Tallinna mustamäen tori ja piraattilevyt?

Anonyymi

Muistaako palstalla joku noita ysäri aikoja kun Tallinnassa myytiin puoli-ilmaiseksi piraattilevyjä. Iteltäki löytyy muutama sieltä ostettu CD-levy jotka tunnistaa epäselvistä cd kansista. Sen verran omatunto alkoi kolkuttumaan että hankin myöhemmin joidenkin kotimaisten artistien ja yhtyeiden aidon CD:n levykaupasta Suomesta.

8

1365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En ole koskaan kyseisellä torilla käynyt ja Tallinnassa Viron itsenäistyttyä olen käynyt vain kaksi kertaa. Sain kerran kylään tulleelta ystävältäni tuliaisiksi cd:n, joka oli ostettu Tallinnasta, ilmeisesti tuolta mainitsemaltasi torilta.

Cd ei toiminut lainkaan, joten kuuntelusta ei tullut mitään. Tämä ei sinänsä haitannut, koska en olisi kuunnellut kyseistä levyä, vaikka siitä olisi ääntä lähtenytkin. Vähän nolo juttuhan tuo kuitenkin oli cd:n tuojalle.

• Anonyymi

Tallinnassa en ole ikinä käynyt mutta Moskovassa useaan otteeseen ja siellä oli musiikinharrastajan taivas ja helvetti samaan aikaan.
      Torit ja tunnelikioskit suorastaan pursuivat CD-levyjä jotka olivat kaikki piraatteja.
      Aitoa en löytänyt mistään niistä paikoista joissa kävin.

Ostin näitä ala-arvoisen laatuisia levyjä aika paljon. Silloin ne maksoivat n.100 ruplaa /- 25% joka oli n. alle 10% suomen hinnoista silloin 2000-luvun alkupuolella.
      Kioskeista löytyi jopa sellaisia levyjä jotka julkaistiin virallisesti kuukausia myöhemmin. mm. eräs Rollareitten levy jota pidin jonain konserttitaltioinnin piraattijuttuna julkaistiinkin virallisesti Jouluksi n. 1,5kk myöhemmin.

Siellä oli paljon myös MP-3 CD-levyjä joissa saattoi olla yhtyeitten ja artistien koko tuotanto yhdellä levyllä.
      Niitä toin parikymmentä suomeen laadusta välittämättä mutta ne myöhemmin varastettiin erän exän tytön valmistujaisjuhlissa 2015.
      Pink Floyd, Frank Zappa ja Zeppelin levyt jäivät erityisesti harmittamaan niissä oli yli 10 tuntia musiikkia/levy ja aivan Walkman kuunneltavan tasoista lenkeille.

• Anonyymi

Moi

Löytyy iso laatikollinen kyseisiä Mp3 levyjä.
        Saat ilmaiseksi.

• Anonyymi

Tehtiin tilaus isän kaverille jonka kaveri toi meille pleikkapelejä. Hyviä aikoja. Nyt peleistä saa maksaa sata kertaa enemmän.

• Anonyymi

Saahan niitä edelleen poltettua jokasen pelin löytää netistä ILMASIKS ja sit vaa polttamaa

• Anonyymi

Muutamia musiikki CD levyjä sekä PC ohjelmia ostin torilta. Kaikki toimi kuten pitikin.

• Anonyymi

oispa viellä levyjä tallinnassa mutku ei oo torejakaan enään oikeen kaikki uudistunu ja vaohtunu merkkiliikkeisiin

• Anonyymi

Näitä tuli ostettua Mustamäeltä kymmenittäin. CD:t soivat kuin alkuperäiset, kannet kopiokoneella tehtyjä. Ostin jo rahansa ansainneitten tunnettujen ulkomaisten artistien levyjä, kuten beatlesia ja rollareita, en suomalaista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      35
      4443
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      55
      3055
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      46
      2938
    4. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2743
    5. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      341
      2685
    6. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2635
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      2319
    8. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      54
      2075
    9. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      5
      1911
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1703
    Aihe