Onko kellään ollut vastaavaa, ettei ole ollut sydänsuruja eron jälkeen, ainakaan voimakkaita, ja on ollut helpottunut päästessään eroon toisesta? Toki itkin ekan päivän, mutta se oli siinä. Kohta vuosi kulunut erosta. Olin vuosia pohtinut eroa. Suhteessa oli enemmän negatiivisia asioita, jonka vuoksi ollut helppo hyväksyä ero. En ole missään tekemisissä exän kanssa.
Minulla oli aiempi ero sydänsuruja 3kk. Ja tuntui kuin sydän lähtisi irti rinnasta, mutta tässä ei ollut yhtään sellaista. En kaipaa yhteistä elämäämme, olin tottunut olemaan yksin suhteessa.
Onko muilla ollut vastaavaa?
Ei sydänsuruja eron jälkeen
9
2534
Vastaukset
- Anonyymi
On, juuri noin. Jos on surrut tarpeeksi jo suhteen aikana, niin miksi sitä surisi sitten, kun pääsee vihdoin eroon harmia aiheuttavasta suhteesta? Samasta syystä olin heti valmis alkamaan katsella muita.
- Anonyymi
Kuulostat siltä että et osaa olla yksin vaan heti pitää olla joku. Kutsutaan niitä vaikka laastareiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuulostat siltä että et osaa olla yksin vaan heti pitää olla joku. Kutsutaan niitä vaikka laastareiksi.
Miksi pitäisi olla kyse osaamisesta, eikä vain halusta? Jos joku haluaa olla parisuhteessa mieluummin kuin olla yksin, niin ei kai siinä mitään väärää ole. En siis heti alkanut uutta seurustelusuhdetta etsimään, vaan rennosti vapaana tutustumaan muihin pitkän suhteen jälkeen.
Laastari paikkaa haavoja, mutta kun haavoja nimenomaan ei ole, jos surut on surtu jo suhteen aikana, ja eron jälkeen tunne on vain helpotus.
- Anonyymi
Jaa, kyllä on käynyt näin. Erosin n. 5 vuotta sitten ja ei kyllä ollut mitään suruja, vihaa tai muita ikäviä tunteita. Ilo oli ainoa tunne minkä koin, varmaan johtuen siitä että olimme jo pari viimeistä vuotta menneet niin eri suuntaan ja olimme vieraantuneet toisistamme.
Ei draamaa eikä sotkuja, oli helppo jatkaa matkaa!
Pitää olla armollinen itselleen, antaa anteeksi itselle tekemänsä virheet ja myös antaa anteeksi muiden tekemät. Viha ja katkeruus on vain itsensä kiusaamista, pitää jatkaa matkaa! - Anonyymi
Varsin sama kokemus. Itsellä oli yksinolemiseen ja kämpän hiljasuuteen liittyvää ahdistusta, kun oli tottunut toisen ihmisen läsnäoloon, mutta sydänsuruja en kokenut enkä ikävää. Mä olin ne siihen suhteen toimimattomuuteen liittyvät itkuni itkenyt jo moneen kertaan ennen eroa. Ei kokenut siinä oleen mitään suremista.
- Anonyymi
Talvehtiva iho ja seborrea oli yhteiselämän pikkuryppyjä.
- Anonyymi
Mulla oli ihan sama juttu tässä kahden viimeisimmän eroni jälkeen, ei tosin asuttu yhdessä, mutta kuitenkin.
Olin todella helpottunut kummallakin kerralla toisesta eroon. Ekan jäljiltä tuli kyllä itku yhden kerran, mutta sekin kait enempi siitä, että tajusin sen olevan oikeasti nyt tykkänään ohi ja kait vähän senkin vuoksi, kun tajusin että kuinka tosissani olin haaskannut aikaani tähän suhteeseen ja ylipäätäänkin ihan turhaan asiaan.
Toisen kohdalla ei tullut mitään tunteita, ainoa, mikä oiekastaan häiritsikin hieman, oli juurikin se, että kun ei se eroaminen ja ylipäätään toisen näkeminen siinä erotilanteessa tuntunut yhtään miltään. Ja että olisi nyt kuitenkin luullut edes, että siinä olisi ainakin jotain tuntemuksia tullut. Mutta ei.
Mutta syy noihin oli kyllä ihan sama kuin sinulla aloittaja, enempi oli negatiivista kuin positiivista ja mulle oli ihan itsestään selvä, ettei nää suhteet tule toimimaan eikä sitä kautta jatkumaan. - Anonyymi
Eiköhän tämä ole ihan normaalia, jos on itsellä ollut pidempään huono olla suhteessa, jos on kunnolla punninnut suhteen hyviä ja huonoja puolia suhteen aikana ennen eropäätöstä, kun huonoja päiviä on alkanut olla selkeästi enemmän. Ja varsinkin jos itse on ollut se aloitteellinen osapuoli, joka haluaa lopettaa suhteen. Tälläisestä ei vain kauheasti puhuta, varmaankin juuri kun ei siitä ole mitään haittaa, vaan aina iltapäivälehdissä on vinkkejä miten päästä erosta yli. Niissä on varmaan kyse jätetystä osapuolesta, sekä ehkä vielä yllätyksenä tulleesta eroilmoituksesta, jos itse ei ole halunnut erota. Mutta niistä on varmaan tullut sellainen kuvitelma, että ero pitäisi aina sattua ja siitä pitäisi toipua pitkään.
Kuten täällä moni sanonut, jos suhteen aikana on jo surtu ja kärsitty, ero on vain helpotus ja heti sen jälkeen voi olla valmis jatkamaan elämää, jos siltä tuntuu. Mitä sitä siis turhia ihmettelemään, elämä jatkukoon vaan! - Anonyymi
Itse erosin edellisestä miehestäni 6 vuotta sitten. Muutin erossa toiseen kaupunkiin ja muistan vieläkin kuinka tuulettelin ajaessani viimeistä kuormaa uuteen kotiin. Olin tehnyt henkistä eroa miehestä jo parisen vuotta. Tunsin olevani onnellisempi kuin koskaan, vaikka suhdetta oli takana jo 12 vuotta. Pahemmalta tuntui kun kuulin, miten kurja olo hänelle oli jäänyt. Erosin miehestä, mutta sain hänestä elinikäisen ystävän.
Pelottavinta on huomata nyt samoja helpottumisen ja ilon tunteita kun kuvittelen eroa nykyisestä miehestäni. Ei ole oikea kai hänkään. Sitä se on kun oikein kovasti haluaa rakastua, sen kai kuvittelee itselleen. Onneksi tätä suhdetta takana vain reilun vuoden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851