Eron vaikutus alle kaksivuotiaaseen

Anonyymi

KOKENEET, kertokaa:

Miten vanhempien ero on vaikuttanut taaperoonne? Onko jollain jopa vertailukohtaa myöd erosta lapsen ollessa isompi...?

Täällä noin puolitoistavuotiaan vanhemmat (äiti&isä), joista molemmilla hyvä kiintymyyssuhde lapseen, äidillä olosuhteiden vuoksi syvempi. Eron syyt ovat sellaiset, että se tullee tapahtumaan myöhemmin jollei nyt. Lapsi tulisi asumaan äidillään ja tapaamaan isää monta kertaa viikossa, ei kuitenkaan luonaan yöpyen (isä tähän asti ollut lapsen kanssa yhden yön yksin). Isä paljon poissa jo nyt, joten tapaamiset eivät juuri nykyisestä harvenisi.

Kertokaa tarinoitanne!

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Erosimme exän kanssa ja lapsemme on tällä hetkellä noin 5v. Ero oli riitaisa kun en tiennyt lapsen kasvatuksesta mitään, enkä "mukamas" ole ollut lapsen kaa öitä vaikka hän oli reissussa viikkoja jolloin itse olin lapsen kaa himassa (tämä oli kun lapsi 1 vanha) milloin olin mitäkin , kaikki haukkuma sanat varmasti sain päälleni. Pedofiilistä lähtien. Äidillä ollut ja varmaan on vieläkin päihdeongelmaa. (Mitä on kaverit kertoneet että siellä se oli taas vetämässä viinaa) toki hän on käyttänyt alkoholia ja lääkkeitä sekaisin aikaisemmin niin en epäile heidän sanojaan. Kävimme taistelun missä minä isänä voitin ja lapsi jäi mulle. Äiti on tapaava, mut toisaalta lapseni ei tarvitse enään nähdä sitä viinan kanssa lotraamista, mikäli hän toivon mukaan on selvänä kin lapsi on hänellä. Lapseni on rauhoittunut kun päässyt turvaan isänsä luokse joka ilta hän toivottaa hyvät yöt ja sanoo minä rakastan sinua isi 😪 eka kerran kun hän sano noi sanat mulle niin kyynel tuli, siinä vaiheessa tiesin että tytön koti on mun luona. Toivoisin että äiti joskus ymmärtää että lapsi olisi tärkeämpi kuin alkoholi. Mutta kaikkia ei voi muuttaa. Tällä hetkellä elämäni on kaikin puolin ihanaa saa olla lapsen kaa 2, eikä tarvitse pelätä äitin puolelta äkkipikaisuutta mitä tekee lapselle. Herran hallussa se on sit mitä tapahtuu kun lapsi kaksin hänen kaa.

    • Itse en ole eronnut vaikka joutunut kokemaan elämän kuoleman välisiä ajatuksia ja päinvastoin 7 vuoden riidat selvisi kun tajuttiin johtuvan erilaisesta lapsuudesta joten oli kyllä sen verta selvitettävää ollakko yhdessä vai ei.

      • Itse olen yh-isän kasvatti ja täysin perhe elämän puuttuminen, olen täysin sitä mieltä perhe elämän tärkeydessä lapsille saada hyvä lapsuus on minusta kannatavampi kuin perheetön elämä.


    • Anonyymi

      Mitä nuorempi lapsi sen nopeemmin hänomaksuu uuden äitipuolen ja sanoo häntä äidiksi, joten se on hyvä puoli. Hän ei kaipaa enää biologista äitiään niin paljon kun on uusi äiti. Joten yökylilyt onnistuu hyvin kun lapsi tietää että sielläkin on äiti, ja lopulta lapsi valitsee itse kumman hän haluaa äidikseen enempi. Että mitä nuorempi sen vähemmän ongelmia.
      Isompien lasten kanssa äiti ongelma on rajumpi, he eivät mitllään hyväksy uutta äitiä ja siitä uusi äiti pahoittaa mielens vaikka on usein parempi kuin entinen äiti.
      Mutta tiukasti vaatimalla lapsilta hyväksyntää, voi uusi äiti olla aina lasten uusi ja hyvä äiti. Lapsille on rikkaus kun on useita kasvatusäitjeä elämässä. Aina se ensimmäinen äiti ei ole se paras, ja unohtuu nopeesti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8634
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2605
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      127
      2332
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1724
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      12
      1534
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe