Teuvo Sunin harhaopetukset. Osa 1. Eksytys kristinuskon synnystä.
Anonyymi
17.06.2021 10:55
Ilmoita
Osa 1
Aluksi: perustelut
Tämä tutkimus-ja koettelusarja, koskien Teuvo Sunin tuotantoa, on täysin julkista asiaa.
Teuvo Suni esiintyy julkisesti omalla nimellään. Ei siis ole mitään lainmukaista eikä Raamatun Sanan mukaista estettä arvioida, koetella, arvostella hänen julkista toimintaansa.
Hän on ”julkkis”, vieläpä itse itsensä nostanut. Niinpä hänen tulee nöyrästi ottaa vastaan julkinen spekulaatiokin, saatikka kun hänen ”eksytystään” Raamatun viitekehyksessä ruoditaan.
”Koetelkaa kaikki, pitäkää se mikä hyvä on”, on kirjoitettu. (1. Tess 5:21)
Teuvo Sunin laaja ”tuotanto”?
Suomi24 – (kristinusko) keskustelupalstoilla lienee tuskin ketään toista, joka on niin suuressa määrin tuottanut postauksia? Pitkälle pelkkää väittelyä, riitelyä, toisten Herran lampaiden kroonista herjaamista, pilkkaamista ja leimaamista ”portoiksi”.
Hän itse kehuskelee näin, että on hänen Suomi24-profiilitunnuksen alla 1924 x 20 osumaa. Eli 38 680 viestiä, keskustelua! Sunin filosofiassa MÄÄRÄ on jokin relevantti seikka?
Mutta mitä mieltä seurakunnan Pää, Jeesus Kristus on Sunin tuotteiden sisällöstä? Suni itse kehuu niitä, moniakin kertoja päivässä. Mutta Raamatun opetuksen mukaan ”oma kehu” , oma todistus ei riitä.
Sunin käytös ja ”hedelmä”?
Herramme Jeesus antoi erittäin selkeän kriteerin, miten ”väärät profeetat” tulee arvioida? ”Heidän hedelmistään te tunnette heidät.” (Matteus 7:16-20)
Ei siis ”sanoista” - olkoot ne vaikka kuinka erikoisia! Ei. Hedelmästä! Mutta tässä onkin tärkeä pointti?
”Hedelmän” kypsyminen ottaa aikansa! Ei keväällä voi tietää, kun omenapuut, luumupuut ja muut kukkivat – millaista on syksyllä hedelmä? On oltava kärsivällinen. Myös Herra kunnioittaa näitä kasvun lainalaisuuksia. Vasta kun ”hedelmä” on kypsä, valmis korjattavaksi, sen laatu voidaan todeta! Ja – hedelmästä tiedetään, millainen on se PUU, joka niitä tuottaa?
Teuvo Sunin ”hedelmän laatu”?
Taannoin – vuosia sitten - en itse edes jaksanut lukea hänen hirvittävän räikeitä juttujaan.
Muutamia tekstejä tutkittuani, Pyhä Henki osoitti ja paljasti, että kyseessä on rajun luokan ”omatekoisen” (profeetan) ja patologisen ”itsensä korottajan” syndrooma. Ei kiinnostanut sekaantua niihin riitoihin, joita Suni tuntui rakastavan? Kun joku vastasi palstoilla hänelle, se oli kuin ”bensaa liekkeihin”! Sunin aggressiivinen käytös siitä vain hurmaantui ja villiintyi!
Nyt? Tutkimuksellisessa viitekehyksessä on ollut kuitenkin välttämätöntä objektiivisesti arvioida, mikä on kuin ”punainen lanka”? Villakoiran ydin? Sunin hirvittävän laajassa ”puheripulissa”?
Yksi teema nousee kaiken yläpuolelle? Se on tosiaan riitely! Järkyttävä näyttö riidanhaluisesta, vallanhimoisesta, despoottisesta käytöksestä. Jos joku tavoittelisi ”riitelyn ammattilaisen MM-mitalia” niin Suni saisi kultamitalin!
Sunin itsekehu lemuaa!
Sunin omat tekstit todistavat, että hän on korottanut itsensä kaiken ja kaikkien yläpuolelle. Kuin pylväspyhimukseksi! Hän ei korota itseään vain tämän ajan kristittyjen yläpuolelle? Hänen eksymyksensä on laajentunut tasoon, jota Herraa kunnioittavat uskovat kauhistuvat. Hän kuin ”repii Raamatun Sanat” rikki. Ja sepittää ihan sairaita uusia harhoja!
Jotkut tekstit ovat niin ”överiä” lajia, että ne tuntuvat kuin ”Tuhannen ja Yhden Yön” satujen jatkokertomuksilta? Mutta koska hän ”repii rikki” Raamatun koeteltua Sanaa, ja koettaa romuttaa uskovien uskon perustusta, on kriittinen aika ja syy vastustaa hänen iljettäviä satujaan.
Jokainen voi tajuta, ettei likatunkioiden äärellä ole viihtyisää? Sellaiselta tuntuu, kun lukee Sunin postauksia. Ne haisevat kilometrien päähän. Hapatus – se lemuaa. Itsensä krooninen kehuminen. ( 1 Kor 5:6-7).
Ei siis ole mikään toivetehtävä todeta patologisia Sunin tuotteita? Mutta maailmassa tarvitaan myös patologeja? Kyllä. Kun kalmon keho avataan, patologit voivat todistaa sellaista, mikä ei ollut ennen näkyvissä.
Raamatun Sanan räikeää ”repimistä”! Harhaopetusta kristinuskosta.
Kun nyt tässä ”ei-mukavassa” palvelustehtävässä on ollut välttämätöntä objektiivisesti lukea ja tutkia Sunin postauksia, niistä on syntynyt useitakin päätelmiä.
Jotakin kirjoitin tässä ketjussa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16961275/koettelua-ja-analyysia----teuvosunin-julkisesta-esityksesta
En toista tässä sitä, mitä em:ssa aloituksessani olen tuonut.
Se, mikä nyt antoi ja antaa aihetta erittäin ankaraan arvosteluun, ei ole mikään ”pikkujuttu”? Sunin tekstit ovat niin törkeää harhaopetusta, että ansaitsevat JULKISTA nuhdetta.
Tutkimani tekstit sisältävät äärimmäistä herjausta, koskien Raamatun pyhiä tekstejä, sekä Jeesuksen valitsemia palvelijoita (Paavali ja Pietari). Suni ei siis vain tyydy pilkkaamaan tämän ajan kristittyjä, pappeja ja seurakuntia? Pahassa himossaan hän on laajentanut pilkkaamistaan itse Raamatun (koeteltuja) opetuksia vastaan! Hän jopa pilkkaa Herramme Jeesuksen ristin työtä, ja pyhän sovintoveren voimaa.
Analyysiä Teuvosta, osa 1
34
608
Vastaukset
- Anonyymi
06.2021 11:03
(jatkoa aloitukseen…)
Teuvo Suni koettaa surkeasti pysyttää ihan ”uutta uskontoa”`? Näin:
”KRISTINUSKO ALKOI, KUN TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI”
TeuvoSuni 29.05.2021 09:15
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16974720/kristinusko-alkoi-kun-temppelin-valiverho-repesi
---------------------------------------------------------------------------
Koettelua, analyysiä...
Voisi todeta, että onneksi Sunin tekstit ovat niin överiä, kuin taikurin tekoa?
Taikuri ottaa hihasta huivin ja uskottelee: Tässä teille elävä hanhi!
Sunin sepustukset eivät menesty metriäkään niiden kohdalla, jotka tuntevat hyvin Raamatun. Jotka elävät Pyhän Hengen ja Sanan valossa.
Tuossa em:ssa sepustuksessaan Suni sepittää hurjan ”sadun”. Hän tuntuu olevan ihan pinttynyt Saatanan ihailija? Hänen teksteissään vilahtelee Saa...na joka kulmalla. Hän tuntuu näkevän jokaisessa uskovassa Saa… nan? Jokaisessa, joka ei sano aamenta hänen iljettäville herjoilleen? Joka ei kumarra hänen edessään?
Hänessä näkyy langenneen kuningas Saulin syndrooma? Paranoidinen sellainen.
Vainoharhaisuus, luulotaudin merkit. Hän ei enää näe muita kuin "vihollisia"ja vihaamista? Hän näkee saata---noita joka taholla? Niinkuin muinainen kuningas Saul, kun Jumala HYLKÄSI hänet. Pyhä Henki poistui Saulista ja pahat henget riivasivat häntä!
PIMEYS on suuri!
Sunin "satu" kristinuskon synnystä!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/16974720/kristinusko-alkoi-kun-temppelin-valiverho-repesi
Näin Sunin ”satu” kristinuskon synnystä (?) on sepitetty (em. aloitus)
"Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."
Suni keksi (päästään) tällaisen ”sadun”:
”Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.”
---------------------------------------------------------------
Oijoijoi! Kaikkea ja kaikenlaisia harhoja ja eksytyksiä on liki 50 vuoden uskossaolon aikana näkynyt, mutta Sunin keksintä siitä Miten Kristinusko syntyi? - se ohittaa ja ylittää kaikki nähnyt fantasiat!
Mutta – Sunin esityksessä on myös vakava viesti? Hänelle Saatana on nyt Pääasia. Hän korottaa S...n hallitsijaksi. Ohitse Jeesuksen, ohitse Jumalan!
Teuvo Suni – vakavasti harhautunut – vaarallinen harhaopettaja!
Kun joku – joka nimittää itseään ”jumalan valituksi”, ja käyttää paljon Raamatun sanoja postauksissaan - kun sellainen tyyppi eksyy noin säälittävään pimeyteen, että alkaa sepittää ”satukertomuksia” saatanasta ”joka hyppäsi kiiresti Golgatalta” - niin ei tiedä itkisikö vai nauraisiko?
Ja tästä tietysti seuraa loogisia ajatuksia ja päätelmiä, mikä Sunin taustalla tuottaa tällaista vihapuhetta. Siis täysin uskomatonta vihaa uskovia ja pappeja ja jopa Raamatun Sanaa kohtaan?
Lopuksi
Jotta tämä Aloitus ei venyisi kohtuullista pidemmäksi? - on nyt asetettava piste tälle Osalle 1.
Seuraavassa - Osa 2 - syvempää analyysiä, koettelua ja päätelmiä niistä Sunin kirjoituksista, jotka vastaavat häntä koskeviin kysymyksiin.
• Miksi Sunista kehittyi viha-apostoli?
• Mitkä olivat ne seikat (ja virheet) jotka suistivat hänet turmion tielle?
• Mitä olivat ne kompastuskivet, joihin hän lankesi, eikä enää nähnyt totuutta?
• Mitkä hänessä itsessään ( = omat kertomukset) olivat niitä, joista pimeys ja paholainen saivat otteen, eksyttivät suoralta tieltä?- Anonyymi
Teuvo on todellakin itse paljastanut kirjoituksissaan jo lähes kaiken harhaopetuksistaan ja lisää harhoja tulee sitä mukaa kuin Teuvo kirjoittelee. 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo on todellakin itse paljastanut kirjoituksissaan jo lähes kaiken harhaopetuksistaan ja lisää harhoja tulee sitä mukaa kuin Teuvo kirjoittelee. 😁
Niin on. Siinä käy niin, että paha pahenee... eksytys etenee yhä syvemmäksi. teuvon rienaukset ovat jo pahinta pohjaliejun mönjää, hänen likakaivostaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin on. Siinä käy niin, että paha pahenee... eksytys etenee yhä syvemmäksi. teuvon rienaukset ovat jo pahinta pohjaliejun mönjää, hänen likakaivostaan!
Teuvo:
” Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.”
--------------------------------
”Saatana hyppäsi kiireesti”!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo Jeesuksen opetuksista:
<TeuvoSuni
26.04.2021 19:23
UUSI
Minulle hän ei ole tuota käskyä antanut, koska lähes kaikki hänen opetuksensa menettivät merkityksen, kun Temppelin väliverho repesi, ja papit heitettiin Saatanalle.>> - Anonyymi
Ei ole todellakaan ihmettelyn aihe, että Teuvon porukka hajosi jo alkumetreillä omaan kiroavaan mahdottomuuteensa.
- Anonyymi
Teuvo viittaa välillä omiin kirjoituksiin mahtipontisesti ”kirjoitettu on!”
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo viittaa välillä omiin kirjoituksiin mahtipontisesti ”kirjoitettu on!”
<TeuvoSuni
UUSI
Minulle hän ei ole tuota käskyä antanut, koska lähes kaikki hänen opetuksensa menettivät merkityksen, kun Temppelin väliverho repesi, ja papit heitettiin Saatanalle.>> - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
<TeuvoSuni
UUSI
Anonyymi kirjoitti:
Jep
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole todellakaan ihmettelyn aihe, että Teuvon porukka hajosi jo alkumetreillä omaan kiroavaan mahdottomuuteensa.
”Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.”
Psalmi 34:2 - Anonyymi
”Minä suullani kiitän suuresti Herraa, ja monien keskellä minä ylistän häntä.”
Psalmi 109:30 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todellakin!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, se on nähty!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näin se menee. Todisteita tipahtelee.
”Kaikki, jota sanot voidaan käyttää todisteena jne”. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
”Minä kiitän Herraa joka aika, hänen ylistyksensä on alati minun suussani.”
Psalmi 34:2Siihen on aihetta kyllä.
- Anonyymi
Mitä luonto opettaa?
Mitä Vanha Raakkuva Varis kertoilee?
vhttps://keskustelu.suomi24.fi/t/17012012/luonto-opettaa---siivekkaatkin - Anonyymi
Teuvo ammentaa jostain pimeydestä kirosanomaansa.
- Anonyymi
Joo, Tietää jo onnettoman finaalin, että Jumala on hänet hylännyt!
Tässä aloituksessa analyysiä siitä, miksi ja miten Jumala (lopuksi) joutuu hyökäämään, vaikka joskus ehkä oli asiat kunnossa Jumalan kanssa?
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17004996/jumalan-hylkaamat--profeetat----miksi-ja-miten
- Anonyymi
Teuvolle on tosi tärkeää määrä. Laadulla ei ole mitään merkitystä. Jopa Jeesuksen opetuksillakaan ei hänen omien sanojensa mukaan ole merkitystä.
- Anonyymi
Näin Teuvo itse on sanonutkin Jeesuksen opetuksista:
<TeuvoSuni
UUSI
Minulle hän ei ole tuota käskyä antanut, koska lähes kaikki hänen opetuksensa menettivät merkityksen, kun Temppelin väliverho repesi, ja papit heitettiin Saatanalle.>>
- Anonyymi
Tässä Osa4, Teuvo Sunia koskevassa analyysien sarjassa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/17013166/teuvo-sunin-harhaopetukset-(-osa-4)----harhaoppista-karta!#comment-108718045 - Anonyymi
Teuvo Suni:
” Kun Saatana Golgatalla näki Jeesuksen kuolleen, Hän hyppäsi kiireesti Golgatalta Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan.”
!!!!!!
”Saatana hyppäsi kiireesti!”
!!!!!!!!- Anonyymi
Saatanalla on aina kiire, koska sillä on vähän aikaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saatanalla on aina kiire, koska sillä on vähän aikaa.
Teuvolla on kiire, koska hänellä on vain vähän aikaa.
- Anonyymi
Teuvo on saanut suosiota ateistien piireissä, sillä hän ( Teuvo ) pilkkaa Raamatun totuuksia paremmin ( lue: inhottavammin ) kuin kukaan ateisteista!
- Anonyymi
Tällaisena nettiaikana on se huono puoli, että harhaopettajat saavat herkemmin oppinsa kuuluville. Heillä ei ole varsinaisesti mitään kontrolloivaa tahoa, joka voisi sanoa njet!
- Anonyymi
Teuvo sanoo suoraan, mitä Jumala hänelle puhuttavaksi sanoo. Jumalanmies on.
- Anonyymi
Teuvo on hylännyt niin suuren osan Uudesta Testamentista, että jos kaikki hänen hylkäämänsä Uuden Testamentin sivut revittäisiin hänen Raamatustaan, jäisi jäljelle vain ohut siivu UT:sta.
- Anonyymi
Teuvo kunnioittaa vain itseään. Hän ei kunnioita edes Jeesuksen opetuksia!
- Anonyymi
Suni lienee tottunut armeijassa siihen, että alempiarvoiset tottelevat hänen käskyjään. Sellainen ei vain siviilielämässä toimi. Suni voi yrittää käskeä vaikka Jeesuksen nimissä tai uhkaamalla Saatanalla ja kadotuksella, ja ehkä joku harva tottelee, mutta useimmat eivät tottele Sunia, väärää profeettaa.
- Anonyymi
”Niin minä kiitän sinua elinaikani, nostan käteni sinun nimeesi.”
Psalmi 63:5 - Anonyymi
”Minä tahdon alati noudattaa sinun lakiasi, aina ja iankaikkisesti.”
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123620MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar701915Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811204Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja641027Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33978Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60843- 171834
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768