Samojen asioiden toistoa

Anonyymi

Juu. Tällä palstalla jatkuvasti yritetään pakkosyöttää ajatusta, että "tärkein asia on parisuhde, ja millään muulla ei ole mitään väliä, kunhan vaan on parisuhde, että voi mainostaa kaikille, että on parisuhde".
No juu - ehkä kannattaa kuitenkin miettiä, että on monia muitakin arvokkaita asioita.
Parisuhde voi olla arvokas asia, tai se voi olla myös rasite.
=Etelä-Suomen mies

48

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jokainen tietää, että parisuhde ei ole onnellisuusautomaatti.

      • Anonyymi

        Kumpa tietäisikin.


      • Anonyymi

        On se, mutta vain järki-ihmisille.


      • Anonyymi kirjoitti:

        On se, mutta vain järki-ihmisille.

        Höh. Moni järki-ihminen on joutunut parisuhteessa pettymään. Eli "onnellisuusautomaatti"-käsite kannattaa unohtaa.


    • Juu, olen kyllästynyt siihen samaan jankkaukseen. Minä olen ihan tyytyväinen sinkkuna ja minunlaisia on monia. Niin miehiä kuin naisia.

      Jollakin on fiksaatio että kaikki sinkut haluavat parisuhteen.

      Kai perimmiltään jokainen haluaisi sen unelmiensa kumppanin ja eläisi onnellisena hänen kanssaan loppuelämän. Mutta kun ihminen voi olla ihan yhtä onnellinen sinkkunakin. Ei joku kämänen parisuhde takaa onnea...

    • On jopa hauskaa lukea kirjoituksia, joissa parisuhdetta pidetään jonain mittarina. Suurinpiirtein verrattavissa vaikka siihen, että vain urheilija osaa elää oikein. 😂

      Stereotypiota ja todella suppeaa näkökulmaa. 😬

      Mutta kaikki ihmiset ei kykene näkemään laajasti asioita. Pieni näkökenttä riittää ja siitä rakennetaan totuus. Ja sitä puollustetaan raivoisasti.... keinoja kaihtelematta. 😄

      Se sivulta huvittaa..😁

      • Jaa, se suppea elämänkatsomus on niin turvallinen valinta..
        Eletään tynnyrissä kovan kuoren alla.. ja harrastetaan puskista huutelua..

        Olisihan se kamalaa jos jotenkin poikkeasi normeista.. ihan hirveää.. ja sitten pitäisi paheksua jopa itseään..

        Ja olisihan se kamalaa kertakaikkisesti jos erottuu joukosta olemalla tyytyväinen itseensä erilaisena ja normien ulkopuolelta.. eihän smmoinen käy päinsä ollenkaan..

        Ja olisihan se ihan hirveää jos elämänkatsomus olisi niin laaja että ei voisi enää paheksumalla toisia ylentää itseään ja joutuisi toteamaan oman osansa rehellisesti...

        Lol...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, se suppea elämänkatsomus on niin turvallinen valinta..
        Eletään tynnyrissä kovan kuoren alla.. ja harrastetaan puskista huutelua..

        Olisihan se kamalaa jos jotenkin poikkeasi normeista.. ihan hirveää.. ja sitten pitäisi paheksua jopa itseään..

        Ja olisihan se kamalaa kertakaikkisesti jos erottuu joukosta olemalla tyytyväinen itseensä erilaisena ja normien ulkopuolelta.. eihän smmoinen käy päinsä ollenkaan..

        Ja olisihan se ihan hirveää jos elämänkatsomus olisi niin laaja että ei voisi enää paheksumalla toisia ylentää itseään ja joutuisi toteamaan oman osansa rehellisesti...

        Lol...

        No tuo kuvaamasi on yhtälailla sallitua. Saa vetää pään hanuriinsa ja itkee.

        Mutta sit se kysymys... milloin voi valittaa?

        Jos kuva edessä ei ole sitä mitä haluaa, voisiko sitä miten muuttaa? 🤔

        En mä ainakaan katso jonninjoutavaa pa.kaa, jos voin katsoa muutakin. Ja kyllä löyty muutakin. 😬👌


      • interlocutrice kirjoitti:

        No tuo kuvaamasi on yhtälailla sallitua. Saa vetää pään hanuriinsa ja itkee.

        Mutta sit se kysymys... milloin voi valittaa?

        Jos kuva edessä ei ole sitä mitä haluaa, voisiko sitä miten muuttaa? 🤔

        En mä ainakaan katso jonninjoutavaa pa.kaa, jos voin katsoa muutakin. Ja kyllä löyty muutakin. 😬👌

        No niin. Aika moni elää pää hanurissa. Mut hyvää yötä ny.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No niin. Aika moni elää pää hanurissa. Mut hyvää yötä ny.

        Sillekin on oikeutus...

        Öitä.


      • interlocutrice kirjoitti:

        Sillekin on oikeutus...

        Öitä.

        No mä en kyllä ymmärrä ollenkaan strutsimaista touhua.. painetaan pää hiekkaan, hyökätään tai juostaan niin perkeleesti kun tulee ongelmia. Että mikä oikeutus on olla typerä ja elää pää hanurissa.. ja vielä pahempaa jos se pää on toisen hanurissa ja eletään täysin toisen kautta..

        Toki erilaisuus on rikkaus, mutta se että feikataan ja ollaan niin tavanomaisia ilman että uskaltaa olla oma itsensä, on oikesti ihan jotakin muuta kuin oikeutettua. Eihän siinä riko kuin omia ihmisoikeuksiaan, mutta helvetinmoinen sääli se on.

        Tosin täytyy minunkin ymmärtää, että joskus tilanne elämässä on itse kullakin sellainen, et se pään vetäminen hanuriin on ainoa tapa selvitä. Sinne jääminen onkin sitten jo toinen juttu.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä en kyllä ymmärrä ollenkaan strutsimaista touhua.. painetaan pää hiekkaan, hyökätään tai juostaan niin perkeleesti kun tulee ongelmia. Että mikä oikeutus on olla typerä ja elää pää hanurissa.. ja vielä pahempaa jos se pää on toisen hanurissa ja eletään täysin toisen kautta..

        Toki erilaisuus on rikkaus, mutta se että feikataan ja ollaan niin tavanomaisia ilman että uskaltaa olla oma itsensä, on oikesti ihan jotakin muuta kuin oikeutettua. Eihän siinä riko kuin omia ihmisoikeuksiaan, mutta helvetinmoinen sääli se on.

        Tosin täytyy minunkin ymmärtää, että joskus tilanne elämässä on itse kullakin sellainen, et se pään vetäminen hanuriin on ainoa tapa selvitä. Sinne jääminen onkin sitten jo toinen juttu.

        psst. Te vapaan seksuaalisuuden sateenkaariliputtajat olette nykyään sitä suurta massaa. Vaikka mielellänne kuvittelette olevanne jotenkin erikoisia olette juuri niitä lampaita joita ohjaillaan miten halutaan. Ihan sama juttu on näissä sateenkaarihommissa kuin mokutushommissa, asioista esitetään vain kliffat hyvät jutut ja huonoista ette tahdo tietää, työnnätte pään perseeseen ja paistattelette omassa erinomaisuudessanne.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        psst. Te vapaan seksuaalisuuden sateenkaariliputtajat olette nykyään sitä suurta massaa. Vaikka mielellänne kuvittelette olevanne jotenkin erikoisia olette juuri niitä lampaita joita ohjaillaan miten halutaan. Ihan sama juttu on näissä sateenkaarihommissa kuin mokutushommissa, asioista esitetään vain kliffat hyvät jutut ja huonoista ette tahdo tietää, työnnätte pään perseeseen ja paistattelette omassa erinomaisuudessanne.

        -harmiseikirj-

        Jaa, no sinähän voit viisaampana sitten valistaa minua...
        Otan mielelläni vasta-argumentteja vastaan, minun maailmankuvassani en ole erinomainen, mutta sellaiseksi voisin pyrkiä ihan vain ymmärtämällä myös sellaisia jotka eivät ole kanssani samaa mieltä..

        Elämä olisi kovin tylsää jos kaikki jaettaisiin samat mielipiteet..

        Joten mitä huonoja puolia esimerkiksi on minun avoimen seksuaalisessa tapailusuhteessani, joka ensinnäkin toimii molemmille just fine ja kumpikin saa haluamansa? Sekö tekee minusta sateenkaari-ihmisen, koska minulla on avoin, seksuaalinen heterosuhde?

        Tosin olisin varmaankin otettu jos voisin luokitella itseni sateenkaariväkeen..


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, no sinähän voit viisaampana sitten valistaa minua...
        Otan mielelläni vasta-argumentteja vastaan, minun maailmankuvassani en ole erinomainen, mutta sellaiseksi voisin pyrkiä ihan vain ymmärtämällä myös sellaisia jotka eivät ole kanssani samaa mieltä..

        Elämä olisi kovin tylsää jos kaikki jaettaisiin samat mielipiteet..

        Joten mitä huonoja puolia esimerkiksi on minun avoimen seksuaalisessa tapailusuhteessani, joka ensinnäkin toimii molemmille just fine ja kumpikin saa haluamansa? Sekö tekee minusta sateenkaari-ihmisen, koska minulla on avoin, seksuaalinen heterosuhde?

        Tosin olisin varmaankin otettu jos voisin luokitella itseni sateenkaariväkeen..

        "Joten mitä huonoja puolia esimerkiksi on minun avoimen seksuaalisessa tapailusuhteessani, joka ensinnäkin toimii molemmille just fine ja kumpikin saa haluamansa? "

        Kuten se toisessa ketjussa olea Armi/Danny kesksutelu osoittaa, jos tulisikin aika jona haluaisit sitoutua se tuskin onnistuisi kun YTM alfamies pujottelija ei siihen suostuisikaan kun siitä on kivempaa käydä kyntämässä muitakin naisia :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Joten mitä huonoja puolia esimerkiksi on minun avoimen seksuaalisessa tapailusuhteessani, joka ensinnäkin toimii molemmille just fine ja kumpikin saa haluamansa? "

        Kuten se toisessa ketjussa olea Armi/Danny kesksutelu osoittaa, jos tulisikin aika jona haluaisit sitoutua se tuskin onnistuisi kun YTM alfamies pujottelija ei siihen suostuisikaan kun siitä on kivempaa käydä kyntämässä muitakin naisia :D

        -harmiseikirj-

        Kas kun MINÄ en halua sitoutua sen enempää pujottelijaan kuin kehenkään muuhunkaan. Se elämä on minulta jo eletty. Nähty ja koettu. Ei kiitos enää.

        Jos Armin ja Dannyn tilanteeseen vertaa, niin minä olisin Armin sijassa tyytyväinen sivurooliini. Enkä valittaisi ja kitisisi mitä Danny tekisi. Eläisin hurjaa sinkkuelämää ja hurvittelisin aina välillä Dannyn kanssa. Tosin Danny saisi minulta rukkaset kun ei ole minun tyyppiäni. Minä pidän kilteistä ja kunnollisista...


      • Anonyymi

        Suppeaa näkökulmaa on myös se jos alkaa kiukuttelemaan nettiostajalle joka tekee oharit. Niitä tehdään joka päivä, avarakatseiset tiedostaa sen elämänkokemuksellaan.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No mä en kyllä ymmärrä ollenkaan strutsimaista touhua.. painetaan pää hiekkaan, hyökätään tai juostaan niin perkeleesti kun tulee ongelmia. Että mikä oikeutus on olla typerä ja elää pää hanurissa.. ja vielä pahempaa jos se pää on toisen hanurissa ja eletään täysin toisen kautta..

        Toki erilaisuus on rikkaus, mutta se että feikataan ja ollaan niin tavanomaisia ilman että uskaltaa olla oma itsensä, on oikesti ihan jotakin muuta kuin oikeutettua. Eihän siinä riko kuin omia ihmisoikeuksiaan, mutta helvetinmoinen sääli se on.

        Tosin täytyy minunkin ymmärtää, että joskus tilanne elämässä on itse kullakin sellainen, et se pään vetäminen hanuriin on ainoa tapa selvitä. Sinne jääminen onkin sitten jo toinen juttu.

        Olet itsekin sulkenut silmäsi maailmalta. Jokainen on. Onko se järkevää? Ei kokonaisuutena, mutta ehkä sekin pitää saada elää...???🤷‍♂️ Siis hetki kun on pää pensaassa ja näkee vain mitä haluaa...

        Ihminen lopulta näkee juuri sitä mitä haluaa.... ei sitä mitä voisi nähdä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suppeaa näkökulmaa on myös se jos alkaa kiukuttelemaan nettiostajalle joka tekee oharit. Niitä tehdään joka päivä, avarakatseiset tiedostaa sen elämänkokemuksellaan.

        Ai kun hauskaa, että jaksat tästä muistuttaa. 😀

        Eiköhän se nettiostaja tiennyt, ettei ohareista seuraa kivaa. Ja sinun mielestä sen pitäisi olla normaalia? Ihmisten pitäisi saada käyttäytyä miten huvittaa, eikä siitä saa ainakaan sanoa pahaa sanaa?

        Ainakin sinä pahastut toisten puolesta... on sullakin rastisi. 😂


      • interlocutrice kirjoitti:

        Olet itsekin sulkenut silmäsi maailmalta. Jokainen on. Onko se järkevää? Ei kokonaisuutena, mutta ehkä sekin pitää saada elää...???🤷‍♂️ Siis hetki kun on pää pensaassa ja näkee vain mitä haluaa...

        Ihminen lopulta näkee juuri sitä mitä haluaa.... ei sitä mitä voisi nähdä.

        Kyllä olen joskus sulkenut silmäni.. teen sitä yhä. Mutta en elä pää pusikossa, ainakaan omasta mielestäni. Tosin voin olla väärässäkin.

        Tai no se riippuu ihan siitä, miten kukakin asian määrittelee.
        Minun määritelmäni asiasta poikkeaa varmasti muiden vastaavasta.
        Ja tuostakin että näkee vain mitä haluaa, olen eri mieltä kanssasi.. näkee sen mitä oma maailmankatsomus ja ymmärrys sallii. Se tosin voi poiketa kovastikin siitä mitä haluaa..
        Mutta ymmärrän myös pointin.. nähdään vain ne kultareunukset ukkospilvestä..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kyllä olen joskus sulkenut silmäni.. teen sitä yhä. Mutta en elä pää pusikossa, ainakaan omasta mielestäni. Tosin voin olla väärässäkin.

        Tai no se riippuu ihan siitä, miten kukakin asian määrittelee.
        Minun määritelmäni asiasta poikkeaa varmasti muiden vastaavasta.
        Ja tuostakin että näkee vain mitä haluaa, olen eri mieltä kanssasi.. näkee sen mitä oma maailmankatsomus ja ymmärrys sallii. Se tosin voi poiketa kovastikin siitä mitä haluaa..
        Mutta ymmärrän myös pointin.. nähdään vain ne kultareunukset ukkospilvestä..

        Pointti on se, ettei toisille pysty sanomalla sanomasn, että näe ja ymmärrä....

        Sen tuskan joutuu sietämään....

        🤔


      • interlocutrice kirjoitti:

        Pointti on se, ettei toisille pysty sanomalla sanomasn, että näe ja ymmärrä....

        Sen tuskan joutuu sietämään....

        🤔

        No joo.. tossa samaa mieltä tavallaan. Tosin se näkemys siitä nähtävästä asiasta on jokaisella omanlaisensa. Mut toista ei voi pakottaa näkemään.. se on totta. Mutta tarviiko edes? Jokainen tekee valintansa ja elää kuten elää.

        Voi sattua kun näkee läheisensä sokeuden, mutta sen kanssa pitää vain elää. Totta.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No joo.. tossa samaa mieltä tavallaan. Tosin se näkemys siitä nähtävästä asiasta on jokaisella omanlaisensa. Mut toista ei voi pakottaa näkemään.. se on totta. Mutta tarviiko edes? Jokainen tekee valintansa ja elää kuten elää.

