Perhonen lensi asuntoon

Anonyymi

Piti avata kaikki ikkunat ja ovet jotta se löysi tiensä takaisin ulos luontoon.

45

124

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä päästänyt jo seitsemän perhosta tänään ulos. Kahdeksas pörräili hetken katonrajassa ja löysi tiensä ulos sieltä mistä tulikin eli tuuletusikkunasta.
      Toissapäivänä metsästin kolme perhosta ja vein ulos.

      Perhosia on paljon tänä kesänä, mikä ihan hyvä juttu.

      • Oho. Mulla on tullu vaan kaks perhosta kerralla sisään, mutta niiden mukana tulikin sitten yksi ilkimys: ampiainen. Ei sillä, että en sitä tappanut, enkä ole onneksi niille allerginen, mutta mulla on niistä pelottava kokemus.

        Olin päässyt juuri lukiosta, ja syksyllä lähdössä opiskelemaan, joten tavallaan viimeinen kesä ennen omilleni muuttoa oli menossa. Mun huone porukoilla on kesäisin kuin sauna, koska sinne paistaa aurinko suoraa puolesta päivästä eteenpäin auringonlaskuun asti. Eikä sekään yhtään vähennä kuumutta, että huone on toisessa kerroksessa ja päällä on tumma peltikatto.

        Siis tuskaista nukkua. Olimme juuri loppukeväästä siivonneet yläaitan, joten muutin aittaan asumaan/nukkumaan kesäksi, koska se oli öisin viileä paikka nukkua.

        Siinä kesän aikana sitten ampiaiset rakensivat pesän mun tyynyn yläpuolelle katonrajaan, mutta annoin sen siinä olla. Jonkin aikaa yhteisasuminen sujui, kunnes yhtenä yönä havahduin siihen että ranteeseeni sattuu, ja herättyä tajusin ampiaisen pistäneen. Eipä siinä mitään, jatkoin hetken päästä uniani.

        Seuraavana yönä heräsin taas polttavaan tuskaan, ja tajusin heti ampiaisen olleen jälleen kyseessä. Tällä kertaa oli tosin lähellä ettei mennyt henki. Ampiainen kun oli tuikannut piikkinsä mun kaulalle, sentin päähän henkitorvesta. Myöhemmin samana päivänä pesä sai lähteä, sillä en halunnut ottaa riskiä, että saan kolmannen piston seuraavana yönä, ja jonka takia lähtee henki.

        On mua senkin jälkeen amppari pistänyt muutaman kerran, joista yhden kerran keskelle selkää, kun nojasin tuolin selkänojaan enkä huomannut siinä nököttävää pörriäistä.


      • Lauruska kirjoitti:

        Oho. Mulla on tullu vaan kaks perhosta kerralla sisään, mutta niiden mukana tulikin sitten yksi ilkimys: ampiainen. Ei sillä, että en sitä tappanut, enkä ole onneksi niille allerginen, mutta mulla on niistä pelottava kokemus.

        Olin päässyt juuri lukiosta, ja syksyllä lähdössä opiskelemaan, joten tavallaan viimeinen kesä ennen omilleni muuttoa oli menossa. Mun huone porukoilla on kesäisin kuin sauna, koska sinne paistaa aurinko suoraa puolesta päivästä eteenpäin auringonlaskuun asti. Eikä sekään yhtään vähennä kuumutta, että huone on toisessa kerroksessa ja päällä on tumma peltikatto.

        Siis tuskaista nukkua. Olimme juuri loppukeväästä siivonneet yläaitan, joten muutin aittaan asumaan/nukkumaan kesäksi, koska se oli öisin viileä paikka nukkua.

        Siinä kesän aikana sitten ampiaiset rakensivat pesän mun tyynyn yläpuolelle katonrajaan, mutta annoin sen siinä olla. Jonkin aikaa yhteisasuminen sujui, kunnes yhtenä yönä havahduin siihen että ranteeseeni sattuu, ja herättyä tajusin ampiaisen pistäneen. Eipä siinä mitään, jatkoin hetken päästä uniani.

        Seuraavana yönä heräsin taas polttavaan tuskaan, ja tajusin heti ampiaisen olleen jälleen kyseessä. Tällä kertaa oli tosin lähellä ettei mennyt henki. Ampiainen kun oli tuikannut piikkinsä mun kaulalle, sentin päähän henkitorvesta. Myöhemmin samana päivänä pesä sai lähteä, sillä en halunnut ottaa riskiä, että saan kolmannen piston seuraavana yönä, ja jonka takia lähtee henki.

        On mua senkin jälkeen amppari pistänyt muutaman kerran, joista yhden kerran keskelle selkää, kun nojasin tuolin selkänojaan enkä huomannut siinä nököttävää pörriäistä.

        No aika kammotus toi sun ampparikokemus.. vielä öiseen aikaan..

        Minä en ole nähnyt yhtään ampiaista tänä kesänä. Kimalaisia jonkun verran..

        Eikä juurikaan niitä hyttysiäkään ole.. sitä vastoin perhosia on paljon. Nimenomaan nokkosperhosia.
        Laitoin jo tuuletusikkunaa pienemmälle jotta eivät ihan invaasioisi koko kämppää.
        Yöksi sitten ikkunat ja ovi seljälleen auki.. viilenee kämppä sopivasti seuraavan päivän helteisiin.

        Mutta hämmästyin itsekin tajutessani etten ole nähnyt tänä kesänä yhtään ampiaista.. hälyttävää.
        Vai johtuneeko siitä ettei minulla ole tänä vuonna ollenkaan kesäkukkia...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        No aika kammotus toi sun ampparikokemus.. vielä öiseen aikaan..

        Minä en ole nähnyt yhtään ampiaista tänä kesänä. Kimalaisia jonkun verran..

        Eikä juurikaan niitä hyttysiäkään ole.. sitä vastoin perhosia on paljon. Nimenomaan nokkosperhosia.
        Laitoin jo tuuletusikkunaa pienemmälle jotta eivät ihan invaasioisi koko kämppää.
        Yöksi sitten ikkunat ja ovi seljälleen auki.. viilenee kämppä sopivasti seuraavan päivän helteisiin.

        Mutta hämmästyin itsekin tajutessani etten ole nähnyt tänä kesänä yhtään ampiaista.. hälyttävää.
        Vai johtuneeko siitä ettei minulla ole tänä vuonna ollenkaan kesäkukkia...

        Voi olla että johtuu siitä ettei ole kesäkukkia. Ei mullakaan ole muita orvokkeja laatikossa terassilla, ja sit jotain varjossa viihtyviä (nimeä en muista) ulko-oven vieressä, mutta tuossa on ihan parin metrin päässä pensaita ja naapureilla omia kukkia. Vielä kun maanrajassa olen, niin eksynyt helpommin sisälle.

        Mä olen seurannut keväästä lähtien yhtä kimalaista, joka on tehnyt pesänsä tiiliseinän ja ikkunanvieruslaudan väliseen koloon. Ainakin sinne se näyttää menevän, ja taitaa olla vielä sama kimalainen, joka on sinne aikasempina kesinäkin pesänsä tehnyt.


      • Lauruska kirjoitti:

        Voi olla että johtuu siitä ettei ole kesäkukkia. Ei mullakaan ole muita orvokkeja laatikossa terassilla, ja sit jotain varjossa viihtyviä (nimeä en muista) ulko-oven vieressä, mutta tuossa on ihan parin metrin päässä pensaita ja naapureilla omia kukkia. Vielä kun maanrajassa olen, niin eksynyt helpommin sisälle.

        Mä olen seurannut keväästä lähtien yhtä kimalaista, joka on tehnyt pesänsä tiiliseinän ja ikkunanvieruslaudan väliseen koloon. Ainakin sinne se näyttää menevän, ja taitaa olla vielä sama kimalainen, joka on sinne aikasempina kesinäkin pesänsä tehnyt.

        Mulla kanssa kämppä maantasossa ja pieni piha. Aikaisempien vuosien kukat siementäneet pihaani.. siellä kukkii ruiskaunokki ja orvokki. En ole amppeleita tänä vuonna ostanut, sillä minä hoidan tänä kesänä vain itseäni, enkä halunnut hoidokkeja - edes niitä kesäkukkia. Tosin parin metrin päässä aidastani on taloyhtiön kukkapenkki ja kukkiva ruusuaita. Eli hyönteisiä pitäisi olla riittämiin...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Mulla kanssa kämppä maantasossa ja pieni piha. Aikaisempien vuosien kukat siementäneet pihaani.. siellä kukkii ruiskaunokki ja orvokki. En ole amppeleita tänä vuonna ostanut, sillä minä hoidan tänä kesänä vain itseäni, enkä halunnut hoidokkeja - edes niitä kesäkukkia. Tosin parin metrin päässä aidastani on taloyhtiön kukkapenkki ja kukkiva ruusuaita. Eli hyönteisiä pitäisi olla riittämiin...

        No sitten en osaa sanoa mistä johtuu ettei öttimönkiäisiä ole, vaikka niillä on varsinaiset apajat tarjolla.

        Mä tässä tuumailen et pitää vissiin korkata juhannukselta jäänyt breezeri, kun alkaa pelin ohessa tulemaan kuuma. Eihän täällä ole kuin rapiat 26 astetta sisällä. Tai itse asiassa tässä välissä korkkasinkin.


      • Lauruska kirjoitti:

        No sitten en osaa sanoa mistä johtuu ettei öttimönkiäisiä ole, vaikka niillä on varsinaiset apajat tarjolla.

        Mä tässä tuumailen et pitää vissiin korkata juhannukselta jäänyt breezeri, kun alkaa pelin ohessa tulemaan kuuma. Eihän täällä ole kuin rapiat 26 astetta sisällä. Tai itse asiassa tässä välissä korkkasinkin.

        Jaa, että elämä risaiseksi.. heh. Itse otin juur rommikolan ja aiemmin pinkistä ginistä ja russianista tekemäni drinksun. Ihan vaan kun huvitti.. vaikka lauantain kunniaksi.

        Mikä peli?

        Ajattelin katsastaa televisiotarjonnan tai sit jotakin suoratoistopalvelusta.. ollut vähän heikohko olo tänään. Kuis sulla.. tuliko sivuoireita eiliseltä? Mulla taas käsi ihan hemskatin kipeänä ja ehkä oli kuumettakin aiemmin päivällä..


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Jaa, että elämä risaiseksi.. heh. Itse otin juur rommikolan ja aiemmin pinkistä ginistä ja russianista tekemäni drinksun. Ihan vaan kun huvitti.. vaikka lauantain kunniaksi.

        Mikä peli?

        Ajattelin katsastaa televisiotarjonnan tai sit jotakin suoratoistopalvelusta.. ollut vähän heikohko olo tänään. Kuis sulla.. tuliko sivuoireita eiliseltä? Mulla taas käsi ihan hemskatin kipeänä ja ehkä oli kuumettakin aiemmin päivällä..

        Joo pitäähän sitä välillä bilettää, ja vetää elämä risaseks... 😂 Eilen vähän shoppailin vaatteita, ja tänään ostin yhden ps4 pelin, kun ei ollut eilen mennyt niin paljoa rahaa mitä mennessä oletin. Tosin enpä juurikaan käy missään, niin ei sitä rahaa mene muualle kuin ruokakauppaan ja apteekkiin. 🙄

        Ei vaan, ton yhden juon tälle iltaa ja sit saa riittää. En yleensäkään juo kuin yhden per kerta. Pelinä on Call Of Dutyn Infinite Warfare, ja sen kampanja, eli yksinpeli. Räiskintää.

        Eipä mullakaan muuta tullut, kuin että pistoskohta on arka. Mutta niin arka se ei ole mitä ekan piikin jälkeen. Silloin tunsin sen unen läpi kun nukuin käden päällä, mutta tällä kertaa en yöllä sitä tuntenut. Nenä on pikkasen tukkoinen tällä hetkellä, tosin ei niin paljoa ettenkö sen kautta pystyis kunnolla hengittämään, mutta sitä en osaa sanoa onko se piikistä johtuvaa vaiko c-papin nenämaskista, joka tekee samanlaista tukkoisuutta yleensä joka aamupäivä.

        Nilkat on kävelystä kipeät, mutta selkä ei ole niin kivulias mitä eilen sen oletin olevan, mutta oon pitäny ihan laiskottelupäivän tänään, mitä nyt pari mattoo pistin sisäkkäin rullalle isän tuloa varten, ja imuroinnu niitten aluset.

        Porukat on pessyt siellä omia mattojaan vuoron perään pari päivää, ja äitini kysyi aamulla soittaessaan olisiko mulla pesua vailla olevia. Sovittiin et isä käy ne samalla hakemassa, kun käy hautausmaalla ja heidän kakkoskämpässään kukkia kastelemassa.

        Väsyttänyt on jonkin verran koko päivän, kun nukkumaan menin vasta puoli yhdeltä, ja sisäisen kello herätti jo kahdeksalta.


      • Lauruska kirjoitti:

        Joo pitäähän sitä välillä bilettää, ja vetää elämä risaseks... 😂 Eilen vähän shoppailin vaatteita, ja tänään ostin yhden ps4 pelin, kun ei ollut eilen mennyt niin paljoa rahaa mitä mennessä oletin. Tosin enpä juurikaan käy missään, niin ei sitä rahaa mene muualle kuin ruokakauppaan ja apteekkiin. 🙄

        Ei vaan, ton yhden juon tälle iltaa ja sit saa riittää. En yleensäkään juo kuin yhden per kerta. Pelinä on Call Of Dutyn Infinite Warfare, ja sen kampanja, eli yksinpeli. Räiskintää.

        Eipä mullakaan muuta tullut, kuin että pistoskohta on arka. Mutta niin arka se ei ole mitä ekan piikin jälkeen. Silloin tunsin sen unen läpi kun nukuin käden päällä, mutta tällä kertaa en yöllä sitä tuntenut. Nenä on pikkasen tukkoinen tällä hetkellä, tosin ei niin paljoa ettenkö sen kautta pystyis kunnolla hengittämään, mutta sitä en osaa sanoa onko se piikistä johtuvaa vaiko c-papin nenämaskista, joka tekee samanlaista tukkoisuutta yleensä joka aamupäivä.

        Nilkat on kävelystä kipeät, mutta selkä ei ole niin kivulias mitä eilen sen oletin olevan, mutta oon pitäny ihan laiskottelupäivän tänään, mitä nyt pari mattoo pistin sisäkkäin rullalle isän tuloa varten, ja imuroinnu niitten aluset.

        Porukat on pessyt siellä omia mattojaan vuoron perään pari päivää, ja äitini kysyi aamulla soittaessaan olisiko mulla pesua vailla olevia. Sovittiin et isä käy ne samalla hakemassa, kun käy hautausmaalla ja heidän kakkoskämpässään kukkia kastelemassa.

        Väsyttänyt on jonkin verran koko päivän, kun nukkumaan menin vasta puoli yhdeltä, ja sisäisen kello herätti jo kahdeksalta.

        Joo, kyllä mä tiesin ettet sä ryyppää.. itsekin olen kohtuukäyttäjä, tulee otettua enempi vaan bilettäessä. Helmikuussa ostin sixpäkin saunakaljaa ja sitäkin on vielä neljä pötikkää jäljellä. Drinksu tulee otettua silloin ja tällöin, mutta en ole humalahakuinen.

        Vai räiskintäpelejä.. no hyvä että jotakin mieleistä harrastetta. En ymmärrä peleistä juuri mitään, sen tiedän että ovat hyvää ajanviihdettä ja lähes kaikki nykyään pelaa. Paisi minä, minulla kun ei ole edes televisiota.

        Kiva jos sun porukat hoitaa matonpesun. Se on kivaa, mutta raskasta puuhaa. Asun aika lähellä matonpesupaikkaa, mutta en pääse käyttämään sitä, kun ei ole mattoja mitä pestä. Tosin aloin virkkaamaan eteiseen mattoa. Kaikki kenkien kantamat roskat ja lika kantautuu kämppään kun eteisessä ei ole mattoa.

        Se eilinen piikki voipi myös tehdä väsyneeksi ja voipuneeksi. Minäkin olen laiskotellut koko päivän. Viikonloput ovat laiskottelua varten.. jaksaapi arjen paremmin. Tosin ajoittain minullakin uupumus ottaa vallan.. silloin pitää rohkeasti ja röyhkeästi vaan levätä.

        No hyviä hetkiä sinulle uuden pelin ääressä.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        No aika kammotus toi sun ampparikokemus.. vielä öiseen aikaan..

        Minä en ole nähnyt yhtään ampiaista tänä kesänä. Kimalaisia jonkun verran..

        Eikä juurikaan niitä hyttysiäkään ole.. sitä vastoin perhosia on paljon. Nimenomaan nokkosperhosia.
        Laitoin jo tuuletusikkunaa pienemmälle jotta eivät ihan invaasioisi koko kämppää.
        Yöksi sitten ikkunat ja ovi seljälleen auki.. viilenee kämppä sopivasti seuraavan päivän helteisiin.

        Mutta hämmästyin itsekin tajutessani etten ole nähnyt tänä kesänä yhtään ampiaista.. hälyttävää.
        Vai johtuneeko siitä ettei minulla ole tänä vuonna ollenkaan kesäkukkia...

        Yhtenä syksynä alkoi ampiaisia tulemaan sisälle asunton ja niitä oli yhteensä kymmeniä.
        Eivät tulleet avoimesta ikkunasta, vaan niillä oli pesä räystään sisäpuolella ja sieltä olivat löytäneet rakosen, josta tulivat sitten sisälle.
        Siitä lähtien olen joka ikisen ampiaisen, joka välikaton räystään sisään yrittää mennä pesimään, niin leveäsuisella hyönteishaavilla nappaan ja game over.
        Ei se auta, että päästät ampiaisen hengissä jossain kauempana, se tulee takaisin.
        Kimalaiset sensijaan olen antanut pesiä välikatossa, kun ne eivät lisäänny, kuten ampiaiset ja ovat leppoisia pölyttäjiä.
        Asunnossa ampianen ei ole hyökkäävä, koska se ei ole ampiasen pesä.
        Kerran oli ampiainen lattialla ja huomasin jalkapohjassa, että siellä on joku, ei onneksi pistänyt jalkapohjaan, ei ollut paljon painoa ampiaisen päällä.

        Tällaiisian kuumina kesinä ampiais yhdyskunnista kasvaa suuria, kun on kuumaa ja aurinkoista, toisin, kuin sadekesinä.
        Yhtenä kesänä tuhosin ampiaispesän aitapensaasta, siitä olisi tullut myöhemmin ongelmia, kun pesän koko kasvaa.
        Oli jo parin nyrkin kokoinen ja yöllä sen tuhosin, kun yöaikaan on pesä hävitettävä, kun ampiaiset ovat pesässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yhtenä syksynä alkoi ampiaisia tulemaan sisälle asunton ja niitä oli yhteensä kymmeniä.
        Eivät tulleet avoimesta ikkunasta, vaan niillä oli pesä räystään sisäpuolella ja sieltä olivat löytäneet rakosen, josta tulivat sitten sisälle.
        Siitä lähtien olen joka ikisen ampiaisen, joka välikaton räystään sisään yrittää mennä pesimään, niin leveäsuisella hyönteishaavilla nappaan ja game over.
        Ei se auta, että päästät ampiaisen hengissä jossain kauempana, se tulee takaisin.
        Kimalaiset sensijaan olen antanut pesiä välikatossa, kun ne eivät lisäänny, kuten ampiaiset ja ovat leppoisia pölyttäjiä.
        Asunnossa ampianen ei ole hyökkäävä, koska se ei ole ampiasen pesä.
        Kerran oli ampiainen lattialla ja huomasin jalkapohjassa, että siellä on joku, ei onneksi pistänyt jalkapohjaan, ei ollut paljon painoa ampiaisen päällä.

        Tällaiisian kuumina kesinä ampiais yhdyskunnista kasvaa suuria, kun on kuumaa ja aurinkoista, toisin, kuin sadekesinä.
        Yhtenä kesänä tuhosin ampiaispesän aitapensaasta, siitä olisi tullut myöhemmin ongelmia, kun pesän koko kasvaa.
        Oli jo parin nyrkin kokoinen ja yöllä sen tuhosin, kun yöaikaan on pesä hävitettävä, kun ampiaiset ovat pesässä.

        No johan.. en ymmärrä ampiaisten tuhoamisvimmaa, mutta ton kun sisälle tulivat pesästä, niin sen ymmärrän että vaati toimenpiteitä. Mutta harmi sitä aitapesää.. oliko pakko tuhota .. yhteiselo ei ole helppoa, mutta luontokappaleille, myös ikäville sellaisille tulisi antaa tilaa elää. Ja ampiaisia tarvitaan..

        Toki jos on allerginen ampiaisen pistolle, ei tule kysymykseen elää ampiaisten kanssa rinnakkaiseloa. Kiva että sentään kimalaiset saavat sinulta tilaa.. kiva juttu.

        Kuten huomaat .. olen hyönteisten puolella..


    • Anonyymi

      Joo, nyt on kuulemma paljon nokkosperhosia ainakin E-Suomessa, niitä ehtii lämpimänä kesänä tulla jopa kolme sukupolvee. Se horrostaa sitte aikuisena talven yli. Viime talvi oli tällekin hyvä.

    • Mä jouduin lippiksellä huiskimaan niitä, että sain ne ikkunasta ulos, kun ne pörräsi toinen makkarin katonrajassa, ja toinen valoverhon väärällä puolella.

    • Anonyymi

      Oletko tyhmä kuin tommia tai älytön kuin iivari?

    • Minä pyydystin mehiläisen mukiin, ja vein ulos

      • Sinä oletkin ritarillinen luontokappaleita kohtaan. Se ero on kaupunkilaisella ja maalaisella useimmiten. Minä arvostan kovin hyönteisiä, poislukien hyttyset ja paarmat.


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Sinä oletkin ritarillinen luontokappaleita kohtaan. Se ero on kaupunkilaisella ja maalaisella useimmiten. Minä arvostan kovin hyönteisiä, poislukien hyttyset ja paarmat.

        Yritti raukka kiihkeästi päästä ikkunan läpi, pitihän se pelastaa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Yritti raukka kiihkeästi päästä ikkunan läpi, pitihän se pelastaa

        Saanko sanoa kiitos sen puolesta?
        Kyllä sekin kiittäisi jos osaisi...


      • Pikku-pirpana kirjoitti:

        Saanko sanoa kiitos sen puolesta?
        Kyllä sekin kiittäisi jos osaisi...

        Saat toki sanoa


      • pujotteIija kirjoitti:

        Saat toki sanoa

        :D


      • Anonyymi

        Ampiaisen saa pyydystettyä helposti huoneesta, kun antaa sen lentää ikkunaan, niin sitten vaan lasipurkki päälle ja ujuttaa postikortin lasipurkin ja ikkunan väliin, niin ampianen on purkissa.
        Lasipurkki on parempi, kuin muki, kun näkee mitä tapahtuu.


    • Anonyymi

      Sanna Kärpänen vinkautti pöristen huoneiston sisälle?

    • Anonyymi

      Listin heti ampiaiset jos eksyvät mun asuntoon. Niitä kyllä tulee välillä.

    • Anonyymi

      Kuningatar perhonen on aika hieno ja suuri, mutta niin hengenvaarallista olisi lähteä heittämään jotain urheilupyöräilylenkkiä ilman mitään vettäkään ollenkaan tunneiksikin.

    • Anonyymi

      ilman puhallin jonkin verran auttaa silälle pääsyys,

    • Anonyymi

      Mun kämppään lensi amiraali perhonen pari päivää sitten. Ritari perhosia lentelee useinkin parvelkkeen kautta ja sitten niitä saa hätistellä pois. Hauras on perhonen joten käsiin ei mielellään voi ottaa.

      • Jos perhonen on paikallaan, sen voi ottaa käsin siten että muodostaa sormilla tilavan häkin sen ympärille. Siipiin ei saa koskea sormilla. Yleensä perhonen ei yritä tunkea häkistä ulos, vaan tajuaa ettei mahdu edes harvassa olevien sormien läpi.

        Yhtälailla perhonen voi vahingoittua esimerkiksi verhoista kun räpistelee valoa kohden. Tai loisteputkesta.

        Paras keino on sulkea muut valonlähteet ja jättää vain ulospääsy valoisaksi. Sekin saattaa viedä perhoselta aikaa päästä ulos. Ja pitää ottaa sekin huomioon, että osa perhosista saattaa tulla sisälle viileään lepäämään, eikä välttämättä halua heti ulos. Siksi toimitan ulos vain ne perhoset jotka räpsyttelevät valon perässä.

        Katonrajassani ollut kolme perhosta jo toista päivää ja saavat olla siellä. En hätyyttele niitä. Pääsevät ulos halutessaan minun avustuksella jos omin avuin ei siinä onnistu.

        No nyt kun vilkasin .. olivat kaikki jättäneet tämän perhoshotellin. Hyvä niin.


    • Anonyymi

      Valoa kohtihan nuo kaikki pyrkivät suunnistamaan. Jos voi heittää verhoa ikkunoiden eteen tai kaihtimis kiinni jne. ja ainoa kirkas valo valo tulee ulospääsypaikasta niin nopsasti lentävät takaisin ulos.

      • Anonyymi

        Jos taas ei voi autaa pelkällä valolla niin juomalasi ja paperi käteen. Odottaa, että pysähtyy johonkin, lasi päälle, liu'uttaa paperin alle ja päästää ulos. Kirkas juomalasi toimii paremmin kun joku läpibäkymätön kuppi. Ne ei samalla tavalla huomaa kirkasta lasia ja pyrkivät ylöspäin niin paperin saa tosi helposti alle.


    • Anonyymi

      Minäkin huitomalla sain lopulta ulos perhosen kämpästä, toivottavasti kertoo perhos kavereilleen, et tohon kämppään ei suosittele lentämistä, ku siellä heiluu hullu ukko ku heinä mies, hengen lähtö oli lähellä.

    • Anonyymi

      jos tykkää perhosista, niille voi pihalle tehdä perhosbaarin. Punaviiniä, fariinisokeria, hunajaa, siirappia...https://youtu.be/hPAvic2r840

    • Anonyymi

      maailmalla on perhostalojaki, joihin voi mennä kattoon perhosia. Niityt vähentyny, ja noita pientariaki ajetaan semmosella vauhdilla,ettei kukat ehdi kukkaan. Mutta sentään jotku ihmisen rakennelmat edesauttaa luonnon monimuotoisuutta. Tuohon viereen rakennettiin tai oikeastaan korotettiin meluvallia, moottoritien liikenne oli vissiin lisääntyny siinä määrin, että melutasot ylitty. Ja ehkä ihan valkohäntä kauriidenki takia, etteivät aiheuta kolareita, No se on nyt yli kymmenen metrii korkee valli, ja kesäisin täynnä kukkia, pietaryrttiä, päivänkakkaraa, kissankelloo, horsmaa, leinikkii, hevonhierakkaa, siankärsämöä, hiirenvirnaa, ailakkia, koiranputkea.. Ja sitte vielä jotain puutarhakarkulaisia, sen irtomaan mukana tulleita, ruusua, vuorenkilpee ainakin...Joskus kesäöisin kiipeen siihen sen vallin päälle, autot kiitää siinä alapuolella satasta, siinä päällä kulkee maastopyöräpolku, poimin niitä kukkia maljakkoon. Kun saivat sen vallin valmiiks, istuttivat siihen jotain matalaa havupuuntaimea, kuolivat kaikki. Satoja taimia olivat siihen laittaneet.
      https://youtu.be/lKOIqNGcW-M

    • Anonyymi

      Oon ehkä perhonen, nauraen, leikkien
      Käyn illoin kaupungilla, hauskaa seuraa saan
      Koskaan ei tietää voi onko jo aamunkoi
      Kun lento päättyy, ja käy perho nukkumaan
      On kaikki hauskaa kun lamput vain loistaa
      Ja soitto sähköinen luo tunnelmaa
      On synkkää hiljaisuus, rytmien vaihtuvuus
      On mulle tarkoitusta totta, ainoaa
      Kun uusi päivä on, saan nähdä auringon
      Sen paiste iltaperhon silmää häikäisee
      Aamuinen raikkaus, hiljainen kauneus
      On uutta, lentojaan nyt perho aattelee
      En tiedä onko se sittenkään hauskaa
      Mä mietin joskus, ja hiljaa mä oon
      Mua silloin itkettää, perhonen yksin jää
      Mua päivään jonkun viisaan käsi ohjatkoon

    • Anonyymi

      Perhoset eivät ole pahimpia lentävistä elukoista.
      Eilen kävin uimassa kolme tuntia siinä älyttömässä auringon paahteessa ja paarmat soittelivat toisilleen ruoan saapuneeksi. Huido siinä siitten selkäpuolelle kun on niin jäykkä ukko ettei kädet taivu edes selän puoleen väliin. Sain tapettua kahdeksan paarmaa ja olen itse vielä elossa, kärsivät tällä kertaa numeraalisen tappion paarmat vastaan ihminen sodassa. Iskujen määrässä veivät selvän voiton, varmaan parikymmentä puremaa rikkaampana ja gramma ihoa keveämpänä poistuin sotatantereelta.

      AsianVierestä

      • Anonyymi

        Miten on näiden isompien paarmojen kanssa, taisi tulla uusi lajikekin Suomeen tänä kesänä? Syövätkö tuplaten isompia annoksia kuin ne pienemmät? Sattuuko purema myös tuplaten isommin? Siitäkö kaikki paha alkaa kasvaa kokoaan suuremmiksi ja kohta täällä on jo dinosauruksia tuhoamassa ihmisen eloa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten on näiden isompien paarmojen kanssa, taisi tulla uusi lajikekin Suomeen tänä kesänä? Syövätkö tuplaten isompia annoksia kuin ne pienemmät? Sattuuko purema myös tuplaten isommin? Siitäkö kaikki paha alkaa kasvaa kokoaan suuremmiksi ja kohta täällä on jo dinosauruksia tuhoamassa ihmisen eloa?

        Varmasti sattuu, ei viitti edes kokeilla.
        Paarmoja pahempia tulokkaita on nää herhiläiset ja vielä pahempia on jotkut kiinanherhiläiset eli tappajaherhiläiset.
        Ei pääse pakoon edes juoksemalla, kun nopeus on 40km/h ja voivat hyökätä jos leikkaat nurmikkoa ja koko pesällinen hyökkää kimppuun.
        Ihmisiä on kuollut näiden herhiläisten hyökkäyksiin.
        Siksi pitäsi olla kovia pakkastalvia ja kylmempiä kesiä, etteivät leviä tänne.


    • Anonyymi

      Ampiainen on ilkimys hah hyvä sanonta, mutta ilkimys on aika tyhmä, sellainen jos tunkeutuu sisälle: yrittää päästä ikkunalasin läpi ottamalla aina vain kovempaa nopeutta ja törmää lasiin, lyö ns. päätään seinään kun ei käsitä että siitä ei pääse läpi.

      Ristihämähäkeille ei kelpaa ruoaksi ampiaiset, olen kokeillut laittaa sellaisten seittiin ruoaksi ampiaisia, ne tiaputtavat pois seitistä ne, mutta hyttyset ovat niiden lempiruokaa.

    • Anonyymi

      Mulla tuli valtavan kokoinen kiitäjä myöhään illalla kuistille. Alkoi olla pienen pikkulinnun kokoa. En kyllä ehtinyt alkaa tuntomerkkejä kirjata ylös. Muovirasialla ja paperilla ujutin sen kuistin lasista muovipurkin sisään ja takaisin sinne minne kuuluu.

      • Anonyymi

        Eiks kelju kojootti yritä niitä aina saada ansaan onnistumatta? Sinä onnistuit, jos väitteesi pitää paikkansa? Eli olet parempi saalistaja kuin kelju kojootti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiks kelju kojootti yritä niitä aina saada ansaan onnistumatta? Sinä onnistuit, jos väitteesi pitää paikkansa? Eli olet parempi saalistaja kuin kelju kojootti?

        Kelju k kojootti jahtaa maantiekiitäjiä. Nehän on oikeasti jotain juoksulintuja.

        Tämä minun pyytämä oli näitä paksurunkoisia isoja perhosia, joita kiitäjiksi nimitetään. Taitavat olla yöperhosia ainakin nämä Suomessa tavattavat lajit. Mutta iso möhkäle se oli yhtä kaikki.

        Googlailin tässä ja opin uutta: Kiitäjä on nykyään myös entisen tervapääskyn uusi virallinen nimi. Miksi näitäkin pitää vaihdella.

        Yt.
        T.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Mun kämppään on lintujakin lentänyt parvekkeen oveni on käytännössä auki koko kesän ajanja siitä ne lentää sisään. Joku peippo taisi olla. Onneksi osasi lentää takas uloskin kun vähän hätistelin.

      • Anonyymi

        Ehtiikö kakkimaan kuinka asunnossa ennen kuin löysi tien ulos? Pelästyneet kakkii paljon ympäriinsä?


    • Anonyymi

      Niin elukoita eksyy joskus sisälle jos ikkuna on auki.

      Mutta teepä oma kauhuelokuva: potkulaudat moottiriellä, sähköiset ylinopuksi vähintäänkin 426km/h aina välittömästi kuin joku superauto Callawayn Sledgehammer Corvette.

    • Anonyymi

      Huomasin yhtenä päivänä ison hämähäkin lattialla hitaasti kävelemässä.
      Oli ainakin 5cm pitkä sorkat ojossa.
      Äkkiä otin lasipurkin ja nopeasi lätkäsin sen hämähäkin päälle, ettei pääse karkaamaan.
      Ne on uskomattoman nopeita, jos lähtevät juoksemaan.
      Metrin matkan pinkaisevat parissa sekunnissa ja jos pääsevät piiloon, niin niitä ei sitten löydä ja pääsevät vielä penikoimaan sisälle, niin sitten niitä tulee kymmeniä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7897
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      176
      1724
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1104
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1103
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      57
      977
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      187
      915
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      900
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      876
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      803
    10. Mitä vastaat jos

      Kysyn maanantaina jutteluaikaa ihan arkipäivisistä asioista, rauhassa? Koska nimittäin aion 😍
      Ikävä
      36
      704
    Aihe