Liikenneympyrät kelveineen ja kärkikolmioineen on oikein hyviä. Pidä silmät auki ja ole koko ajan valmis tekemään täysjarrutus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lainaa jostain polkupyörä ja ajele sillä vaikka viikon verran jossain kaupungissa. Hakeudu tilanteisiin, joissa autoilijan tulee väistää sinua. Liikenneympyrät kelveineen ja kärkikolmioineen on oikein hyviä. Pidä silmät auki ja ole koko ajan valmis tekemään täysjarrutus.

        Minulla on useita polkupyöriä ja ajan niillä polkupyörällä lähes päivittäin - myös autolla lähes päivittäin, pääosin kaupungissa.

        Täysjarrutusta en ole kovin monta kertaa tarvinnut. Pari kertaa autolla olen vuoden aikana sen joutunut tekemään ja syy on ollut se, että en ole riittävästi huomioinut muuta liikennettä.

        Polkupyörällä ajaessani on toki muutaman kerran tullut tilanne, että autoilijan olisi pitänyt minua väistää. Niissä en ole täysjarrutusta tarvinnut. Liikenneympyröissä ja risteyksissä yleensäkin nuori innokas pyöräilijä ajaa liiallisella tilannenopeudessa?
        Muuten en täysjarrutuksen tarvetta ymmärrä.

        Voi olla, että jossain Tampereella, jossa liikenne on vielä "lapsenkengissä", eli ajetaan niin kovaa kuin uskalletaan ja ajatuksella, että minun pitää päästä aina ennen muita, tilenne on huonompi.

        P.S. Eivät kaikki tamperaiset surkeita kuskeja ole, siellä niitä vaan esiintyy enemmän kuin muualla Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on useita polkupyöriä ja ajan niillä polkupyörällä lähes päivittäin - myös autolla lähes päivittäin, pääosin kaupungissa.

        Täysjarrutusta en ole kovin monta kertaa tarvinnut. Pari kertaa autolla olen vuoden aikana sen joutunut tekemään ja syy on ollut se, että en ole riittävästi huomioinut muuta liikennettä.

        Polkupyörällä ajaessani on toki muutaman kerran tullut tilanne, että autoilijan olisi pitänyt minua väistää. Niissä en ole täysjarrutusta tarvinnut. Liikenneympyröissä ja risteyksissä yleensäkin nuori innokas pyöräilijä ajaa liiallisella tilannenopeudessa?
        Muuten en täysjarrutuksen tarvetta ymmärrä.

        Voi olla, että jossain Tampereella, jossa liikenne on vielä "lapsenkengissä", eli ajetaan niin kovaa kuin uskalletaan ja ajatuksella, että minun pitää päästä aina ennen muita, tilenne on huonompi.

        P.S. Eivät kaikki tamperaiset surkeita kuskeja ole, siellä niitä vaan esiintyy enemmän kuin muualla Suomessa.

        Ei siis olet ollut tilanteissa, joissa autoilijan olisi pitänyt sinua väistää, mutta ei väistänyt?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siis olet ollut tilanteissa, joissa autoilijan olisi pitänyt sinua väistää, mutta ei väistänyt?

        Olen, mutta harvoin suhteessa tilanteisiin, jossa autoija on väistänyt. Jonkin verran olen ollut myös sellaisissa tilanteissa, joissa ylikohtelias tai sääntöjä tuntematon autoilija on yrittänyt väistää minua, vaikka olen ollut väistämisvelvollinen.

        Ajattelen, että isommissa kaupungeissa ja vilkkaammassa liikenteessä pyöräilijälle tulee noita "ongelmatilanteita" luonnollisesti useammin.. Ja paikkakuntaerot saattavat olla kaupungin koostakin riippumattomia, paikallista liikennekulttuuria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen, mutta harvoin suhteessa tilanteisiin, jossa autoija on väistänyt. Jonkin verran olen ollut myös sellaisissa tilanteissa, joissa ylikohtelias tai sääntöjä tuntematon autoilija on yrittänyt väistää minua, vaikka olen ollut väistämisvelvollinen.

        Ajattelen, että isommissa kaupungeissa ja vilkkaammassa liikenteessä pyöräilijälle tulee noita "ongelmatilanteita" luonnollisesti useammin.. Ja paikkakuntaerot saattavat olla kaupungin koostakin riippumattomia, paikallista liikennekulttuuria.

        Eli siis olet ihan itsekin huomannut, että moni autoilija ei piittaa väistämisvelvollisuudestaan. Olemme siis samaa mieltä, joten eihän tässä ole mitään ongelmaa.


    • Anonyymi

      Oliko pyöräilijällä pumppuhaulikko vai pyörän pumppu mukanaan?

    • Anonyymi

      Toissapäivänä yksi spandex-pelle ohitti Keskuspuiston hiekkatiellä alamäessä neljääkymppiä ajaen vastaani kävelleet mummot. Juuri ja juuri ehti suhahtaa mumojen ohi ja välttää törmäämästä vastaan tulevaan pyöräilijään. Läheltä piti. Onneksi kukaan ei tuossa tilanteessa horjahtanut sivulle, koska silloin olisi tullut pahaa jälkeä.

      • Anonyymi

        Tyypillistä pyörien ennakointivelvollisuutta ja "Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyypillistä pyörien ennakointivelvollisuutta ja "Vaaran ja vahingon välttämiseksi tienkäyttäjän on noudatettava liikennesääntöjä sekä olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta ja varovaisuutta".

        Pyöräilijän ohjesäännöt: Ei koske meitä, ennakointivelvollisuus on vain autoilijalla. Meitä ei koske väistämissäännöt eikä mitkään punaiset valot. Pyöräilijä on kuningas ja tekee mitä haluaa. Jos onnettomuus tapahtuu, niin aina löytyy selitys mikä vapauttaa pyöräilijän. Onko siis ihme, että onnettomuuksia sattuu kun asennemaailma on tuollainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijän ohjesäännöt: Ei koske meitä, ennakointivelvollisuus on vain autoilijalla. Meitä ei koske väistämissäännöt eikä mitkään punaiset valot. Pyöräilijä on kuningas ja tekee mitä haluaa. Jos onnettomuus tapahtuu, niin aina löytyy selitys mikä vapauttaa pyöräilijän. Onko siis ihme, että onnettomuuksia sattuu kun asennemaailma on tuollainen?

        Ovat siis kopioineet autoilijoiden ohjesäännöt.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7765
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1975
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

      Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1643
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

      En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1016
    7. Oletko miten

      Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

      Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      909
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

      Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

      Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe