Feministin näkökulma omaan ulkonäköön

Anonyymi

Joku oli tuossa toisessa ketjussa huolissaan suomalaisten naisten ulkonäöstä.

Minusta on vain mukavaa, jos muut naiset haluavat näyttää tavallisilta ja vaatimattomilta.

Tykkään itse pitää huolta ulkonäöstäni, käyttää huomiotaherättäviä vaatteita ja koruja ja runsaasti meikkiä. On mukavaa, kun erottuu massasta naisellisuudella! Erottautuminen on paljon vaikeampaa kulttuureissa, joissa kaikki muutkin naiset yrittävät näyttää mahdollisimman hyvältä. Suomessa ei tarvitse tosiaan kovinkaan huomiotaherättävä edes olla, kun jo herättää huomiota. 😊

🦄

73

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mutta tarvitseeko itsetuntosi sitä, että erotut massasta?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti tarvitsee! Kuolen sisältä, ellen saa erottautua muista. 😂 Myös muiden mielestä olen huomionkipeä.

        Hmm, olenko väärässä maassa... ... ... ?

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti tarvitsee! Kuolen sisältä, ellen saa erottautua muista. 😂 Myös muiden mielestä olen huomionkipeä.

        Hmm, olenko väärässä maassa... ... ... ?

        🦄

        Saatat ollakin väärässä maassa. Täällä ei juuri erotuta massasta. :)

        Voihan porukasta erottua toki muutenkin, kuin vaatetukselta, habitukselta. En muista, että vaatteideni vuoksi olisi juuri koskaan sanottu erottuvan tai edukseni pukeutumisesta. Mutta vielä henkilökohtaisemmasta on kuulemma erotuttu vaikka Suomessa ollaankin.

        Silmien sinisyydestä on tullut paljon kehuja ja positiivista palautetta. Laguuni silmät, jää silmät jne.

        Minua taas vaivaannuttaa olla huomion keskipiste tai kehujen kohde, ellei kehu tule jostain osaamisesta tai älyämisestä. Kaikki ulkoisen kehuminen tuntuu jopa vähän epämukavalle. Vaikka kiitänkin kun toinen on tai yrittää olla kohtelias.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Saatat ollakin väärässä maassa. Täällä ei juuri erotuta massasta. :)

        Voihan porukasta erottua toki muutenkin, kuin vaatetukselta, habitukselta. En muista, että vaatteideni vuoksi olisi juuri koskaan sanottu erottuvan tai edukseni pukeutumisesta. Mutta vielä henkilökohtaisemmasta on kuulemma erotuttu vaikka Suomessa ollaankin.

        Silmien sinisyydestä on tullut paljon kehuja ja positiivista palautetta. Laguuni silmät, jää silmät jne.

        Minua taas vaivaannuttaa olla huomion keskipiste tai kehujen kohde, ellei kehu tule jostain osaamisesta tai älyämisestä. Kaikki ulkoisen kehuminen tuntuu jopa vähän epämukavalle. Vaikka kiitänkin kun toinen on tai yrittää olla kohtelias.

        Ovatkohan nuo suomalaisten naisten ulkonäköä kritisoineet miehet ikinä ajatelleet, että jos nainen herättää huomiota ulkonäöllään, siinä saa samalla myös vierellä oleva mies jonkin verran huomiota?

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovatkohan nuo suomalaisten naisten ulkonäköä kritisoineet miehet ikinä ajatelleet, että jos nainen herättää huomiota ulkonäöllään, siinä saa samalla myös vierellä oleva mies jonkin verran huomiota?

        🦄

        On ehkä joku heistä. Mutta ehkä he eivät kestä vertailua tai saada huomiota?

        En tiedä osaako kaikki ajatella sitä noin.

        Jos taas mietin, että kumppanini ulkonäköä kehutaan, niin en ota sitä mitenkään itseni kehumisena tai niin, mutta toki olen kumppanin puolesta iloinen, jos kehu hänestä hyvälle tuntuu. Myötäelän hänen ilostaan pätien ihan kaikkeen.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        On ehkä joku heistä. Mutta ehkä he eivät kestä vertailua tai saada huomiota?

        En tiedä osaako kaikki ajatella sitä noin.

        Jos taas mietin, että kumppanini ulkonäköä kehutaan, niin en ota sitä mitenkään itseni kehumisena tai niin, mutta toki olen kumppanin puolesta iloinen, jos kehu hänestä hyvälle tuntuu. Myötäelän hänen ilostaan pätien ihan kaikkeen.

        Ennen oli jonkunlainen ylpeys, se on mun kumppani jota kehutte. Muttei nykyään enää, kun ajattelen jotenkin niin, että tietysti joku muukin pitää ihmisestä josta minäkin. Ei nyt varsinaisesti ole mikään urotyö tai Mount Everestin valloitus asia, jos satun kulkemaan kivannäköisen ihmisen kanssa. Makuni ei poikkea niin radikaalisti muiden mauista.

        Aika tavallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdottomasti tarvitsee! Kuolen sisältä, ellen saa erottautua muista. 😂 Myös muiden mielestä olen huomionkipeä.

        Hmm, olenko väärässä maassa... ... ... ?

        🦄

        Rumahan sinä olet. Se"mahdollisimman kauniilta"näyttäminen on vain huijausta.

        Naisen ensimmäinen kuolema eli ilmaksi muuttuminen miesten silmissä tulee olemaan kohdallasi todella tuskallinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rumahan sinä olet. Se"mahdollisimman kauniilta"näyttäminen on vain huijausta.

        Naisen ensimmäinen kuolema eli ilmaksi muuttuminen miesten silmissä tulee olemaan kohdallasi todella tuskallinen.

        No sitä kuolemaa odotellessa. Nyt täytyy sekstailla vielä kuin viimeistä päivää. Mahtaakohan sekin ihanuus sitten loppua? 😨

        🦄


    • Heh, olet sitten minun vastakohta. Mä yritän näyttää mahdollisimman vähän yhtään miltään. Hiukset nyt leikkuutan säännöllisesti ja ihmisten ilmoille laitan yleensä ojennukseen, Dödöä kainlaoon etten paskalle haise. Siistimmät vaatteet päälle, muttei nekään mitään puvunhousuja ole tai muita rantaruotsalaisia puuvillapöksyjä ja loafereita villapaita virityksineen kaulassa. :D

      Eilenkin lähdin liikenteeseen shortseissa ja t-paidassa, tennarit vedin paljaaseen jalkaan, hiukset oli vapaasti ja varmaan aika lennokkaasti mihin sattuu. Onneksi mulla on lippis jonka voi tarvittaessa nykästä päähän, jos alkaa heikompia hirvittämään mun kakadumainen hiuskuontalo.

      • Terveisiä rantaruotsista.
        Ei täällä ainakaan mainitsemaasi lookkia näy.


      • Anonyymi

        Jokainen näyttäköön sellaiselta, mikä itseä miellyttää. 😊

        🦄


      • JustJust kirjoitti:

        Terveisiä rantaruotsista.
        Ei täällä ainakaan mainitsemaasi lookkia näy.

        Heh, no se oli sarkastinen läppä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen näyttäköön sellaiselta, mikä itseä miellyttää. 😊

        🦄

        Juu. Itseltään, se riittää. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu. Itseltään, se riittää. :)

        Meneehän se myös niin päin, että jos näyttää itseltään, se ei ole liikaa? 😉

        🦄


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Juu. Itseltään, se riittää. :)

        Lapseni sanovat, että näytän pörhöiseltä ja söpöltä. Joten lapsen suusta, kun se totuus tulee, niin luotan siihen. ;S


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meneehän se myös niin päin, että jos näyttää itseltään, se ei ole liikaa? 😉

        🦄

        Niin se kai menee. :)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Lapseni sanovat, että näytän pörhöiseltä ja söpöltä. Joten lapsen suusta, kun se totuus tulee, niin luotan siihen. ;S

        Minä luotan ainoastaan peilini objektiivisuuteen ja omaan järkähtämättömään (=subjetiivisesti määriteltyyn) tyylitajuuni. 😁

        Tämä kaikki ei tietenkään missään nimessä tarkoita, ettenkö voisi myös keskustella omasta ulkonäöstäni, jos joku sen kokee tarpeelliseksi.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä luotan ainoastaan peilini objektiivisuuteen ja omaan järkähtämättömään (=subjetiivisesti määriteltyyn) tyylitajuuni. 😁

        Tämä kaikki ei tietenkään missään nimessä tarkoita, ettenkö voisi myös keskustella omasta ulkonäöstäni, jos joku sen kokee tarpeelliseksi.

        🦄

        Sulla on sitten laadukas peili tai kova luotto, sillä mun yhdellä peililläni on taipumusta näyttää mut pulskempana ja vanhettuneempana, kun olenkaan. Ja toisella peilillä on tapana pienentää ja muutenkin esittää edustavassa valossa. Näyttää ihan hyvälle jopa. :)

        Arvaat varmaan kumpaa peiliä suosin? ;)


      • Anonyymi

        Suomenruotsalaisilla miehillä näyttää tyylissään olevan kirkkaampia värejä, enemmän kukkakuvioita, pelkistetympiä kankaita, paremmin istuvia vaatteita ja jonkin verran klassisempia myös. Erityisen suosittuja miehillä vaikuttavat olevan purjehduskengät, tikkitakit, hiusgeeli, Henry Lloydin purjehdusvaatteet, Lacosten pikeepaidat, mitä tahansa Tiger of Swedeniltä, hyvin hoikat puvut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomenruotsalaisilla miehillä näyttää tyylissään olevan kirkkaampia värejä, enemmän kukkakuvioita, pelkistetympiä kankaita, paremmin istuvia vaatteita ja jonkin verran klassisempia myös. Erityisen suosittuja miehillä vaikuttavat olevan purjehduskengät, tikkitakit, hiusgeeli, Henry Lloydin purjehdusvaatteet, Lacosten pikeepaidat, mitä tahansa Tiger of Swedeniltä, hyvin hoikat puvut.

        Okei, no hiusgeeli löytyy. Purjehduskengät heitin loppuun ajettuna roskikseen, uusia en ole ostanut. Tai sen sorttiset kyllä, kangasta ei nahkaa. Kyllä niilläkin high water housut jalassa kehtaa kulkea, vaikka purjehtia. :)


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Okei, no hiusgeeli löytyy. Purjehduskengät heitin loppuun ajettuna roskikseen, uusia en ole ostanut. Tai sen sorttiset kyllä, kangasta ei nahkaa. Kyllä niilläkin high water housut jalassa kehtaa kulkea, vaikka purjehtia. :)

        Tikkitakista tulee mieleen isoäidin navettatakki ja kaverin hevostalli takki. En tasan pukisi päälleni mistään hinnasta.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Sulla on sitten laadukas peili tai kova luotto, sillä mun yhdellä peililläni on taipumusta näyttää mut pulskempana ja vanhettuneempana, kun olenkaan. Ja toisella peilillä on tapana pienentää ja muutenkin esittää edustavassa valossa. Näyttää ihan hyvälle jopa. :)

        Arvaat varmaan kumpaa peiliä suosin? ;)

        Kenenkään keho ei ole täysin täydellinen. Käytä vain kirkkaampia värejä ja isompia kuoseja. Sillä se korjaantuu. Tässä haetaan nyt huomiota, ja siihen käy millainen keho tahansa.

        🦄



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kenenkään keho ei ole täysin täydellinen. Käytä vain kirkkaampia värejä ja isompia kuoseja. Sillä se korjaantuu. Tässä haetaan nyt huomiota, ja siihen käy millainen keho tahansa.

        🦄

        Kyllä joillain naisilla keho näyttää aika täysinkin täydelliseltä. Ainakin minun silmään ja näyttävältäkin. ;)


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Kyllä joillain naisilla keho näyttää aika täysinkin täydelliseltä. Ainakin minun silmään ja näyttävältäkin. ;)

        No varmasti. Olenpa tavannut muutaman, joiden mielestä minunkin kehoni näyttää ja tuntuu täydelliseltä. 😁

        Tarkoitinkin lähinnä asianomaisen omaa arviota itsestään. Aina sitä jossain on jokin hammas tms. millin liian vinossa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Plussaa hyvännäköisestä nahkasta.
        Miinusta koristeiden ja yksityiskohtien puutteesta.

        🦄

        Noita ei pelasta edes koristeet. :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti. Olenpa tavannut muutaman, joiden mielestä minunkin kehoni näyttää ja tuntuu täydelliseltä. 😁

        Tarkoitinkin lähinnä asianomaisen omaa arviota itsestään. Aina sitä jossain on jokin hammas tms. millin liian vinossa.

        🦄

        Epäilemättä. ;)

        Aaa, aijaa. Se mikä omaan silmään voi näyttää itsessä pahalle, voi toisen silmään olla uniikki ja ihana yksityiskohta, joka tekee sinusta speciaalin.


      • Anonyymi
        MCMLXXVI kirjoitti:

        Epäilemättä. ;)

        Aaa, aijaa. Se mikä omaan silmään voi näyttää itsessä pahalle, voi toisen silmään olla uniikki ja ihana yksityiskohta, joka tekee sinusta speciaalin.

        Älä muuta sano. Ja yksityiskohdilla saa aina huomiota, jos/kun niitä korostaa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä muuta sano. Ja yksityiskohdilla saa aina huomiota, jos/kun niitä korostaa.

        🦄

        Kenties. Olen joskus törmännyt ihmisiin, jotka ei kykene ymmärtämään mitä ihmettä näen heissä, mielestään ihan tavallisissa ihmisissä.

        Enhän mä nyt oo kun ihan tavis ja pöh ja höh. Kauneus on katsojan silmässä. Itselleen voi olla tavis, jollekin toiselle uskomattoman kaunis🧚‍♀️ ja soma 🌹.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Lapseni sanovat, että näytän pörhöiseltä ja söpöltä. Joten lapsen suusta, kun se totuus tulee, niin luotan siihen. ;S

        MCMLXXVI: "Lapseni sanovat, että näytän pörhöiseltä ja söpöltä. Joten lapsen suusta, kun se totuus tulee, niin luotan siihen. ;S"

        Joo lasten suusta totuus kuullaan! Onneksi olkoon, jos olet pörröinen ja söpö!


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Lapseni sanovat, että näytän pörhöiseltä ja söpöltä. Joten lapsen suusta, kun se totuus tulee, niin luotan siihen. ;S"

        Joo lasten suusta totuus kuullaan! Onneksi olkoon, jos olet pörröinen ja söpö!

        Heh, pörröinen joo. Pää on ainakin pörröinen ja aina hujan hajan. Söpöys on jäänee mysteeriksi. :)

        Ehkä omatlapset liittää tunteita huolenpidosta ja kiintymyksestä tuohon söpöyteen, ehkei se ole niin ulkoistakaan. Toki tykätty ihminen kyllä näyttää söpöllekin minustakin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, pörröinen joo. Pää on ainakin pörröinen ja aina hujan hajan. Söpöys on jäänee mysteeriksi. :)

        Ehkä omatlapset liittää tunteita huolenpidosta ja kiintymyksestä tuohon söpöyteen, ehkei se ole niin ulkoistakaan. Toki tykätty ihminen kyllä näyttää söpöllekin minustakin.

        Usein he kiljahtavat pörhöinen ja söpö, kun halaan mojovasti, pusukoneenaa pusutan päät ja posket, kutitan pikkuihmisen kikattaessa kainaloista ja kyljistä, hömpötän heidän kanssa lapsellisesti telmuten.

        Niin näin päättelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No varmasti. Olenpa tavannut muutaman, joiden mielestä minunkin kehoni näyttää ja tuntuu täydelliseltä. 😁

        Tarkoitinkin lähinnä asianomaisen omaa arviota itsestään. Aina sitä jossain on jokin hammas tms. millin liian vinossa.

        🦄

        Yli 25v naisen keho on kaukana täydellisestä kuten on myös suurimmalla osalla nuorista naisista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yli 25v naisen keho on kaukana täydellisestä kuten on myös suurimmalla osalla nuorista naisista.

        Ää, nelikymppisiäkin naisia joiden vartalot on syötäv... todella herkkuja.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Heh, pörröinen joo. Pää on ainakin pörröinen ja aina hujan hajan. Söpöys on jäänee mysteeriksi. :)

        Ehkä omatlapset liittää tunteita huolenpidosta ja kiintymyksestä tuohon söpöyteen, ehkei se ole niin ulkoistakaan. Toki tykätty ihminen kyllä näyttää söpöllekin minustakin.

        MCMLXXVI: "Heh, pörröinen joo. Pää on ainakin pörröinen ja aina hujan hajan. Söpöys on jäänee mysteeriksi. :) Ehkä omatlapset liittää tunteita huolenpidosta ja kiintymyksestä tuohon söpöyteen, ehkei se ole niin ulkoistakaan. Toki tykätty ihminen kyllä näyttää söpöllekin minustakin."

        Kyllä lapsilta ja nuorilta totuus kuullaan. Itse olin 21-vuotiaana kesätoimittajana rippikoululeirin nuotioillanvietossa. Siellä rippikoululaistyttö ihastui minuun ja tuijotti ihastuneesti silmiin. Sitten seuraavana päivänä kävin vielä täydentämässä juttua papin suhteen. Silloin kyytini kaupunkiin pyysi kaksi riparipoikaa. Ennen kuin ehdittiin kaupunkiin niin toinen tokaisi, että "hyvännäköinen auto toimittajalla" "ja niin on toimittajakin". Noin 15-vuotiaitten suusta ja katseesta tulleet palautteet olivat rehellisiä, vähän niin kuin lasten kommentteja kohteliaasti.

        Ota lasten kohteliaisuudet todesta! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        MCMLXXVI: "Heh, pörröinen joo. Pää on ainakin pörröinen ja aina hujan hajan. Söpöys on jäänee mysteeriksi. :) Ehkä omatlapset liittää tunteita huolenpidosta ja kiintymyksestä tuohon söpöyteen, ehkei se ole niin ulkoistakaan. Toki tykätty ihminen kyllä näyttää söpöllekin minustakin."

        Kyllä lapsilta ja nuorilta totuus kuullaan. Itse olin 21-vuotiaana kesätoimittajana rippikoululeirin nuotioillanvietossa. Siellä rippikoululaistyttö ihastui minuun ja tuijotti ihastuneesti silmiin. Sitten seuraavana päivänä kävin vielä täydentämässä juttua papin suhteen. Silloin kyytini kaupunkiin pyysi kaksi riparipoikaa. Ennen kuin ehdittiin kaupunkiin niin toinen tokaisi, että "hyvännäköinen auto toimittajalla" "ja niin on toimittajakin". Noin 15-vuotiaitten suusta ja katseesta tulleet palautteet olivat rehellisiä, vähän niin kuin lasten kommentteja kohteliaasti.

        Ota lasten kohteliaisuudet todesta! :)

        "Ota lasten kohteliaisuudet todesta! :)"

        -Otankin, kun ne tulee lasteni sydämistä asti. Otan yös sen kritiikin todesta, sillä sekin tulee sydämistä asti. Kyllä minä sitä kritiikkiäkin saan ja ihan aiheestakin. Joskus toki väsymys teroittaa kielet ja sanoo ennen kun ehtii ajatella mitä sanoo.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        "Ota lasten kohteliaisuudet todesta! :)"

        -Otankin, kun ne tulee lasteni sydämistä asti. Otan yös sen kritiikin todesta, sillä sekin tulee sydämistä asti. Kyllä minä sitä kritiikkiäkin saan ja ihan aiheestakin. Joskus toki väsymys teroittaa kielet ja sanoo ennen kun ehtii ajatella mitä sanoo.

        Minä en ole lapsi, mutta sanon kohteliaisuuden - olet ihana ihminen, vaikka päätä särkeekin usein! :) Hyvää päivänjatkoa! Itse taidan lähteä Citymarkettiin etsimään shortseja, sillä ne unohtui Joensuuhun. Pidän taukoa helteen ajan! Huomenna tai illalla ilmestyn uudelleen tänne! Moi! :)


      • Usko.Toivo.Rakkaus kirjoitti:

        Minä en ole lapsi, mutta sanon kohteliaisuuden - olet ihana ihminen, vaikka päätä särkeekin usein! :) Hyvää päivänjatkoa! Itse taidan lähteä Citymarkettiin etsimään shortseja, sillä ne unohtui Joensuuhun. Pidän taukoa helteen ajan! Huomenna tai illalla ilmestyn uudelleen tänne! Moi! :)

        Heh, kiitos. Pää särkee usein joo, jospa neurokirurgi kuuntelisi vaivani ja viisaana osaisi tehdä jotain niille, että säryt päässäkin loppuisi. :)

        Hyvää päivänjatkoa. Morjes.


    • Anonyymi

      Aika vähän on nykyisin enää naisia, joita voi haukkua kauniiksi tai edes tyylikkäästi pukeutuneiksi.

      • Anonyymi

        Onneksi miehiä sitten on sitäkin enemmän.


      • Anonyymi

        Kaikkia ei voi miellyttää. Eikä tarvitsekaan. Minun mielestäni esimerkiksi hillitty tyyli on erittäin tyylitöntä.

        🦄


      • Anonyymi

        Mitä sitten? Mitä vähemmän naisia voi esineellistää ulkonäön kautta, sitä enemmän joutuu sen tosiasian eteen, että naiset on ihmisiä. Ei näyttelyesineitä. Kun ulkonäön painoarvo vähenee, nousee ne ihmisen tärkeämmät ominaisuudet esiin. Naisten ulkonäön jatkuva haukkuminen ja arvostelu on pelkästään keino alistaa ja lytätä ja nöyryyttää, pyrkimyksenä aiheuttaa mahdollisimman paha mieli ja samalla keino riistää naiselta ihmisyys ja oikeus tunteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sitten? Mitä vähemmän naisia voi esineellistää ulkonäön kautta, sitä enemmän joutuu sen tosiasian eteen, että naiset on ihmisiä. Ei näyttelyesineitä. Kun ulkonäön painoarvo vähenee, nousee ne ihmisen tärkeämmät ominaisuudet esiin. Naisten ulkonäön jatkuva haukkuminen ja arvostelu on pelkästään keino alistaa ja lytätä ja nöyryyttää, pyrkimyksenä aiheuttaa mahdollisimman paha mieli ja samalla keino riistää naiselta ihmisyys ja oikeus tunteisiin.

        "Naisten ulkonäön jatkuva haukkuminen ja arvostelu on pelkästään keino alistaa ja lytätä ja nöyryyttää, pyrkimyksenä aiheuttaa mahdollisimman paha mieli ja samalla keino riistää naiselta ihmisyys ja oikeus tunteisiin."

        Naisilla on aina valinnanvaraa valita jokin muu kuin kuvailemallasi tavalla käyttäytyvä mies.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Naisten ulkonäön jatkuva haukkuminen ja arvostelu on pelkästään keino alistaa ja lytätä ja nöyryyttää, pyrkimyksenä aiheuttaa mahdollisimman paha mieli ja samalla keino riistää naiselta ihmisyys ja oikeus tunteisiin."

        Naisilla on aina valinnanvaraa valita jokin muu kuin kuvailemallasi tavalla käyttäytyvä mies.

        🦄

        Ei ole, naisilla ei ole pienintäkään valinnanvaraa, muilla kuin nuorilla ja kauniilla ja heilläkin vain niistä miehistä,joita kukaan muu nainen ei halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole, naisilla ei ole pienintäkään valinnanvaraa, muilla kuin nuorilla ja kauniilla ja heilläkin vain niistä miehistä,joita kukaan muu nainen ei halua.

        Nyt puhuttiin siis sellaisten miesten valitsemisesta, jotka eivät kiellä naisten oikeutta tunteisiin.

        Sinä et taida kuulua sellaisiin miehiin...

        🦄


      • Anonyymi

        Mua nyt on haukuttu vaikka olisin pukeutunut paremminkin välillä, ehkä jopa enempikin on tultu sanomaan ulkonäöstä, kai ärsyttänyt, kun tälläinen rumilus kuvittelee liikoja itsestään. Se on loputon tie, jos yrittää muita miellyttää pukeutumisellaan, ikinä se ei kelpaa muille. Sama juttu, jos olen laihtumaan onnistunut, yks tutuista sanoi ettei mun kannata enempää laihtua, en siitä sen kummemman näköiseksi tule, meinas ettei näin rumasta nättiä tule laihtumallakaan😂😂. Mä olen tälläinen kuin olen, pukeudun niinkuin pukeudun, mä olen jo niin vanhakin ettei sillä ole paskankaan merkitystä enää miten tälläinen mummoikäinen pukeutuu, jos ei mun ulkonäkö miellytä, niin ei mun seurassa tarvi olla. Itsellä ei ole tarvetta haukkua toisten ulkonäköä tai painoa tai vaatteita tai hiuksiakaan, luonne ja käytös muita kohtaan on ne mitkä eniten merkitsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mua nyt on haukuttu vaikka olisin pukeutunut paremminkin välillä, ehkä jopa enempikin on tultu sanomaan ulkonäöstä, kai ärsyttänyt, kun tälläinen rumilus kuvittelee liikoja itsestään. Se on loputon tie, jos yrittää muita miellyttää pukeutumisellaan, ikinä se ei kelpaa muille. Sama juttu, jos olen laihtumaan onnistunut, yks tutuista sanoi ettei mun kannata enempää laihtua, en siitä sen kummemman näköiseksi tule, meinas ettei näin rumasta nättiä tule laihtumallakaan😂😂. Mä olen tälläinen kuin olen, pukeudun niinkuin pukeudun, mä olen jo niin vanhakin ettei sillä ole paskankaan merkitystä enää miten tälläinen mummoikäinen pukeutuu, jos ei mun ulkonäkö miellytä, niin ei mun seurassa tarvi olla. Itsellä ei ole tarvetta haukkua toisten ulkonäköä tai painoa tai vaatteita tai hiuksiakaan, luonne ja käytös muita kohtaan on ne mitkä eniten merkitsee.

        Hyvä teksti. 😁

        Täysin samaa mieltä siitä, että luonne ja käytös ovat tärkeämpiä kuin mikään muu.

        Jokaisen ihmisen ulkonäössä on jotain kaunista.

        🦄


    • Anonyymi

      Itselläni on oma tyylini ja tapani pukeutua ja esiintyä.
      Olen ihan pienetä asti ollut tarkka mitä päälleni puen. Onneksi äitini ymmärsi ja sain vapaasti valita mieleiseni vaatteet ja kengät yms.
      Teininä sitten oikein korostui se toisista erottuminen. Siitä tuli tärkeää. Samaan aikaan olen kuitenkin aina ollut hyvin laatutietoinen, en koskaan ole huolinut halpisliikkeitten rättejä jotka venyy ja paukkuu ja näyttää kamalalle parin käytön jälkeen.
      En näe mieltä ostella kauheaa kasaa vaatetta joka on tehty erittäin huonosta materiaalista ja erittäin huonosti. Ja joita kävelee vastaan joka toisella, väri ja kuosi vain vaihtelee.
      Olen varmaan perinyt tarkkuuteni pukeutumisen suhteen äidiltäni, ja veljeni ja sisareni ovat melkein yhtä tarkkoja. Veli varsinkin.
      Minulle ei pääasia ole että muut tykkäävät ja ihailevat vaan se, että itse tykkään ja tunnen oloni hyväksi. Ihan sama mitä joku random vastaantulija ajattelee, ei liikuta minua. En kulje pellevaatteissa mutta erotun kyllä katukuvassa. Tästä olen saanut kuullakin, kuulemma "hienostelen".
      Hyvästä materiaalista hyvin tehty vaate maksaa hieman enemmän, mutta tuskin tulee vastaan jonkun muun päällä joka kadunkulmassa. Lisäksi tulee ajan oloon edullisemmaksi kun ei kaappeihin kerry pinottain käyttökelvotonta riepua, joista kertyy kyllä myös hintaa kun joka kuukausi käydään shoppailemassa uutta.

      Olen sitä mieltä, että huoliteltu puhdas ulkoinen olemus on kohteliaisuus ja toisten huomioon ottamista. Valitettavasti Suomessa tätä kulttuuria ei näe, tai ainakin hyvin harvoin. Samoin hyvinhoidetut hiukset ja mikä tärkeää; hampaat joita uskaltaa näyttää ja hymyillä!

      Suomalainen nainen

      • Anonyymi

        "Tästä olen saanut kuullakin, kuulemma "hienostelen". "

        Höps. Hienostelusta syyttäminen on alipukeutuneiden ja -meikattujen ihmisten katkeruutta.

        🦄


    • Se on kiva jos tykkää laitella ja laittautua, sekä itselle se on nautinto, eikä vaatimus. 😊

      Mun kaveri (mies) ei ole normisti mitenkään kummoisesti laittautunut ja on muutenkin aika karskin oloinen. Mutta kyn mennään käymään baarissa tms. Niin silloin pynttäytyy ja se nauraa sitä itsekin. On tarkkaa touhua, mutta selkeästi sillä on jokin tarkoitus hänelle. 😄

      Mä en itse kovin kummoisesti laita itseäni, edes viihteelle. Vähän dödöö, hiukset ohennukseen ja jotain rentoa päälle ja siistiä. Thats it... ja menox.

      Btw. Mä en pidä feministejä automaattisesti mitenkään ulkonäöllisesti tai tavoiltaan poikkeavina muista. Vain sjatukset ja srvot voi poiketa valtaväestöstä...😊

      • Anonyymi

        Edes ne ajatukset eivät enää poikkea valtaväestöstä... kukaan ei vain halua kutsua itseään feministiksi.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edes ne ajatukset eivät enää poikkea valtaväestöstä... kukaan ei vain halua kutsua itseään feministiksi.

        🦄

        Kyllä poikkeavat. On todella noloa, että nainen on huomiohuora.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Edes ne ajatukset eivät enää poikkea valtaväestöstä... kukaan ei vain halua kutsua itseään feministiksi.

        🦄

        No en minäkään edes pidä itseäni feministinä, mutta minua esimerkiksi ärsyttää suunnattomasti, että 2021 Suomessa vieläkin määrätään 18-vuotta täyttäneet miehet varuspalvelukseen vähintään 6 kk;ksi.

        Eikä se tunnu edes kaikkia feministejäkään haittaavan.
        Ehkä sinoa mikä haittaa, on että puhutaan varusmiehistä, kun saattaahan siellä olla joka nainenkin vapaaehtoisessa palveluksessa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä poikkeavat. On todella noloa, että nainen on huomiohuora.

        Siinä on sinulla ongelma: on vain rumia naisia ja huomiohuoria, eivätkä kummatkaan miellytä sinua...

        🦄


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No en minäkään edes pidä itseäni feministinä, mutta minua esimerkiksi ärsyttää suunnattomasti, että 2021 Suomessa vieläkin määrätään 18-vuotta täyttäneet miehet varuspalvelukseen vähintään 6 kk;ksi.

        Eikä se tunnu edes kaikkia feministejäkään haittaavan.
        Ehkä sinoa mikä haittaa, on että puhutaan varusmiehistä, kun saattaahan siellä olla joka nainenkin vapaaehtoisessa palveluksessa...

        Kyllä se haittaa kaikkia tasa-arvon kannattajia.

        Siviilipalveluksen voi toki aina valita. Se ei ole paras mahdollinen vaihtoehto eikä missään nimessä tasa-arvoinen, mutta se on parempi kuin varusmiespalvelus.

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on sinulla ongelma: on vain rumia naisia ja huomiohuoria, eivätkä kummatkaan miellytä sinua...

        🦄

        Sitä miellyttääkin vanhat ryppyiset miehet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se haittaa kaikkia tasa-arvon kannattajia.

        Siviilipalveluksen voi toki aina valita. Se ei ole paras mahdollinen vaihtoehto eikä missään nimessä tasa-arvoinen, mutta se on parempi kuin varusmiespalvelus.

        🦄

        Siis ei varusmiespalveluksessa mitään vikaa ole, vaan siinä, että se on pakollinen vain
        miehille. Jonkinlaisena...

        Ei sitä muuta mitkään vapautukset tai siviilipalvelukset...


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        Siis ei varusmiespalveluksessa mitään vikaa ole, vaan siinä, että se on pakollinen vain
        miehille. Jonkinlaisena...

        Ei sitä muuta mitkään vapautukset tai siviilipalvelukset...

        On siinä paljonkin vikaa, mm. pakollisuus ylipäätään, ei vain sukupuolikohtainen pakollisuus. Eivätkä muut vaitoehdot sitä tosiaan muuta, mutta niiden avulla sen voi kiertää nyt kun mikään muu vaihtoehto ei ole lain sallimissa rajoissa.

        🦄


      • Anonyymi kirjoitti:

        On siinä paljonkin vikaa, mm. pakollisuus ylipäätään, ei vain sukupuolikohtainen pakollisuus. Eivätkä muut vaitoehdot sitä tosiaan muuta, mutta niiden avulla sen voi kiertää nyt kun mikään muu vaihtoehto ei ole lain sallimissa rajoissa.

        🦄

        No siis minusta se olisi monelle hyvä kokemus. Itse tykkäsin jumalattomasti siitä ajasta, enkä missään mielessä sitä kokemusta haluaisi köyhempi olla. Mutta se, että se on pakko vain miehille. Se on oikeasti tässä maassa törkein sukupuoleen liittyvä ja vielä valtion itse määräämä epäkohta.

        Joko kumpikin sukupuoli määrätään johonkin vastaavaan tai ei kumpaakaan, mutta eihän tuo ole mitään tasa-arvoa vaan epätasa-arvos puhtaimmillaan ja törkeimmillään. Missään laissa ei määritetä, että naisille pitäisi maksaa vähemmän jostain työstä, mutta miehille 2021 yhä määrätään asepalvelusta.


      • interlocutrice kirjoitti:

        No siis minusta se olisi monelle hyvä kokemus. Itse tykkäsin jumalattomasti siitä ajasta, enkä missään mielessä sitä kokemusta haluaisi köyhempi olla. Mutta se, että se on pakko vain miehille. Se on oikeasti tässä maassa törkein sukupuoleen liittyvä ja vielä valtion itse määräämä epäkohta.

        Joko kumpikin sukupuoli määrätään johonkin vastaavaan tai ei kumpaakaan, mutta eihän tuo ole mitään tasa-arvoa vaan epätasa-arvos puhtaimmillaan ja törkeimmillään. Missään laissa ei määritetä, että naisille pitäisi maksaa vähemmän jostain työstä, mutta miehille 2021 yhä määrätään asepalvelusta.

        Yksi syy voi olla, että miehille se määrätään ja naisille ei, kun naiset on niitä jotka kantaa lapsen. On raskaana. Jolloin armeijaan on aika hankalaa raskaana tai äitinä päästä.

        Jos se olisi pakollinen naisille, että miehille molemmille niin se pitäisi olla ajanjakso jolloin kukaan nainen ei ala lisääntymään. Miehestä kun ei periaatteessa lisäntymiseen tarvita kuin siemenet ja sen jälkeen mies voi kiitää mihin tahtoo.

        Mutta sikäli naisille voi olla jotain vastaavaa peruskoulun jälkeen, joko asepalvelusta tai ruokahuoltoa, lääkintää tms. Mistä on sodassa hyötyä siinä missä aseiden räminästäkin.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Yksi syy voi olla, että miehille se määrätään ja naisille ei, kun naiset on niitä jotka kantaa lapsen. On raskaana. Jolloin armeijaan on aika hankalaa raskaana tai äitinä päästä.

        Jos se olisi pakollinen naisille, että miehille molemmille niin se pitäisi olla ajanjakso jolloin kukaan nainen ei ala lisääntymään. Miehestä kun ei periaatteessa lisäntymiseen tarvita kuin siemenet ja sen jälkeen mies voi kiitää mihin tahtoo.

        Mutta sikäli naisille voi olla jotain vastaavaa peruskoulun jälkeen, joko asepalvelusta tai ruokahuoltoa, lääkintää tms. Mistä on sodassa hyötyä siinä missä aseiden räminästäkin.

        Tai sitten vapaaehtoiseksi molemmille. Palkka-armeijaa on väläytelty yhdeksi vaihtoehdoksi. Sinne menisi ne ketä kiinnostaa.


      • MCMLXXVI kirjoitti:

        Tai sitten vapaaehtoiseksi molemmille. Palkka-armeijaa on väläytelty yhdeksi vaihtoehdoksi. Sinne menisi ne ketä kiinnostaa.

        No lykkäystähän saa opiskeluiden tai muunkin syyn takia, että se lisääntyminenkään ei sinäällään ole kaiketi syy miesten pakottamiseen. Ja tokkohan mies saisi vaikka 3 vuotta vapautusta tai lykkäystä lapsen takia?

        Minusta vapaaehtoiseksi vaan kummallekin sukupuolelle ja enemmän hyötyjä siviilielämään siitä hyvästä, jos käy.

        Luultavasti nyttenkin siellä on suurin osa sellaisia, joita suoraansanottuna v.tuttaa olla siellä pakosta. Veikkaan, ettei siinä ole sitä oikeaa motivaatiota, mitä puolustusvoimissa todella tarvittaisiin.

        Koko systeemi tarvitsisi jo pikaista päivitystä... vaikka itselle tuo jo yks ja sama... itseltä ohi ja poika joutuu kärsimään kohdallaan tuosta ihmisoikeutta rajoittavasta toiminnasta. Ja onneksi poika tuntuu ottavan sen suht rennosti. Ainoa mitä miettii, on pahat siitepölyallergiat... keväällä/kesällä voi olla tuskaa hiippailla metsässä.


      • Anonyymi
        interlocutrice kirjoitti:

        No lykkäystähän saa opiskeluiden tai muunkin syyn takia, että se lisääntyminenkään ei sinäällään ole kaiketi syy miesten pakottamiseen. Ja tokkohan mies saisi vaikka 3 vuotta vapautusta tai lykkäystä lapsen takia?

        Minusta vapaaehtoiseksi vaan kummallekin sukupuolelle ja enemmän hyötyjä siviilielämään siitä hyvästä, jos käy.

        Luultavasti nyttenkin siellä on suurin osa sellaisia, joita suoraansanottuna v.tuttaa olla siellä pakosta. Veikkaan, ettei siinä ole sitä oikeaa motivaatiota, mitä puolustusvoimissa todella tarvittaisiin.

        Koko systeemi tarvitsisi jo pikaista päivitystä... vaikka itselle tuo jo yks ja sama... itseltä ohi ja poika joutuu kärsimään kohdallaan tuosta ihmisoikeutta rajoittavasta toiminnasta. Ja onneksi poika tuntuu ottavan sen suht rennosti. Ainoa mitä miettii, on pahat siitepölyallergiat... keväällä/kesällä voi olla tuskaa hiippailla metsässä.

        Kiitos mielipiteestä. Loput armeijajutut jätät sitten johonkin muuhun ketjuun.

        🦄


    • Anonyymi

      Kyllä näin on,että katkerat ja kateelliset miehet kuolee just tuohon omaan myrkkyynsä. Meitä naisia kun ei enää käskytetä. Meikataan ja huomiohuorataan sydämmenpohjasta ja NAUTITAAN ihanasta itsestämme,just sellaisina kuin kukin olla tykkää. Ai että! Elämä on ihanaaaaa🤩

      • Anonyymi

        Jos joku perään huonoja huutelis,se vaan vahvistaa sitä että osui ja upposi. Ei onnistu tallomaan tai alistamaan. Viis mielipiteistään millainen pitäis olla jne. Ihan yks lysti! Miehet ei enää sanele sitä,saa tyytyä siihen mitä nainen TAHTOOO olla.se on että ota tai ole ilman.haha.🤩


    • Anonyymi

      Kukin tyylillään. Itse en tykkää huomion kohteena olemisesta. Toki on ihana saada huomiota joltain tietyltä miellyttävältä ihmiseltä, mutta yleinen huomio on musta epämiellyttävää.

