Shimanon vaihteet ja jarrut jne

Sekaisin

Elikäs oisko kellään vinkkiä jostain sivusta, jossa näkee Shimanon vaihteiden erot tms ja että mikä on mitäkin parempi? Olen ostamassa pyörää ja vaikeuksia tuottaa se kun joka pyörässä tuntuu olevan "laatuosat", toinen toistaan paremmat ja puheessa vilkkuu Shimanoa ja Shimanon mallin nimeä sinne tänne. Ja onko siis ne kaikki hyviä, toiset vain toistaan parempia, siis esim Shimanon vaihteet? Vai onko niin että hyviä kaikki, toiset vain vielä parempia?

19

6157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nalli-_

      Eiköhän shimanon sivuilla ole? Kyllähän noi oppii muistamaankin, kun vaan tarpeeksi selailee luetteloita :) Mutta ei nuo kaikki hyviä ole. Halvimmissa malleissa on huonoimmat osat ja vaikka niissä lukisi shimano, ei ne kestämään tule. Varmasti vaihteet ja jarrut toimivat alkuun hyvin, mutta parin viikon päästä saa olla säätämssä.

      • Sekaisin

        Onhan siellä Shimanon sivuilla toki juttua noista mutta eipä siellä tietenkään huonoja puolia aleta kertomaan vaan ihan täydellisiähän ne omien sivujensa mukaan tietenkin kaikki:) Siksi täällä kyselenkin.


      • Nalli-_
        Sekaisin kirjoitti:

        Onhan siellä Shimanon sivuilla toki juttua noista mutta eipä siellä tietenkään huonoja puolia aleta kertomaan vaan ihan täydellisiähän ne omien sivujensa mukaan tietenkin kaikki:) Siksi täällä kyselenkin.

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.


      • sora on???
        Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        Niin mihis luokkaan shimano sora kuuluu, vai pääseekö listalle olenkaan?


      • XBreed

      • Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        LX:n jälkeen tulee (ainakin maastosarjassa) XT ja XTR.


      • Anonyymi
        Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        Mihin jätit Sis-jätteen ja Tourney kuran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin jätit Sis-jätteen ja Tourney kuran?

        SIS? Eihän se mikään malli ole.


    • Shi(t)mano

      ...hieman siitä mitä pyörää ja mihin käyttötarkoitukseen olet ostamassa.

      • Sekaisin

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...


      • Nalli-_
        Sekaisin kirjoitti:

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...

        Juuripa faija osti tollasen Crescentin Edge maasturin. Jos oikeen ymmärsin, niin siinä on sama osasarja kuin tuossa STC 750. Kyllä se on ainakin hyvin niillä tehtaan osilla toiminut, mitä nyt itse olen maastossa n. 50km ajanut :) Mutta jousitusta en ottaisi fillariin, jos sillä vähänkään enemmän asfaltilla ajetaan. Se tuo kuitenkin jonkin verran sitä painoa lisää. Hiekkateillä olen itse ainakin pärjännyt jäykkiksellä. Pittää muistaa, että noita vaihteita voi aina päivittää parempiin. Runkoon kannattaa sen sijaan kiinnittää enemmän huomiota.


      • Anonyymi
        Sekaisin kirjoitti:

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...

        Crescent on hyvää turkkilaista laatua.


    • jore

      Käy Shimanon tai Fillaristien sivuilla,
      halpa huono kallis hyvä...

      • Sekel

        Minä ostaisin vähintään Deore-vaihtajilla olevan fillarin. Nykyisessä Cressussani on Aceret ja ne kelpaavat mulle just ja just.


    • työmatkapyöräilijä

      Riittää ku kahtot ettei niissä vaihtajissa ole muovi osia.

    • täältä
    • Anonyymi

      Kaikki Shimanot suomalaishintaluokassa on täyttä paskaa. Miljoonaan kertaan kierrätettyä säilykypurkkia ja työstötarkkuus kuin 3 promillen maistissa tehty.

      • Anonyymi

        Sitä myötä ko Shimanot sun muut aasialaismerkit tuli markkinoille, alettiin pyöräilijöille myyvä kehenua paskaa. Keviät ovat, kunnes hajoavat kulumalla alta aikayksikön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä myötä ko Shimanot sun muut aasialaismerkit tuli markkinoille, alettiin pyöräilijöille myyvä kehenua paskaa. Keviät ovat, kunnes hajoavat kulumalla alta aikayksikön.

        Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      133
      1363
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      101
      1054
    3. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      25
      947
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      832
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      803
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      37
      683
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      656
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      140
      603
    Aihe