Takautuva kysymys palstan vakiokirjoittajille liittyen

tähän "peristroika" -uudistumispolitiikkaan palstalla.

Pohjustuksena sen verran, että kysymyksenasettelua ei pidä ymmärtää niin että "yhyy, miksi en saanut huomiota?" 😅

Mutta niin, se oli tavallaan ilahduttavaa lukea että yllättävänkin moni rekisteröitynyt ja myös anonyymi kommentoi viime viikolla, että piti esim. Bicky Royal miehen, Maken, Jorman, Timpan jne. juttuja hauskoina, ja jotkut kuvailivat niitä jopa taiteeksi.

Se mua kuitenkin kiinnostaa, miksi niin kovin harva kommentoi niihin mitään ikäänkuin keskustelun elävöittämiseksi? Tarkoitan siis jonkinlaista vuorovaikutusta näiden hahmojen kanssa, ja muunlaista kuin esim. yksityiskohtaisia kysymyksiä j0r-tikka tatuoinneista 😃 Ja oma lukunsa oli tietty nämä, joiden agendana oli jatkuvasti kyseenalaistaa mielenterveyteni, mutta kysymystä ei oikeastaan ole edes suunnattu niille, joten se siitä.

Mutta pitikö palstan jonkinlainen hiljainen enemmistö niitä juttuja jotenkin tylsänä, pelkäsikö monikin joutuvansa itsekin kiusatuksi palstalla jos kommunikoi näiden hahmojen kanssa, kuinka epävarmoja vähän hiljaisempana pysynyt porukka oli mun mielenterveyden tilasta, eli ajatteliko joku ettei kenenkään "harhoja" pidä lähteä komppaamaan jne? 😅

Kuten jossain toisessa ketjussa sanoinkin, niin huomasin itsekin että jutut alkoivat viime aikoina muistuttamaan jotain Poliisiopiston seitsemättä jatko-osaa, ja aika suuri osa dialogista alkoi olla mun ja näiden nimimerkkien keskinäistä tsemppaamista ja komppaamista, tai tarkoituksellista vastakkainasettelua.
Eli oliko sen välillä ennakkoon mietityn, ja välillä enemmän improvisoidun keskustelun seuraaminen sivusta ikäänkuin hauskempaa kuin siihen osallistuminen, vai oliko monellakin joko omakohtainen syy, tai "mun puolesta" ajateltuna jokin syy olla kommentoimatta jos jutut nauratti? 😃

Niin ja mullahan on edelleen pää täynnä ideoita, jo olemassaolevia "perustietoja" hahmoista, ja osaan mielestäni kirjoittaa ihan hyvin, varsinkin kun paneudun ja keskityn juuri siihen. Mulla on vielä aivan raakileena oleva luonnos päässäni ja pienissä paloissa koneella, mutta todennäköisesti nämä hahmot eivät tule "kuolemaan" vaan ideana olisi kaikessa rauhassa, ja toistaiseksi täysin avoimella aikataululla kirjoittaa jonkinlaisia novelleja näistä hahmoista, ja julkaisisin niitä vaikkapa pdf-muodossa sen sijaan että kirjoittelen tänne kymmenellä eri trollihahmolla. Mitä mieltä olette, olisiko tällainen idea toteuttamisen arvoinen, ja toisiko se selkeämmin esille pahimmillekin luupäille, että kyseiset hahmot/nimimerkit ovat todellakin sitä mielikuvitukseni tuotetta eikä minkään psykoosipotilaan horinaa? 😃

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin ja ideana noissa mahdollisissa novelleissa tms. olisi se, että tekisin aina itse jonkinlaisen anonyymin cameo-roolin niissä, ja vähän sitäkin ilmapiiriä nyt haistelen, että tajuaahan kaikki sen ettei niillä tapahtumilla välttämässä ole mitään suoranaista esikuvaa oikeassa elämässä, vaan pieniä paloja yhdisteltynä sieltä täältä?

      Tarkoitan, että jos joku vaikka ihastuisi muhun, niin se ei tarkoita että mulla olisi välttämättä juuri sillä hetkellä mitään meneillään saati että olisi tapana olla minkään suhteen kolmantena pyöränä. Tai jos joku hahmo ostaa vaikka Daytona-kilpurin osia ja myöhemmin puuteroi nenää omassa autotallissaan, niin mulla ei tosiaan ole tapana niin tehdä. Tai jos joku hakisi luotani vaikkapa vanhoja asbestilevyjä, niin ei se tarkoita sitä että antaisin esim. kenenkään asiakkaan oikeassa elämässä sellaisia kaivaa paljain käsin jostain ladon perukoilta jne. 😅

    • Janicat ja Timpat on aika yksipuolisia karikatyyrejä. Ollakseen kiinnostavampia niissä pitäisi tapahtua jotain kehitystä. Minkä tahansa tarinan kaari pitäisi mennä suunnilleen niin, että tapahtuu jotakin, mistä seuraa jotakin ja siitä sitten taas jotakin muuta jne, kunnes on päästy vaiheeseen, johon kiinnostava tarina päättyy.

      • Olen ihan samaa mieltä 👍 Senpä takia ideana olisikin kirjoittaa ehkä noin 3-5 vähän pidempää tekstiä, joissa olisi tuttuja piirteitä palstalla ruodituista asioista, mutta ihan kunnollinen kronologinen tapahtumienkulku jonkun tai joidenkin asioiden ympärillä jonkinlaisine sivujuonineen.

        Liljalaakson/Näädän perheessä tapahtuvassa erossa on kenties eniten potentiaalia, ja luultavasti siitä väsään ekan teoksen jossain vaiheessa 😁 Ja Bickyn ja Maken tarinan tyyli voisi olla vähän sellainen kerronnallinen, kuten esim. Naccin tai Karalahden elämänkerroissa. Suurin haaste lienee siinä, että keksii niiden keulivien jyystö-truckien tuunauksen ja amerikkalaisten arvokisojen lisäksi arkipäiväisempiä juonenkäänteitä, ja pitäisi pyrkiä kirjoittamaan se hauskaan ja helposti ymmärrettävään muotoon, välttäen liiallisia teknisiä tai historiallisia yksityiskohtia sun muita 😅


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe