Ei sydänsuruja eron jälkeen

Anonyymi

Onko kellään ollut vastaavaa, ettei ole ollut sydänsuruja eron jälkeen, ainakaan voimakkaita, ja on ollut helpottunut päästessään eroon toisesta? Toki itkin ekan päivän, mutta se oli siinä. Kohta vuosi kulunut erosta. Olin vuosia pohtinut eroa. Suhteessa oli enemmän negatiivisia asioita, jonka vuoksi ollut helppo hyväksyä ero. En ole missään tekemisissä exän kanssa.

Minulla oli aiempi ero sydänsuruja 3kk. Ja tuntui kuin sydän lähtisi irti rinnasta, mutta tässä ei ollut yhtään sellaista. En kaipaa yhteistä elämäämme, olin tottunut olemaan yksin suhteessa.

Onko muilla ollut vastaavaa?

9

2489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On, juuri noin. Jos on surrut tarpeeksi jo suhteen aikana, niin miksi sitä surisi sitten, kun pääsee vihdoin eroon harmia aiheuttavasta suhteesta? Samasta syystä olin heti valmis alkamaan katsella muita.

      • Anonyymi

        Kuulostat siltä että et osaa olla yksin vaan heti pitää olla joku. Kutsutaan niitä vaikka laastareiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostat siltä että et osaa olla yksin vaan heti pitää olla joku. Kutsutaan niitä vaikka laastareiksi.

        Miksi pitäisi olla kyse osaamisesta, eikä vain halusta? Jos joku haluaa olla parisuhteessa mieluummin kuin olla yksin, niin ei kai siinä mitään väärää ole. En siis heti alkanut uutta seurustelusuhdetta etsimään, vaan rennosti vapaana tutustumaan muihin pitkän suhteen jälkeen.
        Laastari paikkaa haavoja, mutta kun haavoja nimenomaan ei ole, jos surut on surtu jo suhteen aikana, ja eron jälkeen tunne on vain helpotus.


    • Anonyymi

      Jaa, kyllä on käynyt näin. Erosin n. 5 vuotta sitten ja ei kyllä ollut mitään suruja, vihaa tai muita ikäviä tunteita. Ilo oli ainoa tunne minkä koin, varmaan johtuen siitä että olimme jo pari viimeistä vuotta menneet niin eri suuntaan ja olimme vieraantuneet toisistamme.
      Ei draamaa eikä sotkuja, oli helppo jatkaa matkaa!
      Pitää olla armollinen itselleen, antaa anteeksi itselle tekemänsä virheet ja myös antaa anteeksi muiden tekemät. Viha ja katkeruus on vain itsensä kiusaamista, pitää jatkaa matkaa!

    • Anonyymi

      Varsin sama kokemus. Itsellä oli yksinolemiseen ja kämpän hiljasuuteen liittyvää ahdistusta, kun oli tottunut toisen ihmisen läsnäoloon, mutta sydänsuruja en kokenut enkä ikävää. Mä olin ne siihen suhteen toimimattomuuteen liittyvät itkuni itkenyt jo moneen kertaan ennen eroa. Ei kokenut siinä oleen mitään suremista.

    • Anonyymi

      Talvehtiva iho ja seborrea oli yhteiselämän pikkuryppyjä.

    • Anonyymi

      Mulla oli ihan sama juttu tässä kahden viimeisimmän eroni jälkeen, ei tosin asuttu yhdessä, mutta kuitenkin.
      Olin todella helpottunut kummallakin kerralla toisesta eroon. Ekan jäljiltä tuli kyllä itku yhden kerran, mutta sekin kait enempi siitä, että tajusin sen olevan oikeasti nyt tykkänään ohi ja kait vähän senkin vuoksi, kun tajusin että kuinka tosissani olin haaskannut aikaani tähän suhteeseen ja ylipäätäänkin ihan turhaan asiaan.
      Toisen kohdalla ei tullut mitään tunteita, ainoa, mikä oiekastaan häiritsikin hieman, oli juurikin se, että kun ei se eroaminen ja ylipäätään toisen näkeminen siinä erotilanteessa tuntunut yhtään miltään. Ja että olisi nyt kuitenkin luullut edes, että siinä olisi ainakin jotain tuntemuksia tullut. Mutta ei.
      Mutta syy noihin oli kyllä ihan sama kuin sinulla aloittaja, enempi oli negatiivista kuin positiivista ja mulle oli ihan itsestään selvä, ettei nää suhteet tule toimimaan eikä sitä kautta jatkumaan.

    • Anonyymi

      Eiköhän tämä ole ihan normaalia, jos on itsellä ollut pidempään huono olla suhteessa, jos on kunnolla punninnut suhteen hyviä ja huonoja puolia suhteen aikana ennen eropäätöstä, kun huonoja päiviä on alkanut olla selkeästi enemmän. Ja varsinkin jos itse on ollut se aloitteellinen osapuoli, joka haluaa lopettaa suhteen. Tälläisestä ei vain kauheasti puhuta, varmaankin juuri kun ei siitä ole mitään haittaa, vaan aina iltapäivälehdissä on vinkkejä miten päästä erosta yli. Niissä on varmaan kyse jätetystä osapuolesta, sekä ehkä vielä yllätyksenä tulleesta eroilmoituksesta, jos itse ei ole halunnut erota. Mutta niistä on varmaan tullut sellainen kuvitelma, että ero pitäisi aina sattua ja siitä pitäisi toipua pitkään.

      Kuten täällä moni sanonut, jos suhteen aikana on jo surtu ja kärsitty, ero on vain helpotus ja heti sen jälkeen voi olla valmis jatkamaan elämää, jos siltä tuntuu. Mitä sitä siis turhia ihmettelemään, elämä jatkukoon vaan!

    • Anonyymi

      Itse erosin edellisestä miehestäni 6 vuotta sitten. Muutin erossa toiseen kaupunkiin ja muistan vieläkin kuinka tuulettelin ajaessani viimeistä kuormaa uuteen kotiin. Olin tehnyt henkistä eroa miehestä jo parisen vuotta. Tunsin olevani onnellisempi kuin koskaan, vaikka suhdetta oli takana jo 12 vuotta. Pahemmalta tuntui kun kuulin, miten kurja olo hänelle oli jäänyt. Erosin miehestä, mutta sain hänestä elinikäisen ystävän.

      Pelottavinta on huomata nyt samoja helpottumisen ja ilon tunteita kun kuvittelen eroa nykyisestä miehestäni. Ei ole oikea kai hänkään. Sitä se on kun oikein kovasti haluaa rakastua, sen kai kuvittelee itselleen. Onneksi tätä suhdetta takana vain reilun vuoden.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1729
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1644
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1482
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1478
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1370
    6. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      89
      1344
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      17
      1332
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      18
      1186
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe