Helteellä töitä

Anonyymi

Työpistellä on kuumat ja hiostavat olosuhteet, tästä on väänetty monta kesää. Helteellä pitäisi periaattees saada pitää ylimääräisiä taukoja kerran tunnissa. Se ei paljoa auta, kun ei ole varjoista tai viileää paikkaa mihin mennä. Työnantaja tuli sen verran vastaan, että lupasi tarjota kesän ajaksi vichypulloja, ja yleinen sähköposti missä kehotetaan juomaan tarpeeksi vichyä. Periaatteessa ihan kiva juttu. Nyt vain paikallinen esimies laittoi sitten listan, mihin pitää kuitata montako vichyä on ottanut, ja sitten vielä ukaasin että tyhjät pantilliset pullot pitää ehdottomasti muistaa palauttaa esimiehen toimiston viereen säkkiin. Väärinkäytöstä hänen mukaansa rangaistaan ja hän uhosi että pulloja ei saa hamstrata, vaan suurta harkintaa käyttäen, ottaa vichyä vain tarpeeseen, eikä yhtään ylimääräistä ellei ole todella janoinen. Nyt sieltä sitten puuttui pari palautuspulloa, ja esimies tuli kuulustelemaan jokaista, ja tenttasi että miksi puuttuu pulloja. Voihan olla että joku on unohtanut tyhjän pullon johonkin, esim pukukaappiin tms, tai heittänyt epähuomiossa roskikseen.

Mutta aika natsimeininki, että kehotetaan juoda ja tarjotaan vichyä. Ja sitten paikallinen natsi tekee hommasta hankalaa ja vastenmielistä. Koko ajan kaikilla pieni pelko mennä vichykaapille, miettien että tuleekohan sanomista, jos otan vielä yhden. Esimies laskee vichyjen kulutus määrät jokaisen kohdalta, ja tarkistaa samalla ettei tule hävikkiä. Eilen yksi työkaveri sanoi joutuneensa kuulusteluun, koska oli juonut 5 pulloa vichyä päivän aikana, kun keskiarvo on 2-3. Hän joutui todistelemaan, miksi oli ollut niin janoinen, esimies epäili myös oliko edellisiltana ottanut alkoholia, koska alkoholin jälkeen yleensä janottaa seuraavana päivänä normaalia enemmän. Työkaverini ei edes juo alkoholia, silti esimies tenttasi siitäkin monta kertaa, jankkaamalla samaa kysymystä. Ootpas, en ole, ootpas, en ole, jne, et tämmöistä.

Eikö esimiehellä ole muuta tekemistä, kuin kytätä jotain hiivatin vichypulloja. Ei siitä firmalle luulisi isoja tappioita tulevan, jos nyt joku on joskus normaalia janoisempi. Ja kerran ylemmältä johdolta on tämmöinen kampanja tullut, niin miksi esimies silti haluaa pihistellä. Firma takoo miljoonia, ja esimies laskee vichypulloja, ei hyvää päivää...

2

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä helteestä johtuvat "lisätauot" on lähinnä vitsi joka ei naurata.
      10min. "lisätauko" kun lämpö yli 28C ja jos yli 33C niin 5min. lisää....

      Suositus on se, että "lisätauot" pidettäisiin ilmastoidussa taukotilassa ja jaettuna 2-3 osaan/tunti.

      Ilmastoidussa toimistossa työtätekevät pitävät jatkuvaa taukoa "helteillä" ja kahvittellevat työnsä äärellä sekä rupattelevat lomistaan, tulevista ja menneistä.

    • Anonyymi

      " Eilen yksi työkaveri sanoi joutuneensa kuulusteluun, koska oli juonut 5 pulloa vichyä päivän aikana, kun keskiarvo on 2-3. Hän joutui todistelemaan, miksi oli ollut niin janoinen, esimies epäili myös oliko edellisiltana ottanut alkoholia, koska alkoholin jälkeen yleensä janottaa seuraavana päivänä normaalia enemmän. Työkaverini ei edes juo alkoholia, silti esimies tenttasi siitäkin monta kertaa, jankkaamalla samaa kysymystä. Ootpas, en ole, ootpas, en ole, jne, et tämmöistä"

      On se rankkaa, koko huone haisee vanhalle viinalle, mutta "mitään en ole ottanut, olen uskovainen absolutichdi"

      Aloittajan työkaveri on alkoholisti, se siitä valituksesta!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe