Käytetyt dieselautot pitäisi saada myytyä ja vaihtossa tulee lisää, joten autoala pitää yllä kuvitelmaa, että dieseleitä suositaan. Ei niitä enää kukaan osta.
Autoala pyytää lehtiä kirjoittamaan täysin huuhaajuttuja dieseleistä.
16
1083
Vastaukset
- Anonyymi
Höpöhöpö. Diesel kauppa käy hyvin ja kokoajan tuodaan valtavat määrät vähän ajettuja saksasta ja ruotsista.
- Anonyymi
Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.
Mukavaa! Kohta saa pikkurahalla Autoja! Ja löpöt saa kätevästi rakkaasta itänaapurista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Traficomin ensirekisteröintitilaston mukaan dieselien rekisteröinti on laskenut olemattomiin ja se merkitsee dieselien arvon laskemista.
Mukava, jos laittaisit linkin tilastoista väitteesi tueksi. Toki ymmärrän hyvin ettet laita, sehän osoittaisi että valehtelet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mukavaa! Kohta saa pikkurahalla Autoja! Ja löpöt saa kätevästi rakkaasta itänaapurista.
Niin varmaan itänaapurista. Buhaaa
- Anonyymi
Ei kannata dieseliä omistaa h autona, edes paljon ajavan. 1L-1.5 bensakone, manuaali vie saman tai vähemmän kuin uusi diesel mersu tai audi. Jos olisi ajettava paljon eli tasavauhtista ajoa 80-100kmh. Niin ottaisin jonkun golf variantin
Dieselissä tulee enemmän remonttia ja arvo putoaa todella paljon kun ostajia vähän. Vero on aivan älytön 500-700eur.- Anonyymi
Kaikille pikkuautot eivät ole vaihtoehto, vaikka niiden polttoainekulutus olisikin samaa luokkaa tai vain vähän suurempi kuin ison dieselin. Isompihan ja selvästikin se onkin jo moottoritienopeuksissa. Se ei ole ratkaiseva laisinkaan.
Dieselien korjaustarve on vähäisempää keskimäärin kuin bensa-autojen ja arvo pysyy paremmin kuin vastaavan bensa-auton. Se on totta, että kalliimpien ja isompien autojen arvo laskee nopeammin kuin halvempien jokamiesmallien. Ostajia toki on kalliimmilla ja isommilla autoilla vähemmän, totta.
Käyttövoimavero kuittaantuu automerkistä ja -mallista riippuen jossain n 20tkm:n vuosiajolla. Eiköhän yleisesti ole jo tiedossa, että dieselauto on polttoainekulujen osalta taloudellisesti kannattava vasta tuon ajomäärän jälkeen.
En tiedä mitä lopulta tarkoitat ettei dieselautoa ’kannata’ omistaa. Jos tarkoitat taloudellisesti, niin eihän silloin mitään autoa kannata omistaa. Kaikista syntyy kuluja, arvo laskee jne. Auto ei ole sijoitus, vaan käyttötavaraa, jonka ’kannattavuus’ on pelkästään käyttöarvoa niille ketkä autoa tarvitsevat. Mitä vähemmän auto tarvitsee, niin sen vähemmän se ’kannattaa’.
Ammattiliikenne kulkee lähes kokonaan dieselautoilla, siinähän tärkeintä on paitsi käytön taloudellisuus eli polttoaine huollot, niin luotettavuus, vähävikaisuus, mukavuus jne. Nämä samat kriteerit kyllä sopii yksityiskäyttöönkin, jos ajomäärä on vähänkin suurempi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikille pikkuautot eivät ole vaihtoehto, vaikka niiden polttoainekulutus olisikin samaa luokkaa tai vain vähän suurempi kuin ison dieselin. Isompihan ja selvästikin se onkin jo moottoritienopeuksissa. Se ei ole ratkaiseva laisinkaan.
Dieselien korjaustarve on vähäisempää keskimäärin kuin bensa-autojen ja arvo pysyy paremmin kuin vastaavan bensa-auton. Se on totta, että kalliimpien ja isompien autojen arvo laskee nopeammin kuin halvempien jokamiesmallien. Ostajia toki on kalliimmilla ja isommilla autoilla vähemmän, totta.
Käyttövoimavero kuittaantuu automerkistä ja -mallista riippuen jossain n 20tkm:n vuosiajolla. Eiköhän yleisesti ole jo tiedossa, että dieselauto on polttoainekulujen osalta taloudellisesti kannattava vasta tuon ajomäärän jälkeen.
En tiedä mitä lopulta tarkoitat ettei dieselautoa ’kannata’ omistaa. Jos tarkoitat taloudellisesti, niin eihän silloin mitään autoa kannata omistaa. Kaikista syntyy kuluja, arvo laskee jne. Auto ei ole sijoitus, vaan käyttötavaraa, jonka ’kannattavuus’ on pelkästään käyttöarvoa niille ketkä autoa tarvitsevat. Mitä vähemmän auto tarvitsee, niin sen vähemmän se ’kannattaa’.
Ammattiliikenne kulkee lähes kokonaan dieselautoilla, siinähän tärkeintä on paitsi käytön taloudellisuus eli polttoaine huollot, niin luotettavuus, vähävikaisuus, mukavuus jne. Nämä samat kriteerit kyllä sopii yksityiskäyttöönkin, jos ajomäärä on vähänkin suurempi.Taksit luopuvat koko ajan dieseleistä ja kuorma-autot kulkevat tulevaisuudessa vedyllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taksit luopuvat koko ajan dieseleistä ja kuorma-autot kulkevat tulevaisuudessa vedyllä.
Kaasulla kyllä mutta ei vedyllä . Maakaasu tai biokaasu ei ole vetyä .
- Anonyymi
Tämän tilaston mukaan diesel on kuolemassa pois nopeasti.
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kayttovoimittain/henkiloautojen_kayttovoimatilastot- Anonyymi
Luehan tilasto itsekin ja sehän koskee kaikenlisäksi vain uusien autojen myyntiä. Mikä kohta tukee väitettäsi tuossa tilastossa?
Ei mikään, vaan päinvastoin. Dieselien uusmyynnin taso on vakiintunut jo viimeisen vuoden ajan tuohon keskimäärin 800-900 kpl/kk.
Polttomoottoriautojen myynti on vähentynyt, mutta loppua ei ole näköpiirissä. Uusmyynti kyllä loppuu joskus 2030-luvulla, mutta et näköjään jaksa odottaa sinne asti.
Jaksat tuota samaa valemantraasi julistaa kuukaudesta toiseen, vuodesta toiseen säännöllisesti ja vieläpä useammalla palstalla. Miksi dieselistä on tullut sinulle noin vahva ja iso henkilökohtainen ongelma?
- Anonyymi
Samanlaista huuhata kuin Kamuxin jutut suosituimmista autoista.
- Anonyymi
nuorilla suosituin on TDI sanoo uutiset
googlaa
ostavat näitä euroopassa hylättyjä autoja suomeen - Anonyymi
Diesel-auto vrt. golf-osake.
Pitää lahjoittaa jollekin spugelle että pääsee siitä eroon ja maksut loppuvat.
Naurattaa nämä työkoneen moottorilla olevat Audit ja Mersut.
Valmet A6 lol...
Tai Zetor A8
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869