Eron vaikutus alle kaksivuotiaaseen

Anonyymi

KOKENEET, kertokaa:

Miten vanhempien ero on vaikuttanut taaperoonne? Onko jollain jopa vertailukohtaa myöd erosta lapsen ollessa isompi...?

Täällä noin puolitoistavuotiaan vanhemmat (äiti&isä), joista molemmilla hyvä kiintymyyssuhde lapseen, äidillä olosuhteiden vuoksi syvempi. Eron syyt ovat sellaiset, että se tullee tapahtumaan myöhemmin jollei nyt. Lapsi tulisi asumaan äidillään ja tapaamaan isää monta kertaa viikossa, ei kuitenkaan luonaan yöpyen (isä tähän asti ollut lapsen kanssa yhden yön yksin). Isä paljon poissa jo nyt, joten tapaamiset eivät juuri nykyisestä harvenisi.

Kertokaa tarinoitanne!

4

68

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Erosimme exän kanssa ja lapsemme on tällä hetkellä noin 5v. Ero oli riitaisa kun en tiennyt lapsen kasvatuksesta mitään, enkä "mukamas" ole ollut lapsen kaa öitä vaikka hän oli reissussa viikkoja jolloin itse olin lapsen kaa himassa (tämä oli kun lapsi 1 vanha) milloin olin mitäkin , kaikki haukkuma sanat varmasti sain päälleni. Pedofiilistä lähtien. Äidillä ollut ja varmaan on vieläkin päihdeongelmaa. (Mitä on kaverit kertoneet että siellä se oli taas vetämässä viinaa) toki hän on käyttänyt alkoholia ja lääkkeitä sekaisin aikaisemmin niin en epäile heidän sanojaan. Kävimme taistelun missä minä isänä voitin ja lapsi jäi mulle. Äiti on tapaava, mut toisaalta lapseni ei tarvitse enään nähdä sitä viinan kanssa lotraamista, mikäli hän toivon mukaan on selvänä kin lapsi on hänellä. Lapseni on rauhoittunut kun päässyt turvaan isänsä luokse joka ilta hän toivottaa hyvät yöt ja sanoo minä rakastan sinua isi 😪 eka kerran kun hän sano noi sanat mulle niin kyynel tuli, siinä vaiheessa tiesin että tytön koti on mun luona. Toivoisin että äiti joskus ymmärtää että lapsi olisi tärkeämpi kuin alkoholi. Mutta kaikkia ei voi muuttaa. Tällä hetkellä elämäni on kaikin puolin ihanaa saa olla lapsen kaa 2, eikä tarvitse pelätä äitin puolelta äkkipikaisuutta mitä tekee lapselle. Herran hallussa se on sit mitä tapahtuu kun lapsi kaksin hänen kaa.

• Itse en ole eronnut vaikka joutunut kokemaan elämän kuoleman välisiä ajatuksia ja päinvastoin 7 vuoden riidat selvisi kun tajuttiin johtuvan erilaisesta lapsuudesta joten oli kyllä sen verta selvitettävää ollakko yhdessä vai ei.

• Itse olen yh-isän kasvatti ja täysin perhe elämän puuttuminen, olen täysin sitä mieltä perhe elämän tärkeydessä lapsille saada hyvä lapsuus on minusta kannatavampi kuin perheetön elämä.

• Anonyymi

Mitä nuorempi lapsi sen nopeemmin hänomaksuu uuden äitipuolen ja sanoo häntä äidiksi, joten se on hyvä puoli. Hän ei kaipaa enää biologista äitiään niin paljon kun on uusi äiti. Joten yökylilyt onnistuu hyvin kun lapsi tietää että sielläkin on äiti, ja lopulta lapsi valitsee itse kumman hän haluaa äidikseen enempi. Että mitä nuorempi sen vähemmän ongelmia.
      Isompien lasten kanssa äiti ongelma on rajumpi, he eivät mitllään hyväksy uutta äitiä ja siitä uusi äiti pahoittaa mielens vaikka on usein parempi kuin entinen äiti.
      Mutta tiukasti vaatimalla lapsilta hyväksyntää, voi uusi äiti olla aina lasten uusi ja hyvä äiti. Lapsille on rikkaus kun on useita kasvatusäitjeä elämässä. Aina se ensimmäinen äiti ei ole se paras, ja unohtuu nopeesti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      165
      6685
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2018
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      45
      1909
    4. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1172
    5. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      351
      1167
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      51
      1115
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1041
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      940
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      928
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      917
    Aihe