Pakkomielteinen liikunta ja laihdutus!

Anonyymi

Näitä ketjuja luettuani valkeni viimein asia joka on kyllä käynyt moneen kertaan mielessä vaikkei pihtimittaaja ja pyöräilijä olisikaan kertonut että käy AA:ssa.

Pakonomainen liikunta johtuu siitä että se on ainut keino pysyä erossa viinaksista. Tämä kuvio tuttua alkoholisteilla. Samalla ymmärtää lyhyen pinnan, kontrollifriikkiyden, jatkuvan mittaamisen ja laskemisen sekä sokerinhimon, hermostumisen ja tuomitsevuuden, vihamielisen suhtautumisen naisiin (en ole vielä selvittänyt miksi tämä kulkee käsi kädessä riippuvuussairauksien kanssa, ehkä seksin puutetta kun naiset karttelee) ja kaikenlaisen fanaattisuuden ja raivoraittiuden ja muiden, kohtuullisen alkoholinkäytön halveksimisen. Kaikella on tarkoitus vain korvata ryyppääminen ja aivokemia on jatkuvassa hermostuneessa sokerivajauksessaja stressitilassa, jota pitää hoitaa joko pakkoliikunnan avulla tai karkkien ahmimisella.

Yksi keino olisi kokeilla vähähiilihydraattista ruokavaliota, se rauhoittaa aivot kun hiilaririippuvuus paranee, samalla alkoholismikin. Se vaan on vaikeaa koska alkoholisti ei kuuntele neuvoja ja on jäykkä ja aina oikeassa omasta mielestään vaikka on useimmiten väärässä. Apua toki tarvitaan edelleen sieltä AA: sta ja psykiatriakin.

Alkoholisti on henkisesti teini-ikäisen tasolla ( vrt rivoudet ja lapsellinen uhoamisen, lihavien halveksimisen), kun aikuisikä mennyt humalassa ja niitä normaaleja negatiivisia tunnetiloja tukahduttamalla.

Terve ylipainoinen voi ihan maltillista ja kevyttä, mielihyvää tuottavaa liikuntaa harrastaa samalla kun syö normaalisti ja monipuolisesti, ei tarvitse sokeria eikä niitä karkkeja tarvitse piilottaa ITSELTÄÄN kellariin ja käydä niitä ahmimassa yöllä jonka jälkeen itseä on rankaistava tuntien pakkoliikunnalla. Tai joutuu tuomitsemaan itseäänkin "läskinä ja laiskana sohvaperunana" joksi muita täällä kutsuu.

Hyvä esimerkki ja kuvaus vaan siitä miten riippuvuuskäyttäytyminen ei riippuvuuspersoonallisuudella häviä vaan riippuvuus vain muuttaa muotoaan. Toki viinanjuontia terveellisempää on pyöräillä tai hiihtää se aika mikä ennen meni juomiseen mutta yhtä kaikki se on tunne-elämän ongelma ja tukahduttamista siirtämällä henkinen asia ulkoisten tukikeppien varaan ja kynttilää poltetaan edelleen lyhyessä ajassa loppuun molemmista päistä sama onko syy viinan vai ylirasitustilan = infarkti. Jos juoppo joutuisi esim neljän seinän sisään valvottuihin oloihin ilman viinaa, sokeria ja liikuntamahdollisuutta jne niin hän sekoaisi ja alkaisi purkaa patoutunutta raivoaan sivullisiin. Vähän täälläkin näkee mitä tapahtuu kun joku on parodioinut tapausta niin kauheat seksipatoutumathan lutkutushaaveineen tuli esille hetkessä.

57

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Niin nämä palstan nuoret tytötkään eivät niin kovin terveitä ole lutkutusfantasioineen.

      Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän.

      • Kyllä makea aiheuttaa riippuvuutta. Se vaan ei ole fyysistä. Fyysinen riippuvuus on vielä helpompi hoitaa kuin psyykkinen. En usko että MKH:lla on ollut alkoholismia vaan hänellä on bulimian ja anoreksian yhdistelmä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyllä makea aiheuttaa riippuvuutta. Se vaan ei ole fyysistä. Fyysinen riippuvuus on vielä helpompi hoitaa kuin psyykkinen. En usko että MKH:lla on ollut alkoholismia vaan hänellä on bulimian ja anoreksian yhdistelmä.

        Kertoi yhdessä ketjussa että on AA:ssa. Toki siellä hoidetaan nykyään kai sokeririippuvuuttakin. Muttei se sokerilla lähde.


      • Anonyymi

        "Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän."

        Kerto sitten miksi on pakko mennä ahmimaan yöllä kellarista karkkia, jotka on piilottanut ITSELTÄÄN!!!???


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoi yhdessä ketjussa että on AA:ssa. Toki siellä hoidetaan nykyään kai sokeririippuvuuttakin. Muttei se sokerilla lähde.

        Hankala mennä sanomaan kun kyseessä on rekisteröitymätön nimimerkki ja pilailija matkii kaikkia muita.

        Ainakin samanlaisia systeemejä kuin AA löytyy eri riippuvuuksille. Ylensyönti on vaan ongelmallista kun alkoholia ei ole pakko käyttää mutta ruokaa on pakko syödä. MKH:lla on makean lisäksi pakkomielteenä syödä aina "hyvää" ruokaa. Itse olen jälkimmäisestä päässyt eroon ja nykyään ruoka on enemmän vain pakko kuin nautinto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän."

        Kerto sitten miksi on pakko mennä ahmimaan yöllä kellarista karkkia, jotka on piilottanut ITSELTÄÄN!!!???

        Ruuan piilottaminen on ihan tyypillistä bulimiassa.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Hankala mennä sanomaan kun kyseessä on rekisteröitymätön nimimerkki ja pilailija matkii kaikkia muita.

        Ainakin samanlaisia systeemejä kuin AA löytyy eri riippuvuuksille. Ylensyönti on vaan ongelmallista kun alkoholia ei ole pakko käyttää mutta ruokaa on pakko syödä. MKH:lla on makean lisäksi pakkomielteenä syödä aina "hyvää" ruokaa. Itse olen jälkimmäisestä päässyt eroon ja nykyään ruoka on enemmän vain pakko kuin nautinto.

        ”Itse olen jälkimmäisestä päässyt eroon ja nykyään ruoka on enemmän vain pakko kuin nautinto.”

        Itse olen sen verran huono kokki, että minunkin kannattaisi opetella tuollainen asenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän."

        Kerto sitten miksi on pakko mennä ahmimaan yöllä kellarista karkkia, jotka on piilottanut ITSELTÄÄN!!!???

        Ihan kuin juoppo piilottelee pulloja ja sitten taas retkahtaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Itse olen jälkimmäisestä päässyt eroon ja nykyään ruoka on enemmän vain pakko kuin nautinto.”

        Itse olen sen verran huono kokki, että minunkin kannattaisi opetella tuollainen asenne.

        No jos ruoka on pahaa ja siitä huolimatta epäterveellistä niin kannattaa enemmänkin opetella tekemään hyvää ja terveellistä ruokaa kuin luopua ruuanlaitosta. Minulla auttaa mm. se etten varastoi herkkuja (pl. ankan rintaa kun sitä ei oikein saa täällä kuin Lidlistä tarjouksessa).


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        No jos ruoka on pahaa ja siitä huolimatta epäterveellistä niin kannattaa enemmänkin opetella tekemään hyvää ja terveellistä ruokaa kuin luopua ruuanlaitosta. Minulla auttaa mm. se etten varastoi herkkuja (pl. ankan rintaa kun sitä ei oikein saa täällä kuin Lidlistä tarjouksessa).

        Tänään kyllä sattumalta tein aika maistuvaa ruoka. Ostin ekaa kertaa eläessäni kananjauhelihaa 400 g ja vähäsuolaista (0,64 %) pastakastiketta. Lisäksi keitin 160 g Raketti-täysjyväspagettia.

        Yllättävän hyvää ja täytti omat henk.koht. terveyskriteeritikin.

        https://www.foodie.fi/entry/rainbow-valkosipuli-basilika-pastakastike-420-g/6415712001599

        Spagetti: https://www.myllynparas.fi/tuotteet/taysjyva-raketti-spagetti-350-g


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tänään kyllä sattumalta tein aika maistuvaa ruoka. Ostin ekaa kertaa eläessäni kananjauhelihaa 400 g ja vähäsuolaista (0,64 %) pastakastiketta. Lisäksi keitin 160 g Raketti-täysjyväspagettia.

        Yllättävän hyvää ja täytti omat henk.koht. terveyskriteeritikin.

        https://www.foodie.fi/entry/rainbow-valkosipuli-basilika-pastakastike-420-g/6415712001599

        Spagetti: https://www.myllynparas.fi/tuotteet/taysjyva-raketti-spagetti-350-g

        Itsekin teen usein noin. Tosin raketti-spagetti en käytä. Penne on aika hyvä paksulle kastikkeella mutta aika usein tulee käytettyä fussiilia. Jälkimmäinen on oikein toimiva pastasalaatissa. Saatavuus on myös ongelma eli laadukasta täysjyväpastaa ei oikein löydy. Minä en pidä tuorepastasta. Pasta kannattaa keittää runsaassa suolalla maustetussa vedessä.

        Pastan teossa käytetyt suuttimetkin kuulemma vaikuttavat makuun, en tiedä onko tuo totta.

        Tuollaisessa kastikkeessa on aika vähän rasvaa ja pastassa on noin 15% hiilihydraattia eli ei ole mitenkään runsasenergistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän."

        Kerto sitten miksi on pakko mennä ahmimaan yöllä kellarista karkkia, jotka on piilottanut ITSELTÄÄN!!!???

        Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo.
        Voisihan pieniä määriä ostaa kaupasta,mutta hinta niillä on 27 euroa kilo ja isommissa pusseissa ne maksaa vain 7 eur ,eli rahaa säästyy vuodessa melkoinen määrä. Niin hyviä karkkeja kuin lidin hedelmätoffeekarkit on ei mistään muualta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo.
        Voisihan pieniä määriä ostaa kaupasta,mutta hinta niillä on 27 euroa kilo ja isommissa pusseissa ne maksaa vain 7 eur ,eli rahaa säästyy vuodessa melkoinen määrä. Niin hyviä karkkeja kuin lidin hedelmätoffeekarkit on ei mistään muualta saa.

        Varmaan teilaatte minutkin, mutta en voi pähkinöitä ostaa itselleni, koska niitä saisi syödä vain 30 grammaa päivässä haitta-aineiden takia. Minä jos ostan niin väkisin menee koko 100 gramman pussi samana päivänä. Kaverini on toista maata. Hänelläkin on ylipainoa, mutta ei edes lievää syömishäiriötä.

        Tiedonjulistamispalkkinnon saanut Pertti Mustajoki on kirjoittanut aiheesta https://www.perttimustajoki.fi/see-food-nakoruoka-houkuttelee-syomaan/ ja https://www.perttimustajoki.fi/kaloreiden-uhrit-ry/

        ”Ihmisen ruokahalu virittyi kivikaudella satojen tuhansien vuosien aikana tehokkaasti estämään aliravitsemusta, mutta liikakaloreille ei kehittynyt mitään pidäkkeitä. Päinvastoin, silloin oli edullista aterioida aina kun ruokaa oli näkyvissä ja syödä ähkyyn asti silloin kun sitä oli paljon. Ihmisen syömisen säätely ja fysiologia toimivat edelleen samalla tavalla. On luonnollista, että nykyisessä ylirunsaassa ruokamaailmassa kaloreita tulee liikaa.”


      • Anonyymi

        "Niin nämä palstan nuoret tytötkään eivät niin kovin terveitä ole lutkutusfantasioineen."

        Hyvä kun huomaat itse ettei se ole tervettä. Monessa kohtaa olen tuonut esille kuinka paljastavaa on että laihdutuksen parodiointi herättää heti seksuaalisia ajatuksia, hieromiskäskyistä on päästy jo lutkutuksiin. Laihduttamisforumilla. Sehän kertoo vain mikä siellä itsellä mielessä pyörii. Eikös vanha kansa todennut että siitä puhe mistä puute?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo.
        Voisihan pieniä määriä ostaa kaupasta,mutta hinta niillä on 27 euroa kilo ja isommissa pusseissa ne maksaa vain 7 eur ,eli rahaa säästyy vuodessa melkoinen määrä. Niin hyviä karkkeja kuin lidin hedelmätoffeekarkit on ei mistään muualta saa.

        "Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo."

        Riippuvuusongelmas on kyllä TOSI paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo."

        Riippuvuusongelmas on kyllä TOSI paha.

        Ei 50g karkkia ole paljon,monikin syö niitä 500g ja enemmänkin.Siihen päälle vielä sokeripitoisia energia yms juomia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin nämä palstan nuoret tytötkään eivät niin kovin terveitä ole lutkutusfantasioineen."

        Hyvä kun huomaat itse ettei se ole tervettä. Monessa kohtaa olen tuonut esille kuinka paljastavaa on että laihdutuksen parodiointi herättää heti seksuaalisia ajatuksia, hieromiskäskyistä on päästy jo lutkutuksiin. Laihduttamisforumilla. Sehän kertoo vain mikä siellä itsellä mielessä pyörii. Eikös vanha kansa todennut että siitä puhe mistä puute?

        Itse asiassa olen yrittänyt vain loukata parhaan kykyni mukaan typeryksiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 50g karkkia ole paljon,monikin syö niitä 500g ja enemmänkin.Siihen päälle vielä sokeripitoisia energia yms juomia.

        Normaali ihminen pystyy pitää karkkia samassa tilassa eikä tuota mitään ongelmaa säännöstellä syömistä. Sama asia jos näkee viinapullon niin tulisi pakonomainen tarve juoda kaikki pois mitä kotona on. Näinhän suurkuluttajilla ja alkoholisteilla onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse asiassa olen yrittänyt vain loukata parhaan kykyni mukaan typeryksiä.

        Sinäkö puhut lutkuttamisesta vai parodiahorisontista vai molemmista? Ei typerykset asiasta osaa edes loukkaantua, mutta myötähäpeän tunne on melkoinen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen pystyy pitää karkkia samassa tilassa eikä tuota mitään ongelmaa säännöstellä syömistä. Sama asia jos näkee viinapullon niin tulisi pakonomainen tarve juoda kaikki pois mitä kotona on. Näinhän suurkuluttajilla ja alkoholisteilla onkin.

        Kyllä suurimmalla osalla saatavuus vaikuttaa oleellisesti käyttömääriin. Jos sitä karkkia/virvoitusjuomaa/jäätelöä/alkoholia ei ole saatavilla niin sitä ei varta vasten lähdetä kauppaan ostamaan mutta jos sitä on kotona niin ne maistuvat silloin tällöin.

        Sama koskee ruokavaraston monipuolisuutta eli jos on montaa sorttia tarjolla niin syödään enemmän. Kaikilla tuo vaan ei johda lihomiseen.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Kyllä suurimmalla osalla saatavuus vaikuttaa oleellisesti käyttömääriin. Jos sitä karkkia/virvoitusjuomaa/jäätelöä/alkoholia ei ole saatavilla niin sitä ei varta vasten lähdetä kauppaan ostamaan mutta jos sitä on kotona niin ne maistuvat silloin tällöin.

        Sama koskee ruokavaraston monipuolisuutta eli jos on montaa sorttia tarjolla niin syödään enemmän. Kaikilla tuo vaan ei johda lihomiseen.

        "Kyllä suurimmalla osalla saatavuus vaikuttaa oleellisesti käyttömääriin."

        Kuinka suurella osalla ja kuinka olennaisesti , saisiko tähän lähdettä vai keksitkö omasta päästä tuon?
        Vai puhutko nyt vaan itsestäs? Joillakin on taipumus ilmeisesti pitää omaa käytöstä normina. Esim juoppo pitää omaa kulutustaan kohtuullisena ja normaalina.

        Ja toinen pitää karkkien kellarivarastoa ja yöahmimista normaalina sitäkin... 🤭


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä suurimmalla osalla saatavuus vaikuttaa oleellisesti käyttömääriin."

        Kuinka suurella osalla ja kuinka olennaisesti , saisiko tähän lähdettä vai keksitkö omasta päästä tuon?
        Vai puhutko nyt vaan itsestäs? Joillakin on taipumus ilmeisesti pitää omaa käytöstä normina. Esim juoppo pitää omaa kulutustaan kohtuullisena ja normaalina.

        Ja toinen pitää karkkien kellarivarastoa ja yöahmimista normaalina sitäkin... 🤭

        Ainakin Pertti Mustajoki on tuota mieltä: 'Syö ensin salaatti, älä osta sekalaisia karkkeja – Lihavuusprofessori antaa 16 helppoa vinkkiä avuksi taistelussa kiloja vastaan'.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen pystyy pitää karkkia samassa tilassa eikä tuota mitään ongelmaa säännöstellä syömistä. Sama asia jos näkee viinapullon niin tulisi pakonomainen tarve juoda kaikki pois mitä kotona on. Näinhän suurkuluttajilla ja alkoholisteilla onkin.

        Karkkia EI pysty pitämään samassa tilassa JOS on perso makealle,minäkin tein ennen niin että kävin ostamassa sitä kaupasta vähitellen pieniä määriä kalliilla hinnalla.

        Täytekakkua pystyn kyllä pitämään jääkaapissa niin että en syö sitä ylimääräisesti,siinäkin oli alussa kova opetteleminen.Mitään muita herkkuja en pidä koskaan jääkaapissa,ostan niitä vain vähän ja syön samantien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Normaali ihminen pystyy pitää karkkia samassa tilassa eikä tuota mitään ongelmaa säännöstellä syömistä. Sama asia jos näkee viinapullon niin tulisi pakonomainen tarve juoda kaikki pois mitä kotona on. Näinhän suurkuluttajilla ja alkoholisteilla onkin.

        Joo mutta mitä sitä mittaamaan, onko joku toinen normaali vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sokerin riippuvuutta aiheuttavuutta ei ole todistettu. Ilmeisesti on taas yksi syntipukki ja selitys enemmän."

        Kerto sitten miksi on pakko mennä ahmimaan yöllä kellarista karkkia, jotka on piilottanut ITSELTÄÄN!!!???

        Kyseessä on tietenkin parodia. Oletko tosikko?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö puhut lutkuttamisesta vai parodiahorisontista vai molemmista? Ei typerykset asiasta osaa edes loukkaantua, mutta myötähäpeän tunne on melkoinen.

        Haluaisin silitellä kissimirriäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syön niitä vain korkeintaan 50g ja kerran päivässä ja ne ei saa olla käden ulottuvilla samassa huoneessa,muuten niitä syö vaikka kuinka paljon,JA lihoo.
        Voisihan pieniä määriä ostaa kaupasta,mutta hinta niillä on 27 euroa kilo ja isommissa pusseissa ne maksaa vain 7 eur ,eli rahaa säästyy vuodessa melkoinen määrä. Niin hyviä karkkeja kuin lidin hedelmätoffeekarkit on ei mistään muualta saa.

        "Syön niitä vain korkeintaan 50g"

        Tyhmää syödä pelkkää sokeria.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei 50g karkkia ole paljon,monikin syö niitä 500g ja enemmänkin.Siihen päälle vielä sokeripitoisia energia yms juomia.

        "Ei 50g karkkia ole paljon,monikin syö niitä 500g ja enemmänkin"

        Ei pullo viinaa päivässä ole paljon koska monikin juo kaksi pulloa päivässä. 😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karkkia EI pysty pitämään samassa tilassa JOS on perso makealle,minäkin tein ennen niin että kävin ostamassa sitä kaupasta vähitellen pieniä määriä kalliilla hinnalla.

        Täytekakkua pystyn kyllä pitämään jääkaapissa niin että en syö sitä ylimääräisesti,siinäkin oli alussa kova opetteleminen.Mitään muita herkkuja en pidä koskaan jääkaapissa,ostan niitä vain vähän ja syön samantien.

        "Karkkia EI pysty pitämään samassa tilassa JOS on perso makealle"

        Niin se on just riippuvuutta.


    • Anonyymi

      Entä pakkomielteinen liikunta ja lihottaminen? Osa salikävijöistä syö rutkasti vähintään 5 krt/vrk: Treenaavat heikkopäisesti ja ovat huolissaan jos paino ei nouse.

      Itse edustan toista huolestujaryhmää. Vaikka syön oikein ja riittävästi niin viimeiset 10 vuotta painoni on alkuun laskenut kilon vuosivauhtia ja alkaen 74v tietämissä on laihtuminen vaan kiihtynyt. Eikä mahda mitään koska en halua lisätä laardikerroksia.

    • Anonyymi

      Nuo on vain luuloa, mikään ei ollut totta.Mitään alkoholiongelmaa ei ole, en ole käyttänyt koskaan mitään alkoholia.Liikunta on vain vaihtoehto joko syö vähän ja ei liiku tai syö paljon ja liikkuu.
      Kalorini ovat yleensä suuret,mutta käytän välillä alempikalorisiakin päiviä n2200 kal
      n 4 päivää,sen aikana en päivällä syö paljon mitään.
      Ruokani on aivan erillainen kuin bodareilla terveellistä hedelmäkermatäytekakkua ja karkkia puolet kaloreista

      Käytän nyt kesällä vain kevyttä hyötyliikuntaa ja uimista koska en viitsi urheilla kesällä.Uimista varten ostin märkäpuvun koska vesi on kylmää.

      Tässä se täytekakkuresepti JOLLA laihdutan 4 kiloa kuukaudessa.
      Käytän AINA mahdollisimman PALJON hiilihydraatteja laihdutuksen aikana,ne jotka on lukenut tietää miksi.

      Täytekakku (testattu toimii,herkullista)
      Saa tehdä vain 10 munan taikinan yhdellä kertaa.Jos taikina seisoo puoli tuntia pöydällä niin se menee pilalle eikä kohoa.

      Alkuperäinen ohje Tarkasti 10 munan kakku
      4 munaa (8) 505g kananmuna 10 kpl
      1 1/2 dl sokeria (3dl) 260 g sokeria 2,5 dl
      1 dl vehnäjauhoja(2dl) 125g vehnäjäuho 2,5dl
      1 dl perunajauhoja(2dl) 142g perunajauho 2,5 dl
      6 mm (1 tl)leivinjauhetta(12mm) 13 mm leivinjauhe

      - 5:den munan kakkuun väliin ja päälle yhteensä 9 dl litraa 2 kermaa ja 10 munan kakkuun 1,8 litraa

      Väliin omenasosetta 1 mm keros ,mustaviinimarjahilloa 1 mm kerros
      (10 munan kakkuun 8 keskikokoista banaania) kermaa

      Päälle kermaa

      Kostutukseen
      Kirsikkamehua(sopivan vahvaa),kostutuksen voi tehdä parhaiten pienellä purkilla jossa kannessa pieniä reikiä (saa kostuttaa reilusti 30cm x 30 siivuun 1 dl kirsikkamehua)

      -tehdään isossa syvässä uuninpellissä 37cm x30 cm
      - paistoaika 30-35 min paistolämpötila 200 astetta

      -sopivan kokoinen taikinakulho on10 munan kakkuun 5 litraa
      -mahtuu kolmeen noin 6 cm korkeaan 2,2 litran rasiaan

      1.uuninpelllin päälle leivinpaperi ja se rasvataan ruokaöljyllä
      2. Vatkaa munat ja sokeri kuohkeaksi, valkoiseksi vaahdoksi 6 minuttia suurimmalla teholla
      3.yhdistä perunajauho ja vehnäjauho sekä leivinjauhe ja sekoita hyvin lusikalla ja siivilöi toiseen astiaan.
      4 sekoita jauhot pienimmällä teholla koneella vaahdotetun kananmunasokerivaahdon sekaan.Lopussa pitää tarkastaa lastalla että taikina on hyvin sekoittunut.
      3. Kaada taikina heti vuokaan jossa on rasvalla voideltu leivinpaperi ja paista 200°C:ssa noin 30-35 minuuttia. Peitä kakku paistamisen loppuvaiheessa leivinpaperilla, jos pinta tummuu liikaa.
      4. Kumoa kypsä kakkupohja hieman jäähtyneenä n 5 min . Leikkaa kakku 4 jään osaan tai pakasterasioiden mukaan niin että ne mahtuu sopivasti rasioihin
      5 leikkaa kakku vaakatasossa keskeltä
      5. Kostuta pohjalevy ja laita täytteeksi omenasose,mustaviinimarjahillo,bananiviipaleet ja kerma
      6. Kokoa koko kakku ja anna maustua kylmässä muutamia tunteja.
      7. Kuorruta kakku kermavaahdolla

      • Anonyymi

        Pieni laihdutusvinkki syökää VAIN hyvää ruokaa,EI pahaa.Laihtuuhan sitä syömällä pelkkää kaaliakin,mutta siinä käy niin että kilot tulee nopeasti takaisin,koska JOS syötyyn ruokaan ei ole tyytyväinen sitä ahmii laihdutuskuurin jälkeen herkkuja JA lihoo takaisin.

        Tuo täytekakkukin on terveellistä ruokaa vähän käytettynä siinä on paljon proteenia kananmunista lihasten kasvuun ,tummasta sokerista hiilihydraattia liikkumista varten,kermasta rasvaa aivoille,runsaasti terveellisiä marjoja ja hedelmiä.Vehnäkin on hyvää ravintoa vähän käytettynä.

        Toinen vinkki ON kuluta energiaa liikunnan avulla,laihtumista tulee vain silloin kun kulutettu kalorimäärä ON suurempi kuin syöty kalorimäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni laihdutusvinkki syökää VAIN hyvää ruokaa,EI pahaa.Laihtuuhan sitä syömällä pelkkää kaaliakin,mutta siinä käy niin että kilot tulee nopeasti takaisin,koska JOS syötyyn ruokaan ei ole tyytyväinen sitä ahmii laihdutuskuurin jälkeen herkkuja JA lihoo takaisin.

        Tuo täytekakkukin on terveellistä ruokaa vähän käytettynä siinä on paljon proteenia kananmunista lihasten kasvuun ,tummasta sokerista hiilihydraattia liikkumista varten,kermasta rasvaa aivoille,runsaasti terveellisiä marjoja ja hedelmiä.Vehnäkin on hyvää ravintoa vähän käytettynä.

        Toinen vinkki ON kuluta energiaa liikunnan avulla,laihtumista tulee vain silloin kun kulutettu kalorimäärä ON suurempi kuin syöty kalorimäärä.

        Nyt en tiedä ja muista kirjoitinko tuo tekstin vai en.

        Käytettiinkö tietojani hyväksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt en tiedä ja muista kirjoitinko tuo tekstin vai en.

        Käytettiinkö tietojani hyväksi?

        Lässyti lässyn vaiko lässyn lässyn? Siinäpä kysymys!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pieni laihdutusvinkki syökää VAIN hyvää ruokaa,EI pahaa.Laihtuuhan sitä syömällä pelkkää kaaliakin,mutta siinä käy niin että kilot tulee nopeasti takaisin,koska JOS syötyyn ruokaan ei ole tyytyväinen sitä ahmii laihdutuskuurin jälkeen herkkuja JA lihoo takaisin.

        Tuo täytekakkukin on terveellistä ruokaa vähän käytettynä siinä on paljon proteenia kananmunista lihasten kasvuun ,tummasta sokerista hiilihydraattia liikkumista varten,kermasta rasvaa aivoille,runsaasti terveellisiä marjoja ja hedelmiä.Vehnäkin on hyvää ravintoa vähän käytettynä.

        Toinen vinkki ON kuluta energiaa liikunnan avulla,laihtumista tulee vain silloin kun kulutettu kalorimäärä ON suurempi kuin syöty kalorimäärä.

        Tässä teille laihduttajille toinenkin ruokavinkki.Itse syön pääruuan nykyään vain illalla koska se väsyttää ja siitä on silloin vain hyötyä,samalla kalorit pienentyvät huomattavan paljon.
        Kaalipata toimii spaketin kastikkeena.On edullista ja erittäin hyvää ruokaa.

        Kaalipata spakettia

        3 dl täysjyväriisiä
        1200g sikanauta jauhelihaa,(400g voi olla rasvaista jauhelihaa)
        300 g purjoa
        2 kokonaista punaista paprikaa
        700 g porkkanaa
        250g sipuli
        3 pientä valkosipulin kynsiä
        1800g keräkaalia
        15 mm suolaa
        10 mm pippurisekoitusta
        15 mm meiramia
        3 lihaliemikuutio
        250g koskenlaskijajuusto
        yht noin ?2 litraa yht vettä

        -ensin liedellä kaalin ja porkkanan esikypsennys 15 min 15 litran kattilassa koko ajan sekoittaen pohjalle 2 litraa vettä.

        -jauheliha ruskistetaan pannussa yhdessä sipulin kanssa ja siihen lopussa kaikki mausteet

        -juusto sulatetaan kattilassa pienessä vesimäärässä ja lisätään lopuksi paistoastiassa päällimmäiseksi

        -paistoastia 30 cmx 40 cm syvuus 6 cm
        -paistoastian yläpuolelle pelti noin puolen tunnin jälkeen (estää pinnan palamisen )

        1 riisit tasaisesti pellin pohjalle
        2 sitten puolet kaalista
        3 jauhelihat
        4 loput kaalit
        5 vettä pellille paistoastian vähän yli puoleen väliin

        -paistetaan 2 tuntia 200 astetta

        -pakastetaan
        -maistuu hyvin alussa sellaisenaankin
        -voi syödä puolukkahillon tai spaketin kera
        -kun syö spaketin yhteydessä niin niin mausteeksi tomattiketsuppia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä teille laihduttajille toinenkin ruokavinkki.Itse syön pääruuan nykyään vain illalla koska se väsyttää ja siitä on silloin vain hyötyä,samalla kalorit pienentyvät huomattavan paljon.
        Kaalipata toimii spaketin kastikkeena.On edullista ja erittäin hyvää ruokaa.

        Kaalipata spakettia

        3 dl täysjyväriisiä
        1200g sikanauta jauhelihaa,(400g voi olla rasvaista jauhelihaa)
        300 g purjoa
        2 kokonaista punaista paprikaa
        700 g porkkanaa
        250g sipuli
        3 pientä valkosipulin kynsiä
        1800g keräkaalia
        15 mm suolaa
        10 mm pippurisekoitusta
        15 mm meiramia
        3 lihaliemikuutio
        250g koskenlaskijajuusto
        yht noin ?2 litraa yht vettä

        -ensin liedellä kaalin ja porkkanan esikypsennys 15 min 15 litran kattilassa koko ajan sekoittaen pohjalle 2 litraa vettä.

        -jauheliha ruskistetaan pannussa yhdessä sipulin kanssa ja siihen lopussa kaikki mausteet

        -juusto sulatetaan kattilassa pienessä vesimäärässä ja lisätään lopuksi paistoastiassa päällimmäiseksi

        -paistoastia 30 cmx 40 cm syvuus 6 cm
        -paistoastian yläpuolelle pelti noin puolen tunnin jälkeen (estää pinnan palamisen )

        1 riisit tasaisesti pellin pohjalle
        2 sitten puolet kaalista
        3 jauhelihat
        4 loput kaalit
        5 vettä pellille paistoastian vähän yli puoleen väliin

        -paistetaan 2 tuntia 200 astetta

        -pakastetaan
        -maistuu hyvin alussa sellaisenaankin
        -voi syödä puolukkahillon tai spaketin kera
        -kun syö spaketin yhteydessä niin niin mausteeksi tomattiketsuppia

        "spakettia" 😂

        Minä laitan vanilia jäätelöä spakettiin. 🤣🤣🤣


      • Anonyymi

        Tämä täytekakun syöjä ON onnistunut laihdutuksessa ERITTÄIN HYVIN .Ei ole tullut yhtään mitään haitallisia sivuvaikutuksia,kuten hormoonitoiminnan huonontumista,univaikeuksia,jojolaihdutusta yms


    • Anonyymi

      Kun tuota sun ketjun aloitustasi luki, niin tuli ainakin sellainen tunne, että sulla taitaa pipo kiristää todella pahasti. Sen varta ahdasmielisen oloinen tuo kirjoituksesi oli, että väkisin tulee tuollainen tunne. Kirjottelet muista tuolla tavalla, mutta titaa itselläsi olla luonteessa todella paljon korjattavaa.

      • Anonyymi

        AP:llä on itsellään ollut paha alkoholiongelma tai ongelma on ollut ihan hänen lähipiirissään. Avaus on tapa löydätä omaa pipoaan.


      • Anonyymi

        Ei vaan tein ihan analyysin pakkomielteisesti liikkuvan ja pakkomielteisesti kaloreita laskevan ja pakkomielteisesti makeasta riippuvaisen henkilön kirjoituksista. Kun henkilö itse kertoi että käy AA:ssa, ymmärsin mistä kyse. Riippuvuus muuttaa vain muotoa kun viinanjuonnille pitää hakea jotain korviketta. Makea ja itsensä piippuun vetäminen on aika yleisiä keinoja hoitaa riippuvuutta. Vielä lutkutuspuheet ja hieromiskehotukset päälle täysin asiaan liittymättömissä yhteyksissä... I rest my case.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tein ihan analyysin pakkomielteisesti liikkuvan ja pakkomielteisesti kaloreita laskevan ja pakkomielteisesti makeasta riippuvaisen henkilön kirjoituksista. Kun henkilö itse kertoi että käy AA:ssa, ymmärsin mistä kyse. Riippuvuus muuttaa vain muotoa kun viinanjuonnille pitää hakea jotain korviketta. Makea ja itsensä piippuun vetäminen on aika yleisiä keinoja hoitaa riippuvuutta. Vielä lutkutuspuheet ja hieromiskehotukset päälle täysin asiaan liittymättömissä yhteyksissä... I rest my case.

        Paha sanoa, oliko ensin muna vaiko kana. Jollakin (aito, copycat, pilailija) lutkutuspuheet ovat karanneet totaalisesti käsistä. Koko foorumi on ihan sekaisin, sillä lutkutusta on nyt joka säikeessä. Vahinko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei vaan tein ihan analyysin pakkomielteisesti liikkuvan ja pakkomielteisesti kaloreita laskevan ja pakkomielteisesti makeasta riippuvaisen henkilön kirjoituksista. Kun henkilö itse kertoi että käy AA:ssa, ymmärsin mistä kyse. Riippuvuus muuttaa vain muotoa kun viinanjuonnille pitää hakea jotain korviketta. Makea ja itsensä piippuun vetäminen on aika yleisiä keinoja hoitaa riippuvuutta. Vielä lutkutuspuheet ja hieromiskehotukset päälle täysin asiaan liittymättömissä yhteyksissä... I rest my case.

        Minä luulen että Lutkuttaja ja Pilailija ovat sama hemmo. Ihan tavallinen trolli joka haluaa estää kirjoittelun tällä palstalla. Syytä moiseen on vaikea arvata mutta syynä voi olla se, että ei ole itse kyennyt laihduttamaan tai se, että täällä laihdutetaan väärin. On esimerkiksi anttiheikkiläläisiä.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä luulen että Lutkuttaja ja Pilailija ovat sama hemmo. Ihan tavallinen trolli joka haluaa estää kirjoittelun tällä palstalla. Syytä moiseen on vaikea arvata mutta syynä voi olla se, että ei ole itse kyennyt laihduttamaan tai se, että täällä laihdutetaan väärin. On esimerkiksi anttiheikkiläläisiä.

        Ei ole sama henkilö


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Minä luulen että Lutkuttaja ja Pilailija ovat sama hemmo. Ihan tavallinen trolli joka haluaa estää kirjoittelun tällä palstalla. Syytä moiseen on vaikea arvata mutta syynä voi olla se, että ei ole itse kyennyt laihduttamaan tai se, että täällä laihdutetaan väärin. On esimerkiksi anttiheikkiläläisiä.

        "Syytä moiseen on vaikea arvata mutta syynä voi olla se, että ei ole itse kyennyt laihduttamaan tai se, että täällä laihdutetaan väärin. On esimerkiksi anttiheikkiläläisiä."

        Sinä taidat olla vainoharhainen. Joka puolella näkyy anttiheikkiläläisiä vähän kuin avaruusolentoja ihmisiksi naamioituneena. Jos laihduttaa väärin vaikka vähähiilihydraattisesti niin sehän on selvä että kuuluu anttiheikkilänsalaiseenjärjestöön jonka jäseniä vainoaa mieltä joka suunnalla. Sitten pitää taas mieltä rauhoittaakseen kaivaa joku vanha Heikkilän solvausketju tai aloittaa uusi.


    • Anonyymi

      Sanoisin että jotain sairasta sellaisessa on että ostaa valtavat määrät karkkia ja piilottaa ne kellariin ITSELTÄÄN. Ja että vielä kertoo menneensä yöaikaan ahmimaan niitä karkkeja.

      Onko jonkin mielestä tällainen käytös muka normaalia? 😳 Kyllä se aika pahasta riippuvuudesta viestii.

      • Anonyymi

        Kielii ja kielii. Sinulla on häpykieli, mikset hiplaa aikasi kuluksi sitä?


      • Anonyymi

        Sitä sanotaankin että siitä puhe mistä puute. 😂


      • Anonyymi

        Ei niitä yöllä mennä syömään,eikä yhtään grammaa enempää kuin 50g päivässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kielii ja kielii. Sinulla on häpykieli, mikset hiplaa aikasi kuluksi sitä?

        Taitaa olla yksi ja sama helppoheikki joka höpöttelee omien persooniensa kesken, eri hahmoihin verhottuna. Ilmeisesti jossain laitoksessa …hiljenee aina ennen klo 22:00.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sanotaankin että siitä puhe mistä puute. 😂

        Ei ole kyllä mitään vastenmielisempää kuin kiimainen vanha äijä rivoja solkottamassa joka tilaisuudessa. Taitaa olla joku jammusetä asialla. 🤮


      • Anonyymi

        Olen käynyt psykoanalyysissa vuodesta 2015 lähtien pari kertaa viikossa, joten uskoisin alkavani jo pikku hiljaa olla suhteellisen vapautunut ihminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole kyllä mitään vastenmielisempää kuin kiimainen vanha äijä rivoja solkottamassa joka tilaisuudessa. Taitaa olla joku jammusetä asialla. 🤮

        Joka parodiaan ryhtyy, se parodian kestäköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä sanotaankin että siitä puhe mistä puute. 😂

        Mulle sä sinkosit sieluni sykkivän kipinän. Kättesi kosketus synnytti tänne näin kipinän. Leikkiä tahdomme kaksin näin näin. Missä ja milloin me ollaan ihan vain selvitetään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka parodiaan ryhtyy, se parodian kestäköön.

        Olet käsittänyt koko parodian käsitteen ilmeisesti aika väärin.


    • Anonyymi

      Palstan maxityttöjen kesälaulu:

      Pillu vasten pillua pump pump
      Siinä sitä jotakin on ai ai ai

      Pillu vasten pillua pump pump
      Kuumat väreet aikaan se sai niin se sai
      Leikkimieli arjen vie harmaan
      Tahdot varmaan tanssia näin

      Pillu vasten pillua pump pump
      Siinä sitä jotakin on ai ai ai

      • Anonyymi

        Mitä ihmettä? Oliko tuo viesti Lutkuttajan viesti vai jonkun muun? Oliko tuo parodiaa vai ei?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä ihmettä? Oliko tuo viesti Lutkuttajan viesti vai jonkun muun? Oliko tuo parodiaa vai ei?

        Lutkuttajanpa hyvinkin. Apu ei tavoita aina sitä tarvitsevia.

        Kyseessä on venäläinen kateus. Ellei itsellä ole haluamaansa eikä sitä kykene saavuttamaan, ei sitä saa olla myöskään muilla. Sen vuoksi on parasta pilata ympäriltään niin paljon kaikkea kuin mahdollista. Nyt vaikkapa keskusteluja.

        Hävitetyn maan taktiikka.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1709
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1614
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1468
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      59
      1462
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      53
      1365
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1318
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      83
      1275
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1168
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe