Kestääkö ystävyys myös elänmuutokset

Anonyymi

Hei

Haluaisin kysyä mielipiteitä. Mulla on tilanne, että oon ollut ystävä erään ihmisen kans nyt 10 vuotta. Oltiin molemmat sinkkuja kun tavattiin. Sittemmin tapasin miehen jonka kanssa ollaan nyt seurusteltu useampi vuosi ja oleminen muuttuu koko ajan tiiviimmäksi. Muutetaan piakkoin yhteen.

Olen koko ajan ollut hyvä ystävä ystävälleni ja auttanut häntä ongelmissaan. Niitä tuntuu olevan loputtomiin ja koko elämänhallinta pielessä. Tuossa on aikaisemmin väsyin ikuiseen terapeuttina olemiseen ja otin etäisyyttä.

Nyt sitten hän otti yhteyttä ja lähetti katkeria viestejä, että olen hylännyt hänet jne. Syytöksiä kuinka olen loukannut kun en ole tukenut häntä yms.

Nyt mulla on eri elämäntilanne, niin tietenkin haluan elää elämää myös kumppanin kanssa. Olisin valmis myös olemaan ystävä, mutta en toisen ehdoilla niin että alituisesti autan ja tuen toista. Ystävyyteen kuuluu mun mielestä myös hauskat ja mukavat jutut.

Ystävä on sitä mieltä, ettei ystävyyttä enää saa takas. Näyttää siltä etten kelpaa enää kun en jaksa olla 24/7 terapeutti.

Mitä mieltä olette? Eikö ystävyyden pitäisi kestää myös tauot ja erilaiset elämänmuutokset? Onko kyse kateudesta tms?

3

84

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mielenterveyden häiriöstähän se tuollainen takertuminen kertoo.
      Ja kun se seurustelukumppani löytyy, niin ainahan ne muut suhteet jää ja saakin jäädä. Näin on minullekin aina käynyt. Ja kun itsellä on puutteita sosiaalisen kanssakäymisen alueella, niin yksinpä tässä jäin. Eikä tähän muutosta ole tullut eikä tule, täytän pian 80 v ellen sitä ennen kuole. Aina joskus, todella harvoin enää, joku pyytää jeesaamaan jossakin asiassa ja avun saatuaan häipyy. Ei haittaa, tähän on jo tottunut, ja enemmänkin saa pyytää. Autan mielelläni. Korvauksetta.

• Anonyymi

Ei kestä.

• Anonyymi

Ei kestä. Ei mitään pitkäkestoisia ystävyyksiä ole olemassakaan. Ihmiset ja elämäntilanteet muuttuu. Toiselle voi tulla tärkeämpiä ystäviä tilalle, joista on enempi hyötyä ja silloin pistetään se hyödyttömäksi todettu ihminen pois, niin on mulle käynyt muutamia kertoja. Ei terapeuttina toimiminen toiselle henkilölle miltään ystävyydeltä kuulosta vaan hyväksikäytöltä, ei se ole ystävän tehtävä vaan suhteessa pitää olla muutakin, mukavia juttuja, iloa ja nauruakin, jos noita ei ole, niin ei ihme, jos on ruvennut puuduttamaan tuo suhde.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      118
      1600
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1458
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      35
      849
    4. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      819
    5. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      746
    6. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      34
      718
    7. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      698
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      690
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      42
      679
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      653
    Aihe