Hyttysallergia pahempana kuin koskaan

Anonyymi

Voiko koronarokote herkistää pahemmille hyttysallergian oireille?

11

150

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä vastausta kysymykseesi. Olen ottanut rokotteen ja allergiatestejä en ole teettänyt. Mutta se on varmaa että tänä keväänä olen räkinyt, tuhissut, kakistellut ja niistänyt enemmän kuin koskaan aikaisemmin. En ole ajatellut että voisi liittyä rokotukseen. Aamulla niistän pari nenäliinallista ja kun lähden metsä-lenkille, alkaa kakisteleminen. Allergiaakin olen miettinyt, mutta kun menee aina ohi niin jätän sikseen. Ajattelen paremminkin että eikö ole hyväksi että joka päivä niistää ja köhii epäpuhtaudet ulos.

• Anonyymi

Koivuallergikoilla taisi olla tänä keväänä tavanomaista kovempaa. Voihan tuohon tukkoisuuteesi vaikuttaa johonkin muuhunkin siitepölyyn herkistyminen.

• Anonyymi

Kevään ensimmäisten hyttysten pistot aiheuttava enemmän oireilua, ennen kuin ihminen saa niille vastustuskykyä.

• Anonyymi

Näinhän se normaalisti menee, nyt on vain tullut paukamia muuallekin kuin lähelle verisuonia (käsivarsiin ja kaulaan) ja sitä ihmettelen.
        Jos paukamat katoaa tai ainakin vähenee niin kuin muinakin kesinä ei sitten hätää sen enempää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinhän se normaalisti menee, nyt on vain tullut paukamia muuallekin kuin lähelle verisuonia (käsivarsiin ja kaulaan) ja sitä ihmettelen.
        Jos paukamat katoaa tai ainakin vähenee niin kuin muinakin kesinä ei sitten hätää sen enempää.

Löytyikin juuri lehtijuttu että juhannukseen saakka esiintyy hyttyssukua joka on aktiivisempaa pistämiseen, loppukesänä ilmenee sitten sukuja jotka eivät pistä niin innokkaasti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Löytyikin juuri lehtijuttu että juhannukseen saakka esiintyy hyttyssukua joka on aktiivisempaa pistämiseen, loppukesänä ilmenee sitten sukuja jotka eivät pistä niin innokkaasti.

Joo, toi tuli jo huomattua.
        Kaksi päivää sitten useammasta kohdasta itikat pisti, ja vasta tänään alkoi tajuton kutina ja nousi paukamat.

On aktiivisempia pistämään, ja on näköjään tehokkaammat " myrkytkin ".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua hyttyset pistää ihan minne vaan, ei suonien lähelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua hyttyset pistää ihan minne vaan, ei suonien lähelle.

Niinhän ne pistää kaikkia, mutta paukamien synnylle ovat alttiimpia suurten verisuonten läheisyydet..ainakin minulla.
        Eilisiltainen kissan ulkoilutus osoittautui melkein mahdottomaksi sääskien suuresta määrästä johtuen.
        Erikoista oli se miten ne laskeutuivat kuin sumuna pään päälle ja vaikka liikuin aika reippaasti sama sankka parvi pysyi mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän ne pistää kaikkia, mutta paukamien synnylle ovat alttiimpia suurten verisuonten läheisyydet..ainakin minulla.
        Eilisiltainen kissan ulkoilutus osoittautui melkein mahdottomaksi sääskien suuresta määrästä johtuen.
        Erikoista oli se miten ne laskeutuivat kuin sumuna pään päälle ja vaikka liikuin aika reippaasti sama sankka parvi pysyi mukana.

Juuri siksi se hyttysparvi seurasi sinua kun liikuit reippaasti. Hyttyset seuraa ihmisen hengityksestä tulevaa hiilidioksidia ja lämpötilaa. Kun liikkuu nopeammin, molemmat lisääntyy.

• Anonyymi

Aika hyvä ajatus miettiä, altistaako rokote voimakkaammin allergisiin oireisiin.
      Mun yksi kaveri kertoi käytyään rokotuksessa, että pari viikkoa myöhemmin tuli kovat allergiaoireet, nuhaa, yskää, aivastelua.

Hän arveli itsekin, josko johtuisi rokotteesta, koska ei ole aiemmin paljoa keväisin siitepölyistä oireillut.

Fimeaanhan on pyydetty ilmoittamaan jopa vähäisemmätkin oireet, jos rokotteesta jotain sivuvaikutuksia tulee, eli olisi ehkä asiallista tehdä ilmoitus allergia-asiastakin, jos vielä kuulee muiltakin ihmisiltä mahdollisista allergiaoireiden voimistumisista.

• Anonyymi

Kiitos vinkistä.
        Huomasin vasta nyt kommenttisi.
        Otan yhteyttä Fimeaan heti huomenna.
        Odotan saavani ainakin tietoa vastaavien tapausten yleisyydestä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      121
      1861
    2. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Kittilä
      143
      1741
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      56
      1562
    4. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      167
      1382
    5. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      177
      1375
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      151
      1326
    7. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1228
    8. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      76
      1183
    9. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      59
      1168
    10. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      119
      1055
    Aihe