Millainen on oikea tapa sähköharjalla pesu?

Anonyymi

Käytetäänkö sähköhammasharjaa samalla tavalla kuin normaali harjaakin, eli jynssätään harjalla eri suuntiin ja ylös ja alas? Vaiko niin, että vain siirretään harjaa pinnoilla hitaasti antaen harjan pyörivän liikkeen hoitaa homman?

5

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minua hygienisti opasti sähköharjan käytössä että edestakaisin pyörivä harjapää siirretään aina hampaalta toiselle ja pidetään paikallaan aina hetken että laite ehtii pesemään hampaan pinnan ja ienrajan. Näin mennään hammas kerrallaan leuan kaarta eteenpäin ulko ja sisäpuolella ja sitten vielä purupinnat. Itse vielä "pyyhkäisen" lopuksi käynnissä olevalla harjalla pitkin hammaskaarta muutaman kerran.

      • Anonyymi

        Näin äskettäin jossain tv-ohjelmassa miten nainen pesi sähköharjalla hampaitaan samalla tavalla kuin normaaliharjalla tehdään ja vielä oikein vimmatusti harjasi joka puolelta. (Ehkä hänellä oli akku tyhjänä?) Minusta se näytti oudolta. Itse pesen juuri noin kuin edellinen kirjoittaja kertoi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin äskettäin jossain tv-ohjelmassa miten nainen pesi sähköharjalla hampaitaan samalla tavalla kuin normaaliharjalla tehdään ja vielä oikein vimmatusti harjasi joka puolelta. (Ehkä hänellä oli akku tyhjänä?) Minusta se näytti oudolta. Itse pesen juuri noin kuin edellinen kirjoittaja kertoi.

        Eihän se näyttäisi miltään mainoksessa jos vain pitäisi harjaa suussa ja siirtelisi vähän. Kyllä siinä pitää olla menoa ja meininkiä että saadaan myyntikäyrät nousuun.


    • Anonyymi

      Paras ja tehokkain tapa puhdistaa hampaat on käyttää tavallista harjaa eikä sähköharjaa. Näin todettiin jossain tutkimuksessa. Ja näitä tutkimuksiahan ja suosituksia riittää joka tilanteeseen. En ole asiantuntija ottamaan kantaa mihinkään tutkimustulokseen. Hakekaa itse googlesta ja valitkaa itse oikea tapa. Kaikki ovat oikeassa ja pääasia, että pesee hampaat ainakin joskus ja sillointällöin hammastahnalla tai ilman. Sekään ei kuulemma tee mitään eroa. Fluorikin aiheuttaa syöpää joillekin ja xylitolin tehoa ei ole missään todistettu tieteellisesti - siis pelkkää kansanuskomusta ja karamellitehtaitten suoltamaa propagandaa!

      Aikoinaan tällä palstalla oli joku hammaslääkäri(typykkä?), joka osasi antaa hyvin fiksuja ohjeita ja neuvoja. Toivoisin jotakin sellaista takaisin..

      • Anonyymi

        Taitaa tuollainen tutkimustulos olla jonkun hammasharjavalmistajan maksama.

        Aiemmin minulle kertyi hammaskiveä niin nopeasti, että hammaslääkäri suositteli hammaskiven poistamista kaksi kertaa vuodessa. Viimeisimmällä tällaisella isolla urakalla kun hygienisti joutui pudistamaan kahtena kertana kaikki hampaat (ehti kerralla vain yhden leuan) ja tarvittiin jopa puudutus, hän antoi neuvot miten sähköharjalla pestään ja lisäksi hammasväliharjan käyttöönoton. Sen jälkeen on riittänyt kerran vuodessa hygienistikäynti ja koko suu ehdittiin siivota yhdellä vastaanottoajalla. Niin vähän tuli enää hammaskiveä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe