Kohta tulee kai potkut

Anonyymi

Olin puhuttelussa. En vastaa sitä mitä työnantaja odottaa.

Menin tehtaalle aikoinaan liukuhihnalle. Sitten tuli uusi hieman monimutkaisempi kone, joka vaatii oikeasti jo osaamista, kysyttiin alanko käyttämään sitä.
Olisinpa sanonut ei. Olen sen vuoksi valvonut monet yöt.
Aloin käyttämään konetta käytännössä ilman koulutusta. Jonkinlaisen pikakurssin sain.
Olen monesti pyytänyt että jos saisin paremman koulutuksen koneeseen koska ohjekirjakaan ei kerro mitään. Koneen valmistaja meni konkurssiin mutta yksi entinen insinööri olisi tullut katsomaan, mutta kun tuli puheeksi raha niin se jäi siihen. Ilmaiseksi olisi pitänyt ajaa pohjoisesta etelään ja vielä opettaa.

Nyt sitten odotan päätöstä tuleeko lopputili.

7

1000

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ja tietenkään ketään muuta koko firmassa ei ole joka hallitsee koneen hienoudet ja vikatilanteet. Miten tämä juttu nyt on ymmärrettävissä. Toisaalta jos konetta ei tarvita niin ei myöskään koneen käyttäjääkään tarvita. Ei ole mitenkään harvinaista että koneita opitaan käyttämään ihan itse kokeiluperiatteella. Monet koneet ovat mitä ovat. Kaukana laatutuotteesta.

      • Anonyymi

        Olen ainoa joka sai pikakurssin. Muut saavat siihen virran päälle, ei muuta. Kukaan muu ei tiedä siitä mitään, ei edes johtajat.

        Tämä kone on siitä erikoinen että sen toiminta on erilainen kuin muiden valmistajien koneet. Mielestäni se on väärin tehty. Olen yrittänyt sanoa että se ei voi toimia näin.


    • Anonyymi

      Eikös se olisi ihan hyvä jos potkut tulee noin huonosta työstä. Itse ainakin olen toivonut että saisin jo lopputilin mutta eivä millään meinaa lopettaa työsuhdetta. Joskus yt:ssä olen pomolle ilmoittanut että olisin vapaaehtoinen lähtemään mutta ei. Joutaisi jo nuoremmat tekemään näitä hommia.

    • Anonyymi

      Nyt liittoon heti yhteys. Tuohan on aivan sairasta.

    • Anonyymi

      Kukaan muu firmassa ei osaa kuin pistää koneeseen virrat päälle, ja pelkäät että saat potkut? Tuskin on tapahtumassa jos tämä "kone" on mitenkään oleellinen osa yrityksen toimintaa :D

      • Anonyymi

        Ei vaikuta olevan mikään tärkeä kone, koska koulutus sen käyttöön jätetään pois!

        Uusien koneiden hankintaan kuuluu asennus ja käyttökuntoon laittaminen, sekä tarvittava opastus.
        Laitetoimittajan konkurssi aiheuttaa tilanteen jossa arviodaan otetaanko laite omaksi ja maksetaan toimitus keskeneräisenä.

        Tässä kohtaa vielä huomautus koneiden hankinnasta yritykseen, että kone maksetaan vasta sitten kokonaisuudessaan kun se on käyttökunnossa ja tarvittavat koulutukset suoritettu!
        Kyse ei koske mitään akkuporakonetta vaan esim. 100 000€ maksavaa työlaitetta jne.

        Lopputilin saat varmasti, mutta ei tiedä mikä vuosi!


    • Anonyymi

      Kaikille tulee lopputili aikanaan!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1925
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      51
      1853
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1383
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1121
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe