Hei. Mitä voin tehdä, kun kaveri välillä "katoaa" ja jättää viikkojen ajan vastaamatta viesteihin? Tiedän hänellä olevan vaikea elämäntilanne, mutta en ymmärrä, miksi ei halua kertoa minulle asioistaan ja mieluummin hiljenee. Ei reagoi, vaikka sanoisin olevani huolissani hänestä. Kuitenkin muilla somekanavilla käy ja minun viestit ohittaa systemaattisesti. Mitä tällaisen ihmisen kanssa voi tehdä?
Kaveri jättää vastaamatta viesteihin
12
2351
Vastaukset
- Anonyymi
Jos ei arvosta tuon enempää ystävyyttänne niin anna olla. Voihan olla että ottaa yhteyttä kunhan voi paremmin eikä nyt vain kykene tai jaksa puhua asioista. Mutta muuten epäkunnioittavaa ja lapsellista.
- Anonyymi
Ehkä hän ei enää halua olla kaverisi.. inhottavasti sanottu, mutta se voi olla yksi mahdollisuus. Ehkä hän ei vain uskalla puhua siitä suoraan? Ehkä hän pitää kaveruuttanne paljon kevyempänä, eikä niin läheisenä kuin sinä. Vai häpeääkö hän jotain elämässään? Minkälainen suhteenne on ollut?
- Anonyymi
Hänellä on mielenterveysongelmia, puhunut ennen näistä kanssani. En usko, että häpeäisi. Tosin en tiedä, kuinka pahana tällä kertaa, eli eikö uskalla kaikkia ajatuksiaan kertoa? Asumme 200 km päässä toisistamme, joten juttelemme lähinnä viesteitse. Oltu joka päivä tekemissä, tosin joskus ennenkin hiljentynyt mt-ongelmiinsa vedoten. Hän on mies, minä nainen, joten epäilen, olisiko esim. aloittanut seurustelun ja tätä ei uskalla mainita?
- Anonyymi
Olen yrittänyt ottaa häneen yhteyttä, mutta ei avaa viestejä. Muualla somessa kyllä näyttää aktiivisesti olevan. Tämä asia vaivaa minua, ei reagoi mitenkään, vaikka kertoisin olevani huolissani hänestä ja tahtoisin edes jonkun vastauksen, haluaako olla missään tekemisissä kanssani.
- Anonyymi
Olet siis kysynyt kuitenkin haluaako hän olla enää tekemisissä kanssasi.. hmm. Onkohan hän jollain tavalla estänyt viestisi.. että ei siis ylipäätään näe viestejäsi.
Luulisi silloin edes jotain vastaavan, jos kerrot vain haluavasi tietää että onko kaikki ok ja voivasi sitten jatkaa elämääsi vaikka erillään jos hän sitä haluaa. On kaverisuhteet välillä aika koukeroisia. :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet siis kysynyt kuitenkin haluaako hän olla enää tekemisissä kanssasi.. hmm. Onkohan hän jollain tavalla estänyt viestisi.. että ei siis ylipäätään näe viestejäsi.
Luulisi silloin edes jotain vastaavan, jos kerrot vain haluavasi tietää että onko kaikki ok ja voivasi sitten jatkaa elämääsi vaikka erillään jos hän sitä haluaa. On kaverisuhteet välillä aika koukeroisia. :(Hyvin mahdollista, että on jotenkin mykistänyt/estänyt viestini. Voi olla, että on todella väsynyt, eikä jaksa ylimääräistä chattailua tai ei syystä tai toisesta halua olla kaverini enää. Inhottavaa roikkua ja vaatia selitystä, mutta vaikeaa lopettaa vuosien kaveruus pelkkään hiljaisuuteen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvin mahdollista, että on jotenkin mykistänyt/estänyt viestini. Voi olla, että on todella väsynyt, eikä jaksa ylimääräistä chattailua tai ei syystä tai toisesta halua olla kaverini enää. Inhottavaa roikkua ja vaatia selitystä, mutta vaikeaa lopettaa vuosien kaveruus pelkkään hiljaisuuteen.
Ymmärrän, että olet huolestunut. :( On tuo aika ikävä tilanne. Pitkästä ystävyydestä on vaikea luopua etenkään noin jyrkästi.. jos olette aiemmin pitäneet tiiviisti yhteyttä. Onhan tuommoinen radiohiljaisuus siinä tapauksessa ilman minkäänlaista selitystä aika outoa. Onko teillä minkäänlaisia yhteisiä tuttavia joilta voisit kysyä mitä hänelle kuuluu? Ja mainita vain haluavasi tietää, onko hänellä kaikki hyvin eikä sen enempää.. ettei tule stalkkerifibaa.
Seurustelusuhde tosiaan selittäisi tuon käytöksen.. voi olla, että hän tai hänen heilansa pitää vääränä olla niin hyvä ystävä jonkun toisen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. En minä tiedä.. tuumailen vain. :/ Tai sitten sekin käytös on vain ohimenevä vaihe.. ja haluaa esimerkiksi panostaa kaiken huomionsa tähän yhteen naiseen tällä hetkellä.. ja jonain päivänä laskeutuu sieltä pilvilinnoista takaisin maan päälle ja kaikki on taas normaalisti kaikkien välillä. Ihan vain pohdintaa tämäkin.
Itselläni hieman samankaltaisia kokemuksia kummastakin osapuolesta, niin osaan vähän samaistua. Eli siis kokemusta siitä, kuinka kohdallani yksi tärkeä ihminen lakkasi pikkuhiljaa vastailemasta ja silloinkin vastaillessaan vastasi hyvin lyhyesti. Sain itse selville että hänellä oli suhde. Hän ei pystynyt olemaan minulle rehellinen. Yhteydenpito katkesi lopulta kokonaan. Ja hyvä niin. Rehellisyys on kaikki kaikessa.
Sitten.. minulla on myös ollut hyvin pakkomielteinen ystävä kouluajoista lähtien. Olen yrittänyt kaikintavoin saada häntä "pois" elämästäni, jotta voisimme olla vain "moikataan kun törmätään" kavereita. Ja tälle on hyvä syy, usko pois. Menee monta kuukautta.. jopa vuosi.. pari ja saattaa jostain netin syövereistä löytää väylän mitä kautta laittaa viestiä. Hän on hieman narsistinen ihminen, mutta omien sanojensa mukaan todella pidetty ja ihailtu.. ja elämänsä erinomaista. :D tätä hän yleensä haluaa tulla kertomaan tavalla tai toisella.. sitten hän vielä väitää haluavansa olla ystäväni puhuessaan juttuja, jotka selvästi jollain tavalla halventavat tai saavat minut tuntemaan itseni huonoksi ja arvottomaksi. Se viesti tulee vain niin salakavalasti rivien välistä. Kaikki siis kääriytyy ulkokultaiseen kuoreen.. nuorempana oli vaikea käsittää miksi oli aina niin paha mieli, mutta sitten tajusin että minulla oli paha mieli vain tämän ihmisen seurassa. Hänellä on kultainenkin puolensa, enkä usko että hän on kovin tietoinen käytöksestään.. siksi haluaisin, että suhteemme vain hiipuisi kokonaan, enkä halua sen suurempaa draamaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärrän, että olet huolestunut. :( On tuo aika ikävä tilanne. Pitkästä ystävyydestä on vaikea luopua etenkään noin jyrkästi.. jos olette aiemmin pitäneet tiiviisti yhteyttä. Onhan tuommoinen radiohiljaisuus siinä tapauksessa ilman minkäänlaista selitystä aika outoa. Onko teillä minkäänlaisia yhteisiä tuttavia joilta voisit kysyä mitä hänelle kuuluu? Ja mainita vain haluavasi tietää, onko hänellä kaikki hyvin eikä sen enempää.. ettei tule stalkkerifibaa.
Seurustelusuhde tosiaan selittäisi tuon käytöksen.. voi olla, että hän tai hänen heilansa pitää vääränä olla niin hyvä ystävä jonkun toisen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa. En minä tiedä.. tuumailen vain. :/ Tai sitten sekin käytös on vain ohimenevä vaihe.. ja haluaa esimerkiksi panostaa kaiken huomionsa tähän yhteen naiseen tällä hetkellä.. ja jonain päivänä laskeutuu sieltä pilvilinnoista takaisin maan päälle ja kaikki on taas normaalisti kaikkien välillä. Ihan vain pohdintaa tämäkin.
Itselläni hieman samankaltaisia kokemuksia kummastakin osapuolesta, niin osaan vähän samaistua. Eli siis kokemusta siitä, kuinka kohdallani yksi tärkeä ihminen lakkasi pikkuhiljaa vastailemasta ja silloinkin vastaillessaan vastasi hyvin lyhyesti. Sain itse selville että hänellä oli suhde. Hän ei pystynyt olemaan minulle rehellinen. Yhteydenpito katkesi lopulta kokonaan. Ja hyvä niin. Rehellisyys on kaikki kaikessa.
Sitten.. minulla on myös ollut hyvin pakkomielteinen ystävä kouluajoista lähtien. Olen yrittänyt kaikintavoin saada häntä "pois" elämästäni, jotta voisimme olla vain "moikataan kun törmätään" kavereita. Ja tälle on hyvä syy, usko pois. Menee monta kuukautta.. jopa vuosi.. pari ja saattaa jostain netin syövereistä löytää väylän mitä kautta laittaa viestiä. Hän on hieman narsistinen ihminen, mutta omien sanojensa mukaan todella pidetty ja ihailtu.. ja elämänsä erinomaista. :D tätä hän yleensä haluaa tulla kertomaan tavalla tai toisella.. sitten hän vielä väitää haluavansa olla ystäväni puhuessaan juttuja, jotka selvästi jollain tavalla halventavat tai saavat minut tuntemaan itseni huonoksi ja arvottomaksi. Se viesti tulee vain niin salakavalasti rivien välistä. Kaikki siis kääriytyy ulkokultaiseen kuoreen.. nuorempana oli vaikea käsittää miksi oli aina niin paha mieli, mutta sitten tajusin että minulla oli paha mieli vain tämän ihmisen seurassa. Hänellä on kultainenkin puolensa, enkä usko että hän on kovin tietoinen käytöksestään.. siksi haluaisin, että suhteemme vain hiipuisi kokonaan, enkä halua sen suurempaa draamaa.Eräs yhteinen tuttava kyseli tämän kaverin kuulumisia, kaverini oli lukenut viestin, mutta ei ollut vastannut. Muita tuttuja en viitsi laittaa asialle, tuskin hekään saavat vastausta. Hyvin ikävä tilanne kaiken kaikkiaan, kun ei voi tietää haluaako hetken hengähdystauon, vaiko pitäisikö rivien välistä ymmärtää, että kaveruutemme oli nyt tässä. Viimeksi oli kuitenkin aika ahdistunut viimeaikaisista vastoinkäymisistä, joten voisi olettaa, että palaa vielä. Tosin saatoin itse pilata suhteemm e sanomalla liian napakasti mielipiteeni hänen hiljentymisestä ja "katoamisesta."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eräs yhteinen tuttava kyseli tämän kaverin kuulumisia, kaverini oli lukenut viestin, mutta ei ollut vastannut. Muita tuttuja en viitsi laittaa asialle, tuskin hekään saavat vastausta. Hyvin ikävä tilanne kaiken kaikkiaan, kun ei voi tietää haluaako hetken hengähdystauon, vaiko pitäisikö rivien välistä ymmärtää, että kaveruutemme oli nyt tässä. Viimeksi oli kuitenkin aika ahdistunut viimeaikaisista vastoinkäymisistä, joten voisi olettaa, että palaa vielä. Tosin saatoin itse pilata suhteemm e sanomalla liian napakasti mielipiteeni hänen hiljentymisestä ja "katoamisesta."
Hän on siis hiljentynyt osalle muistakin ihmisistä.. ja kuitenkin aktiivinen netissä/somessa. Josko hän on muuttumassa ihmisenä tai vaihtamassa tuttavapiiriä. Joskus elämänmuutoskin voi alkaa tuolla tavalla, vaikka ei kovin kypsää käytöstä olekkaan. Mutta ei voi tietää. Jos hänellä mielenterveysongelmiakin on, niin paha mennä sanomaan mistä on kyse. :(
Laittaisin varmaan vielä ns viimeisen tarkkaan harkitun ja pehmennetyn viestin ja toivottaisin hänelle kaikkea hyvää jokatapauksessa.. haluaa hän sitten ottaa vielä yhteyttä sinuun tai ei. Tuo suurta kärsimystä roikkua toisessa ihmisessä ja tietämättömyydessä. Irtipäästäminen vapauttaa sinut.
- Anonyymi
Mulla on kans yks tuttava, joka on ottanut etäisyyttä muhun. Otti mut somekaveriksi lähinnä siks, kun tarvi tukihenkilöä yhdessä tilanteessa, enää ei ole tarvetta, rupes ottamaan etäisyyttä ja kun on saanut parempitasoisia ystäviä, niin siksikään ei ole mulle enää käyttöä. Olen osannut odottaakin jo ettei nähdä, eikä enää kauheasti viestitellä, oli jo aiemmin, kun nähtiin, melko tylyä käytöstä mua kohtaan. Pyysi tulemaan yhteen paikkaan ja siellä sitten keskusteli mieluummin muutaman muun paremman kaverinsa kanssa, sain yksikseni istua pöydän ääressä. Tuli idioottimainen olo, ett miks helvetissä vaivaannuin edes paikalle, kun toinen kohteli mua paskasti. Tuolla tutulla elämä menee paremmin nykyään, ei tarvi muistutusta aiemmasta elämästä ja siksikin jättänyt ulkopuoliseksi. No, kelpasin aikani ja nyt en enää kelpaa ja se siitä, aika aikansa kutakin. En ole ennenkään ollut kenellekään tärkeä henkilö, en kuulunut ystävälistalle, olin aina se vihoviimeinen vaihtoehto. No, tuli taas kerran todistettua itselleni, etten kelpaa kellekään ystäväksi, läksy opittu ja jatkossa en odota yhtään mitään keneltäkään, en mä kelpaa kuitenkaan, en ole koskaan ennenkään kelvannut ja se siitä.
- Anonyymi
Täälä yksi samojen tunteiden kanssa kamppaileva. Lapsesta asti tuntenut olevani se varavaihtoehto kaikille.. listan kärjessä viimeinen. Kelpaan vain silloin, kun minulta halutaan tukea, lohdutusta.. tai kaivataan kehuja. Olen aina se ns näkymätön ei cool kaveri, jonka kanssa ei pidetä hauskaa tai näyttäydytä hienoissa paikoissa. Kauttani on helppo pönkittää omaa egoaan, koska en koskaan "päihitä" ketään.. jos nyt halutaan vertailuvaihteelle mennä. Mutta hienointa mitä kärsimyksen kautta olen oppinut on se, että rakastan omaa seuraani kaikista eniten. Jos joku herättää mussa paskoja fiiliksiä tai koen olevani muuten jotenkin väheksytty tms, niin se on heihei.. tai ei ehkä suoraan heihei, mutta niihin ihmissuhteisiin en panosta. Panostan itseeni sen saman ajan, joka muutoin toisi vain pahaa mieltä jonkun ei niin kivan tyypin seurassa.
- Anonyymi
No mun kauppareissun varrella asuu mies, yksinäinen... hän pyytää usein minut kotiinsa ja tarjoaa viiniä ym... olen ollut hänen kanssaan monta tuntia... terassilla istuskeltu... nyt en ole nähnyt häntä ehkä viikkoon, olen liikkunut pyörällä, nyt kävin kaupassa jo klo 7 aikaan.. ajatukseni on että menisi juhannus ilman hänen seuraansa... onko paha, olen leski, haluaisin kyllä kaverin mut...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124110MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822111Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216951Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848