mustelmat

minä vain

Tuli turpaan,syitä en lähde tässä puimaan,mutta haluaisin tietää onko keinoja jolla saisi naaman mustelmat nopeammin häipymään ja turvotuksen laskemaan?

22

26455

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mustelmikko

      Apteekista saa voiteita joilla mustelmat katoaa nopeammin, kiihdyttää pintaverenkiertoa jolloin verenpurkaumat katoaa nopeammin.

      Itse käytän koska harrastan kamppailulajeja, jossa mustelmia eri puolelle kehoa tuppaa tulemaan. Nopeuttaa ruhjeiden vaalenemista jopa päivillä

      • Kitte

        harrastan ovia päin kävelyä ja uimahallin portaissa kaatuilua.


      • ei apteekista apua

        kaikista parhaiten mustelmien poistoon:avioero!


      • Carolina.¨_

        mulla kävi silleen että minun kaveri oli kiinostunut minusta ja Minä sanoin selkeesti että älä koske myöhemmin tämä tyttö ystävä pomautti mua naamaan mustelma sitten tuli :( tämä kundi on tunnettu naistenmies ja naiset kärsii ei miehet?


    • Realisti

      Miksi et lähde koko suhteesta lätkimään? Kun mies (tai joskus myös nainen) lyö kerran, hän lyö toisen ja kolmannenkin kerran jne. Lyöjä on sillä tavalla sairas, ettei hän pysty hallitsemaan itseään lupauksistaan huolimatta ja jäljet saattavat olla kauheita. Ei hän ymmärtämällä parane. Hae myös lääkäriltä todistus pahoinpitelystä.

    • tuttua juttua

      Apteekista mustelmiin Trombosol-voide, ei kuitenkaan liian lähellä silmänympärystää. "Älä ota uusiksi!"

      tsemppiä

      • Merkki

        Hiruoid forte auttaa myös.


      • parfait_

        olen vasta nuori, vanhempien luona asuva, eikä äitini voi sietää fritsuja, joten kaiken muun pahan ohella en haluaisi aiheuttaa itselleni lisää harmia kotona. Kävi kuitenkin vahinko ja poikaystäväni vahingossa sellaisen minulle kaulaan väänsi. Haluaisin siis tietää toimiiko tuo trombosol myös tämänkaltaisiin mustelmiin?? Olisi tärkeä tietää.. :/


    • Keinoja

      Hirudoid fortea ja trombosolia. Turvotus laskee kylmähauteella aika tehokkaasti. Sitten jos pahoinpitely tulevaisuudessa kovenee ja mustelmat alkavat mennä ruhjeiksi niin kannattaa olla lastoitus ja side-tarpeet valmiina ensi-apukaapissa. Sitä on hyvä harjoitella myös etukäteen, siis ruhjeiden sitomista.Palovammoihin (jotka on todella kivuliaita, esim. tupakan stumppaamisesta ihoon ) on hyvä aina olla kaapissa "palohauteita" jotka ovat laastarityyppisiä, desinfioivia "patch"ejä.Lapsille on myös hyvä opettaa ensiapua, esimerkiksi hätänumero ja mitä tehdä esim. äidin tajuttomuustilanteessa että he osaavat auttaa äitiään selviytymään hengissä jos pahoinpitely riistäytyy käsistä .Tajuttomuustilanteessa on kallovamman riski ja silloin joka sekunti on kohtalokas.
      Väkivaltaisen ihmisen kanssa eläminen on itsemurhayritys.Siksi väkivaltaiseessa suhteessa elävää tulee tukea kaikin tavoin.

    • peppiesko

      kun menet lääkäriin ja soitat asianajajallesi ja nostat syytteen pahoinpitelystä.

      • läheinen ihminen

        noista tyhmistä ajattelemattomista vastauksista (en tarkoita kaikkia)
        Sellainen ihminen on aina paras neuvomaan jolla ei ole omakohtaista kokemusta.....toivon oikein hyvää kevättä sinulle voimia ja jaksamista


      • neiti
        läheinen ihminen kirjoitti:

        noista tyhmistä ajattelemattomista vastauksista (en tarkoita kaikkia)
        Sellainen ihminen on aina paras neuvomaan jolla ei ole omakohtaista kokemusta.....toivon oikein hyvää kevättä sinulle voimia ja jaksamista

        Tyhmistä ja ajattelemattomista vastauksista? Mikäs se on parempi keino päästä eroon hakkaavasta aviomiehestä kuin avioero?


      • neiti myöskin
        neiti kirjoitti:

        Tyhmistä ja ajattelemattomista vastauksista? Mikäs se on parempi keino päästä eroon hakkaavasta aviomiehestä kuin avioero?

        Kysyjä pyysi neuvoja miten päästä eroon mustelmista, ja nimenomaan sanoi ettei muilta osin neuvoja kaipaa. Tämänhän voi lukea niinkin että tietää kyllä miten miehestä eroon päästä ja on ehkä jo päässytkin, mutta kyllä mustelmista haluaa silti eroon.

        Olette todella myötätunnottomia ihmisiä. Jos joku löisi varpaansa pöydänkulmaan, käskisitte hankkiutua pöydästä eroon kun tarvittaisiin neuvoja kipeän varpaan hoitoon.


      • hyvä-hyvä
        neiti myöskin kirjoitti:

        Kysyjä pyysi neuvoja miten päästä eroon mustelmista, ja nimenomaan sanoi ettei muilta osin neuvoja kaipaa. Tämänhän voi lukea niinkin että tietää kyllä miten miehestä eroon päästä ja on ehkä jo päässytkin, mutta kyllä mustelmista haluaa silti eroon.

        Olette todella myötätunnottomia ihmisiä. Jos joku löisi varpaansa pöydänkulmaan, käskisitte hankkiutua pöydästä eroon kun tarvittaisiin neuvoja kipeän varpaan hoitoon.

        Sulla pysyi katse kiinni pallossa. Eli harva vastaa tällä palstalla siihen mitä kysyy tai pysyy itse aiheessa. Ja aika hyviä neuvoja kysyjä sai parilta tyypiltä. Muut alko lässyttään asian vierestä.


      • tuota
        hyvä-hyvä kirjoitti:

        Sulla pysyi katse kiinni pallossa. Eli harva vastaa tällä palstalla siihen mitä kysyy tai pysyy itse aiheessa. Ja aika hyviä neuvoja kysyjä sai parilta tyypiltä. Muut alko lässyttään asian vierestä.

        ihme juttu kuitenkin että jokainen tarvitsee pöytää, jonka jalkaan joskus saattaa napauttaa varpaansa, mutta kukaan ei tarvitse väkivaltaa elämäänsä missään muodossa. Eikö sitten saisi ihmetellä miksi jotkut edelleenkin ovat hakattavina.


    • redi

      mistä te tiedätte missä se on ottanu turpaan? kapakkatappelussa vai kotona? miksi hän olisi nainen? ihme johtopäätöksiä...

      • yxxx

        ...kun palstan otsikko on perheväkivalta..!


    • tuttu juttu monelle

      Itse olen harrastanut rajuja lajeja, ja kolhuja on raremmalla todennäköisyydellä tullut silmien lähettyville tai silmien ympärille.Tämä ei perustu mitenkään lääkäreitten neuvoon vaan itse keksittyyn , ja kokeiluihin, ja todennut toimivaksi hoidoksi.
      Ensiksi turvotus kolhukohdassa pitää saada pysähtymään , aikaa ei ole hukattavaksi , teho paranee mitä nopeammin kipukohtaan pääsee laittamaan kylmää, sohjolumen kylmyys on riittävä ja eikä aiheuta silmään kylmästä tulehdusta,(itse tein näin pehmeyn paperin kastelin kosteaksi ja asetin sen tarkasti yläluomen päälle ja pakastepussissa lunta tai pieniä jääpaloja johon kaadoin vettä niin että se muovautui koko silmän ja osa poskea peittäen, ja pidin kerrallaan noin 5 min ja pidin taukoa ja tunnustelin kipu aluetta kun sitä alkoi kuumottaa niin uudelleen kylmää päälle (ensimmäiset 10 tuntia ratkaisevat mustelman syntymistä tai sen kokoa)kylmähoidon jälkeen poskeen tulee punasinisyyttä mutta se poistuu kun iho alkaa lämmitä,hoitoa jatketaan niin kauan kun turvotus alkaa laskea.
      paperilappunen suojaa silmää liialliselta kylmyydeltä, aspiriiniä ei missää vaiheessa suotavaa ottaa ,(se estää verentyrehtymistä)
      Nukkuminen turvonneen silmän kanssa on taitolajinsa suotavaa olis melko istumaasennossa nukkuminen , ja niin ettei vahingossa painais millää kipeää kohtaa (ettei turvotusneste pääsisi siirtymään sisempään silmäkulmaan, muuten silmä menee umpeen).Jos silmäluomea alkaa kutittaa kylmä hoitoa samantien ettei neste pääse luomeen.Apteekista ja kosmetiikka liikeistä löytyy peite väriä, ja kyniä jolla saa pienen jäljen peitettyä pois (aina mustelma tulee silmäripsien läheisyyteen)silmää ei saa hangata vaikka kutittais
      (itselläni tämä toimi vaikka syön verenohennus lääkkeitä)

    • pipari5

      Mulla tuli kiekko päähän ja nyt on mustelma ja turvotus silmänalueella.

      • Tps sän mokke

        Jos oot mokke ni eiks kannata väistää jos kiekko tulee päin? Käytä järkees...


      • jaana54
        Tps sän mokke kirjoitti:

        Jos oot mokke ni eiks kannata väistää jos kiekko tulee päin? Käytä järkees...

        Itse elin 17 vuotta väkivaltaisessa liitossa ja mustelmia tuli.Eikä se väkivalta eroon loppunut.Yksi mikä pitää sellaisessa suhteessa on että ei saa apua muualta ja kun on pieniä lapsia ja näyttää hyvin todennäköiseltä että erosta ei hengissä selviä miettii sitä miten ne lapset selviää väkivaltaisen isän kanssa tyttöjä molemmat.
        Yrittää selviytyä siihen saakka että lapset pärjäävät edes jollain lailla omillaan.Minäkin erosin vasta sitten kun tiesin että en elä missään nimessä enään pitkään siinä suhteessa.Eikä se eroon loppunut,päin vastoin.SE loppui vasta sitten kun löytyi uusi ja nuorempi vaimo.Ruumiillisia vammoja syntyi paljon ja henkisiä.Viellä
        8 vuotta jatkui raju väkivalta ja uhkailu eron jälkeen ja niin mukava mies.Nyt on ollut 6 vuotta rauhallista
        löytyi onneksi uusi ! Ei yksinään ole kiva olla,mutta parempi kuitenkin.Ja tärkeintä lapset selvisivät siitä ehkä
        ovat kypsempiä kun moni saman ikäinen ja valitsevat tarkkaan kumppaninsa mikä on myös hyvä.ME SELVISIMME


    • Anonyymi

      Kontti villasukat
      Muistelmat ilmavalonuva suku Kääriäinen
      Ei varmasti löydy puukkomies metsästä ilman koiraa
      Ruokohelppi nuku hiihto amis Jo Myynti Nivala

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe