Autoala pyytää lehtiä kirjoittamaan täysin huuhaajuttuja dieseleistä.

Anonyymi

Käytetyt dieselautot pitäisi saada myytyä ja vaihtossa tulee lisää, joten autoala pitää yllä kuvitelmaa, että dieseleitä suositaan. Ei niitä enää kukaan osta.

16

1083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Höpöhöpö. Diesel kauppa käy hyvin ja kokoajan tuodaan valtavat määrät vähän ajettuja saksasta ja ruotsista.

      • Anonyymi

        Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.

        Mukavaa! Kohta saa pikkurahalla Autoja! Ja löpöt saa kätevästi rakkaasta itänaapurista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.

        Mukava, jos laittaisit linkin tilastoista väitteesi tueksi. Toki ymmärrän hyvin ettet laita, sehän osoittaisi että valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mukavaa! Kohta saa pikkurahalla Autoja! Ja löpöt saa kätevästi rakkaasta itänaapurista.

        Niin varmaan itänaapurista. Buhaaa


    • Anonyymi

      Ei kannata dieseliä omistaa h autona, edes paljon ajavan. 1L-1.5 bensakone, manuaali vie saman tai vähemmän kuin uusi diesel mersu tai audi. Jos olisi ajettava paljon eli tasavauhtista ajoa 80-100kmh. Niin ottaisin jonkun golf variantin

      Dieselissä tulee enemmän remonttia ja arvo putoaa todella paljon kun ostajia vähän. Vero on aivan älytön 500-700eur.

      • Anonyymi

        Kaikille pikkuautot eivät ole vaihtoehto, vaikka niiden polttoainekulutus olisikin samaa luokkaa tai vain vähän suurempi kuin ison dieselin. Isompihan ja selvästikin se onkin jo moottoritienopeuksissa. Se ei ole ratkaiseva laisinkaan.

        Dieselien korjaustarve on vähäisempää keskimäärin kuin bensa-autojen ja arvo pysyy paremmin kuin vastaavan bensa-auton. Se on totta, että kalliimpien ja isompien autojen arvo laskee nopeammin kuin halvempien jokamiesmallien. Ostajia toki on kalliimmilla ja isommilla autoilla vähemmän, totta.

        Käyttövoimavero kuittaantuu automerkistä ja -mallista riippuen jossain n 20tkm:n vuosiajolla. Eiköhän yleisesti ole jo tiedossa, että dieselauto on polttoainekulujen osalta taloudellisesti kannattava vasta tuon ajomäärän jälkeen.

        En tiedä mitä lopulta tarkoitat ettei dieselautoa ’kannata’ omistaa. Jos tarkoitat taloudellisesti, niin eihän silloin mitään autoa kannata omistaa. Kaikista syntyy kuluja, arvo laskee jne. Auto ei ole sijoitus, vaan käyttötavaraa, jonka ’kannattavuus’ on pelkästään käyttöarvoa niille ketkä autoa tarvitsevat. Mitä vähemmän auto tarvitsee, niin sen vähemmän se ’kannattaa’.

        Ammattiliikenne kulkee lähes kokonaan dieselautoilla, siinähän tärkeintä on paitsi käytön taloudellisuus eli polttoaine huollot, niin luotettavuus, vähävikaisuus, mukavuus jne. Nämä samat kriteerit kyllä sopii yksityiskäyttöönkin, jos ajomäärä on vähänkin suurempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikille pikkuautot eivät ole vaihtoehto, vaikka niiden polttoainekulutus olisikin samaa luokkaa tai vain vähän suurempi kuin ison dieselin. Isompihan ja selvästikin se onkin jo moottoritienopeuksissa. Se ei ole ratkaiseva laisinkaan.

        Dieselien korjaustarve on vähäisempää keskimäärin kuin bensa-autojen ja arvo pysyy paremmin kuin vastaavan bensa-auton. Se on totta, että kalliimpien ja isompien autojen arvo laskee nopeammin kuin halvempien jokamiesmallien. Ostajia toki on kalliimmilla ja isommilla autoilla vähemmän, totta.

        Käyttövoimavero kuittaantuu automerkistä ja -mallista riippuen jossain n 20tkm:n vuosiajolla. Eiköhän yleisesti ole jo tiedossa, että dieselauto on polttoainekulujen osalta taloudellisesti kannattava vasta tuon ajomäärän jälkeen.

        En tiedä mitä lopulta tarkoitat ettei dieselautoa ’kannata’ omistaa. Jos tarkoitat taloudellisesti, niin eihän silloin mitään autoa kannata omistaa. Kaikista syntyy kuluja, arvo laskee jne. Auto ei ole sijoitus, vaan käyttötavaraa, jonka ’kannattavuus’ on pelkästään käyttöarvoa niille ketkä autoa tarvitsevat. Mitä vähemmän auto tarvitsee, niin sen vähemmän se ’kannattaa’.

        Ammattiliikenne kulkee lähes kokonaan dieselautoilla, siinähän tärkeintä on paitsi käytön taloudellisuus eli polttoaine huollot, niin luotettavuus, vähävikaisuus, mukavuus jne. Nämä samat kriteerit kyllä sopii yksityiskäyttöönkin, jos ajomäärä on vähänkin suurempi.

        Taksit luopuvat koko ajan dieseleistä ja kuorma-autot kulkevat tulevaisuudessa vedyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taksit luopuvat koko ajan dieseleistä ja kuorma-autot kulkevat tulevaisuudessa vedyllä.

        Kaasulla kyllä mutta ei vedyllä . Maakaasu tai biokaasu ei ole vetyä .


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Luehan tilasto itsekin ja sehän koskee kaikenlisäksi vain uusien autojen myyntiä. Mikä kohta tukee väitettäsi tuossa tilastossa?
        Ei mikään, vaan päinvastoin. Dieselien uusmyynnin taso on vakiintunut jo viimeisen vuoden ajan tuohon keskimäärin 800-900 kpl/kk.
        Polttomoottoriautojen myynti on vähentynyt, mutta loppua ei ole näköpiirissä. Uusmyynti kyllä loppuu joskus 2030-luvulla, mutta et näköjään jaksa odottaa sinne asti.

        Jaksat tuota samaa valemantraasi julistaa kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen säännöllisesti ja vieläpä useammalla palstalla. Miksi dieselistä on tullut sinulle noin vahva ja iso henkilökohtainen ongelma?


    • Anonyymi

      Samanlaista huuhata kuin Kamuxin jutut suosituimmista autoista.

    • Anonyymi

      nuorilla suosituin on TDI sanoo uutiset

      googlaa

      ostavat näitä euroopassa hylättyjä autoja suomeen

    • Anonyymi

      Diesel-auto vrt. golf-osake.

      Pitää lahjoittaa jollekin spugelle että pääsee siitä eroon ja maksut loppuvat.

      Naurattaa nämä työkoneen moottorilla olevat Audit ja Mersut.

      Valmet A6 lol...
      Tai Zetor A8

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1381
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1195
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1139
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      211
      1070
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1051
    6. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      984
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      307
      947
    8. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      919
    9. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      895
    10. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      869
    Aihe