Kestääkö ystävyys myös elänmuutokset

Anonyymi

Hei

Haluaisin kysyä mielipiteitä. Mulla on tilanne, että oon ollut ystävä erään ihmisen kans nyt 10 vuotta. Oltiin molemmat sinkkuja kun tavattiin. Sittemmin tapasin miehen jonka kanssa ollaan nyt seurusteltu useampi vuosi ja oleminen muuttuu koko ajan tiiviimmäksi. Muutetaan piakkoin yhteen.

Olen koko ajan ollut hyvä ystävä ystävälleni ja auttanut häntä ongelmissaan. Niitä tuntuu olevan loputtomiin ja koko elämänhallinta pielessä. Tuossa on aikaisemmin väsyin ikuiseen terapeuttina olemiseen ja otin etäisyyttä.

Nyt sitten hän otti yhteyttä ja lähetti katkeria viestejä, että olen hylännyt hänet jne. Syytöksiä kuinka olen loukannut kun en ole tukenut häntä yms.

Nyt mulla on eri elämäntilanne, niin tietenkin haluan elää elämää myös kumppanin kanssa. Olisin valmis myös olemaan ystävä, mutta en toisen ehdoilla niin että alituisesti autan ja tuen toista. Ystävyyteen kuuluu mun mielestä myös hauskat ja mukavat jutut.

Ystävä on sitä mieltä, ettei ystävyyttä enää saa takas. Näyttää siltä etten kelpaa enää kun en jaksa olla 24/7 terapeutti.

Mitä mieltä olette? Eikö ystävyyden pitäisi kestää myös tauot ja erilaiset elämänmuutokset? Onko kyse kateudesta tms?

3

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenterveyden häiriöstähän se tuollainen takertuminen kertoo.
      Ja kun se seurustelukumppani löytyy, niin ainahan ne muut suhteet jää ja saakin jäädä. Näin on minullekin aina käynyt. Ja kun itsellä on puutteita sosiaalisen kanssakäymisen alueella, niin yksinpä tässä jäin. Eikä tähän muutosta ole tullut eikä tule, täytän pian 80 v ellen sitä ennen kuole. Aina joskus, todella harvoin enää, joku pyytää jeesaamaan jossakin asiassa ja avun saatuaan häipyy. Ei haittaa, tähän on jo tottunut, ja enemmänkin saa pyytää. Autan mielelläni. Korvauksetta.

• Anonyymi

Ei kestä.

• Anonyymi

Ei kestä. Ei mitään pitkäkestoisia ystävyyksiä ole olemassakaan. Ihmiset ja elämäntilanteet muuttuu. Toiselle voi tulla tärkeämpiä ystäviä tilalle, joista on enempi hyötyä ja silloin pistetään se hyödyttömäksi todettu ihminen pois, niin on mulle käynyt muutamia kertoja. Ei terapeuttina toimiminen toiselle henkilölle miltään ystävyydeltä kuulosta vaan hyväksikäytöltä, ei se ole ystävän tehtävä vaan suhteessa pitää olla muutakin, mukavia juttuja, iloa ja nauruakin, jos noita ei ole, niin ei ihme, jos on ruvennut puuduttamaan tuo suhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      50
      2202
    2. Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille

Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.
      Maailman menoa
      197
      2029
    3. Onko kivaa jättää

elämän suurin rakkaus hiljaisuuteen?
      Ikävä
      116
      1382
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      1170
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle tänään?

Kerro tähän viestisi. 🍭🍡🍦
      Ikävä
      96
      982
    6. Olet kiva ihminen

En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli
      Ikävä
      73
      929
    7. Auta mua mies

Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.
      Ikävä
      78
      889
    8. Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma

Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki
      Kaste
      47
      868
    9. Ja tääkin vielä...

Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/13479
      Ähtäri
      33
      845
    10. Minkälaisen viestin toivoisit saavasi?

Miehelle.... Helpota vähän.
      Ikävä
      61
      746
    Aihe