Ei mene montaa vuotta niin kömpelöt roikat saa kelata liiterin seinälle.
Vety lähtee nyt vauhdilla liikkeelle
13
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Naurettavaa puppua. Ensinnäkin vedyn tulemiseen jopa teoriassa menee todella pitkä aika. Infran tekemiseen menee pitkä aika ja kun pienikin tankkausverkosto olisi saatu aikaan niin joka paikassa on jo sähköautojen latauspisteitä. On täysin mahdotonta, että vetyautoja tulee suuressa määrin ainakaan kymmeneen vuoteen ja sähköautoja vetyautot eivät tule ohittamaan seuraavan 20 vuoden sisällä, jos ylipäätään koskaan.
Ja miksi sähköauto katoaisi, vaikka vetyautot tulisikin, jos itsellä on latauspaikka kotona? Se toimii täsmälleen samalla tavalla, vaikka mitä tapahtuisi automaailmassa. Julkisia latauspisteitä ei poisteta ja lataaminen kotona sujuu samalla tavalla. Joten ei mitään merkitystä.
Ja vety tulisi korkeintaan rinnakkaisena sähkölle, se ei tule korvaamaan sähköä. Silloin lähinnä vety on marginaalisen ryhmän tuote, koska se tulee maksamaan moninkertaisesti sähköön verrattuna.- Anonyymi
On se kumma kun ensin ostetaan sähköauto 40-100 000 eurolla ja sitten pihistellään senttejä matkakustannuksissa.
Toki nuukailu tietyissä asioissa voi olla joillekin ihan vaan harrastus eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa.
Oman bensapolttiksen keskikulutus on n. 13l/100km enkä tankilla käydessä edes mieti koko asiaa. 90l tankki.
Itselle vetyauton tankkausnopeus on ehdoton valtti ja maksaisin siitä mielelläni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma kun ensin ostetaan sähköauto 40-100 000 eurolla ja sitten pihistellään senttejä matkakustannuksissa.
Toki nuukailu tietyissä asioissa voi olla joillekin ihan vaan harrastus eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa.
Oman bensapolttiksen keskikulutus on n. 13l/100km enkä tankilla käydessä edes mieti koko asiaa. 90l tankki.
Itselle vetyauton tankkausnopeus on ehdoton valtti ja maksaisin siitä mielelläni.Ensinnäkin, jos puhutaan tulevaisuudesta niin sähköautoja tullaan saamaan käytettynä tulevaisuudessa paljon halvemmalla. Aivan kuten bensapolttiksiakin. Eli silloin tuolla on jo merkitystä. Kun vetyautot monen vuoden päästä tulee, on markkinat täynnä käytettyjä sähköautoja ja niitä saa halvalla. Vaikka sähköautot ovat kalliita, on jo nyt pienempiä sähköautoja myynnissä käytettynä alle 20 tonnilla.
Ja tuo tankkausnopeus on typerä selitys, koska sähköauto ladataan pääosin (yli 90% ajasta) kotona. Eli johto vain autoon kotona ja sitten vaikka katsomaan tv:tä tai nukkumaan. Ja jos latausasema on työpaikalla niin auton voi ladata työpäivän aikana. Ei mitään vaivaa.
Ja pikalatausasemia tulee moninkertaisesti lisää tulevaisuudessa ja niiden latausnopeudet parantuu koko ajan, parhaimmillaan auton lataa nyt alle 20 minuutissa. Sähköautoissahan auto vain laitetaan laturiin ja voidaan mennä syömään tai juomaan kahvia. Latauksen aikana ei tarvitse olla auton vieressä.
Tietenkin jotkut väittävät, että he ajavat 1000 km kerralla pitämättä minuutinkaan taukoa, joten he tarvitsevat valtavan toimintamatkan. Mikä tuskin pitää normaalisti paikkaansa ja ammattikuskeilla tuo on jopa laitonta. Ja sitten he tekevät tuollaisia matkoja lähes päivittäin. Oikeassa elämässä reilusti yli 90% päivittäisistä automatkoista on alle 50 km. Tuollaiset jättimatkat ovat erittäin harvinaisia ja tuskin kukaan ajaa tuota matkaa pitämättä pidempiä taukoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ensinnäkin, jos puhutaan tulevaisuudesta niin sähköautoja tullaan saamaan käytettynä tulevaisuudessa paljon halvemmalla. Aivan kuten bensapolttiksiakin. Eli silloin tuolla on jo merkitystä. Kun vetyautot monen vuoden päästä tulee, on markkinat täynnä käytettyjä sähköautoja ja niitä saa halvalla. Vaikka sähköautot ovat kalliita, on jo nyt pienempiä sähköautoja myynnissä käytettynä alle 20 tonnilla.
Ja tuo tankkausnopeus on typerä selitys, koska sähköauto ladataan pääosin (yli 90% ajasta) kotona. Eli johto vain autoon kotona ja sitten vaikka katsomaan tv:tä tai nukkumaan. Ja jos latausasema on työpaikalla niin auton voi ladata työpäivän aikana. Ei mitään vaivaa.
Ja pikalatausasemia tulee moninkertaisesti lisää tulevaisuudessa ja niiden latausnopeudet parantuu koko ajan, parhaimmillaan auton lataa nyt alle 20 minuutissa. Sähköautoissahan auto vain laitetaan laturiin ja voidaan mennä syömään tai juomaan kahvia. Latauksen aikana ei tarvitse olla auton vieressä.
Tietenkin jotkut väittävät, että he ajavat 1000 km kerralla pitämättä minuutinkaan taukoa, joten he tarvitsevat valtavan toimintamatkan. Mikä tuskin pitää normaalisti paikkaansa ja ammattikuskeilla tuo on jopa laitonta. Ja sitten he tekevät tuollaisia matkoja lähes päivittäin. Oikeassa elämässä reilusti yli 90% päivittäisistä automatkoista on alle 50 km. Tuollaiset jättimatkat ovat erittäin harvinaisia ja tuskin kukaan ajaa tuota matkaa pitämättä pidempiä taukoja.Lisään... Ja kokemukset Kaliforniasta on kertonut, että edes tankkausnopeuteen ei voi luottaa. Ne harvat vetyasemat Kaliforniassakin ovat olleet jatkuvasti poissa toiminnasta. On todettu, että vetyasemat vaativat todella paljon ylläpitoa vielä kalliin hankintahinnan lisäksi. Eli ne ovat kalliita hankittaessa, mutta myös erittäin kalliita pitää kunnossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisään... Ja kokemukset Kaliforniasta on kertonut, että edes tankkausnopeuteen ei voi luottaa. Ne harvat vetyasemat Kaliforniassakin ovat olleet jatkuvasti poissa toiminnasta. On todettu, että vetyasemat vaativat todella paljon ylläpitoa vielä kalliin hankintahinnan lisäksi. Eli ne ovat kalliita hankittaessa, mutta myös erittäin kalliita pitää kunnossa.
Laittaisitko linkkiä väitteesi todisteeksi esim. tuosta kalifornian vetytankkausasemien pois toiminnasta olemisesta. Muuten soperruksesi on pelkkää älämölöä vailla mitään todellisuuden pohjaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se kumma kun ensin ostetaan sähköauto 40-100 000 eurolla ja sitten pihistellään senttejä matkakustannuksissa.
Toki nuukailu tietyissä asioissa voi olla joillekin ihan vaan harrastus eikä siinä sinänsä ole mitään pahaa.
Oman bensapolttiksen keskikulutus on n. 13l/100km enkä tankilla käydessä edes mieti koko asiaa. 90l tankki.
Itselle vetyauton tankkausnopeus on ehdoton valtti ja maksaisin siitä mielelläni.Niin no, useimmille auton käyttökustannuksilla on joku merkitys ja siinä sähköauto vaan on ylivoimainen.
Jos tankkausnopeudella on merkitystä niin miksi odottaa vetyautoa? Diesel on jo nyt saatavilla, polttoainekulut per 100 km ovat pienemmät kuin vetyautossa ja autot ovat hankintahinnaltaan halvempia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin no, useimmille auton käyttökustannuksilla on joku merkitys ja siinä sähköauto vaan on ylivoimainen.
Jos tankkausnopeudella on merkitystä niin miksi odottaa vetyautoa? Diesel on jo nyt saatavilla, polttoainekulut per 100 km ovat pienemmät kuin vetyautossa ja autot ovat hankintahinnaltaan halvempia.Minä en dieselillä aja. Diesel on traktorin polttoainetta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en dieselillä aja. Diesel on traktorin polttoainetta.
Vety kuuluu teollisuuslaitoksiin eikä autoihin. En ikinä ajaisi vetyautolla.
- Anonyymi
Ei tuohon vetyhoopon juttuihin kannata reagoida. Hänellä ei ole muuta kuin härnäys ja huomionkipeys motivaationa.
- Anonyymi
Sähköautojen hinnat nousevat.
Tesla on jo joutunut nostamaan esim. Model 3 hintaa viisi kertaa muutaman kuukauden aikana.
Elon Muskin kommentti: "Teslojen hinnat tulevat nousemaan"- Anonyymi
Tesla nostaa hintoja mutta laatu on kuraa. Kattolistat irtoilevat, jarrusatuloiden pultit irtoilevat, ratti saattaa irrota, maali irtoilee jne.
- Anonyymi
Hinnat nousee kun materiaalien hinnat nousevat kysynnän kasvun myötä. Kun materiaalien tarjonta kasvaa, hinnat taas laskevat. Tätä se on, hintojen lasku tai nousu ei koskaan ole suoraviivaista.
Ja Suomessa Model 3:n hintaa ei ole nostettu noin monta kertaa. Nuo nostot on tapahtunut muualla. Hintoja nostetaan ja lasketaan eri tavalla eri markkinoilla kysynnän ja tarjonnan mukaan. Näin jokainen yritys tekee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla nostaa hintoja mutta laatu on kuraa. Kattolistat irtoilevat, jarrusatuloiden pultit irtoilevat, ratti saattaa irrota, maali irtoilee jne.
Muitakin valmistajia on olemassa. Itse asiassa, lähes kaikki suuret autovalmistajat tekevät akkusähköautoja. No, Toyota on valmistaa vasta sähköpakettiautoja (paitsi jos lasketaan Toyotaan kuuluva Lexus, jolla on jo akkusähköauto), mutta ensi vuodesta jopa Toyota valmistaa täysillä akkusähköautoja. Ja todennäköisesti hylkää vetyautot muutaman vuoden päästä, koska Toyotakin käyttää miljardeja akkuteknologian kehittämiseen. Kuten Solid State -akkujen kehittämiseen (joka ehkä toimii, ehkä ei).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mielessäni vieläkin T
Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän331445Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa
Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k61301Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.11225- 51222
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p411208Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,11205Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis01194Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin11170Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä21150Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta11136