Pinnoituksen hinta?

Anonyymi

Väärään suuntaan kääntynyt autoilija ryhtyi korjaamaan erehdystään ja survaisi pakin päälle, ajoi päälle ja teloi etuvanteen. Pyörässä on kallis napadynamo(kitti dynamo ja valo 250,-) ja jälleenmyyjän arvio, että tulee halvemmaksi ostaa uusi vanne dynamoineen kuin siirtää dynamo uuteen vanteeseen tuntuu hiukan erikoiselta. Vai onko tuo homma noin kallis homma?

Eipä sillä väliä, autoilija maksaa mutta hinta ihmetyttää kyllä. Vai eikö huvita vain?

32

1039

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Opettele itse pinnaamaan vanne niin tulee halvaksi. Perinteisten käsityötaitojan oppiminen on aina hyödyllistä.

      • Anonyymi

        Onhan se, olen alkuperäiseltä koulutukseltani puuartesaani. Mutta tämä nyt ei säästäisi minun rahojani ja moiselle hommalle ei ole koskaan ollut tarvetta eikä ehkä tulekaan.


    • Anonyymi

      Sen vuoksi uusi koska moskowan dynamokin saattaa olla vahingoittunut. Turhia riskejä oteta noissa huoltohommissa.

    • Anonyymi

      Mitäpä sitä enempää murehtia mitä maksaa jos vanteen tuhonnut autoilija sen maksaa. Vaadi parasta laatua rikkoutuneen tilalle.

      • Anonyymi

        Jälleenmyyjä epäili, että vanne-dymanosettiä ei olisi komponenttipulan vuoksi edes saatavissa...


    • Anonyymi

      Voin tehdä kiekon. Hanki uusi vannekehä ja pinnat. Netistä löytyy laskureita.

      -mökin akka-

    • Anonyymi

      Erään kaupan huoltohinnastosta:"Kehän vaihto, sis. vanhan purku ja uuden kasaus 60 €".
      Tuohon lisäksi vanteen hinta ja tarvittava määrä pinnoja.

    • Anonyymi

      Saksassa bike-components myy valmiita 28" kiekkoja, joissa on kallis napadynamo.

    • Anonyymi

      Aika täräyksen se dynamokin on saanut. Parasta on vaihtaa koko setti. Jos mistään ei saa uutta, niin vasta kakkos vaihtoehtona on vanhan dynamon käyttö uuteen kiekkoon.

      Hyviä kiekkojen tekijöitä onkin sitten vähän vaikeampi löytää. Minulle on tehnyt joku Velosportissa, jotakin vuosia sitten, mutta en muista enää nimeä ja sielläkin on kaikki muuttunut.

      • Anonyymi

        Saksassa on niin, että hyllyt notkuu. Miksi vingut palstalla??? Olen tarpeeksi hyvä kiekkojen tekijä.

        -mökin akka-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saksassa on niin, että hyllyt notkuu. Miksi vingut palstalla??? Olen tarpeeksi hyvä kiekkojen tekijä.

        -mökin akka-

        Notkuneeko Saksassakaan kun ovat yhtä riippuvaisia kiinan tai Taiwanin tuotantokapasiteetista kuin muutkin Euroopan maat.


    • Anonyymi

      Ihan uteliaisuuttani kyselen, mihin dynamoa tarvitaan? Nykyään saa halvalla kevyitä ja kestäviä akkuja.

      • Anonyymi

        Ei kestä Hangosta Nuorgamiin. Tulee aika pikäksi istuskellessa aakkosasemalla odottelemassa akunlatautumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kestä Hangosta Nuorgamiin. Tulee aika pikäksi istuskellessa aakkosasemalla odottelemassa akunlatautumista.

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.


      • Anonyymi

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Eikä akku edes sovi Pelagon tyyliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.

        No mitä luulet pyörämatkailijoiden käyttävän. Ei kaikki pyöräile samoin kuin itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ikään kuin joku lähtisi sotkemaan napadynamopolkupyörää Hangosta Nuorgamiin. Hyvä jos Helsingistä Espooseen.

        Napadynamoilla he nimenomaan ajelevat jotka oikeasti pitkiä 600 km brevettejä ajavat.


      • Anonyymi
        Velogi kirjoitti:

        Napadynamoilla he nimenomaan ajelevat jotka oikeasti pitkiä 600 km brevettejä ajavat.

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon

        Laita itse linkki sellaiseen missä eivät ajele. Siksi näitä valoja on erilaisia että löytyy eri tarpeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Laita itse linkki sellaiseen missä eivät ajele. Siksi näitä valoja on erilaisia että löytyy eri tarpeisiin.

        Todistusvastuu on väitteen esittäjällä. Eiku? Mites tuo nyt menikään…


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Miksi raivo pyörä aina kiihdyttää rosteyksessä kun lain mukan pitää j iljen y ää risteykseen kuin au y oilijatbtekee.

        Trikoo m pelle


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa, tai jos pitää niin laitappa linkki semmoiseen videoon

        Jos videotodisteita kaipaat niin katso vaikka Mikko Mäkipään kanavaa. Hän on mm. ajanut kaikki Trans Continental Racet ja valona nimenomaan napadynamo: https://www.youtube.com/user/mkpaa/videos


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse ladata edes harvoin, eikä koskaan. Ja minulla on valo päällä aina, oli päivä tai yö, kyllä se kirkas valo ehkä vaikuttaa puolisokean autoijan havaitsemiskykyyn päivälläkin.

        Juuri näin. Lataamiseen riittää kun nukkuu yön yli. Eikä tarvitse miettiä onko kaikki kilkkeet mukana. Sitä paitsi kukaan ei viitsi pihistää pyörästä lamppua, jonka virtalähde jää kuitenkin jälkeen.
        Neljä pyörää aktiivisessa käytössä kesää-talvea. En ikinä suostuisi ottamaan ladattavaa valokalustoa niihin.


    • Anonyymi

      Pyörä on saatu takaisin, kesti. Ei mennyt kuin Trömsössä. Shutterin PD-8 napadynamon tilalla on joku 35 euron Shimano ja eron huomaa, kun toinen palaa kirkkaasti kävelyvauhdissa tämä vilkkuu kuin viallinen loisteputki. Oli vaihdettu koko vanne, ei kasattu uutta kehää. Ja joo, missähän se dynamo on? Pyöräliikeellä. En itse hakenut pyörää mutta selvittään tän kai joutuu itse. Vit*u kun yksinkertainen asia ei toimi.

      • Anonyymi

        Kuten keskustelusta näkyy, kaikki eivät ole kokeilleet kunnollista napadynamoa käytössä. Muunlaista ei kannata pyöräänsä laittaa. Virtaa riittää ja vastus ajossa on olematon. Ja tässä kohdassa hinta todellakin kertoo laadusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten keskustelusta näkyy, kaikki eivät ole kokeilleet kunnollista napadynamoa käytössä. Muunlaista ei kannata pyöräänsä laittaa. Virtaa riittää ja vastus ajossa on olematon. Ja tässä kohdassa hinta todellakin kertoo laadusta.

        Itsepä valitse viedä liikkeeseen. Olisit ottanut neuvoista vaarin ja olisit tilannut Saksasta.


      • Anonyymi

        Ei mikään nappisuoritus muutoinkaan, huono kuva mutta saa siitä tolkun.

        https://www.dropbox.com/s/olimbvsdl0go81a/P1050150.jpg?dl=0

        Levy laahaa, TRP:n mekaanit jarrut jossa molemmat palat säädettävät. Ja jos säätää ulkopuolelta minimiin alkaa levy jo ottamaan kiinni jarrusatulaan, eli kantaa ihan reilusti, joutuu oikein pännäämään levyä irti jarrusatulasta. Pyörän jälleenmyyjän työtä.

        Eipä väliä, vanhaan dynamoon on jo tekeillä uusi kehä mutta melkoista säätämistä tuo touhu. Vanne rakennetaan sattuneista syistä muualla.


    • Anonyymi

      Minun päälle ajoi kanssa kerran naisautoilija, soitin poliisit paikalle, tuli asia kerralla selväksi että autoilija maksaa ja poliisi kuskasi itseni pyörän kanssa suoraan pyöräkorjaamolle johon jätettiin pyörä ja sieltä työpaikalle johon olin matkalla.

      En tiedä yhtään hinnasta mutta vanne ja oikeastaan koko etupää muusina.

      • Anonyymi

        Olipa harvinaisen palvelualttiita valtion virkamiehiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa harvinaisen palvelualttiita valtion virkamiehiä.

        Joskus on, auto lähti peltikolarin vuoksi hinurin lavalle ja laivaan piti ehtiä. Poliisi vei ja kiire oli eivätkä jääneet punaisiin odottelemaan, majakat päälle ja läpi. Veromarkoilla katetta, laivaan ehdittiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

      Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      39
      12840
    2. V*ttuu että mä haluan sua

      Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!
      Ikävä
      91
      4441
    3. Nolointa ikinä miehelle

      On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai
      Ikävä
      114
      4124
    4. Katsoitko mua yhtään

      Kun nähtiin 🥺.
      Ikävä
      51
      3688
    5. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

      Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      53
      3381
    6. Mikä sinua eniten

      Huolestuttaa tässä tilanteessa?
      Ikävä
      120
      3367
    7. Sattuma ja muutama väärinkäsitys

      vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul
      Ikävä
      49
      2272
    8. Koska olet viimeksi nähnyt ikävän kohteesi?

      Ja mitä tarjoat hänelle kun koputtaa oveesi?
      Ikävä
      43
      2241
    9. Keskusta hajoaa Palojärvi lähtee

      Suomen Keskustan ryhmä hajoaa Kemijärvellä. Kalastaja Palojärvi sai tarpeekseen ja loikkasi Sitoutumattomat Aati Virkkul
      Kemijärvi
      31
      2044
    10. On sillä rääpyä

      Tuo ex kuntajohtaja Lea Tolonen kehtaakin tulla Ähtäriin. Ajoi laivan Karille. Kari Heikkilä oikaisi taloutta, sai laiva
      Ähtäri
      14
      1718
    Aihe