      Ikäväkseni mä erotun massasta jo ihan vaan olemalla oma itseni. Mun ulkonäköni on kuulemma jotenkin eksoottinen, vaikkei kukaan oikein osaa tarkalleen selittää millä tavalla. Sen ymmärrän, että hiukseni ovat massasta poikkeavan väriset. Lisäksi silmäni ovat erittäin tummat joita ei oikeastaan voi kutsua ruskeiksi, vaan ne ovat mustat. Mä en oikeastaan ikinä meikkaa vahvasti, sillä siitä tulisi heti mun kasvoillani vaikutelma juhlameikistä. Pidän hiukseni pääosin ponnarilla. Ne kun ovat luonnosta isolaineisella kiharalla ja kun päästän ne irti niin heti on vaikutelma kuin kampausta olis väkerretty tuntitolkulla. Omaan silmääni se näyttää kovin erikoiselta arkivaatteiden kanssa. Lisäksi mä pidän lähes aina päälläni avonaista neuletakkia tai vastaavaa. Mulla kun sattuu olemaan ilmesen erottuvat tissit ja peppu, enkä kuitenkaan viitsi pistää päälleni löysää säkkiä, joka loisi vaikutelman paristakymmenestä lisäkilosta. Näin ollen pistän siis päälleni vaikka avonaisen neuletakin, joka vähän peittää, mutta ei tuo vaikutelmaa ylipainosta. Mä en kykene ymmärtämään ihmisiä, jotka haluavat vapaaehtoisesti olla katseiden kohteena.

      • Anonyymi

        Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti haluavat sulautua massaan. 😵

        Juhlavuus on mainio keino erottautua! Sellaisen vaikutelman saa paitsi kirkkaalla huulipunalla myös isoilla korvakoruilla. Mielellään tietysti molemmat yhtä aikaa... 💋💎

        Jos vartalossa on mitään ulokkeita, niitä kannattaa korostaa vaatetuksella. 🍏🍏💃

        🦄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ymmärrä ihmisiä, jotka vapaaehtoisesti haluavat sulautua massaan. 😵

        Juhlavuus on mainio keino erottautua! Sellaisen vaikutelman saa paitsi kirkkaalla huulipunalla myös isoilla korvakoruilla. Mielellään tietysti molemmat yhtä aikaa... 💋💎

        Jos vartalossa on mitään ulokkeita, niitä kannattaa korostaa vaatetuksella. 🍏🍏💃

        🦄

        Siinäpä se juuri on, kun meitä on niin moneksi. Mä taas en kykene ymmärtämään miten kukaan jaksaa olla katseiden kohteena. Itse koen, että niitä katseita tulee itselleni nykytilanteessakin ihan liikaa. En taatusti halua yhtään enempää. Pyrin pukeutumaan tyylikkäästi ja rennosti, turhia korostamatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpä se juuri on, kun meitä on niin moneksi. Mä taas en kykene ymmärtämään miten kukaan jaksaa olla katseiden kohteena. Itse koen, että niitä katseita tulee itselleni nykytilanteessakin ihan liikaa. En taatusti halua yhtään enempää. Pyrin pukeutumaan tyylikkäästi ja rennosti, turhia korostamatta.

        Se on jokaisen oma asia tietysti. Tuossa aloitusviestissä hehkutin sitä, että Suomessa on niin halutessaan melko helppoa erottautua joukosta ulkonäön avulla. 👍

        🦄


    • Anonyymi

      Tämä kyllä tiedetään...

      • Anonyymi

        Tyrkyt on tyrkkyjä. Mutta saahan sitä olla, ei siinä mitään.


    • En varmaan vaatteiden perusteella erotu (tosin saatan ehkä hieman enemmän käyttää värejä kuin suomalaiset keskimäärin), mutta jään ihmisille yleensä mieleen sen takia, kun olen aika pienikokoinen. Ja saatan joskus jäädä ehkä senkin takia, kun olen yleensä ystävällinen ja kohtelias (no, en ylikohtelias, mutta saatan avata ihmisille oven, sanon kiitos kassalla ja kun lähden linja-autosta tai kahvilasta sanon yleensä kiitos hei tai jotain muuta vastaavaa jne).

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sosiaaliturvasäästöt kohdentuvat usein samoihin ihmisiin useampaan kertaan

      ja ihmisiä putoaa kiihtyvällä tahdilla toimeentulotuelle eli köyhien määrä kasvaa eksponentiaalisesti Suomessa. https:
      Maailman menoa
      399
      2168
    2. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      56
      1828
    3. Miksi toisten toiveet ahdistavat teitä?

      Kertokaapa miksi toisen ihmisen toiveet mahdolliselle kumppanilleen ahdistavat niin kovasti? Oletatko, että hän vaatii j
      Sinkut
      217
      1478
    4. Mitä tuntemuksia

      sinulle tulee, kun hän ilmestyy näköpiiriin? Vaihtelevatko ne?
      Ikävä
      87
      1160
    5. T mies missä oot

      T mies pääsetkö lähtemään sieneen villasukat tein sulle 💕🐶
      Ikävä
      73
      1092
    6. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      127
      1047
    7. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      55
      993
    8. En nii kui tiiä yhtään

      Mikä suussa kiehtoo, vaikka kaiken pitäisi olla ihan hyvin! Mä niin haluaisin nähdä sut:)
      Ikävä
      58
      978
    9. Homouden synti

      Kerrotaan faktoja alkuun. On olemassa vain kaksi sukupuolta ja aviolIiitto on vain ja ainoastaan miehen ja naisen välin
      Luterilaisuus
      258
      861
    10. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      59
      843
    Aihe