Mistä näitä vihaprofeettoja oikein sikiää?

Anonyymi

(Tämä on jatkoa (Osa 2) aiheeseen: Mieleltään turmeltuneet profeetat

https://keskustelu.suomi24.fi/t/16993761/mieleltaan-turmeltuneet--(profeetat)-suomessa

Jokainen tervehenkinen uskova, joka on kymmeniä vuosia nähnyt, kuullut ja seurannut, mitä ”profetioiden” ja ”profeettojen” sektorilla tapahtuu, on voinut tulla samaan loppupäälelmään:

- valtaosa ”profeetoiksi” itseäään tituleeraavista on kirjaimellisesti ”vihaprofeettoja”, paholaisen agentteja!
- Eksyttäjiä, manipulaattoreita.
Heidän dynaaminen käyttöenergiansa ei ole JUMALAN RAKKAUS – ja totuus – vaan silkka arkaainen VIHA. Paholaisen perusominaisuus.

Susia lammasten vaatteissa!

Nämä mm. ovat niitä joista Jeesus sanoi ”susia lammasten vaatteissa”.
* He näyttelevät jotakin jumalallista, käyttämällä (väärin) Jeesuksen nimeä.
* He vetoavat Jumalan auktoriteettiin, ja kehuvat itseään. Kuinka (muka) heidät jo äidin kohdusta valittiin.
* Heillä on hurskauden viitta, mutta viitan alla asuu pelkkää vihaa ja negatiivisuutta. Heidän (profetiansa) ovat kroonisia
• uhkakuvia, tuhon ennustelua
• pelottelua
• ihmisvihaa
• vallanhimoa
• katkeruuden ja kaunan myrkkyä. . .

Mistä tuollaiset ”profetoimistuotteet” nousevat? Raamattu – Jeesus – antaa tyjentävän vastauksen: ”sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu”.

Tuohon vastaukseen on sanottava amen.


”Joka vihaa veljensänsä on murhaaja...”

”Jokainen, joka vihaa veljeänsä, on murhaaja; ja te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.” ( 1 Joh 3:15)

Vihaa, tuhoa,onnettomuuksia, kostoa jne, täynnä olevat (profetiat) ennustukset siis? Nämä nousevat näiden (profeettojen) sisuksista. He puskevat ulos sitä, mitä heissä on? Kun ei ole Jumalan rakkautta, mitäpä muuta olisi tarjolla kuin vihaa ja valheita?

Säälittävää on se, että vaikka ympärillä olevat ihmiset näkevät mistä on kyse, missä mennään? Nämä "sokeat" (profeetat) eivät näe, eivät tajua?

Nämä omatekoiset ”profeetat” luulevat olevansa parhaitakin Jumalan suurlähettiläitä? Konsultteja, jotka korottavat itsensä! Niin järkyttävästi on paholaisen pimeys heidät sokaissut! Valheen henget ovat totaalisesti pimentäneet!

Ei loista edes järjen valo? Eikä Raamatun Sanan valo ja totuudet! Viha sokaisee, pimentää.. .

Näillä itse itsensä korottaneilla (profeetoilla) on siis käyttövoimana silkka viha ja pimeys.
Ei näy Jumalan rakkaudesta piiruakaan? Mitä? Sitä, että vaikka Jumala vihaa
• syntiä
• vääryyttä,
• pahuutta,
• laittomuutta...

Jumala rakastaa IHMISTÄ! Luoja luotuaan! Sen Jeesus itse todisti, kun armahti ristillä sitä rikollista, joka katui ja nöyrtyi! Sitä vartan Jeesus tuli ja lopuksi kuoli ristillä, jotta jokaisella joka Häneen uskoo olisi iankaikkinen elämä! Että jokainen voisi saada (tahtoessaan)
• armahduksen Jumalan tuomion ja vihan alta
• vapautuksen synnin ja pahuuden verkoista!

(jatkuu)

58

761

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      (aloitus jatkuu...)

      ”Vihaprofeettojen vihan kylvökset”

      Vuodesta toiseen nämä ”vihaprofeetat” puskevat sisuksistaan vihaa ja tuhoa! He purkavat näin omaa pahaa oloaan, toisiin ihmisiin. He ovat itse pimeyden ja pahuuden vankeja, ja sitä he levittävät. Eräskin (Teuvo Suni) on niin täynnä vihaa ja katkeruutta, että vuodesta toiseen hän harrastaa pelkkää RIITELYÄ Suomi24 palstoilla. Riitelyn näyttöä on niin runsaasti, että hän voisi saada RIITELYN osaamisen MM-palkinnon! Mutta mitä Raamattu sanoo riitelystä?

      2. Timoteus 2: 23 -24-26
      • Mutta Herran palvelijan ei sovi riidellä, vaan hänen tulee olla lempeä kaikkia kohtaan, kyetä opettamaan ja pahaa kärsimään; hänen tulee sävyisästi ojentaa vastustelijoita;
      • Mutta vältä tyhmiä ja taitamattomia väittelyjä, sillä tiedäthän, että ne synnyttävät riitoja.”

      Kun tämä ”vihaprofeetta” (Suni) väittelee = riitelee, kroonisesti ja likaisesti, hän silti kuvittelee olevasan jopa ”ykköstason” Jumalan profeetta? Voi pimeyttä! Jumala on hänet jättänyt. Ei Jumala tee yhteistyötä ”riitelevän” ja toisia vihaavan äksyilijän kanssa. Ei. Sunissa on ”jumalisuuden” ulkokuori, ja sisuksista puskee pelkkää vihan myrkkyä!

      Suni kuvittelee (ja kirjoittaa) että hän saa suurenkin ”palkkapotin” taivaassa, kun häntä niin vihataan? Hän itse itselleen vihan tilannut?

      Kaikki kristityt (Suomessa) eri suuntien ovat Sunin tilastoissa ”porttoa”? Hän yksin on jokin pyhimys? Mikä pimeys! Eihän Suni ole ”kaikkinäkevä” Jumala, joka YKSIN tuntee ihmisten sydämet ja uskon?

      (Tässä linkki sivulle, jossa analyysiä ja koettelua TeuvoSunin tilanteesta.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16961275/koettelua-ja-analyysia----teuvosunin-julkisesta-esityksesta

      (aloitus jatkuu)

    • Anonyymi

      (jatkoa aloitukseen)

      Vihaprofeetat – omien traumojensa vankeja!

      Niinkuin Jeesus itse totesi: sydämen kyllyydestä suu puhuu…

      - on looginen johtopäätös, että nämä ”vihaprofeetat” ovat omien ongelmiensa ja traumojensa vankeja. He eivät ole vapautuneet sisällisistä ongelmistaan. Eräs yleisin syy on katkeruus. Katkeruus ja kauna nousevat anteeksiantamattomuudesta. On tapahtunut pahoja asioita. Usein jo lapsena. Ne ovat jääneet muhimaan kuin ”juuret” ainakin. Mitä Raamattu valaisee? (Heb 12:15)

      • ”….ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi.”

      On täysi ja argumentoitu syy väittää, että ”vihaprofeetat” ovat järjestään synnin siteissä. Sisäisissä ongelmissaan, joita he siirtävät eteenpäin, toisiin ihmisiin.

      He eivät oel päässeet vapaaksi ja irti omasta VIHASTAAN. Kaikesta siitä, jossa heitä on loukattu (tietoisesti taikka tahattomasti). Kun ei olla siis vapauduttu, kannetaan kaunaa – koston henki elää!

      Eräskin Suomi24profetia-palstalla nimettömänä toimiva (profeettaehdokas) kirjoitti taannoin oikein OTSIKON: Rangaistukset palstalaisille!

      "Rangaistukset palstalaisille"
      Anonyymi 24.04.2021 05:25
      ”En ole ole pelkkä tuomion tuoja, enkä tuomitse yleensä vaan jätän tuomion Herralle.
      Nyt kuitenkin kun on aika ja millaista kohtelua olen saanut, ajattelin hieman näyttää taikka paremminkin käyttää sitä voimaa, joka minulle on annettu.
      Muistattehan kollegani Elisan, joka kutsui karhut tappamaan pilkkaavat kiusankappaleet.”

      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16909493/rangaistukset-palstalaisille#comment-107763363
      -----------------------------------------------------------------------------------------

      Jokainen osaa lukea? Tuo (profeetta) ilmoittaa rangaistuksensa syyksi sen, ”millaista kohtelua olen saanut”.

      Siis? Kauna, katkeruus, viha, anteeksiantamattomuus? Kyllä.
      Ja sitten hän ilmoitti ottaneensa ”oikeuden omiin käsiinsä”? Kyllä. Päätti keksiä ”rangaistuksia”. Karhuja raatelemaan, sitten lupasi manata sairauksia….

      Mistä oli ja on kyse? Vihasta, paholaisen agendasta. Kostosta. Mitä Raamattu sanoo? Roomalaiskirje: 12:19
      • ” Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra."

      (Sittemmin Ylläpito on poistanut em:n Aloituksen. Mutta sen sisältö on arkistoituna.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16909679/koston-profetiaa-taalla


      Ääriaineksen ”vihaprofeetta”!

      Viime aikoina on (profeettamarkkinoille) itsensä nostanut eräs
      - Jari Tapio Pasanen-

      Hänen profetiansa vasta oikein hurjia ovat! Ne tihkuvat niin mustaa vihaa, että ei uskoisi? Ja sitten hän vielä kehtaa valehdella, että hän ”vihaprofetiansa” olisivat Jumalan sanoja?

      Näin hän mainostaa:
      Jumala sanoo: minä vihaan suomen kansaa
      Tukholman.Profeetta 26.05.2021 15:31
      Minä olen teitä siunannut mutta olette kääntyneet syntiin ja epäjumalanpalvontaan. Minä vihaan teitä, suomen kansa. Pian saatte maistaa vihaani kun siunaan venäjää pian alkavassa sodassa.
      Allekirj. Profeetta Pasanen.
      https://keskustelu.suomi24.fi/t/16968109/jumala-sanoo-mina-vihaan-suomen-kansaa
      ----------------------------------------------------------------------------------------
      Jumala ei tuota sanonut! Ei todellakaan. Se on ihmisen omista sisuskaluista noussutta vihaa ja pahuutta. Pahuuden projisointia, purkamista… Vanhaa ”hapatusta” ei ole perattu pois! Mitä ovat "hedelmät" joista Jeesus käski arvioida oikean profeetan?

      https://mvlehti.net/2016/08/22/8-lapsen-insesti-isa-jari-pasanen-kirjoitti-vastineen-mv-lehden-artikkeliin/
      https://www.murha.info/rikosfoorumi/viewtopic.php?t=3904


      LOPUKSI

      Ei siis ole ihmeteltävää, että elämme ajassa, jossa ”jumala käy (väärien) profeettojen kimppuun. Sellaisten samanlaisten ketkuilijoiden kimppuun, joita esiintyi pilvin pimein profeettojen Jeremian ja Heselielin aikana. (Jeremia 23:23, Hes 13. luku)

      On todettava, ettei Jumala siis ihmistä vihaa, mutta on todettava se tieto, että Jumala silmittömästi VIHAA näiden väärien valheprofeettojen touhuja. Hänellä on ratkaisu ja ”palkinto” toki jokaiselle? Kyllä. Jokainen saa sanojensa ja tekojensa mukaan. Eikä Herra tee virheitä.

      Toki Herra on valmis armahtamaan ja puhdistamaan jokaisen, jopa (profeetaksi) itsensä krottaneen? Mutta relevantti kysymys on: Miten kukaan valheprofeetta suostuisi nöyrtymään? Julkisesti tunnustamaan, että on ollut pahasti pielessä?

      On liian korkea kynnys? Ylpeys ei anna periksi? Ja jos joku sellaisen IHMEEN osoittaisi - niin se tietäisi sitä, että pitäisi "siivota" pois valtaisat määrät likaisia kirjoituksia? Teuvo Sunillakin näkyy Suomi24 foorumeilla liki 2000 sivua osumia. Kun yhdellä sivulla on 20 osumaa, se tekee niin hirmuisen määrän siivottavia tekstejä, että tekemättä taitaa jäädä?



      ”Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.” Kolossa 3:15.

    • Anonyymi

      Digitalisaatioviha näyttäisi olevan nousussa..

      • Anonyymi

        Tosiaan. Nykyinen nettiaika, tietoliikenne - se mahdollistaa monien väärien profeettojen touhuilut.


    • Anonyymi

      Niin? Viha pimentää. Jos ihminen on sidoksissa omaan vihansa kahleisiin, niin hän tosiaan voi julistaa vaikka Rangaistuksia palstalaisille! Kun pitäisi tehdä parannus vihasta, katkeruudesta, kaunaisuudesta, ja anteeksiantamattomuudesta....

      Mutta? Pitää jättää sokeat Herran haltuun. ....

    • Anonyymi

      Kerrohan sitten, oletko sinä jumalan luuta?
      Oletko sinä jumalan profeetta?
      Oletko sinä jumalan opettaja?

      Jos jumala kerran käy väärien profeettojen kimppuun, miksi sinä olet siinä kuin astiana välissä ilmoittamassa jumalan tuomioista kuin profeetta.
      Kirjoittamassa kuin olisit jumalan suu tällä palstalla?
      Oletko kenties rohkaistunut kirjoittamaan Herran nimissä?

      Jumalatonhan vajoaa yhä syvemmälle jumalattomuuteensa.
      Ei sinulla ole jumalaa, jota kunnioitat, jonka nimeä et turhaan lausuisi.
      Ei sinulle kelpaa jumalan käskyt, kuten älä lausu valheellista todistusta lähimmäisestäsi.
      Siinä on käskyt, ne sinä jätät toteuttamatta ja mitkä eivät käskyjä ole, niistä sinä väännät käskyjä.

      Mahdatko olla mieleltäsi turmeltunut profeetta?

      Profeetat ovat myös kompastus kiviä.
      Kun me profetoimme, jotkut kompastuvat.
      "Sietämätöntä puhetta, vihapuhetta, uhkauksia, kuka sellaista kestää"
      Herra hoitakoon tuollaisen profeetan pois päiväjärjestyksestä, siksi rukousten sijaan käännyt SUPO:n puoleen. pelottelua, laittomia perättömiä uhkauksia siis levität.
      Ja sinunko sanasi toisi turvaa sinulle taikka lohduttaisi jotakuta?
      Etkö sinä ymmärrä mitä sinä teet?
      Etkö sinä ymmärrä ketä sinä palvelet?
      Mistä sinä ymmärtäisit ja mistä saisit viisautta ymmärtää, kun totuus ei sinulle kelpaa ja viisaudenkin sinä ylenkatsot.
      Sinunko ymmärryksesi johdattaisi sinut totuuteen?

      Kuinka kauan aiot jatkaa ja kuinka syvää kuoppaa aiot vielä itsellesi kaivaa?
      Ei ole turhaan kirjoitettu, että maa nielaisi jumalan vastustajat.

      Olet paljon kirjoittanut ja kaikesta kirjoittamastasi olet vastuussa.
      Teet tilin jokaisesta sanasta.
      Ilman parannuksen tekoa ei tule armahdusta ja listasi on pitkä.

      Eihän siinä muuten mitään niin kauhean kovaa tuomiota olisi tulossa, mutta sinun kaltaisesi opettajat tullaan tuomitsemaan kovemmalla tuomiolla.
      Sinähän olet julistanut ja opettanut aika paljon ja tulet yllättymään kun olitkin väärässä.
      Ja silloin ei ole oikea oppi sekään että tulisi antaa anteeksi ilman katumusta ja parannusta.
      Koska sinäkään et sitä tee, vaan jumalan nimissä vaadit parannuksen tekoa rangaistusten uhalla.

      Sinä et tunne kirjoituksia, muistat ehkä niitä ulkoa, mutta et tunne etkä ymmärrä niitä, saati sitten Herraa.

      Voi kun olisit vain ollut hiljaa ja katsellut sivusta, mutta ei, sinun piti olla heti ensimmäisten joukossa heittämässä se ensimmäinen kivi.
      Minä en salli sinun tehdä parannusta.
      Minä paadutan sinun sydämesi yhä enemmän ja pian olet sydämeltäsi kova kuin kivi.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Sorry vain, mut kaikki ei oo väittelyn-jariidanhaluisia! Sana sanoo, mitä? 2 tim 2:23-24.
        Hyvät jatkot!


      • Anonyymi

        Oikein mukavaksi runoudeksi tuon voisi ottaa, mutta liian kitkerää paatosta on...


    • Anonyymi

      On selvää, että ne suuttuvat, joihin tällainen analyysi vihaprofeetoista osuu?
      Se koira älähtää, johon.... miten se menikään?

      • Anonyymi

        Taisin mainita jo aikaisemmin, että käytätte tuota "se koira ..." ilmaisuanne väärin, koska teillä ei ole ymmärrystä.
        Sehän on profeetan tehtävä ilmoittaa ne tulevat ennalta.

        Nyt väännän oikein rautalankamallin asiasta, jotta ehkä ymmärtäisit.

        Kun kirjoitetaan kirjoitus joka koskee henkilöä nimeltä Ville ja kirjoituksessa vielä mainitaan se Ville.
        Silloin Ville todennäköisesti tulee vastaamaan.
        Ja kun hän tulee vastaamaan, niin "se koira älähtää" sanonta ei päde, eikä sovi edes kommentiksi, paitsi hölmön mielestä.

        Kun kirjoitetaan kirjoitus jossa ei mainita ketään ja sitten joku siihen reagoi kiivaasti, niin silloin sanonta voi päteä, kuten:
        Jotkut rikolliset idiootti vandaalit olivat heittelemässä ulostetta uskovien ikkunoihin.
        Silloin jos Teemu tulee puolustelemaan sitä tekoa, koska se ei ollut hänen mielestään idioottimainen teko, niin silloin on se koira älähtänyt, johon kalikka kajahti.

        Että näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taisin mainita jo aikaisemmin, että käytätte tuota "se koira ..." ilmaisuanne väärin, koska teillä ei ole ymmärrystä.
        Sehän on profeetan tehtävä ilmoittaa ne tulevat ennalta.

        Nyt väännän oikein rautalankamallin asiasta, jotta ehkä ymmärtäisit.

        Kun kirjoitetaan kirjoitus joka koskee henkilöä nimeltä Ville ja kirjoituksessa vielä mainitaan se Ville.
        Silloin Ville todennäköisesti tulee vastaamaan.
        Ja kun hän tulee vastaamaan, niin "se koira älähtää" sanonta ei päde, eikä sovi edes kommentiksi, paitsi hölmön mielestä.

        Kun kirjoitetaan kirjoitus jossa ei mainita ketään ja sitten joku siihen reagoi kiivaasti, niin silloin sanonta voi päteä, kuten:
        Jotkut rikolliset idiootti vandaalit olivat heittelemässä ulostetta uskovien ikkunoihin.
        Silloin jos Teemu tulee puolustelemaan sitä tekoa, koska se ei ollut hänen mielestään idioottimainen teko, niin silloin on se koira älähtänyt, johon kalikka kajahti.

        Että näin.

        Jos joku suuttuu aloituksen teksteihin, hän suuttumisellaan todistaa, että on vihaprofeetta? Niinpä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos joku suuttuu aloituksen teksteihin, hän suuttumisellaan todistaa, että on vihaprofeetta? Niinpä?

        No oletpas sinä hölmö ja logiikkasi typerää.

        Et varmasti kehtaa tulla missään esiin huutamaan se on minun kommenttini ja sain plussankin itseltäni, on se niin hyvä.

        Siis oletteko te tosiaankin noin typeriä?
        Kyllä olette.

        Minua ei edes ole kiinostanut aloittajan tekstien sisältö, mutta kun hän mainitsee minut ja tuo oikein linkinkin kirjoituksiini, niin vastaan.
        Sinun typeryytesi tosiaan ärsyttää ja sinulle voisin olla vihaprofeetta.
        Olet kuin hyttynen joka inisee.
        Ja olet todistanut olevasi typerä inisijä, niinpä.

        On ärsyttäviä ihmisiä ja sinä olet yksi heistä.
        Ja tämä on totta.

        Jos joku typerys tulee kommentoimaan typeriä kommenttejaan ja antamaan niille itse plussaa, hän on todistanut olleensa typerä typeryyden kannattaja.

        Jos joku lietsoo vihaa typerällä käytöksellään kuten sinä, hän on vihanlietsoja.
        Ja toivottavasti saa sitä vihaa yltäkyllin omalle kohdalleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletpas sinä hölmö ja logiikkasi typerää.

        Et varmasti kehtaa tulla missään esiin huutamaan se on minun kommenttini ja sain plussankin itseltäni, on se niin hyvä.

        Siis oletteko te tosiaankin noin typeriä?
        Kyllä olette.

        Minua ei edes ole kiinostanut aloittajan tekstien sisältö, mutta kun hän mainitsee minut ja tuo oikein linkinkin kirjoituksiini, niin vastaan.
        Sinun typeryytesi tosiaan ärsyttää ja sinulle voisin olla vihaprofeetta.
        Olet kuin hyttynen joka inisee.
        Ja olet todistanut olevasi typerä inisijä, niinpä.

        On ärsyttäviä ihmisiä ja sinä olet yksi heistä.
        Ja tämä on totta.

        Jos joku typerys tulee kommentoimaan typeriä kommenttejaan ja antamaan niille itse plussaa, hän on todistanut olleensa typerä typeryyden kannattaja.

        Jos joku lietsoo vihaa typerällä käytöksellään kuten sinä, hän on vihanlietsoja.
        Ja toivottavasti saa sitä vihaa yltäkyllin omalle kohdalleen.

        Sinäpä se vihaprofeetta näytät olevan? Onnea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäpä se vihaprofeetta näytät olevan? Onnea!

        Kiitos.
        Onneksi menee profeetan "viha" oikeaan osoitteeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos.
        Onneksi menee profeetan "viha" oikeaan osoitteeseen.

        Vihaaminen on kuin ontto pilvi toisille - ei se siis tartu eikä tehoa?
        Mutta viha on myrkkypilvi - tappava pimeys sille - joka on vihan vanki!

        Vihan virukset eivät tartu niihin, joilla on immuniteetti kunnossa...

        Olkaa vapaat onnellisia!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No oletpas sinä hölmö ja logiikkasi typerää.

        Et varmasti kehtaa tulla missään esiin huutamaan se on minun kommenttini ja sain plussankin itseltäni, on se niin hyvä.

        Siis oletteko te tosiaankin noin typeriä?
        Kyllä olette.

        Minua ei edes ole kiinostanut aloittajan tekstien sisältö, mutta kun hän mainitsee minut ja tuo oikein linkinkin kirjoituksiini, niin vastaan.
        Sinun typeryytesi tosiaan ärsyttää ja sinulle voisin olla vihaprofeetta.
        Olet kuin hyttynen joka inisee.
        Ja olet todistanut olevasi typerä inisijä, niinpä.

        On ärsyttäviä ihmisiä ja sinä olet yksi heistä.
        Ja tämä on totta.

        Jos joku typerys tulee kommentoimaan typeriä kommenttejaan ja antamaan niille itse plussaa, hän on todistanut olleensa typerä typeryyden kannattaja.

        Jos joku lietsoo vihaa typerällä käytöksellään kuten sinä, hän on vihanlietsoja.
        Ja toivottavasti saa sitä vihaa yltäkyllin omalle kohdalleen.

        Ei tunnu, ei tehoa?
        Vastavoima on suurempi, se suojaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihaaminen on kuin ontto pilvi toisille - ei se siis tartu eikä tehoa?
        Mutta viha on myrkkypilvi - tappava pimeys sille - joka on vihan vanki!

        Vihan virukset eivät tartu niihin, joilla on immuniteetti kunnossa...

        Olkaa vapaat onnellisia!!

        Toiset hallitsevat vihansa, eivätkä ole vihansa vankeja.
        Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

        Viha ei ole virus, eikä siihen ole immuniteettia.
        Paha voi nostaa vihan hyvässä pahoilla teoillaan.

        Olkaa siis vapaat vihastumaan pahasta, mutta hallitkaa vihanne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tunnu, ei tehoa?
        Vastavoima on suurempi, se suojaa!

        Se vastavoimasi on ymmärtämättömyys.
        Se vastavoimasi on välinpitämättömyys.
        Se vastavoimasi on totuudettomuus.

        Ei se suojaa, se pitää vain silmäsi ja korvasi suljettuina, kuin peitto joka on vedetty silmille asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiset hallitsevat vihansa, eivätkä ole vihansa vankeja.
        Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö." Älkää antako auringon laskea vihanne yli, Älkääkä antako perkeleelle sijaa.

        Viha ei ole virus, eikä siihen ole immuniteettia.
        Paha voi nostaa vihan hyvässä pahoilla teoillaan.

        Olkaa siis vapaat vihastumaan pahasta, mutta hallitkaa vihanne.

        Viha voi olla kuin virus. Se voi saada vallan, jopa suurenkin vallan.
        Immuniteetti siihen, jos ihmisellä on vastavoima suurempi, eli`
        Jeesus voitti vihan ristillä. Rakkaus voitti vihan. Sammutti sen...

        Kaikki ihmiset eivät hallitse vihastumistaan, ja niin se voi kroonistua. Vihaksi, vihaaamiseksi. Synniksi.

        Vihastua saa ja pitääkin; se on kuin painekattilan varaventtiili. Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, niin on Kirjoitettu.

        Vihan virukselle on tosiaan imuniteetti. Jeesuksen Kristuksen sovintoveren suoja.
        Mutta sen alla ei voi syntejä pitää!

        Viha on tunnustettava!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se vastavoimasi on ymmärtämättömyys.
        Se vastavoimasi on välinpitämättömyys.
        Se vastavoimasi on totuudettomuus.

        Ei se suojaa, se pitää vain silmäsi ja korvasi suljettuina, kuin peitto joka on vedetty silmille asti.

        Joka on Herran suojassa, on suojassa.
        Saa olla silmät ja korvatkin auki.

        Vihan vastavoima on Jumalan rakkaus - totuudessa pysyvä rakkaus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha voi olla kuin virus. Se voi saada vallan, jopa suurenkin vallan.
        Immuniteetti siihen, jos ihmisellä on vastavoima suurempi, eli`
        Jeesus voitti vihan ristillä. Rakkaus voitti vihan. Sammutti sen...

        Kaikki ihmiset eivät hallitse vihastumistaan, ja niin se voi kroonistua. Vihaksi, vihaaamiseksi. Synniksi.

        Vihastua saa ja pitääkin; se on kuin painekattilan varaventtiili. Vihastukaa, mutta älkää syntiä tehkö, niin on Kirjoitettu.

        Vihan virukselle on tosiaan imuniteetti. Jeesuksen Kristuksen sovintoveren suoja.
        Mutta sen alla ei voi syntejä pitää!

        Viha on tunnustettava!

        Viha ei tartu, se syntyy.
        Vihan vallassa voi menettää harkintakyvyn ja sen vallassa voi tehdä harkitsemattomia tekoja.
        Vihaa ei ole sammutettu, viha nousee edelleen jos sitä nostatetaan.

        Kroonisesta vihasta en ole kuullut, mutta äkkipikaisia ja lyhytpinnaisia tiedän.

        Sovintoveri suojaa Jumalan vihalta, mutta ei vihan virukselta, jota ei ole.

        Viha on tunnustettava, mutta vihakin on koeteltava onko se oikeaa.
        On oikein vihata pahaa, mutta on väärin vihata hyvää.
        Valhetta voi vihata, mutta totuutta tulee rakastaa.
        Joka vihaa totuutta ja rakastaa valhetta, sellaisia kohtaan viha saa nousta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka on Herran suojassa, on suojassa.
        Saa olla silmät ja korvatkin auki.

        Vihan vastavoima on Jumalan rakkaus - totuudessa pysyvä rakkaus.

        Oikein.
        Oikein.

        Väärän vihan vastavoima on oikeus, ei rakkaus.
        Sillä Jumalakin vihaa vääryyttä ja Jumala rakastaa ja siksi hän toimittaa oikeuden.
        Siksi viha ei ole rakkauden vastakohta, mutta väärä viha on vääryydessä oikeuden vastakohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha ei tartu, se syntyy.
        Vihan vallassa voi menettää harkintakyvyn ja sen vallassa voi tehdä harkitsemattomia tekoja.
        Vihaa ei ole sammutettu, viha nousee edelleen jos sitä nostatetaan.

        Kroonisesta vihasta en ole kuullut, mutta äkkipikaisia ja lyhytpinnaisia tiedän.

        Sovintoveri suojaa Jumalan vihalta, mutta ei vihan virukselta, jota ei ole.

        Viha on tunnustettava, mutta vihakin on koeteltava onko se oikeaa.
        On oikein vihata pahaa, mutta on väärin vihata hyvää.
        Valhetta voi vihata, mutta totuutta tulee rakastaa.
        Joka vihaa totuutta ja rakastaa valhetta, sellaisia kohtaan viha saa nousta.

        Viha voi tarttua, jos ei siltä suojaudu.
        Sellaista sanotaan nimellä "provosoituminen". Näin:

        Joku on vihan affektiivisessa tilassa. >> Toinen lankeaa samalle aaltopituudelle >> sitten atmosfääri on täynnä vihaa. Se voi tarttua kuin "virus". Todellakin kuin virus.

        Sitten onkin kaksi vihan vimmassa olevaa kuin tappelevat koirat,
        Jos ei ole varuillaan - Herran suojassa (immuniteetti) voi haksahtaa vihan virusten kontaminaatioon...

        Jos hillitsee oman vihansa, ei siis toisenkaan vihan vimma saa sijaa.

        Jeesus sanoi aikanaan: Tämän maailman ruhtinas tulee, mutta minussa hänellä ei ole mitään!

        Paholainen ei saa otetta, jos meillä on hengellinen immuniteetti; puolustus kunnossa!

        Näin sen rankat kokemukset monelle opettavat!




        Jeesuksen veri suojelee sekä Jumalan vihalta, että paholaisen vihan nuolilta.

        Jo vertauskuvassa sovintoverestä, Egyptissä exoduksen aikana, kun veren merkki oli israelilaisten ovien päällä, tuhoojaenkelit menivät ohitse!

        Tiedetään!! Uskon kilpi, sammuttaa pahan palavat nuolet. Efe 6. luku.
        Ne pahan - vihan nuolet - ovat kuin hyökkääviä patogeeneja, joita voi symbolisesti verrata virukseen. Pitää ymmärtää vertauskuvat?

        Niinkuin kehoa uhkaavat patogeenit, antigeenit, bakteerit, loiset, virukset, niin myös henkeä uhkaavat monet eksytykset ja pahuudet. Paavali sanoi:

        "Säilyköön koko teidän henkenne, sielunne, ruumiinne nuhteettomina..."

        Mitä Jeesuksesta sanottiin: "Sinä rakastit vanhurskautta, ja vihasit laittomuutta, ..siksi...
        (Hebr 1:9)

        Pahuutta on vihattava, vastustettava. Ihmistä on rakastettava, Herran tähden.

        Kun oppii OIKEIN vihaamaan pahuutta ja valhetta ja.... niin ei haksahda vihaamaan IHMISTÄ... Pitää olla selkeä linja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein.
        Oikein.

        Väärän vihan vastavoima on oikeus, ei rakkaus.
        Sillä Jumalakin vihaa vääryyttä ja Jumala rakastaa ja siksi hän toimittaa oikeuden.
        Siksi viha ei ole rakkauden vastakohta, mutta väärä viha on vääryydessä oikeuden vastakohta.

        Vihan vastavoima on Jumalan rakkaus.
        Vääryyden vastakohta on oikeus.
        Pimeyden vastakohta on valkeus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vihan vastavoima on Jumalan rakkaus.
        Vääryyden vastakohta on oikeus.
        Pimeyden vastakohta on valkeus.

        Jumalan rakkaus agape.
        Ihmisten rakkaus eros, filia.
        Muu rakkaus ?

        Minä voin rakastaa jotakuta mutta silti vihata hänen tekojaan.
        Minä voin rakastaa ja vihata samaan aikaan.
        Viha voi olla oikeaa taikka väärää.
        Minä voin rakastaa heitä jotka vihaavat vääryyttä ja vihata heitä jotka vihaavat totuutta.
        Minä voin vihata heitä jotka rakastavat vääryyttä ja rakastaa heitä jotka rakastavat totuutta.

        Vihan vastakohta on rakkaus, mutta ei jumalan rakkaus taikka ihmisten välinen rakkaus vaan rakkaus jolla me ilmaisemme että pidämme jostain ja hyväksymme joitain asioita.

        Vastavoima on taas voima.
        Vääryyden vastavoima on oikeus, mutta sen vastakohta on oikein tekeminen, josta ei käytetä sanaa oikeus.
        Vääryys käsittää jo kaiken väärän, väärän vihankin.

        Voin tehdä väärin ja teen vääryyttä, mutta jos teen oikein en tee oikeutta.
        Se mikä on väärin, sen tekeminen on vääryyttä, mutta mikä on oikein, sen tekeminen ei ole oikeutta.

        Tämä meni siivilöimiseksi, mutta koska otit agapen aiheeksi, niin ehkä oli tarkoituskin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viha voi tarttua, jos ei siltä suojaudu.
        Sellaista sanotaan nimellä "provosoituminen". Näin:

        Joku on vihan affektiivisessa tilassa. >> Toinen lankeaa samalle aaltopituudelle >> sitten atmosfääri on täynnä vihaa. Se voi tarttua kuin "virus". Todellakin kuin virus.

        Sitten onkin kaksi vihan vimmassa olevaa kuin tappelevat koirat,
        Jos ei ole varuillaan - Herran suojassa (immuniteetti) voi haksahtaa vihan virusten kontaminaatioon...

        Jos hillitsee oman vihansa, ei siis toisenkaan vihan vimma saa sijaa.

        Jeesus sanoi aikanaan: Tämän maailman ruhtinas tulee, mutta minussa hänellä ei ole mitään!

        Paholainen ei saa otetta, jos meillä on hengellinen immuniteetti; puolustus kunnossa!

        Näin sen rankat kokemukset monelle opettavat!




        Jeesuksen veri suojelee sekä Jumalan vihalta, että paholaisen vihan nuolilta.

        Jo vertauskuvassa sovintoverestä, Egyptissä exoduksen aikana, kun veren merkki oli israelilaisten ovien päällä, tuhoojaenkelit menivät ohitse!

        Tiedetään!! Uskon kilpi, sammuttaa pahan palavat nuolet. Efe 6. luku.
        Ne pahan - vihan nuolet - ovat kuin hyökkääviä patogeeneja, joita voi symbolisesti verrata virukseen. Pitää ymmärtää vertauskuvat?

        Niinkuin kehoa uhkaavat patogeenit, antigeenit, bakteerit, loiset, virukset, niin myös henkeä uhkaavat monet eksytykset ja pahuudet. Paavali sanoi:

        "Säilyköön koko teidän henkenne, sielunne, ruumiinne nuhteettomina..."

        Mitä Jeesuksesta sanottiin: "Sinä rakastit vanhurskautta, ja vihasit laittomuutta, ..siksi...
        (Hebr 1:9)

        Pahuutta on vihattava, vastustettava. Ihmistä on rakastettava, Herran tähden.

        Kun oppii OIKEIN vihaamaan pahuutta ja valhetta ja.... niin ei haksahda vihaamaan IHMISTÄ... Pitää olla selkeä linja!

        Nämä menevät nyt hieman filosofioinniksi.
        Jos pysyy Herrassa, ei lankea väärään vihaan.
        Provosointi ja siten vihan lietsominen ei tartuta sitä väärää vihaa, mutta voi vihastuttaa Herran oman.
        Eli voi vihastua, mutta ei lankea siihen väärään vihaan.

        Jos kaksi ihmistä kateuden vihassaan tappelevat, niin siinä voi vihastua, ei siksi että se väärä kateuden aiheuttama väkivaltainen viha tarttuisi vaan siksi että se vääryys jota he tekevät saa sinut vihaiseksi.


    • Anonyymi

      Viha ei mene yleensä muualle kuin sen sisukaluihin, joka vihaa keittää.
      Muihin se viha ei ota kiinno eikä tartu, eikä tehoa.
      Ja vaikka vihan vimmass on tapettu ja murhattu ja tehty jos jonkinlaisia kauheuksia,
      vihan ongelma on ja pysyy.

      Sen ihmisen sisuksissa ja ongelmana, joka on
      vihan vanki.

      Vangeilla on paha olo.

      Vapailla on vapaa olo!

      • Anonyymi

        Onko sinulla paha olo?


    • Anonyymi

      Vihan miekka - mihin se käy?

      Psalmin 37 viisautta:

      " Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa;
      37:13
      mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.

      37:14 Jumalattomat paljastavat miekkansa ja jännittävät jousensa, kaataaksensa kurjan ja köyhän, teurastaaksensa ne, jotka ovat oikealla tiellä.

      37:15 Mutta heidän miekkansa käy heidän omaan sydämeensä, ja heidän jousensa särkyvät.

      Amen.

      • Anonyymi

        Hah hah.
        Miten siis käy, kun joudutte sanoistanne vastaamaan?
        Ei suinkaan aloittaja ole oikeassa, on hän sokeana miekallaan huitonut ja jousellaan ampunut joka suuntaan.
        Sokeana heitellyt kalikoitaan ja toivonut että osuu.

        Niinpä tulee sananne omaksi taakaksenne ja miekka käy omaan sydämeenne.

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah.
        Miten siis käy, kun joudutte sanoistanne vastaamaan?
        Ei suinkaan aloittaja ole oikeassa, on hän sokeana miekallaan huitonut ja jousellaan ampunut joka suuntaan.
        Sokeana heitellyt kalikoitaan ja toivonut että osuu.

        Niinpä tulee sananne omaksi taakaksenne ja miekka käy omaan sydämeenne.

        Amen

        Ei povauksesi onnistu. Pahoittelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei povauksesi onnistu. Pahoittelut.

        Aika sen kertoo, et sinä. Pahoittelut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika sen kertoo, et sinä. Pahoittelut.

        Povauksesi ei todellakaan onnistunut.
        Koeta parantua vihaprofeetan syndroomasta.
        Toiset osaavat kyllä asiansa hoitaa ja hallita.
        Ja tekevät tiliä sanoistaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah.
        Miten siis käy, kun joudutte sanoistanne vastaamaan?
        Ei suinkaan aloittaja ole oikeassa, on hän sokeana miekallaan huitonut ja jousellaan ampunut joka suuntaan.
        Sokeana heitellyt kalikoitaan ja toivonut että osuu.

        Niinpä tulee sananne omaksi taakaksenne ja miekka käy omaan sydämeenne.

        Amen

        Sinun ei tarvitse vastata aloittajasta.
        Elämä ja Herra on opettanut hänet jo vastaamaan.
        Hän tietää mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa.


        Mutta - toki - kun totuus sattui, niin siitähän se viha taas kuohui yli laidan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse vastata aloittajasta.
        Elämä ja Herra on opettanut hänet jo vastaamaan.
        Hän tietää mitä kirjoittaa ja miten kirjoittaa.


        Mutta - toki - kun totuus sattui, niin siitähän se viha taas kuohui yli laidan.

        Toki tiedän, etten ole aloittajasta vastuussa.
        Mutta profeetan tehtävään kuuluu myös varoittaminen, kuten tiedät.
        Silloin se ns. vartijan vastuukin siirtyy jos on varoitettu.

        Herra ei ole opettanut sinua vastaamaan eikä elämäkään ole sinua paljon opettanut.
        Jos tiedät miten kirjoitat ja mitä kirjoitat, olet vain huonommassa jamassa.
        Katsos kun minä tunnen itseni ja tunnen sinutkin, niin minä tiedän mitä kirjoitan ja tiedän että sinä kirjoitat väärin minusta.
        Ja jos sinä tiedät mitä teet, niin teet tietoisesti väärin.
        Ja siitä tiedän miksi Herra ei ole sinua opettanut vastaamaan.
        Ja menneisyydestäsi et ole oppinut.

        Toiseksi.
        Te väitätte näkevänne, siksi teidän syntinne pysyy.
        Sinä et myönnä olevasi väärässä, et myönnä olevasi sokea, et siis tee parannusta.
        Jos olisit sokea, ei sinulla olisi syntiä.
        Sinun puolestasi ei siis voi sanoa anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee.

        Mutta näin on näkevästä tullut sokea.
        Näin on hänet sokaistu.
        Ja sallinko sinun tekevän parannuksen?
        Paatuuko sydämesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tiedän, etten ole aloittajasta vastuussa.
        Mutta profeetan tehtävään kuuluu myös varoittaminen, kuten tiedät.
        Silloin se ns. vartijan vastuukin siirtyy jos on varoitettu.

        Herra ei ole opettanut sinua vastaamaan eikä elämäkään ole sinua paljon opettanut.
        Jos tiedät miten kirjoitat ja mitä kirjoitat, olet vain huonommassa jamassa.
        Katsos kun minä tunnen itseni ja tunnen sinutkin, niin minä tiedän mitä kirjoitan ja tiedän että sinä kirjoitat väärin minusta.
        Ja jos sinä tiedät mitä teet, niin teet tietoisesti väärin.
        Ja siitä tiedän miksi Herra ei ole sinua opettanut vastaamaan.
        Ja menneisyydestäsi et ole oppinut.

        Toiseksi.
        Te väitätte näkevänne, siksi teidän syntinne pysyy.
        Sinä et myönnä olevasi väärässä, et myönnä olevasi sokea, et siis tee parannusta.
        Jos olisit sokea, ei sinulla olisi syntiä.
        Sinun puolestasi ei siis voi sanoa anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee.

        Mutta näin on näkevästä tullut sokea.
        Näin on hänet sokaistu.
        Ja sallinko sinun tekevän parannuksen?
        Paatuuko sydämesi?

        Sinä päätät kenen synti pysyy? Ettet vain olisi se sama valehtelija, joka ateismi palstalla syyttää kristittyjä? Täällä taas tekeytyy uskovaksi? Kaikessa, kuten on huomattu, päällimmäisenä toisten syyttäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah.
        Miten siis käy, kun joudutte sanoistanne vastaamaan?
        Ei suinkaan aloittaja ole oikeassa, on hän sokeana miekallaan huitonut ja jousellaan ampunut joka suuntaan.
        Sokeana heitellyt kalikoitaan ja toivonut että osuu.

        Niinpä tulee sananne omaksi taakaksenne ja miekka käy omaan sydämeenne.

        Amen

        Sinulla ei ole tekemistä kristinuskon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki tiedän, etten ole aloittajasta vastuussa.
        Mutta profeetan tehtävään kuuluu myös varoittaminen, kuten tiedät.
        Silloin se ns. vartijan vastuukin siirtyy jos on varoitettu.

        Herra ei ole opettanut sinua vastaamaan eikä elämäkään ole sinua paljon opettanut.
        Jos tiedät miten kirjoitat ja mitä kirjoitat, olet vain huonommassa jamassa.
        Katsos kun minä tunnen itseni ja tunnen sinutkin, niin minä tiedän mitä kirjoitan ja tiedän että sinä kirjoitat väärin minusta.
        Ja jos sinä tiedät mitä teet, niin teet tietoisesti väärin.
        Ja siitä tiedän miksi Herra ei ole sinua opettanut vastaamaan.
        Ja menneisyydestäsi et ole oppinut.

        Toiseksi.
        Te väitätte näkevänne, siksi teidän syntinne pysyy.
        Sinä et myönnä olevasi väärässä, et myönnä olevasi sokea, et siis tee parannusta.
        Jos olisit sokea, ei sinulla olisi syntiä.
        Sinun puolestasi ei siis voi sanoa anna hänelle anteeksi, sillä hän ei tiedä mitä hän tekee.

        Mutta näin on näkevästä tullut sokea.
        Näin on hänet sokaistu.
        Ja sallinko sinun tekevän parannuksen?
        Paatuuko sydämesi?

        Tyhjää puhetta, jauhamista.
        Ei anna aihetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä päätät kenen synti pysyy? Ettet vain olisi se sama valehtelija, joka ateismi palstalla syyttää kristittyjä? Täällä taas tekeytyy uskovaksi? Kaikessa, kuten on huomattu, päällimmäisenä toisten syyttäminen.

        Minkä me sidomme on oleva sidottu ja minkä me päästämme on oleva päästetty.

        En ole se sieltä jostain toiselta palstalta.

        Päällimmäisenä ei ole toisten syyttäminen vaan syytöksiin vastaaminen.
        Ja väärien syyttäjien nuhteleminen.
        Minä en syytä turhaan, vaan jos syytän, syytän oikein ja tekojenne mukaan.

        Sinunkin tulee tehdä parannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla ei ole tekemistä kristinuskon kanssa.

        Perustele.
        Sillä tuon lauseesi mukaan sinulla ei ainakaan ole tekemistä kristinuskon kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhjää puhetta, jauhamista.
        Ei anna aihetta.

        Ei ole.
        Ennalta ilmoitettu ja toteen näytetty.

        Ja sitten teitä vasta pelottaisi, jos saisitte nähdä mitä Herran omat näkevät.

        Te ette siis näe totuutta.
        Minä olen pysynyt totuudessa, te olette pysyneet valheessa.
        Jokainen joka tuntee Herran, näkee sen.


    • Anonyymi

      sipilä uhrasi oulun lapset ja turun torilla uhrattiin rituaali murhassa paljon ! pyhittyikö näin pyhä sipilä ja mykkänen ?

    • Anonyymi

      Jumala ei tuomitse syntiä helvettiin vaan ihmisen kuka syntiä tekee. Paholaisen ja hänen sanansaattajansa, joille se on valmistettu. Jumala vihaa syntistä. On vihannut jokaista kristittyä ja vihaa edelleen meidän syntejämme.

      • Anonyymi

        Jeesus seurusteli, syntisten ja publikaanien kanssa, ja silloinkin fariseukset sanoivat hänen opetuslapsilleen:

        "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa ?" Matt: 9:: 11
        "
        ja Jeesusta sanoivat, "syömäriksi ja juomariksi, syntisten ystäväksi"

        evankeliumi on tervettä luettavaa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus seurusteli, syntisten ja publikaanien kanssa, ja silloinkin fariseukset sanoivat hänen opetuslapsilleen:

        "Miksi teidän opettajanne syö publikaanien ja syntisten kanssa ?" Matt: 9:: 11
        "
        ja Jeesusta sanoivat, "syömäriksi ja juomariksi, syntisten ystäväksi"

        evankeliumi on tervettä luettavaa !

        Ei seurustelu syntisten kanssa ole paha asia. Heitähän tulee johdattaa parannukseen uskon kautta Jeesukseen sitä mukaan kun Jumala armoa jakaa.

        Pitikö Jeesus synnintekijöitä tuomion ansaninneina? Kuuluuko meidän pitää syntisiä tuomion ansaitsevina? Itse ajattelen että minä en teoillani muuta ansaitse kuin helvetin eikä kukaan muukaan. Jumala vihaa syntiä ja niitä ketkä synnissä elävät.

        Rakkaus ja armo ei poista Jumalan vihaa syntiin. Jeesus käännyttää laittomuuden tekijät luotaan olivatpa tehneet kuinka paljon ihmeitä ja hyvää ulkoisesti. Jumalan vihasta syntiin ja lopulta kaikkiin niihin ketkä eivät tee parannusta on hyvä puhua toisinaan. Mistä ihminen pelastetaan ellei Jumalan vihasta? "Jeesus rakastaa sinua" ei ole evankeliumi. "Jeesus pelastaa sinut Jumalan vihalta, jos käännyt hänen puoleensa" on evankeliumi. Ei Jeesus pelasta katumattomia ja niitä ketkä eivät tee parannusta synneistään. Tuomio on sen henkilön, ei synnin. Syntiä ei ole ilman syntistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei seurustelu syntisten kanssa ole paha asia. Heitähän tulee johdattaa parannukseen uskon kautta Jeesukseen sitä mukaan kun Jumala armoa jakaa.

        Pitikö Jeesus synnintekijöitä tuomion ansaninneina? Kuuluuko meidän pitää syntisiä tuomion ansaitsevina? Itse ajattelen että minä en teoillani muuta ansaitse kuin helvetin eikä kukaan muukaan. Jumala vihaa syntiä ja niitä ketkä synnissä elävät.

        Rakkaus ja armo ei poista Jumalan vihaa syntiin. Jeesus käännyttää laittomuuden tekijät luotaan olivatpa tehneet kuinka paljon ihmeitä ja hyvää ulkoisesti. Jumalan vihasta syntiin ja lopulta kaikkiin niihin ketkä eivät tee parannusta on hyvä puhua toisinaan. Mistä ihminen pelastetaan ellei Jumalan vihasta? "Jeesus rakastaa sinua" ei ole evankeliumi. "Jeesus pelastaa sinut Jumalan vihalta, jos käännyt hänen puoleensa" on evankeliumi. Ei Jeesus pelasta katumattomia ja niitä ketkä eivät tee parannusta synneistään. Tuomio on sen henkilön, ei synnin. Syntiä ei ole ilman syntistä.

        ...
        Itsensä kaltaisiksi Jeesus on meidät kutsunut. Hän ei tehnyt ainoatakaan syntiä. Eikä hän missään puolustanut syntiä vaikka syntisiä armahtaa. Turha siis puolustella syntisten omaatuntoa. Eivät he ansaitse puolustajaa, eikä ole muuta puolustajaa kuin Jeesus ja hänen kauttaan puhdistuminen pahoista teoista, joka meitä puolustaa. Nuhdelkaa ennemmin. Aloitetaan itsestämme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei seurustelu syntisten kanssa ole paha asia. Heitähän tulee johdattaa parannukseen uskon kautta Jeesukseen sitä mukaan kun Jumala armoa jakaa.

        Pitikö Jeesus synnintekijöitä tuomion ansaninneina? Kuuluuko meidän pitää syntisiä tuomion ansaitsevina? Itse ajattelen että minä en teoillani muuta ansaitse kuin helvetin eikä kukaan muukaan. Jumala vihaa syntiä ja niitä ketkä synnissä elävät.

        Rakkaus ja armo ei poista Jumalan vihaa syntiin. Jeesus käännyttää laittomuuden tekijät luotaan olivatpa tehneet kuinka paljon ihmeitä ja hyvää ulkoisesti. Jumalan vihasta syntiin ja lopulta kaikkiin niihin ketkä eivät tee parannusta on hyvä puhua toisinaan. Mistä ihminen pelastetaan ellei Jumalan vihasta? "Jeesus rakastaa sinua" ei ole evankeliumi. "Jeesus pelastaa sinut Jumalan vihalta, jos käännyt hänen puoleensa" on evankeliumi. Ei Jeesus pelasta katumattomia ja niitä ketkä eivät tee parannusta synneistään. Tuomio on sen henkilön, ei synnin. Syntiä ei ole ilman syntistä.

        Paavali:

        " Varma on tämä sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin." 1. Tim 1:15


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavali:

        " Varma on tämä sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin." 1. Tim 1:15

        Uskotko siihen että Jumalan tuomitsee laittomuudentekijät iankaikkiseen kadotukseen vai et? Uskotko että armoa tarvitaan vai että syntinen on itsessään armon ansainnut?


    • Anonyymi

      Tällä palstalla häiriköi sama mies, joka täällä julistautui tuomioita jakelevaksi profeetaksi. Ateismi palstalla hän puhuu kannattavansa kristittyjen tuhoamista. Vai eikö tällä palstalla olevat osaa käydä katsomassa mikä meno on ateismipalstalla? Ne, jotka eivät hänen meininkiään seuraa, eivät ole perillä asioista. Monet kristityt ongelman kohdatessaan eivät aio tehdä mitään. He elävät kuin eivät lopulta uskoisikaan koko asiaansa, ja monet pakenevat. He eivät jää ottamaan selvää. Olenko oikeassa? Jos olen väärässä, ottakaa haaste vastaan. Vai luukeeko kristitty, ettei netti olisi yksi parhaista paikoista vääryyden harjoittamiseen, koska pysyy piilossa, jota paholainen haluaa pysyä? Haluaako kristityn mielestä paholainen pysyä piilossa?

      • Anonyymi

        Sinä vain sekoittelet kirjoittajia keskenään.
        Valehtelija olet, koska puhut omaasi, perättömiä väitteitä.

        Sinä et ota selvää asioista ja siksi olet väärässä.


    • Anonyymi

      Tarkoititko mielellään?

    • Anonyymi

      Ihan kuin Suni riitelisi itsensä kanssa. Rauhoittukaa, herrasväki.

      • Anonyymi

        Ei täällä kaikki ole rauhattomia!
        Ihan kaikessa rauhassa tutkitaan Sunin edesottamuksia!!

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17007074/teuvo-sunin-harhaopetukset--osa-1----eksytys-kristinuskon-synnysta-


    • Anonyymi

      Juurinkin niin kuin aloitus! Kun he unlemoi profeetan hommista, eikä onnistu, ne alkaa riitelemään!!

    • Anonyymi

      Se on yleinen näkymä että monet ns. "profeetat" toimivan VIHAN voimassa!

      Ja ylpeydessä. Jos sanoo puolikin sanaa koettelua, he alkavat leimata saatanaksi, ltalevat tuomiota..

    • Anonyymi

      Aloittaja on täys honkkeli. Ei jatkoon.

      • Anonyymi

        Joka solvaa tuntematonta ihmistä honkkeliksi.... on kadottanut pahasti realiteetit!


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2102
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1654
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe