Keväällä muokkasin tuota vanhinta etujousitettua(sähkö)maastopyöräni hieman poispäin tuolta puhtaasta maasto-ajosta enemmän asfaltti, sora ja polku ajokiksi.
Yhtenä muokkauksen kohteena oli renkaat jotka vaihtuivat Continentalin DoubleFighter ( https://www.continental-tires.com/bicycle/tires/mountainbike-tires/double-fighter-3 ) kumeihin, jotka ovat hyvin miedosti kuvioidut.
Rullaavat erinomaisesti, niin asfaltilla kuin kovapintaisilla maasto-osuuksilla, mutta sitten kun alusta pehmenee niin pitoa ei ole enään nimeksikään, eli alkaa tuntua että tuokaan rengas ei ihan palvele sitä mikä olisi todellinen käyttö tarve.
Eli pitäisi löytää hyvin rullaava rengas (ja miellään kevyt) jossa olisi kuitenkin ainakin pykälää paremmat pito-ominaisuudet myös pehmeämmissä maasto-olosuhteissa.
Vannekoko olisi 27.5” ja leveys voisi olla 2.0” paikkeilla.
Olisiko kenelläkään hyviä ehdotuksia mitä kannattaisi alkaa harkitsemaan?
Rengasvalinta pähkäilyä
22
1650
Vastaukset
- Anonyymi
Shwalbe G-ONE Speed Microskin TL-easy 40 millisenä on ollut kestävä pitävä ja hyvin rullaava rengas. Ei moitittavaa tuhansien poljettujen kilometrien aikana. Mudassa ja sateessa roiskii tosin kovin. En myöskään tiedä onko saatavilla 27,5 tuumaisena.
Kun vertaa Shwalben ja Continentalin sivujen tietoja keskenään, niin kyseessä vaikuttaisivat olevan hyvin samanmoisilla pito-ominaisuuksilla ja käyttötarkoitukseen olevat renkaat, joten ihan en usko että ovat mitä olisin hakemassa.
- Anonyymi
Continental Raceking. Tuolla ajaa asvalttia lähes mielellään ilman avustustakin, pitää helpossa maastossa ok. Haastavammassa kannattaa pitää mielessä mikä on alla ja märällä.
Tuo RaceKing taasen vaikuttaisi paljolti samalta kuin Schwalben SmartSam:t mitkä minulla oli pyörässä aikaisemmin ennen noita DoubleFightereitä, eli ehkäpä sitten olisi hieman liian maastomaisia (tai tietysti paha sanoa ennen kuin olisi ajanut/testannut), eli jotain noiden välistä olisi etsinnässä.
Schwalben kuvastoa kun äsken selasin, niin sietä tuli vastaan sellainen, rengas kuin ThunderBurt ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/thunder-burt ) ja aloin miettimään voisiko siinä olla sellainen rengas mitä olisi sitä mitä olen hakemassa, löytyisi myös 27,5" * 2,1" ainakin paino (520gr./kpl kyseisessä koossa) on yksi kevyimpiä maastorenkaaksi luettavia renkaita mitä itselleni on vastaan tullut.santtu_1975X kirjoitti:
Tuo RaceKing taasen vaikuttaisi paljolti samalta kuin Schwalben SmartSam:t mitkä minulla oli pyörässä aikaisemmin ennen noita DoubleFightereitä, eli ehkäpä sitten olisi hieman liian maastomaisia (tai tietysti paha sanoa ennen kuin olisi ajanut/testannut), eli jotain noiden välistä olisi etsinnässä.
Schwalben kuvastoa kun äsken selasin, niin sietä tuli vastaan sellainen, rengas kuin ThunderBurt ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/thunder-burt ) ja aloin miettimään voisiko siinä olla sellainen rengas mitä olisi sitä mitä olen hakemassa, löytyisi myös 27,5" * 2,1" ainakin paino (520gr./kpl kyseisessä koossa) on yksi kevyimpiä maastorenkaaksi luettavia renkaita mitä itselleni on vastaan tullut.Katselin muutaman videon ja artikkelin tuosta Thunder Burt renkaasta ja sellaiset laitoin nyt sitten tilaukseen.
Eihän sitä varmaksi voi tietää, mutta uskoisin että olisi ainakin lähellä sitä mitä haen.
- Anonyymi
Aina kannattaa kysellä
- Anonyymi
Ei mitään väliä valinnoilla, kyse vain polkupyöräilystä vapaa-aikana.
Kirjota renkaakylkee valkealla tussilla mitä keksit ja pikkurillit pystyssä ajelemaan!Siis oikeanlaisen renkaan löytäminen täyttämään erilaisten ajoympäristöjen vaatimukset, niin sillä ei ole pyöräilyharrastuksessa mitään väliä?
Olen tuolla nykyisellä rengastuksella ajanut nyt jonkun 1300km ja pakko oli myöntää että valinta ei ollut aivan nappiin osunut, vaan maastolenkeillä joutuu liikaa arpomaan mille reitille/polulle viitsii pyörällä lähteä ja mille ei, ihan johtuen renkaan vajavaisesta pitokyvystä vähänkin pehmeämmällä pohjalla.
Mutta kun en varsinaista maastorengasta tarvitse/halua, niin oma hankaluus löytää rengas tarpeeksi hyvin erilaisilla ajo-alustoilla. Toivottavasti tuo nyt tilaamani rengas olisi lähellä tuota mitä sen toivon olevan.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Siis oikeanlaisen renkaan löytäminen täyttämään erilaisten ajoympäristöjen vaatimukset, niin sillä ei ole pyöräilyharrastuksessa mitään väliä?
Olen tuolla nykyisellä rengastuksella ajanut nyt jonkun 1300km ja pakko oli myöntää että valinta ei ollut aivan nappiin osunut, vaan maastolenkeillä joutuu liikaa arpomaan mille reitille/polulle viitsii pyörällä lähteä ja mille ei, ihan johtuen renkaan vajavaisesta pitokyvystä vähänkin pehmeämmällä pohjalla.
Mutta kun en varsinaista maastorengasta tarvitse/halua, niin oma hankaluus löytää rengas tarpeeksi hyvin erilaisilla ajo-alustoilla. Toivottavasti tuo nyt tilaamani rengas olisi lähellä tuota mitä sen toivon olevan.Joo. Ei tuo renkaan valinta ole helppoa. Renkaan pito märällä, hiekalla, kelvillä, kylmällä ja lumella sekä rullaavuus vaihtelee tosi paljon.
Esim. Hyvin rullaava rengas voi olla myös hyvin liukas märällä/kylmällä/lumella.
Kiva kun vaihtelet ja kertoilet havaintoja hyvistä renkaista :) Anonyymi kirjoitti:
Joo. Ei tuo renkaan valinta ole helppoa. Renkaan pito märällä, hiekalla, kelvillä, kylmällä ja lumella sekä rullaavuus vaihtelee tosi paljon.
Esim. Hyvin rullaava rengas voi olla myös hyvin liukas märällä/kylmällä/lumella.
Kiva kun vaihtelet ja kertoilet havaintoja hyvistä renkaista :)Eilennä tuli uudet renkaat sekä tuo uusi RockShox Judy silver (ilma)keula asennettua.
Ensimmäisten ajojen perusteella hyvät valinnat molemmat.
Noiden uusien (Eli Schwalbe Thunder Burt) renkaiden rullaavuus asfaltilla on jonkinverran huonompi kun noiden edellisten Continentalien, mutta näin tuon oletinkin olevan, mutta sitten pito tuolla maastopoluilla nousi erittäin paljon, ja se olikin sen eniten haettu asia tuossa renkaan vaihdossa.
Samoin tuo Judy Silver keula vaikuttaa hintaansa nähden erinomaiselta, vaikka sen säätömahdollisuudet ovat huonommat kuin kalliimmista keuloissa.
Tuo kunnolliseen kaulaan vaihto olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten.
Seuraava päivityskohde taitaa olla sitten tuolla Jarrupuollella.santtu_1975X kirjoitti:
Eilennä tuli uudet renkaat sekä tuo uusi RockShox Judy silver (ilma)keula asennettua.
Ensimmäisten ajojen perusteella hyvät valinnat molemmat.
Noiden uusien (Eli Schwalbe Thunder Burt) renkaiden rullaavuus asfaltilla on jonkinverran huonompi kun noiden edellisten Continentalien, mutta näin tuon oletinkin olevan, mutta sitten pito tuolla maastopoluilla nousi erittäin paljon, ja se olikin sen eniten haettu asia tuossa renkaan vaihdossa.
Samoin tuo Judy Silver keula vaikuttaa hintaansa nähden erinomaiselta, vaikka sen säätömahdollisuudet ovat huonommat kuin kalliimmista keuloissa.
Tuo kunnolliseen kaulaan vaihto olisi pitänyt tehdä jo ajat sitten.
Seuraava päivityskohde taitaa olla sitten tuolla Jarrupuollella.Tänäin kävin ajamassa noin 25km lenkin sora/hiekkareittejä, metsäautoteitä sekä neulaspolkuja ja tämän päälle vajaan 10km. asfalttisiirtymää.
Nyt on pakko sanoa että rengas toimii vielä paremmin kaikilla näillä alustoilla kuin uskalsin toivoa.
Uskalsin alamäissä pitää ihan toisenlaista vauhtia kuin mitä tuolla aikaisemmalla renkaalla ja ei tullut ongelmia muutamissa hieman pehmeämmissä/mutaisemmissakaan paikoissa.
Nyt en enään ihmettele että jotkut XC-kisakuskeistakin käyttää (joko edessä ja takana tai vain takana) kyseistä rengasta kovapintaisilla kisareiteillä.
Eli voi suositella varauksitta monipuoliseen ajoon tarvittavaksi renkaaksi (kunhan muistaa että mikään aivan varsinainen maastorengas ei kuitenkaan ole kyseessä).
Siis rengashan on Schwalben Thunder Burt
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/thunder-burtsanttu_1975X kirjoitti:
Tänäin kävin ajamassa noin 25km lenkin sora/hiekkareittejä, metsäautoteitä sekä neulaspolkuja ja tämän päälle vajaan 10km. asfalttisiirtymää.
Nyt on pakko sanoa että rengas toimii vielä paremmin kaikilla näillä alustoilla kuin uskalsin toivoa.
Uskalsin alamäissä pitää ihan toisenlaista vauhtia kuin mitä tuolla aikaisemmalla renkaalla ja ei tullut ongelmia muutamissa hieman pehmeämmissä/mutaisemmissakaan paikoissa.
Nyt en enään ihmettele että jotkut XC-kisakuskeistakin käyttää (joko edessä ja takana tai vain takana) kyseistä rengasta kovapintaisilla kisareiteillä.
Eli voi suositella varauksitta monipuoliseen ajoon tarvittavaksi renkaaksi (kunhan muistaa että mikään aivan varsinainen maastorengas ei kuitenkaan ole kyseessä).
Siis rengashan on Schwalben Thunder Burt
https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/thunder-burtJa päivitystä myös tänne rengaskeskusteluun.
Vajaan parisen kuukautta ajelin noilla Thunder Burteilla ja olin niin 80%:a ajosta todella tyytyväinen (kovalla pinnalla, neulaspoluilla yms. toimii aivan loistavasti), mutta pehmeämmällä/liukkaammalla/irtonaisella alustalla maastoajossa tuli etupään kanssa ongelmia, pari kertaa kaaduin kostealla nurmikolla keulan livettyä alta (onneksi hiljaisessa vauhdissa molemmat kerrat) ja syksyn sateiden lisääntyessä tuli sitten eteen vaihdettua Schwalben Racing Ray ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ray ) rengas, joka on suunniteltu nimenomaisesti XC pyörän eturenkaaksi. Rullaavuus luonnollisesti huononi jonkin verran (ja renkaalle tuli painoa hieman lisää) , mutta eturenkaan pito lisääntyi todella paljon maastossa, taakse jäi yhä tuo hyvin rullaava Thunder Burt jossa se on toiminut kokoajan erittäin hyvin.
Jos ajan pyörällä myös lumen tulon jälkeen (enkä siirry pelkästään Fat:iin), niin siihen olen jo varautunut hankkimalla taakse Thunder Burtin tilalle nimenomaisesti takarenkaaksi suunnitellun Schwalben Racing Ralp:hin ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ralp ).
Jos tuo Raicing Ralph tulee jossain vaiheessa laitettua alle, niin kommentoin sitten sen toimivuutta uudestaan.santtu_1975X kirjoitti:
Ja päivitystä myös tänne rengaskeskusteluun.
Vajaan parisen kuukautta ajelin noilla Thunder Burteilla ja olin niin 80%:a ajosta todella tyytyväinen (kovalla pinnalla, neulaspoluilla yms. toimii aivan loistavasti), mutta pehmeämmällä/liukkaammalla/irtonaisella alustalla maastoajossa tuli etupään kanssa ongelmia, pari kertaa kaaduin kostealla nurmikolla keulan livettyä alta (onneksi hiljaisessa vauhdissa molemmat kerrat) ja syksyn sateiden lisääntyessä tuli sitten eteen vaihdettua Schwalben Racing Ray ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ray ) rengas, joka on suunniteltu nimenomaisesti XC pyörän eturenkaaksi. Rullaavuus luonnollisesti huononi jonkin verran (ja renkaalle tuli painoa hieman lisää) , mutta eturenkaan pito lisääntyi todella paljon maastossa, taakse jäi yhä tuo hyvin rullaava Thunder Burt jossa se on toiminut kokoajan erittäin hyvin.
Jos ajan pyörällä myös lumen tulon jälkeen (enkä siirry pelkästään Fat:iin), niin siihen olen jo varautunut hankkimalla taakse Thunder Burtin tilalle nimenomaisesti takarenkaaksi suunnitellun Schwalben Racing Ralp:hin ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ralp ).
Jos tuo Raicing Ralph tulee jossain vaiheessa laitettua alle, niin kommentoin sitten sen toimivuutta uudestaan.Nyt kun tässä alkaa olemaan jo jonkinmoinen määrä myös "lumikilometrejä" tuolla Racing Ray / Thunder Burt yhdistelmällä, niin tyytyväinen olen myös tuon yhdistelmän lumipitoon, ei ole tullut edes tuota Racing Ralp:a taakse vaihdettua, vaan tuon Thunder Burt:n toiminta lumiolosuhteissa on ollut aivan riittävän hyvää.
Jäällä tietysti kyseisten renkaiden toiminta on samaa kuin muidenkin ei nastattomien, eli tarkkana pitää olla.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Nyt kun tässä alkaa olemaan jo jonkinmoinen määrä myös "lumikilometrejä" tuolla Racing Ray / Thunder Burt yhdistelmällä, niin tyytyväinen olen myös tuon yhdistelmän lumipitoon, ei ole tullut edes tuota Racing Ralp:a taakse vaihdettua, vaan tuon Thunder Burt:n toiminta lumiolosuhteissa on ollut aivan riittävän hyvää.
Jäällä tietysti kyseisten renkaiden toiminta on samaa kuin muidenkin ei nastattomien, eli tarkkana pitää olla.Mites toi sähkömoottori on jaksanut pyrkiä näin pakkasella?
Anonyymi kirjoitti:
Mites toi sähkömoottori on jaksanut pyrkiä näin pakkasella?
Ihan hyvin. Akkujen kapasitteetti nyt luonnollisesti laskee havaittavasti pakkasessa, mutta muuten ei mitään isompia ongelmia ole ollut. Voimansiirto ja vaihteisto nyt tietysti ovat pakkasella tahmeampia kuin kesäkeleillä, mutta tuo koskee kaikkia pyöriä, eikä vain sähköavusteisia.
santtu_1975X kirjoitti:
Nyt kun tässä alkaa olemaan jo jonkinmoinen määrä myös "lumikilometrejä" tuolla Racing Ray / Thunder Burt yhdistelmällä, niin tyytyväinen olen myös tuon yhdistelmän lumipitoon, ei ole tullut edes tuota Racing Ralp:a taakse vaihdettua, vaan tuon Thunder Burt:n toiminta lumiolosuhteissa on ollut aivan riittävän hyvää.
Jäällä tietysti kyseisten renkaiden toiminta on samaa kuin muidenkin ei nastattomien, eli tarkkana pitää olla.Nyt jääkeleille vaihtui alle Schwalben ”rankemmat” nastakumit, eli Ice spiker prot (378nastaa / rengas), pito on jäällä taikka kovalla lumella erittäin hyvä, mutta sitten paljaalla asfaltilla ajamista ei voi kauheasti suositella, ajettavuus huono, rullaa erittäin huonosta ja ovat todella äänekkäät.
Onneksi molemmat rengas-sarjat omilla vanteilla joten pystyy vaihtamaan rengastuksen ajokelin mukaan helposti.santtu_1975X kirjoitti:
Nyt jääkeleille vaihtui alle Schwalben ”rankemmat” nastakumit, eli Ice spiker prot (378nastaa / rengas), pito on jäällä taikka kovalla lumella erittäin hyvä, mutta sitten paljaalla asfaltilla ajamista ei voi kauheasti suositella, ajettavuus huono, rullaa erittäin huonosta ja ovat todella äänekkäät.
Onneksi molemmat rengas-sarjat omilla vanteilla joten pystyy vaihtamaan rengastuksen ajokelin mukaan helposti.Nyt on tullut muutama viikko noilla Schwalben Ice Spikereillä ajetua ja hieman kaksijakoiset fiilikset kumeista.
Jäällä ja kovalla lumipinnalla renkaiden pito on ilmiömäisen hyvä, mutta paljaalla asfalttipinnalla (jota Suomenkin talvessa välillä riittää) ajaminen on epämiellyttävä kokemus mitä mielellään välttää.
Samoin pehmeällä lumipinnalla Ice Spikerien käytös ei oli niin hyvää kuin joillain muilla renkailla.
Pitää oikeasti alkaa tuota toisella vannesetillä olevaa Racing Ray / Thunder Burt rengasyhdistelmää käyttämään silloin kuin ei ole odotettavissa jäätä/liukasta. Rengas-setin vaihtoon kun ei oikeasti mene kuin se 10min. aikaa.santtu_1975X kirjoitti:
Ja päivitystä myös tänne rengaskeskusteluun.
Vajaan parisen kuukautta ajelin noilla Thunder Burteilla ja olin niin 80%:a ajosta todella tyytyväinen (kovalla pinnalla, neulaspoluilla yms. toimii aivan loistavasti), mutta pehmeämmällä/liukkaammalla/irtonaisella alustalla maastoajossa tuli etupään kanssa ongelmia, pari kertaa kaaduin kostealla nurmikolla keulan livettyä alta (onneksi hiljaisessa vauhdissa molemmat kerrat) ja syksyn sateiden lisääntyessä tuli sitten eteen vaihdettua Schwalben Racing Ray ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ray ) rengas, joka on suunniteltu nimenomaisesti XC pyörän eturenkaaksi. Rullaavuus luonnollisesti huononi jonkin verran (ja renkaalle tuli painoa hieman lisää) , mutta eturenkaan pito lisääntyi todella paljon maastossa, taakse jäi yhä tuo hyvin rullaava Thunder Burt jossa se on toiminut kokoajan erittäin hyvin.
Jos ajan pyörällä myös lumen tulon jälkeen (enkä siirry pelkästään Fat:iin), niin siihen olen jo varautunut hankkimalla taakse Thunder Burtin tilalle nimenomaisesti takarenkaaksi suunnitellun Schwalben Racing Ralp:hin ( https://www.schwalbe.com/en/mtb-reader/racing-ralp ).
Jos tuo Raicing Ralph tulee jossain vaiheessa laitettua alle, niin kommentoin sitten sen toimivuutta uudestaan.Lupasin kertoa kommentteja jos tuo Racing Ralp:h tulee vaihdettua jossain vaiheessa alle. ja tällä viikolla se tuli mielenkiinnosta laitettua alle (siis taakse, edessä jatkaa tuo hyväksi osoittautunut Racing Ray.
Eihän oikeastaan mikään maastopyörän rengas taida pärjätä kovalla pinnalla rullaavuudessa tuolle todella pieninappulaiselle Thunder burtille, mutta kyllähän tuon TB:n pito myöskin loppuu hiti kun alusta hiemankin pehmenee taikka muuttuu löysäksi soraksi yms. Etenkin jarrutuksissa ja jyrkkien mäkien laskemisessa on ollut pientä ongelmaa pehmeillä alustoilla tuon TB:n kanssa.
Mutta yllättävän hyvät rullausominaisuudet myös tuossa Racing Ralp:ssa vaikka sen nappulakoko on selkeästi kertalokkaa taikka paria suurempi kuin TB:ssä on. Mutta vastaavasti etenkin tuo jarrutuspito on ihan ilmiömäisen hyvä (kysessäähän on siis puhtaasta takarenkaaksi suunnitelu rengas, missä on hyvän pito-ominaisuudet pyörän liikesuunnan suuntaisia voimia vastaan, mutta selvästi huonompi sivuttaispito).
Kyllä alkufiilikset renkaasta on sellaiset että tällä setillä tulen kyllä tuon kyseisen pyörän pitämään tämän kesän jos mitään isompaa yllätystä ei tule.
- Anonyymi
Kyllä elämä on helppoo kun on cyclocrossi jolla ajella. Ei tarvitse mennä nukkumaan asioita pähkäillen. Asvalttia ja soraa, vailla murheita, kunhan polkee menemään 54 kilometriä päivässä.
- Anonyymi
kyklörossikan nappula katoaa nopeaan, kun kuumalla asfaltilla pyöräilee
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyklörossikan nappula katoaa nopeaan, kun kuumalla asfaltilla pyöräilee
Juu mutta vierintänopeus lisääntyy
- Anonyymi
Tuli mieleen renkaiden vaihdosta, tai paremminkin pyörien vaihdosta kuten Formuyautoissa, pyörä kokonaan vaihdetaan, niin laitoin jokin aika sitten piikkirenkaan alle...
Sisällä olin taqrkistavinani että navan laakeri on sopivalla jäykkyydellä täsmällisesti ja hyvin pyörii, mutta sitten ulos menin laittamaan paikalleen sen, niin aivan liian löysällä lonksyy, sitten nopeasti kipaisemaan hakemaan 17-millinen lenkkiavain jotta sain laakerin kireyden sopivaksi.
Sopivasti sattuikin tulemaan eräs naapuri joka myöskin pyöräilee ympäri vuoden, oli renkaista puhetta, hänellä paksut renkaat, ei tarvitse vaihtaa.
Kun itsellä kesällä ohuet high-rolling-speed -jutut, niin pakko vaihtaa :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124540MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar902334Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5621769Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1011481- 81369
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671177Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331118Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt219990Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o64957Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3928