Turhan lämmintä säätä ollut

Anonyymi

Onko pyöräilymääränne pudonneet lämmön myötä?

Olen ikämies enkä viitsi polkea yli 25 asteen keleillä, onneksi ei niin tarvitsekaan. Kilsoja tulee sitten helteiden jälkeen paremmin lisää...

Tollanen 22 asteen paikkeilla olis parasta mutta nyt on tällästä.

25

732

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aurinkoisilla paikoilla on aina liian lämmintä. Kädet palavat helposti, joten poljen vain kympin lenkkejä ja nekin verryttelypuvussa lippis päässä.

      • Anonyymi

        Ollaan porukassa ajeltu helteillä 45-60 km enkkejä 4-5 kertaa viikossa. On ihana ajella kun aurinko paistaa ja kauramoottori jyrää. Juotavaa tosin menee jonkin verran enemmän kuin talvella.


    • Anonyymi

      Olen siirtynyt ilta-yölenkkeihin. Onneksi on lomaa, niin voin valvoa klo 02 asti.

    • Anonyymi

      Kolmen asteen lämmönnousu ei ole mitään. Pelkkä asennekysymys.

    • Anonyymi

      Ainoa myönnytys helteelle on ollut se että olen tehnyt lenkkini sähköpyörällä.
      Mukava ikämiehenkin ajella 50 kilometrin lenkkejä kun lämpöä riittää.
      Paljon nestettä mukaan. Teen itse juomani mineraalisuolasta ja vedestä.

    • Anonyymi

      Ei lämmin luita riko, jos ei pakkanenkaan. Tekosyitä olla liikkumatta. Toukokuussa poljin Suomen suvessa suloisessa 1298 kilometriä. Kesäkuussa 1384 kilometriä. Toissapäivänä 147 kilometriä ja tänään 101 kilometriä. Kuumalla ilmalla vesi on tärkein. Mitään suoloja eikä juuri ruokaakaan tarvita. Satanen ainakin menee pellkällä kolmella litraa vettä.

      • Anonyymi

        Ai juu, tietysti luomupolkupyörällä. Sähköavusteinen tule mieleenkään.


    • Anonyymi

      Pyöräily vilpoista hommaa näillä keleillä, jos verrataan vaikka juoksuun.

    • Anonyymi

      Tänään 31 asteen mukavissa lämmöissä tuulen hyväilemänä 150 km mukava palauttelulenkki yli kolmen kympin keskarilla. Mitä onnettomia tolvanoita olette kun ei pyöräilyn parhaat kelit kelpaa? Etelä-Euroopassa ajetaan näissä keleissä vuoristossa mennen ja tullen. Hävetkää!

      • Anonyymi

        tullut tänään ja eilen ajettua vaatimattomat 65 km per päivä luomupyörällä keskinopeuskin vaatimaton n.20km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tullut tänään ja eilen ajettua vaatimattomat 65 km per päivä luomupyörällä keskinopeuskin vaatimaton n.20km/h.

        Eräät jaksavat ”puhua muunneltua totuutta”, kuten edellinen esiintyjä. Kun teen kilometreissä satasesta sataanviiteenkymppiin ulottuvia polkupyörälenkkejä on selvää että yli kolmenkympin keskituntinopeudet on utopiaa. Vielä vähemmän ne on ”mukavia palauttelulenkkejä”. Jo muutama hidastus, pakollisista pysähtymisistä puhumattakaan romahduttaa keskituntinopeuden. Itse mittaan keskituntinopeuteni ensimmäisestä polkaisusta loppuun saakka. Tietenkään taukojen pituutta ei oteta lukuun. Esimerkiksi tuolla aivan omalla lihasvoimalla kulkevalla cyclolla viimeisimmän 147-kilometrisen keskituntinopeus oli 25.43kmh ja 101km 25.65kmh. Tietenkin nopeuksiin vaikuttaa paljon tuuliolosuhteet, kuorma, ja maasto. Yleensä teen omat lenkkini kohtalaisen mäkisessä maastossa ja painoa polkijalla on tässä tapauksessa 98 kiloa, sekä elonvuosia 55.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräät jaksavat ”puhua muunneltua totuutta”, kuten edellinen esiintyjä. Kun teen kilometreissä satasesta sataanviiteenkymppiin ulottuvia polkupyörälenkkejä on selvää että yli kolmenkympin keskituntinopeudet on utopiaa. Vielä vähemmän ne on ”mukavia palauttelulenkkejä”. Jo muutama hidastus, pakollisista pysähtymisistä puhumattakaan romahduttaa keskituntinopeuden. Itse mittaan keskituntinopeuteni ensimmäisestä polkaisusta loppuun saakka. Tietenkään taukojen pituutta ei oteta lukuun. Esimerkiksi tuolla aivan omalla lihasvoimalla kulkevalla cyclolla viimeisimmän 147-kilometrisen keskituntinopeus oli 25.43kmh ja 101km 25.65kmh. Tietenkin nopeuksiin vaikuttaa paljon tuuliolosuhteet, kuorma, ja maasto. Yleensä teen omat lenkkini kohtalaisen mäkisessä maastossa ja painoa polkijalla on tässä tapauksessa 98 kiloa, sekä elonvuosia 55.

        Kannattaa googlata eri pyöräilytapahtumien vauhtiryhmien keskareita. Jotkut ajavat ihan oikeasti kovaa pitkiäkin matkoja. Esimerkiksi Pirkankierroksen Pitkä Pirkka on 217km ja keskinopeusryhmät ovat 34, 32, 30 ja 28 ( -1) km/h. Itselle utopiaa mutta toisille kiva päiväreissu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa googlata eri pyöräilytapahtumien vauhtiryhmien keskareita. Jotkut ajavat ihan oikeasti kovaa pitkiäkin matkoja. Esimerkiksi Pirkankierroksen Pitkä Pirkka on 217km ja keskinopeusryhmät ovat 34, 32, 30 ja 28 ( -1) km/h. Itselle utopiaa mutta toisille kiva päiväreissu.

        Ryhmäajon keskarit on mitä on. Yksinajossa se mies punnitaan kun ei ole ketään auttamassa vastatuulessa, silti keskari 30 km/h


    • Anonyymi

      Ei ole vaikuttanut kovin paljoa. Liukuvoiteet nivusiin (Linola on hyvä), auringonpaisteelta pää ja kroppa
      suojaan, paljon vettä ja hieman energiapitoista ravintoa mukaan niin pärjää.

      Sähköpyörällä ajelen nykyään enemmän, ei ole mitään suorittamista ja kilometrimäärillä & nopeuksilla kehuskelua vaan maisemista ja ulkoilmasta nauttimista omaan tahtiin.

      • Anonyymi

        Tohtori Wolffin voide on kyllä hyvä. Itsekin laitan sitä kikkeliin, ja persposkiin, siltä osin kun ovat satulaan päin. Riittoisa voide. Näin ennen kuin ahdan kankkuni aivan liian tiukkoihin trikoisiin.


    • Anonyymi

      Eikö teillä ole herätyskelloa? Mukavan viileää on ollut viimeaikoina, tai juuri sopivaa.

    • Anonyymi

      Itse olen huomannut, jotta mitä lämpimämpi, sitä paremmin pyörä kulkee. Ei pyöräilyssä lämpö haittaa yhtään.

    • Anonyymi

      Tulkaa helteet takaisin. Tänään hytisevän kylmässä 111 kilometriä. Silti, tämän kuun aikana 945 kilometriä, ja matka jatkuu. Helteet kiihoittivat kiihkoon arvaamattomaan. Sunnuntaita odotellessa. Siihen saakka kylmäpolkupyöröilyä.

    • Anonyymi

      Yli 30 astetta ja keskari 100 kilsalla päälle 40km/h soolona. Tehkääpä perässä.

    • Anonyymi

      tätä herkkua odotellessa

    • Anonyymi

      Mulla on ilmastointi bemarissa ja kaistavahti.

    • Anonyymi

      Juu vähän on pudonnut, kun nollakelit pitävät pyöräilyn väylät jääpintaisina ura-arinoina viikkokausia. Ei sinne viitsi lähteä terveytensä uhalla seikkailemaan. Odotan että jää sulaa tai joku osaava kuski ehtii käydä tiehöylän kanssa.

      Tulis vaan lisää lunta ja pakkasta...

      • Itse tänä talvena ajanut ensimmäistä kertaa elämässäni pidemmän aikaa oikeasti kunnon nastarenkailla varustettuna, melkein naurattaa kuinka hyvä on liukkaillakin kevyenliikenteen väylillä taikka aivan puhtaalla jääpinnalla ajaa, ilman että joutuu kokoajan pelkäämään kaatumista.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Itse tänä talvena ajanut ensimmäistä kertaa elämässäni pidemmän aikaa oikeasti kunnon nastarenkailla varustettuna, melkein naurattaa kuinka hyvä on liukkaillakin kevyenliikenteen väylillä taikka aivan puhtaalla jääpinnalla ajaa, ilman että joutuu kokoajan pelkäämään kaatumista.

        mitkä renkaa? Onko kokemusta muista?


      • Anonyymi kirjoitti:

        mitkä renkaa? Onko kokemusta muista?

        Schwalben Ice Spiker Pro:t ollut alla.
        https://www.schwalbe.com/en/spike-reader/ice-spiker-pro
        Pitää kuitenkin muistaa eetä kyseessä on juurikin jäisiin/liukkaisiin olosuhteisiin tehty maastopyörärengas joka toimii huonosti esimerkiksi paljaalla asfaltilla ja pehmeässä lumihangessa missä nastat ei saa mistään "otetta" , rengas ei toimi kovinkaan hyvin.
        Eli kyseessä erikoisrengas haastaviin olosuhteisiin, mutta ei missään nimessä mikään yleisrengas kaikkiin olosuhteissiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe