Pinnoituksen hinta?

Anonyymi

Väärään suuntaan kääntynyt autoilija ryhtyi korjaamaan erehdystään ja survaisi pakin päälle, ajoi päälle ja teloi etuvanteen. Pyörässä on kallis napadynamo(kitti dynamo ja valo 250,-) ja jälleenmyyjän arvio, että tulee halvemmaksi ostaa uusi vanne dynamoineen kuin siirtää dynamo uuteen vanteeseen tuntuu hiukan erikoiselta. Vai onko tuo homma noin kallis homma?

Eipä sillä väliä, autoilija maksaa mutta hinta ihmetyttää kyllä. Vai eikö huvita vain?

32

969

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opettele itse pinnaamaan vanne niin tulee halvaksi. Perinteisten käsityötaitojan oppiminen on aina hyödyllistä.

      • Anonyymi

        Onhan se, olen alkuperäiseltä koulutukseltani puuartesaani. Mutta tämä nyt ei säästäisi minun rahojani ja moiselle hommalle ei ole koskaan ollut tarvetta eikä ehkä tulekaan.


    • Anonyymi

      Sen vuoksi uusi koska moskowan dynamokin saattaa olla vahingoittunut. Turhia riskejä oteta noissa huoltohommissa.

    • Anonyymi

      Mitäpä sitä enempää murehtia mitä maksaa jos vanteen tuhonnut autoilija sen maksaa. Vaadi parasta laatua rikkoutuneen tilalle.

      • Anonyymi

        Jälleenmyyjä epäili, että vanne-dymanosettiä ei olisi komponenttipulan vuoksi edes saatavissa...


    • Anonyymi

      Voin tehdä kiekon. Hanki uusi vannekehä ja pinnat. Netistä löytyy laskureita.

      -mökin akka-

    • Anonyymi

      Erään kaupan huoltohinnastosta:"Kehän vaihto, sis. vanhan purku ja uuden kasaus 60 €".
      Tuohon lisäksi vanteen hinta ja tarvittava määrä pinnoja.

    • Anonyymi

      Saksassa bike-components myy valmiita 28" kiekkoja, joissa on kallis napadynamo.

    • Anonyymi

      Aika täräyksen se dynamokin on saanut. Parasta on vaihtaa koko setti. Jos mistään ei saa uutta, niin vasta kakkos vaihtoehtona on vanhan dynamon käyttö uuteen kiekkoon.

      Hyviä kiekkojen tekijöitä onkin sitten vähän vaikeampi löytää. Minulle on tehnyt joku Velosportissa, jotakin vuosia sitten, mutta en muista enää nimeä ja sielläkin on kaikki muuttunut.

      • Anonyymi

        Saksassa on niin, että hyllyt notkuu. Miksi vingut palstalla??? Olen tarpeeksi hyvä kiekkojen tekijä.

        -mökin akka-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa on niin, että hyllyt notkuu. Miksi vingut palstalla??? Olen tarpeeksi hyvä kiekkojen tekijä.

        -mökin akka-

        Notkuneeko Saksassakaan kun ovat yhtä riippuvaisia kiinan tai Taiwanin tuotantokapasiteetista kuin muutkin Euroopan maat.


    • Anonyymi

      Ihan uteliaisuuttani kyselen, mihin dynamoa tarvitaan? Nykyään saa halvalla kevyitä ja kestäviä akkuja.

      • Anonyymi

        Ei kestä Hangosta Nuorgamiin. Tulee aika pikäksi istuskellessa aakkosasemalla odottelemassa akunlatautumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä Hangosta Nuorgamiin. Tulee aika pikäksi istuskellessa aakkosasemalla odottelemassa akunlatautumista.

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Eikä akku edes sovi Pelagon tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.

        No mitä luulet pyörämatkailijoiden käyttävän. Ei kaikki pyöräile samoin kuin itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.

        Napadynamoilla he nimenomaan ajelevat jotka oikeasti pitkiä 600 km brevettejä ajavat.


      • Anonyymi
        Velogi kirjoitti:

        Napadynamoilla he nimenomaan ajelevat jotka oikeasti pitkiä 600 km brevettejä ajavat.

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon

        Laita itse linkki sellaiseen missä eivät ajele. Siksi näitä valoja on erilaisia että löytyy eri tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita itse linkki sellaiseen missä eivät ajele. Siksi näitä valoja on erilaisia että löytyy eri tarpeisiin.

        Todistusvastuu on väitteen esittäjällä. Eiku? Mites tuo nyt menikään…


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Miksi raivo pyörä aina kiihdyttää rosteyksessä kun lain mukan pitää j iljen y ää risteykseen kuin au y oilijatbtekee.

        Trikoo m pelle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon

        Jos videotodisteita kaipaat niin katso vaikka Mikko Mäkipään kanavaa. Hän on mm. ajanut kaikki Trans Continental Racet ja valona nimenomaan napadynamo: https://www.youtube.com/user/mkpaa/videos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Juuri näin. Lataamiseen riittää kun nukkuu yön yli. Eikä tarvitse miettiä onko kaikki kilkkeet mukana. Sitä paitsi kukaan ei viitsi pihistää pyörästä lamppua, jonka virtalähde jää kuitenkin jälkeen.
        Neljä pyörää aktiivisessa käytössä kesää-talvea. En ikinä suostuisi ottamaan ladattavaa valokalustoa niihin.


    • Anonyymi

      Pyörä on saatu takaisin, kesti. Ei mennyt kuin Trömsössä. Shutterin PD-8 napadynamon tilalla on joku 35 euron Shimano ja eron huomaa, kun toinen palaa kirkkaasti kävelyvauhdissa tämä vilkkuu kuin viallinen loisteputki. Oli vaihdettu koko vanne, ei kasattu uutta kehää. Ja joo, missähän se dynamo on? Pyöräliikeellä. En itse hakenut pyörää mutta selvittään tän kai joutuu itse. Vit*u kun yksinkertainen asia ei toimi.

      • Anonyymi

        Kuten keskustelusta näkyy, kaikki eivät ole kokeilleet kunnollista napadynamoa käytössä. Muunlaista ei kannata pyöräänsä laittaa. Virtaa riittää ja vastus ajossa on olematon. Ja tässä kohdassa hinta todellakin kertoo laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten keskustelusta näkyy, kaikki eivät ole kokeilleet kunnollista napadynamoa käytössä. Muunlaista ei kannata pyöräänsä laittaa. Virtaa riittää ja vastus ajossa on olematon. Ja tässä kohdassa hinta todellakin kertoo laadusta.

        Itsepä valitse viedä liikkeeseen. Olisit ottanut neuvoista vaarin ja olisit tilannut Saksasta.


      • Anonyymi

        Ei mikään nappisuoritus muutoinkaan, huono kuva mutta saa siitä tolkun.

        https://www.dropbox.com/s/olimbvsdl0go81a/P1050150.jpg?dl=0

        Levy laahaa, TRP:n mekaanit jarrut jossa molemmat palat säädettävät. Ja jos säätää ulkopuolelta minimiin alkaa levy jo ottamaan kiinni jarrusatulaan, eli kantaa ihan reilusti, joutuu oikein pännäämään levyä irti jarrusatulasta. Pyörän jälleenmyyjän työtä.

        Eipä väliä, vanhaan dynamoon on jo tekeillä uusi kehä mutta melkoista säätämistä tuo touhu. Vanne rakennetaan sattuneista syistä muualla.


    • Anonyymi

      Minun päälle ajoi kanssa kerran naisautoilija, soitin poliisit paikalle, tuli asia kerralla selväksi että autoilija maksaa ja poliisi kuskasi itseni pyörän kanssa suoraan pyöräkorjaamolle johon jätettiin pyörä ja sieltä työpaikalle johon olin matkalla.

      En tiedä yhtään hinnasta mutta vanne ja oikeastaan koko etupää muusina.

      • Anonyymi

        Olipa harvinaisen palvelualttiita valtion virkamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen palvelualttiita valtion virkamiehiä.

        Joskus on, auto lähti peltikolarin vuoksi hinurin lavalle ja laivaan piti ehtiä. Poliisi vei ja kiire oli eivätkä jääneet punaisiin odottelemaan, majakat päälle ja läpi. Veromarkoilla katetta, laivaan ehdittiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe