Shimanon vaihteet ja jarrut jne

Sekaisin

Elikäs oisko kellään vinkkiä jostain sivusta, jossa näkee Shimanon vaihteiden erot tms ja että mikä on mitäkin parempi? Olen ostamassa pyörää ja vaikeuksia tuottaa se kun joka pyörässä tuntuu olevan "laatuosat", toinen toistaan paremmat ja puheessa vilkkuu Shimanoa ja Shimanon mallin nimeä sinne tänne. Ja onko siis ne kaikki hyviä, toiset vain toistaan parempia, siis esim Shimanon vaihteet? Vai onko niin että hyviä kaikki, toiset vain vielä parempia?

19

5846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nalli-_

      Eiköhän shimanon sivuilla ole? Kyllähän noi oppii muistamaankin, kun vaan tarpeeksi selailee luetteloita :) Mutta ei nuo kaikki hyviä ole. Halvimmissa malleissa on huonoimmat osat ja vaikka niissä lukisi shimano, ei ne kestämään tule. Varmasti vaihteet ja jarrut toimivat alkuun hyvin, mutta parin viikon päästä saa olla säätämssä.

      • Sekaisin

        Onhan siellä Shimanon sivuilla toki juttua noista mutta eipä siellä tietenkään huonoja puolia aleta kertomaan vaan ihan täydellisiähän ne omien sivujensa mukaan tietenkin kaikki:) Siksi täällä kyselenkin.


      • Nalli-_
        Sekaisin kirjoitti:

        Onhan siellä Shimanon sivuilla toki juttua noista mutta eipä siellä tietenkään huonoja puolia aleta kertomaan vaan ihan täydellisiähän ne omien sivujensa mukaan tietenkin kaikki:) Siksi täällä kyselenkin.

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.


      • sora on???
        Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        Niin mihis luokkaan shimano sora kuuluu, vai pääseekö listalle olenkaan?


      • XBreed
        sora on??? kirjoitti:

        Niin mihis luokkaan shimano sora kuuluu, vai pääseekö listalle olenkaan?

        Sora kuuluupi maantieosasarjojen joukkoon.

        Shimanon maasto-osasarjat: http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/category.jsp?FOLDER<>folder_id=2534374302029721&ASSORTMENT<>ast_id=1408474395181175&bmUID=1114076930754

        Shimanon maantieosasarjat: http://cycle.shimano-eu.com/catalog/cycle/products/category.jsp?FOLDER<>folder_id=2534374302029722&ASSORTMENT<>ast_id=1408474395181175&bmUID=1114076930754


      • Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        LX:n jälkeen tulee (ainakin maastosarjassa) XT ja XTR.


      • Anonyymi
        Nalli-_ kirjoitti:

        Etuvaihtaja Acera Shimano
        Etuvaihtaja Alivio Shimano
        Etuvaihtaja Altus Shimano
        Etuvaihtaja C050 Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore Shimano
        Etuvaihtaja Deore LX

        Tuossa nuo taitaa olla melkein paremmuus jräjestyksessa. Eli siis huonoin on ylhäällä :)Mutta itselläni on yhdessä pyörässä Altus takavaihtaja, ja ainakin 6kk käytön jälkeen toimii moitteettomasti. Toisessa pyörässä taasen on LX:n osat ja kyllä se varmemmin toimii. Riippuu aivan mihin käyttöön olet ostamassa.

        Mihin jätit Sis-jätteen ja Tourney kuran?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin jätit Sis-jätteen ja Tourney kuran?

        SIS? Eihän se mikään malli ole.


    • Shi(t)mano

      ...hieman siitä mitä pyörää ja mihin käyttötarkoitukseen olet ostamassa.

      • Sekaisin

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...


      • Nalli-_
        Sekaisin kirjoitti:

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...

        Juuripa faija osti tollasen Crescentin Edge maasturin. Jos oikeen ymmärsin, niin siinä on sama osasarja kuin tuossa STC 750. Kyllä se on ainakin hyvin niillä tehtaan osilla toiminut, mitä nyt itse olen maastossa n. 50km ajanut :) Mutta jousitusta en ottaisi fillariin, jos sillä vähänkään enemmän asfaltilla ajetaan. Se tuo kuitenkin jonkin verran sitä painoa lisää. Hiekkateillä olen itse ainakin pärjännyt jäykkiksellä. Pittää muistaa, että noita vaihteita voi aina päivittää parempiin. Runkoon kannattaa sen sijaan kiinnittää enemmän huomiota.


      • Anonyymi
        Sekaisin kirjoitti:

        No omassa tapauksessani vaihtoehdot ovat Scotin pyörä, en nyt muista mallia, tai sitten Crescent STC750. Crescentissä "Deore 27" vaihteina, ja Scotissa oli alivio/acera. Scott tuntui juuri minulle paremmalta ajaa mutta vaihteet siis siinä tuon ylläolevan listan perusteella huonommat eli en sitten tiedä...

        Crescent on hyvää turkkilaista laatua.


    • jore

      Käy Shimanon tai Fillaristien sivuilla,
      halpa huono kallis hyvä...

      • Sekel

        Minä ostaisin vähintään Deore-vaihtajilla olevan fillarin. Nykyisessä Cressussani on Aceret ja ne kelpaavat mulle just ja just.


    • työmatkapyöräilijä

      Riittää ku kahtot ettei niissä vaihtajissa ole muovi osia.

    • täältä
    • Anonyymi

      Kaikki Shimanot suomalaishintaluokassa on täyttä paskaa. Miljoonaan kertaan kierrätettyä säilykypurkkia ja työstötarkkuus kuin 3 promillen maistissa tehty.

      • Anonyymi

        Sitä myötä ko Shimanot sun muut aasialaismerkit tuli markkinoille, alettiin pyöräilijöille myyvä kehenua paskaa. Keviät ovat, kunnes hajoavat kulumalla alta aikayksikön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä myötä ko Shimanot sun muut aasialaismerkit tuli markkinoille, alettiin pyöräilijöille myyvä kehenua paskaa. Keviät ovat, kunnes hajoavat kulumalla alta aikayksikön.

        Eurooppalaiset innovoi, aasialaiset kopioi ja rikastuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1735
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      68
      1064
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      980
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      909
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      815
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      798
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe