Kuinka te suhtaudutte, jos kumppani asuu aikuisen lapsensa kanssa?Tuleeko suhteesta koskaan mitään enemmän? Napanuora on osoittautunut muutenkin kauheen lyhyeksi. Itselläni on myös lapsia, mutta asuvat jo omillaan ja toki ollaan yhteyksissä. Mutta jos asuinkumppani on oma aikuinen lapsi, joka on kaiken aikaa kotona ja soittelee vanhemman perään? Jos ollaan kumppanin luona, läsnä on koko ajan kolmas pyörä. Kuinka kauan on järkevää odottaa.. Huumori alkaa olla jo hyvin vähissä
Aikuiset lapset ja parisuhde
Anonyymi
7314
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…
- Kyllä mulla oli tunteita sua kohtaan,mutta voit syyttää ainoastaan itseäsi, että en tehnyt mitään asian eteen. Se on ihan turhaa sinun miettiä, että miksi.
- Millaisen suhteenOlisit halunnut kaivattusi kanssa
- Moikka!!!!!!!!!Miten sun päivä on mennyt? Mä olen miettinyt sua paljon❤️
- Suomi24:n uudistuksia 2026Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…
- Tikusta asiaaMistä ihmeestä minä keksin sulle edes jotensakin järkevää asiaa parn lauseen verran... anna joku idea että kehtaan lähestyä. -töistä tuttu mies
- Nico Lingman on nousemassa suomalaisjulkkisten kaartiinNico Lingman, 34, on podcastaaja, somevaikuttaja ja entinen Puolustusvoimien upseeri. Lingman on astunut isojen suomalaisten julkkisten joukkoon, sillä hän on mukana uudella Tanssii Tähtien Kanssa -kaudella. Sekä tänään…
- Vasemmistoliiton kannatus kertoo kuinka osa naisista on tyhmiäeli heikkoälyisiä. Vasliittohan on nykyään naisten puolue, suurin osa kannattajista on naisia. Vuoden 2023 eduskuntavaalien tuloksena naisten osuus oli kaikista puolueista suhteellisesti korkein juuri Vasemmistoliitolla…
- Mies, sulla on paljon ihailijoitaTuntuu, että täälläkin iso liuta sinua kaipaamassa.
- Muutoksen tuuletKoetko, että sinun olisi pitänyt/pitäisi muuttaa itseäsi/elämäntyyliäsi jotenkin, "kelvataksesi" kaivatullesi? Koetko itse, että haluaisit olla "parempi" ihminen kaivattuasi varten? Oletko mahdollisesti muuttunut/muutta…
- Tekisin SINUT ONNELLISEKSI NAINENMutta EHKÄ onni EI OLE mitä HALUAT.
- Anonyymipalstan ongelmaJoskus tämä palsta on kyllä melkoinen ihmiskoe. Yksi ihminen yrittää saada yhteyttä yhteen tiettyyn henkilöön ja antaa tunnisteitakin, mutta hetken päästä ketjussa on jo puoli Suomea vastaamassa kuin viesti olisi tarkoi…
- Hyvää yötä MIkävä on vaikkei kai saisi olla😔❤️ -joku-
- Kaipaisin sinua lähelleni nyt niin paljonEnemmän kuin koskaan. 😞
- Halisin ja pusisinSinut puhki mies. Kaikki tiedostamattomat surut, vihat ja katkeruudet halisin pois. 🫂
- vilkaisin kuhmolaisen etusivuaKuhmoon on saatu taas katu päällystetyksi,mutta sitä ei saa ajaa? onko senkin kadunvarressa joku isopalkkainen joka saa oman rauhoitetun kadun,laittakaa ihmeessä ne puomit kumpaankin päähän niin katu kestää kauan,oisiha…
- Do diih.. palsta saanut roimasti uudistuksia .. mielipiteitä..?Eilen näin väläyksen tästä uudesta ulkoasusta ja nyt kummastelenkin toimintaa. Jotakin hyvää ja jotakin huonoa. Pistäkää tähän huomioita uudistuksesta. Sen huomasin että aloituksen otsikon kirjainmäärä on kasvanut huoma…
- Harmittaa vain todetaEttä elämä on ajanut meidän ohi. Se on totuus. Me oltaisiin oltu hyvä pari nuorempana, mutta ei enää. Olen liian vanha. Naiselta.
- KORPIGYMI KONKURSIIN!Miten tämä kaikentietävä jumppatyttö saa kaikki puulaakinsa konkurssiin? Kovaa meteliä piti ja Kuusamoa myöten kävi hämmentämässä, mutta lähtöpassit antoi Kuusamolaiset. Tyhjät tynnyrit kolisoo..sanottiin ennen vanhaan.…
- Ymmärrä jo seettä oon kiva :) m-n
Vastaukset 7
Vanhimmat
Suomessa toi ei ole se tavallisin tilanne, mutta maailmalla hyvin tavallista. Mä itse en siis varsinaisesti näe tossa mitään outoa. Yhtä outo muiden mielestä on suomalainen tapa työntää lapset pesästä majdollisimman nuorina. Riippuu pitkälti asumisjärjestelyistä, että kuinka hankalaa se eläminen ja oleminen on. Onhan siinä varmasti ahdasta, jos he asuvat pienessä asunnossa.
Oli varmaan lähinnä kyse siitä, kuinka aikuinen parisuhde voi kehittyä jos aikuinen lapsi roikkuu nurkissa vuosikausia. Itse olen ainakin tyytyväinen siihen, että omat lapset ovat ottaneet vastuuta omista asioistaan ja hankkineet oman elämän. Ei se minun rakkauttani heitä kohtaan vähennä, vaikka he eivät enää roiku minun nurkissani. Onhan se kiva päästä itsekin elämään omaa elämää sen lapsiarjen jälkeen. Ja nauttia siitä, että on saanut kasvatettua heidät isoiksi ja seurata sitä elämää etäämpää..
Ei kaikki heitä lapsiaan pois pesästä, minun vanha äitini pitää huolen mun veljestä joka 41v ,ei käy töissä juopottelee ja tupakoi kaikki korvauksensa ja asuu ilmaiseksi äitini luona, mitään ei tee kotonakaan , jos nyt edes on kotona , krapulapäivinä on, ja sillon äitini passaa häntä, kun pikku vauvaa, ja kun veljen rahat on loppu niin äiti tietty eläkkeestään avittaa, jotta veli voi ostaa viinaa.
Se on monta kertaa pakko, kun opiskelupaikka on eri paikassa missä synnyinkoti, mutta Suomessa saa kaikkia tukiaisia joko opiskeluun ja myös työtön saa tuet, jossan Italiassa, tai Espanjassa ei saa mitään opinto/ asumistukia vaan kaikki koulutus maksaa maltaita.
Minulle se kertoo, että tuollaisessa ihmisessä on jotain vialla ja todella pahasti jos asuu kykenevän aikuisen lapsensa kanssa pysyvänä ratkaisuna.
Meidän naapurissa asuu eräs dip inssi , äitinsä kanssa, iso talo jonka poika omistaa, äiti on syytingillä , poika on 45 v vanhapoika, ainoa lapsi , joka huolehtii vanhan äidin hyvinvoinnista.
Poika on mukava avulias , mutta naisista se ei välitä, eikä myöskään ole homo.
Vielä oudompaa on jos kumppani vaihatisi sinuun oman lapsensa. Huh, kannattaako sun rikkoa heidän suhdettaan? Ei kannata mutta katkerana on pakko rikkoa.. ei saa olla parmpaa kuin itsellä: Älä riko sitä mikä ei kuulu sulle!