        Voi sattua kun näkee läheisensä sokeuden, mutta sen kanssa pitää vain elää. Totta.

        Se on raskasta.... tiedän. 🙄

        Tälläkin palstalla sen huomaa... ihmiset koettaa kertoa kaikesta mshdollisimman tarkkaan niile jotka eivät näe kuin jotain pientä, epäolennaista, vaikka ulkonäön...

        Mutta ei se auta, jos ihminen ei itse suostu näkemään...


      • interlocutrice kirjoitti:

        Se on raskasta.... tiedän. 🙄

        Tälläkin palstalla sen huomaa... ihmiset koettaa kertoa kaikesta mshdollisimman tarkkaan niile jotka eivät näe kuin jotain pientä, epäolennaista, vaikka ulkonäön...

        Mutta ei se auta, jos ihminen ei itse suostu näkemään...

        Ahdasmielisenä ja pikkusieluisena on niin hyvä ja turvallinen olla.. siitä se johtuu. Rohkeuden ja uskalluksen puutteesta.

        Kaikki oman näkemyksen ulkopuolinen on automaattisesti väärää tai pahaa.. koskaan ei myönnetä edes itselle, että voisi olla väärässä. Ei olla itselleen rehellisiä.

        Omien mielipiteiden takana seisotaan järkähtämättömästi kuin kallio, siitäkin huolimatta että keskustelun pitäisi vuorovaikutteisesti avartaa molempien osapuolien näkemystä. Jankataan yhtä ja samaa ajasta ikuisuuteen.. kun ei nähdä toista ja hänen sanomaansa.

        Voi olla erimieltä ja samalla ymmärtää toista. Ei se helppoa ole, mutta mahdollista.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Ahdasmielisenä ja pikkusieluisena on niin hyvä ja turvallinen olla.. siitä se johtuu. Rohkeuden ja uskalluksen puutteesta.

        Kaikki oman näkemyksen ulkopuolinen on automaattisesti väärää tai pahaa.. koskaan ei myönnetä edes itselle, että voisi olla väärässä. Ei olla itselleen rehellisiä.

        Omien mielipiteiden takana seisotaan järkähtämättömästi kuin kallio, siitäkin huolimatta että keskustelun pitäisi vuorovaikutteisesti avartaa molempien osapuolien näkemystä. Jankataan yhtä ja samaa ajasta ikuisuuteen.. kun ei nähdä toista ja hänen sanomaansa.

        Voi olla erimieltä ja samalla ymmärtää toista. Ei se helppoa ole, mutta mahdollista.

        Omia ajatuksia ja päätelmiä jos pitää vahvistaa ja tukea, fiksu tietäisi olevansa heikoilla, mutta silloin ei halutakaan selvittää ongelmaa, vaan paikata hädissään uppoavaa venettä...🤷‍♂️

        Meneehän se elämä noinkin...🤔


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Kas kun MINÄ en halua sitoutua sen enempää pujottelijaan kuin kehenkään muuhunkaan. Se elämä on minulta jo eletty. Nähty ja koettu. Ei kiitos enää.

        Jos Armin ja Dannyn tilanteeseen vertaa, niin minä olisin Armin sijassa tyytyväinen sivurooliini. Enkä valittaisi ja kitisisi mitä Danny tekisi. Eläisin hurjaa sinkkuelämää ja hurvittelisin aina välillä Dannyn kanssa. Tosin Danny saisi minulta rukkaset kun ei ole minun tyyppiäni. Minä pidän kilteistä ja kunnollisista...

        Pujottelijalle sopisi viljapellossa kirmaileva elovenatyttö.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pujottelijalle sopisi viljapellossa kirmaileva elovenatyttö.

        No niin sopisi.. oikein hyvin.. samaa mieltä. Minä en kylläkään sovi siihen muottiin.. enkä halua sopia.


    • Anonyymi

      Jokainen tietää että autoilija on aina impotentti.

    • Alkuun mäkin tutustuin palstaan siksi, kun olin silloin jokseenkin epätoivoinen löytämään naisseuraa lähes totaalikokemattomana nuorena aikuisena ja mietin kuumeisesti syitä siihen. No sittemmin mäkin aloin MA-teorian jankkaajaksi ja ehkä vähän naisvihamielistäkin tekstiä suoltamaan, mutta se oli joskus 2017 tms. kun aloin ihan tietoisesti irtautumaan siitä incelien ajattelutavasta, että ympärillä näkee vain jotain Chadeja ja Stacyja, tai ytmejä ja ätnejä sun muita oletettuja. Olen mä naisasioistani kertonut palstalla paljonkin sen jälkeen, mutta ehkä se 2018 tapahtunut poikuuden karistaminen housuista oli henkisesti niin iso asia, että saattoi ihan oikeasti hieman muuttaa ja pehmentää luonnettani.

      Mutta mä olen ihan tarkoituksella kirjoitellut myös ihan arkipäiväisistä asioista kuten jostain mielenkiintoisista ajankohtaisista artikkeleista, omasta voinnistani, työstäni, autoistani, kilpa-autoilusta, politiikasta, sosiaalipolitiikasta jne. Olisihan noille kaikille oma alakategoriansa, mutta mielestäni ennestään täysin tuntemattomien kesken keskustelu jää monesti vähän ohueksi. Täällä kuitenkin on tietty vakioporukka joka tuntee mut, ja mäkin olen joidenkin palstalaisten asioista ja ennen kaikkea keskustelutaidoista sekä ns. palstapersoonasta tietoinen. Niin on tosiaan tullut kirjoiteltua paljon muustakin kuin deittailusta tai MA-teoriasta, oikeastaan varmaan jopa enemmän näistä off-topic aiheista viime aikoina. Ja kyllähän niistäkin saa monesti vedettyä aasinsillan palstan varsinaiseen aihepiiriin liittyen. Että jos olen johonkin ketjuun käytännössä raportoinut vaikkapa autooni tekemiä remontteja, arvioinut ja vertaillut omistamiani autoja jne. niin voihan siinä samalla avautua tilaisuus keskustella esimerkiksi Jaguar S-Typen, Mersujen, ja okei, myös 450tkm ajetun Transitin ja yli rippikouluikäisen Lagunan vaikutuksesta miehen ma-tasoon tai ulospäin näkyvään imagoon.

      Ja jos olen kirjoittanut monesti esim. aiemmasta kilpa-autoiluharrastuksestani, nykyisestä simuharrastuksesta ruudun takaa, ja ylipäätään autourheilusta, niin itse kylläkin helposti takerrun joihinkin teknisiin yksityiskohtiin, vuosilukuihin yms. mutta jos täällä on (joskus harvoin) ollut samanhenkistä ja järkevää keskusteluseuraa aiheeseen liittyen, niin väliäkö sillä mikä alakategoria on kyseessä, kunhan on suht aktiivinen palsta, jollainen tämä on. 🙄

      Muistan kyllä erittäin hyvin että mystinen, mutta aika äkäinen vuoden 2012 peris oli paljon suositumpi kuin mitä mä nykyisin olen 😂 Kaikki ei selvästikään tykkää mun nykyisestä, oikeastaan aika rehellisestä ja silti suht asiallisesta tyylistäni, mutta tiedä sitten mistä johtuu. No, itsepä elävät omassa incel-kuplassaan vankina nämä huutelijat.

    • Anonyymi

      On hirviömäinen suunnitelma pyöräillessä uusi operaatiosuunnitelma; puolessa päivässä 16-kilometrin etäisyydelle, lyhennän matkasuunitelmaa, menisi kokonainen päivä jo tuollaiseen urheilusuoritukseen.

      • Anonyymi

        No, kyllä kai joku 18 kilometrii tunnissa pitäs päästä, maantiellä tasasta paljo nopeampaa. Joku 150 kilsaa päivässä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      💕💕⏭🌞🌞✔💗✔⏭🈁

    • Anonyymi

      Voisi.o.piste. uusi. kappsale... kun hirviömäisen vaikeaa on lukeaa miljoonaä-kirjaimista yhtäpötköä. pisti.sulkumedrkki. aivastusmerkki.

    • Anonyymi

      Tuossa on muuten hyvä kysymys: kuka keksi arkkienkeli Gabrielin etunimen?

    • Parisuhde ei ole automaattinen tie onneen. Jos et kykene olemaan onnellinen muuten, niin miten parisuhteessa sitten? Ei toinen ihminen voi täydellä varmuudella taata, että tulet onnelliseksi. Ei parisuhde ole kaiken mittari.

      Toinen olettamus ja sitkeässä pysyvä stereotypia on se, että sinkut bailaa jatkuvasti ja harrastaa yhdenyön suhteita. Itse en edes oikein välitä termistä sinkku, sillä se on tuon stereotypian jollain lailla pilaama.

    • Tällä palstalla toistuu useasti ne samat aiheet päivästä ja viikosta ja kuukaudesta ja jopa varmaan vuodesta toiseen. Ihan kuin ei olisi muita mielenkiinnon kohteita elämässä ja näin poispäin.

      • Niin, samat aiheet toistuvat vuodesta toiseen. Ja ne samat olettamukset parisuhteen "onnellisuudesta". Hassua, kun parisuhdeasiat täyttävät joidenkin ajatusmaailmasta 98 prosenttia. Toki on normaalia, että parisuhdeasioita mietitään joskus, vaan kun oikeassa elämässä ainakin 90 prosenttia on kokonaan muita asioita kuin parisuhdejuttuja.


      • Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

        Niin, samat aiheet toistuvat vuodesta toiseen. Ja ne samat olettamukset parisuhteen "onnellisuudesta". Hassua, kun parisuhdeasiat täyttävät joidenkin ajatusmaailmasta 98 prosenttia. Toki on normaalia, että parisuhdeasioita mietitään joskus, vaan kun oikeassa elämässä ainakin 90 prosenttia on kokonaan muita asioita kuin parisuhdejuttuja.

        No se varmaankin on sitä "siitä puhe mistä puute -puhetta". Jotku onnistuu menestyksellisesti hoitaan ton puolelle elämästään sellaiseen sivuroolin, että aikaa jää muulle. Siis pitkät liitot.


    • Yritetäänkö? On täällä kyllä muutama ätmi, jonka miekestä kaikki asiat sujuisivat kuin tanssi, kunhan vain joku nainen ( nuori ja kaunis tietysti) huolisi.

      • Ja kaikki omat ongelmat katoaisivat sen naisen saamisen myötä.


    • Anonyymi

      Yhteen ihmissuhteeseen ladataan melkoisia odotuksia, kun sen odotetaan täyttävän suuren osan sosiaalisista tarpeista. Yhteiskunta edelleen pitkälle perustuu parisuhdemalliin, joskin murroksessa. Nykykolmikymppisistä suurempi osa yksin kuin parisuhteessa. Ja yli puolet avioliitoista päätyy eroon, toisista enää neljäsosa. Kuitenkin yksinäisyys vaivaa, ja sillä toisella myös muita kuin romanttisia ja seksuaalisia funktioita, kumppanuus ja se arjen jakaminen. Tietyn iän jälkeen niiden ystävienkään löytäminen ei niin helppoa, ja ne tuppaavat pariutumaan jolloin aikaa ystäville jää vähemmän. Parisuhde voi olla helpoin tapa löytää se ystävä.

    • Kyllähän se ihmisen kannalta se tärkein asia on se parisuhde. Ei sitä mitenkään voi kieltää. Ihminen kun ei suvuttomasti lisäänny. Ei meitä ois ketään olemassa ilman parisuhdetta. No mun lähipiirissä kaikki on ainakin jollakin tasolla epäonnistunut. Ja mä ite en oo koskaan ees seurustellu ja yh perheestä oon lähtösin. Mutta silti on kiva nähdä, kun joillain on onnistunut. Että jos parisuhde ois niin kauheen kamalaa, niin kai se ihmiskunta ois jo aikaa sitten kuollut sukupuuttoon.

    • Anonyymi

      Tällä palstalla vaan korostetaan parisuhteen merkitystä niin paljon, että unohtuu moni muu asia. Siis: Useimilla ihmisillä on HARRASTUKSIA: Esimerkiksi jääkiekko, musiikki, historian tutkiminen, sukututkimus, linja-autoharrastus, rautatieharrastus, ilmailuharrastus, puutyöt, käsityöt, matkailu, valokuvaus jne. Ja kun ihminen harrastaa monenlaisia asioita, niin ei silloin ehdi käyttämään 24 tuntia vuorokaudessa parisuhteen etsimiseen. Asia on niin, että parisuhde löytyy aikanaan, ja parisuhde on aivan normaalia elämää omien harrastusten lisäksi. Eikä parisuhteessa oleva toitota kaikille vastaantulijoille olevansa parisuhteessa.
      _J_

      • No harrastuksia on vaikka kuinka paljon. Ja se onkin plussa että niitä on tullut juuri sen takia kun ei oo parisuhdetta. Just toi valokuvaus ja historian tutkimus. Ne saa hienosti nivottua yhteen. Kun kuvaa ensin jotain autioo tehdasta ja sitten alkaa selvittään taustoja. Se vaan että jos me kerta kaikkiaan kukaan lisäänny, niin kuka niistä sitten hyötyy. Uskon ite että meidän perhe ongelmat johtuu ainakin osin siitä juurettomuudesta, kun ei tiedetä isovanhemmista ja muutenkaan historiasta paljon mitään. Mutta nyt mun täytyy lähtee ottaan uusia kuvia. Hei Hei.


    • Anonyymi

      "Kyllähän se ihmisen kannalta se tärkein asia on se parisuhde. Ei sitä mitenkään voi kieltää. Ihminen kun ei suvuttomasti lisäänny."
      No siinä tapauksessa olen ollut muutaman kerran parisuhteessa koeputken kanssa.
      Olen nimittäin hankkinut kaksi lasta ihan täysin ilman mieheen koskematta, ja kenties kolmannenkin vielä haluan. Harkinnassa.
      Keinohedelmöitys maksaa noin reilut 600 euroa kerta, joten ihan halpaa se ei ole, mutta jos parisuhdetta ei halua ja lapsen todella tahtoo, se on hyvä vaihtoehto.
      Miljoona kertaa parempi kuin alkaa hankkia lasta jonkun randomin baaarituttavan kanssa jonka taustoista ei mitään tiedä.
      Niin että ei, ei siihen suvunjatkamiseen parisuhdetta tarvita.
      Nuorempana ole jopa kokeillut niitä niin iki-ihania taivaallisia parisuhteitakin, huonoksi vaihtoehdoksi havainnut ja sinkkuelämän lasteni kanssa valinnut.
      Meillä on kiva pieni perhe, ja nautin näistä lapsista todella.
      Se, haluaako elää yksin vai toisen kanssa on jokaisen ihan oma valinta. Jokainen aikuinen ihminen varmasti tietää mikä itselle on parasta ja mieluisinta, siihen ei kenenkään tarvitse tulla sörkkimään ja neuvomaan.

      • Ei mun ollu tarkotus ketään neuvoo. Onhan toi koeputki mahdollisuus tietenkin. Just niin kuin sanoin että kun oon yh-perheestä lähtösin niin sama kait vaikka koeputkesta tullut.


    • Anonyymi

      Heh heh, minulla on ollut kolme pitkää parisuhdetta joten olen varmasti nyt tripla onnellinen.

      AsianVierestä

    • Anonyymi

      "Parisuhde voi olla arvokas asia, tai se voi olla myös rasite."

      Näin on. Parisuhde voi olla ja usein onkin molempia jossain määrin. Jos se on etupäässä rasite tai ei pidä sitä ollenkaan arvokkaana, kannattaa harkita eroa.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4995
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1491
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    8. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1247
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe