Kysymys teille

Anonyymi

Pidän miehiä keskimäärin naisia typerämpinä. Olenko väärässä?

27

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taidat olla, eiköhän kumpaisellakin sukupuolessa ole yhtä fiksua porukkaa. Miehistä osalla on tietysti sukupuolensa myötä iskostunut, että heidän pitäis olla fiksumpia ja tämä saa heidät typerämmiksi.

      • Anonyymi

        Eli ovat typerämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli ovat typerämpiä.

        No, jos olet alottaja ja mies, niin sitten ovat.


    • Anonyymi

      Sitä en tiedä mut naiset on huumorintajuttomii ja naisilla on koko ajan vain miehet ja kikkelit mielessä kun taas miehet miettii ja puhuu kaikesta a sta ö hön

      • Anonyymi

        Et auta asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et auta asiaa.

        Auttaapas, oikein mallikkaasti auttaakin.


    • Anonyymi

      Riippuu vähän miten sen typeryyden tai fiksuuden määrittää. Älykkyyttä(kin) on monenlaista. Yksilöitä on tietysti molemmissa ja oma kokemus määrittyy pitkälti sen oman kuplan mukaan. Itse koen, että miehissä on enemmän ääripäitä. Heistä löytyy enemmän sekä hälläväliä -tyyppejä, kuin kaiken ihan tolkuttoman vakavasti ottavia tapauksia. Lisäksi olen kokenut, että miesten vaikkapa tiedot ovat yleensä tarkemmin rajatuista aiheista, mutta vähän syvemmällä tasolla kuin naisten. Naiset taas tietävät useammin vähän kaikesta mutta eivät välttämättä ole edes kiinnostuneet ottamaan asioista hirveän syvällisesti selvää. Jos siis haluan johonkin asiaan seikkaperäisen selityksen niin kysyn mieheltä. Jos haluan ymmärtää kokonaisuuden niin kysyn naiselta. Tämä siis tosiaan oma hyvin subjektiivinen kokemukseni.

      • Anonyymi

        Minusta sekin on typerää jos ottaa kaiken tolkuttoman vakavasti.
        Minä kysyisin asiantuntijalta, tai ottaisin itse selvää. Moni mies on kyllä tietävinään, mutta eivät oikeasti tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sekin on typerää jos ottaa kaiken tolkuttoman vakavasti.
        Minä kysyisin asiantuntijalta, tai ottaisin itse selvää. Moni mies on kyllä tietävinään, mutta eivät oikeasti tiedä.

        Asiantuntijat ei yleensä tiedä. Ne laskee todennäköisyyksiä ja muusta ne ei sitten tiedäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat ei yleensä tiedä. Ne laskee todennäköisyyksiä ja muusta ne ei sitten tiedäkään.

        Vaikutat mieheltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minusta sekin on typerää jos ottaa kaiken tolkuttoman vakavasti.
        Minä kysyisin asiantuntijalta, tai ottaisin itse selvää. Moni mies on kyllä tietävinään, mutta eivät oikeasti tiedä.

        Joskus kannattaa ottaa vakavasti ja joskus ei. Molemmat lähestymistavat ovat välillä todella typeriä. Riippuu ihan täysin tilanteesta.

        Mun käsittääkseni asiantuntija ei ole erillinen sukupuoli, vaan hän voi olla mitä tahansa sukupuolta. Sitten tulee vielä se ongelma, että kuka lopulta on asiantuntija missäkin. Riittääkö vaikkapa laaja käytännön kokemus vai tarvitaanko joku tietyn tasoinen tutkinto jotta voi olla "asiantuntija"? Entä miten asioista otetaan selvää "oikealla tavalla"? Itse ajattelen kysymisen nimenomaan olevan yksi tapa ottaa asioista selvää. Ilmeisesti se ei sitten ole. Onko kirjasta lukeminen selvän ottamista? Jokaisen kirjankin on silti aina joku kirjoittanut (se joku voi olla myös mies). Miten siis kirjasta lukeminen eroaisi vaikka ko. ihmiseltä kysymisestä? Nettiinkään eivät tiedot itsestään ilmesty ja koulussakin ne tiedot tuppaa joku opettamaan. Eli miten hitossa mistään otetaan selvää kysymättä mitenkään? Pitääkö joka ainoa asia vain itse kokeilla ja oppia kantapään kautta? Sittenkö on asioista otettu oikealla tavalla selvää? Sori mutta vastauksesi kuulosti lähinnä pilkunviilaamiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus kannattaa ottaa vakavasti ja joskus ei. Molemmat lähestymistavat ovat välillä todella typeriä. Riippuu ihan täysin tilanteesta.

        Mun käsittääkseni asiantuntija ei ole erillinen sukupuoli, vaan hän voi olla mitä tahansa sukupuolta. Sitten tulee vielä se ongelma, että kuka lopulta on asiantuntija missäkin. Riittääkö vaikkapa laaja käytännön kokemus vai tarvitaanko joku tietyn tasoinen tutkinto jotta voi olla "asiantuntija"? Entä miten asioista otetaan selvää "oikealla tavalla"? Itse ajattelen kysymisen nimenomaan olevan yksi tapa ottaa asioista selvää. Ilmeisesti se ei sitten ole. Onko kirjasta lukeminen selvän ottamista? Jokaisen kirjankin on silti aina joku kirjoittanut (se joku voi olla myös mies). Miten siis kirjasta lukeminen eroaisi vaikka ko. ihmiseltä kysymisestä? Nettiinkään eivät tiedot itsestään ilmesty ja koulussakin ne tiedot tuppaa joku opettamaan. Eli miten hitossa mistään otetaan selvää kysymättä mitenkään? Pitääkö joka ainoa asia vain itse kokeilla ja oppia kantapään kautta? Sittenkö on asioista otettu oikealla tavalla selvää? Sori mutta vastauksesi kuulosti lähinnä pilkunviilaamiselta.

        Naiset vähättelee herkemmin osaamistaan ja taitojaan ( itsekin syyllistyn jonkin verran tähän) ja todellakin herkemmin vaikenevat, jos eivät ole täysin varmoja ja tiedä koko kokonaisuutta. Miehet puolestaan monesti jopa yliarvioivat ja yliarvostavat taitojaan, varsinkin kunnon supliikkimiehet voivat kuitenkin tietämys-ja osaamistasoltaan olla heikkoja. Mutta näitä supliikkimiehiäkin tarvitaan esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin puolella. Sensijaan, jos jostain asiasta tarkempaa tietoa tarvitsisin, esim. teknistä tietoa niin siinä en luottaisi markkinoinnin puoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset vähättelee herkemmin osaamistaan ja taitojaan ( itsekin syyllistyn jonkin verran tähän) ja todellakin herkemmin vaikenevat, jos eivät ole täysin varmoja ja tiedä koko kokonaisuutta. Miehet puolestaan monesti jopa yliarvioivat ja yliarvostavat taitojaan, varsinkin kunnon supliikkimiehet voivat kuitenkin tietämys-ja osaamistasoltaan olla heikkoja. Mutta näitä supliikkimiehiäkin tarvitaan esimerkiksi myynnin ja markkinoinnin puolella. Sensijaan, jos jostain asiasta tarkempaa tietoa tarvitsisin, esim. teknistä tietoa niin siinä en luottaisi markkinoinnin puoleen.

        Taisin sanoa, että kysyn. Ei mua kiinnosta pennin vertaa kuka kuvittelee jostain asiasta tietävänsä. Osaan ihan itse päättää keneltä asiasta kysyn.


    • Miehet nyt vain ovat impullisimempia ja se näkyy ulospäin.

      • Anonyymi

        Taisit kirjoittaa tuon aika impulsiivisesti.


    • Yksilöllistä, en näkisi sukupuolisidonnaisena asiana. Etenkään nykyään, kun tietoa saa sukupuolettomasti juuri niin paljon, kun jaksaa siitä kiinnostua ja hakea.

      Sukupuoli ei nykyään enää määritä mihete osaa nää ja naiset nää jutut. Toki vanhassa sukupolvessa niin vielä onkin usein, mutta nuoremmat on jo enemmän vaan ihmisiä jotka osaa erilaisia juttuja, kun sukupuolia jotka rajaisi sukupuoleensa älyään ja osaamistaan.

      • Ennen saattoi vallita ajatus, olen nainen ei mun tarvi osata eikä tietää naisena näitä. Tai olen mies mun tarvii osata ja tietää miehenä nää.

        Kun nykyään ihminen jo osaa ajatella olen kiinnostunut näistä asioista ja pystyn mihin vaan, mihin äly ja fysiikka riittää. Eikä tee sukupuolesta tekosyytä.


    • Anonyymi

      Konsensus kai että keskimääräinen älykkyys sukupuolilla sama, mutta miehiä yliedustus 2 prosentin ääripäissä, joissa heitä kaksi kertaa enemmän.
      Eriytyneet koulutus/työmarkkinat tuottavat erilaista kyky potentiaalia, joka toki säteilee vapaa-aikaankin. Pienet alkuerot muuntuvat koulutusputkessa hyvin erilaiseksikin taito- ja tietorakenteeksi miesten suuntautuessa tekniseen ja naisten sosiaaliseen. Toki neutraaleja aloja ja renessanssi-ihmisiä, joista moneksi.

    • Anonyymi

      Eihän se mikään sukupuolikysymys ole. Molemmissa löytyy niin typeryksiä, kuin fiksujakin.

    • Riipunee täysin katsantokannastasi.. itse pidän naisia turhanpäiväisinä itsensä pönkittäjinä.. noin enimmiltään.. mutta se onkin oma typerä mielipiteeni..

      Se että miten määrittelet typeryyden tekee sinun mielestäsi miehet typerämmiksi.
      Tosiasiassa heijastat vain itseäsi ja omia asenteitasi. Ei miehet ole sen typerämpiä, sinä vain näet heidät sellaisena.
      Ihminen on typerä, eikä muuksi muutu.

    • Anonyymi

      Minusta on typerää nimitellä toisia ihmisiä typeriksi. Sellainen haavoittaa ja saa ihmiset sulkeutumaan.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Minä ainakin olen typerä nainen, moninkertaisesti.
      T. Nainen

    • Anonyymi

      Pitkän seurannan tuloksista tiedetään, että ennen täysi-ikäisyyttä tytöt ovat muutaman vuoden henkisessä kasvussa poikia edellä.

    • Anonyymi

      Akkojen logiikalla ei tämä maa tule pelastumaan!!!😝😝😝

    • Anonyymi

      Jos ap on nainen ja tarkoittaako typeryydellä miesten yleistäen helpompaa ohjailtavuutta vaiko mitä. - cu-

    • No minusta miehillä on psljon uskomuksia päässään ja aikamoinen muitten miesten ja uskomusten paine (toksinen maskuliinisuus) mikä estää näkemästä oikeaa elämää.

      Lisäksi vajaavainen tunteiden ymmärrys, niitä ei osata käsitellä.

      Nämä vaivaa nykyään 30- vuotiaista ylöspäin, nuoremmat sukupolvien mukaan jo vapautuvat pikkuhiljaa näistä ikeistä ja nuoret miehet on jo paljon tiedostavimpia itsestään.

      Mutta en tiedä, onko kyse älykkyydestä, vai vaan näköalattomuudesta? 🤔

    • Anonyymi

      Heh heh...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1826
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      46
      1608
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1554
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1497
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1485
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1395
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1271
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1153
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1128
    Aihe