LIDL?

työtä

millainen lidl on (kesä)työpaikkana? onko kellään kokemuksia...?

17

5360

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänään

      Olin tänään ekaa päivää kesätöissä siellä, joten paha mennä vielä sanomaan. Mutta ensivaikutelma ei ollut kovin mukava: kukaan ei kerennyt kunnolla opastaa, suoraan vaan hyllyjä täyttämään ja kassalla lyhyt pikaopastus, jonka aikana ei todellakaan kerennyt omaksua hommaa. Oli sitten kiva selitellä asiakkaille siinä, miksi kestää, miksi tulee virheitä, miksi en löydä niitä p*rkeleen vihannesten koodeja. :) Ja työn fyysinen rankkuus tuli kyllä yllätyksenä, mutta olenkin hento tyttönen vasta. :)

      Mutta kaipa siellä kesän ajan kestää. :)

      • työtä

        Ootko sä osa-aikasena vai kokopäiväsenä siellä? Jos osa-aikasena, niin paljon sulla on viikkotuntimäärä?


      • ***
        työtä kirjoitti:

        Ootko sä osa-aikasena vai kokopäiväsenä siellä? Jos osa-aikasena, niin paljon sulla on viikkotuntimäärä?

        Osa-aikaisena olen juu, eli tarkoitus olla kesän ajan tuuraamassa lomia jne. Työsopimuksen mukaan tuntimäärä viikossa on 15, mutta sanoivat, että käytännössä se ylittyy. Nyt "harjoitteluajalla" (3 viikkoa) olen kolmena päivänä viikossa n. 7 tuntia, eli jo nyt tulee yli 20 h viikossa, ja jatkossa kuulemma enemmän.


      • twix

        missäs paikkakunnalla oot töissä? mä alotin kans just Lidlissä, 2 vuoroa takana. On ollut mukava työporukka ja ainakin mua on opastettu ihan kiitettävästi. en oo ollu vielä kassalla joten pahin on vielä edessä ;) eikös se kassahomma o sitä että kuunnellaan myös narisevia asiakkaita...


      • gds
        twix kirjoitti:

        missäs paikkakunnalla oot töissä? mä alotin kans just Lidlissä, 2 vuoroa takana. On ollut mukava työporukka ja ainakin mua on opastettu ihan kiitettävästi. en oo ollu vielä kassalla joten pahin on vielä edessä ;) eikös se kassahomma o sitä että kuunnellaan myös narisevia asiakkaita...

        Mitä ootte tykänny parin päívän perusteella olla? Onko tosi kova työtahti? pitääkö hiki päässä huhkia?


      • lidl-duunari
        gds kirjoitti:

        Mitä ootte tykänny parin päívän perusteella olla? Onko tosi kova työtahti? pitääkö hiki päässä huhkia?

        Itse olen ollut kohta kuukauden töissä lidlissä ja erinomaisesti olen viihtynyt, siellä on mahtava työporukka etc... tunteja mulla on vähintään 15/vko, mutta viime viikollakin tein yli 40h kun sain tuurata :) työtahti ei ainakaan mun mielestä ole näännyttävä, mutta kai se riippuu mihin on tottunu... ja kassalla on ihan mukavaa, jos tulee jotain ongelmaa tai epäselvyyttä niin sitten piipataan myymälävastaava paikalle ja se hoitaa hommat. Mun kokemusten perusteella Lidliä työpaikkana aliarvostetaan PALJON.


    • jos ei oo ihan pakko

      ettekö hyvät ihmiset katsoneet sitä yhtä dokumenttia missä ENTISET lidlin työntekijät kertoivat hommasta?! aivan järkyttävää!
      siellä kytätään sua jatkuvasti, kaikki eväät mitä viet mukanas, niin kuitti täytyy olla, muuten ne luulee että oot varastanut ne. siellä ei luoteta työntekijöihin sitten pätkääkään!
      sitten siellä harrastetaan sellaista, että joku siviili laitetaan sinne ostoksille kyttään miten toimit kassalla. tiedän yhden tapauksen, jossa tää "kyttääjä" oli kassalla ollessaan jättänyt kärryihin jotain ostoksia, ja kun kassa ei ollut katsonut kärryihin niin se haukuttiin niin lyttyyn että pelästyi ja lähti koko työpaikasta! sitten, jos mokaat siellä jotain (esim. asettelet tuotteita väärin) niin pomo tulee ja kerää kaikki työntekijät siihen ympärille ja toruu, kuinka neiti x teki näin ja näin. totta on!
      siis ihan karseeta meisinkii. sinne otetaan töihin vaan joitain nuoria likkoja joita pystytään kusettamaan. mun oma kaveri (merkonomi) on ollut monet kerrat työhaastattelussa eikä oo päässyt.. kelatkaa siltä pohjalta ja miettikää uudemman kerran!

      • aaa

        Jos et omast kokemuksesta varmast tiedä ni ei kannata juoruta. Mäkin oon kaikkia juoruja kuullu, mut kaikkee ei aina tarvi uskoa. Ja sitäpaitsi oon merkonomi ja otti töihin ekal kerral...


      • tsiisus
        aaa kirjoitti:

        Jos et omast kokemuksesta varmast tiedä ni ei kannata juoruta. Mäkin oon kaikkia juoruja kuullu, mut kaikkee ei aina tarvi uskoa. Ja sitäpaitsi oon merkonomi ja otti töihin ekal kerral...

        ei oo juoruja, kertoivat haastateltavat ihan itse siinä ohjelmassa vähän totuuksia ja onneksi kertoivatkin! ja yhden tapauksen tiedän tapahtuneen tutulle. no onnee vaan sulle kun oot sinne päässy, tuu sitten kertomaan kun jotain tapahtuu.


      • työtä

        ..saapa nyt sitten nähdä että miten tämän tytön käy..=) Ei ole ainakaan toistaiseksi puheet pelästyttäneet..


      • xxx
        työtä kirjoitti:

        ..saapa nyt sitten nähdä että miten tämän tytön käy..=) Ei ole ainakaan toistaiseksi puheet pelästyttäneet..

        Miten on menny eka viikko? Mitä mieltä oot työtahista ja työstä ylipäätään?


      • ***
        xxx kirjoitti:

        Miten on menny eka viikko? Mitä mieltä oot työtahista ja työstä ylipäätään?

        Itse olen parina päivänä ollut kassalla, ja mokailen vielä aika mehevästi välillä. :) Sujuuko se teiltä?


      • xxx
        *** kirjoitti:

        Itse olen parina päivänä ollut kassalla, ja mokailen vielä aika mehevästi välillä. :) Sujuuko se teiltä?

        Sillon sujuu, jos ei tapahu mitää erikoista. Perus jutut ok. vihannes koodit ei o muistissa, joten toiminta hieman hidasta.
        Kaikki lihakset ihan sairaan kipeet, etenki selkä.


    • natsisiwa

      Paljonko teidän tuntipalkka on? Ja mites lomakorvausten kanssa? Maksetaanko?

      • tsiisus

        tuntipalkka on kaupanalan tesin mukanen plus pieni ns. "lidl-lisä" sekä tietty ilta-, la- ja su-korvaukset. palkka on ihan jees, mutta joskus voi olla vaikeeta saada tyydyttävä määrä viikkotunteja...


      • työtä
        tsiisus kirjoitti:

        tuntipalkka on kaupanalan tesin mukanen plus pieni ns. "lidl-lisä" sekä tietty ilta-, la- ja su-korvaukset. palkka on ihan jees, mutta joskus voi olla vaikeeta saada tyydyttävä määrä viikkotunteja...

        niin tietääkö kukaan, että miten noi lisä-, yli- ja sunnuntaityöstä maksettavat korvaukset nyt sitten käytännössä menee? että esim. missä tilanteissa saan lisä- tai ylityökorvausta?


    • esaesimerkki

      Lidl on ihan mahtava paikka työskennellä itse viikon ollut ja työporukka on aivan mahtava hyllytystähän se harjottelijoilla alkuun on mutta itse olen vakkarina 25h viikko työtunnit noin 30h viikko kassalle kun jouduin niin ihan tarpeellisen perehdytyksen sain hommaan ja sillä ihan mukavasti pärjää kassalla jos joitain koodeja ei muista niin viereinen kassa kyllä auttaa sitten ja todella joustava työn-antaja suosittelen !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      226
      1988
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      69
      1728
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1120
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      6
      1006
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe